Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Neenah » 2. mar 2016, 10:27

Jeg er jo flyttet til Jylland, og har skiftet jobcenter for anden gang på to måneder. Jeg nåede aldrig at være på besøg på det i Lolland - jeg blev indkaldt til samtale dagen før vi skulle flytte. Men jeg føler virkelig alting står i stampe pt. Der sker ingenting, og min motivation og selvtillid er i bund. Jeg har været ledig i 9 måneder nu - og alene tanken om stadig at være ledig når der er gået et år, gør mig næsten deprimeret. Så i dag har jeg været oppe for at snakke med jobcentret og fik tildelt en sagsbehandler. Ham prøver jeg at ringe til i morgen, og så vil jeg se om jeg kan få lokket en henvisning til anden aktør (Ballisager) ud af ham. Jeg kender intet til det område jeg bor i, så jeg tænker det er en god retning at gå for at kunne søge uopfordret og måske for at få noget opmuntring til at gøre det.
2
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2962

Indlægaf JoyNips » 2. mar 2016, 13:56

ARGH, så tog jeg lige et kaffemøde med en kollega. Ved tilbagekomst konstaterer jeg så lige et ubesvaret opkald fra det dersens advokatfirma. Nu kan jeg jo ikke koncentrere mig om noget som helst...
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 2. mar 2016, 18:36

JoyNips skrev:ARGH, så tog jeg lige et kaffemøde med en kollega. Ved tilbagekomst konstaterer jeg så lige et ubesvaret opkald fra det dersens advokatfirma. Nu kan jeg jo ikke koncentrere mig om noget som helst...

For pokker... Ringede de igen senere??
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Aquadorable
Kort karma: 23
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 2. mar 2016, 19:59

JoyNips skrev:ARGH, så tog jeg lige et kaffemøde med en kollega. Ved tilbagekomst konstaterer jeg så lige et ubesvaret opkald fra det dersens advokatfirma. Nu kan jeg jo ikke koncentrere mig om noget som helst...

Du ringede vel tilbage? :D
0
:love:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4449

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. mar 2016, 20:34

Hvordan noterer man i en jobansøgning at man ville kunne starte med det samme?
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Aquadorable
Kort karma: 23
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 2. mar 2016, 21:15

Rosa Espinosa skrev:Hvordan noterer man i en jobansøgning at man ville kunne starte med det samme?

Jeg skrev i bunden - inden min 'underskrift' - "Jeg kan begynde med det samme."
0
:love:
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. mar 2016, 21:27

Aquadorable skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvordan noterer man i en jobansøgning at man ville kunne starte med det samme?

Jeg skrev i bunden - inden min 'underskrift' - "Jeg kan begynde med det samme."

Super, tak for svar :gogo:
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 2. mar 2016, 21:28

"Er fleksibel mht. jobstart, kan starte straks hvis ønskeligt"
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. mar 2016, 21:56

Bruger lidt af det hele i skriver og så prøver jeg også med humor denne gang. Det er en stilling som er meget specifik og det tror jeg godt de ved. Det som jobbet beskæftiger sig med, er ikke noget som man får afprøvet i praktikken eller på et studiejob, så kan ikke trække på en masse erfaring, som hvis det var en anden afdeling.

Alt det andet jeg har prøvet har ikke virket, så nu skriver jeg mindre stift og slutter af med lidt humor, for det er en stor del af mig. Så må det briste eller bære.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 3. mar 2016, 05:37

Jeg skrev som det sidste "jeg kan starte i morgen, hvis det skulle være, og jeg ser frem til at høre fra jer"
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 3. mar 2016, 09:32

Guldlok skrev:Hvad gør I andre ved følelsen af bare at have ramt en mur?

Jeg søger og søger og søger og søger.. Ringer rundt, spørger interesseret, søger noget mere, forsøger at forbedre osv. mine ansøgninger, får hjælp/sparring til ansøgninger i mit netværk osv.

Efterfulgt af .. ingenting ?

Har været ledig over 7 mdr nu (i denne omgang, tæller videre på gammel periode) og der sker bare ingenting. Har været til 4 (mener jeg) jobsamtaler på den tid, hvoraf de 2 er på denne side af nytår.
Pga. barsel før ledighed, er det efterhånden ret længe siden jeg havde noget relevant på mit CV (til sommer er det 2 år siden min seneste ansættelse i et vikariat udløb) så derudover har jeg kun en virksomhedspraktik at skrive på.

Samtidig havde jeg kun et vikariat (deltid) på mindre end et år før min barsel, så jeg havde ikke optjent timer nok til ny dagpengeperiode (er fuldtidsforsikret), så jeg tæller videre på en gammel DP-periode (fra 2013) og er efterhånden ved at nærme mig langtidsledig.
Skal til møde med min sagsbehandler om en uges tid og derefter overhår jeg så til en anden sagsbehandler som tager sig af de langstidsledige.

Er lidt bange for jeg snart mister modet.

Jeg kunne også læse noget andet og det ligger da i mine tanker hele tiden - men jeg HAR jo allerede uddannet mig til det jeg ville.

Nå, sorry, det blev vist mest bare et længere indlæg om ingenting.

Tuder. Helt ærligt. Jeg har nok en tur eller to om måneden hvor jeg bare giver helt slip og lader min kæreste nusse mig i håret i en time indtil jeg er nogenlunde okay igen.

Jeg har mistet modet for et stykke tid siden, og er for længst holdt op med at ringe og gøre en ekstra indsats. Nu prøver jeg at høre jobcentret om jeg kan komme ind hos anden aktør fordi jeg har brug for noget selvtillid igen. Hvis det ikke lykkes, så ved jeg ikke hvad jeg gør.

Det er så sindssygt hårdt det her - det tror jeg bare man skal acceptere, trække stikket i en uges tid, råbe alt det røv man har lyst til, og så forsøge at kæmpe videre. :ae:
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8518

Indlægaf 2SHY » 3. mar 2016, 09:54

Er man en møgkælling hvis man er glad for at andre også bryder sammen af og til? :genert: Så føler jeg mig ikke så alene når jeg har gjort det mens jeg søgte job
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8518

Indlægaf 2SHY » 3. mar 2016, 09:57

Guldlok skrev:
2SHY skrev:Er man en møgkælling hvis man er glad for at andre også bryder sammen af og til? :genert: Så føler jeg mig ikke så alene når jeg har gjort det mens jeg søgte job

Jeg har lige gennemset flere forskellige sider for job alt imens jeg overvejede om jeg skulle tude eller skrige. ARGH.

:ae: og trøstekram til dig og alle i tråden :ae:

Selvom jeg er sygemeldt så kan jeg ikke lade være med at tjekke jobopslag. Så finder jeg af og til noget jeg normalt ville søge og så føler jeg mig forpligtet til at søge. Men jeg kan bare ikke :(
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2962

Indlægaf JoyNips » 3. mar 2016, 11:06

Nå, det var et afslag. Jeg var nr. 2. Men det er sgu ok, jeg havde jo også mine tvivl om, hvor tændt jeg egentlig var på stillingen. Og den var for god til at jeg ville have kunnet sige nej, hvis jeg fik den tilbudt. Så det er nok i virkeligheden den bedste løsning.
Nu har jeg en anden ansøgning ude hos et af de mellemstore firmaer, der søger til samme forretningsområde, men som nok har en lidt anden type klienter.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 7. mar 2016, 20:07

Jeg er blevet inviteret til samtale :banan:

Eneste problem er, at jeg ved, de vil spørge ind til mit hul i CV'et, og hvorfor jeg kun har taget så kort tid på universitetet. Jeg ved ikke, hvordan jeg bedst håndterer det.

Der er to ærlige svar:

1. Jeg følte ret hurtigt, at det var den forkerte uddannelse, og jeg ville ikke spilde SU-klip på den.
2. Jeg har haft en psykiatrisk diagnose, der har besværliggjort uddannelse etc. Men jeg er i dag i fuld remission og modtager hverken medicinsk eller anden behandling.

Jeg føler jo lidt, at jeg melder mig ude ved at vælge mulighed nr. 2, for hvem pokker vil ansætte en skør person? Samtidig kan svar nr. 1 få mig til at fremstå useriøs og flyvsk. Den vil også føre til en masse andre spørgsmål, og ingen af dem vil være helt troværdige, for de er jo ikke det 100 % ærlige svar.

Hvad ville I gøre?

Jeg har pga. min situation mulighed for fortrinsret for handicappede, men det er på mirakuløs vis lykkedes mig at få denne samtale uden. Nu ved jeg bare ikke, hvad jeg skal sige.
0

Tilbage til "Job"