Jobjagter-tråden

Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Smiling_Goat » 4. apr 2016, 14:38

For pokker.. Endnu et afslag.

Hun syntes samtalen havde været rigtig god, og min ansøgning var også utroligt god. Jeg havde været interessant til visse afdelinger qua mine kvalifikationer, men der havde bare været andre med mere erfaring. Hun var dog helt sikker på, at jeg nok skulle finde noget andet.

Ret godt jeg ikke havde flyttet min anden aftale, hva?

Æv

Nå, jeg nåede lige at have frygteligt ondt af mig selv et par timer.. Jeg er lige blevet inviteret til samtale :D

Samme dag som min anden samtale naturligvis :rulle:. Jeg troede lige, problemet var løst..
2
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 289
Likede indlæg: 4443

Indlægaf Rosa Espinosa » 7. apr 2016, 12:17

Man bliver godt nok træt i hovedet, når den på person på jobcenteret som skal hjælpe med at forbedre ens ansøgning, ikke en gang kan sige ens navn rigtigt. Det er på to stavelser. Heller ikke selvom personen selv ændrede på skriften på mit navn og dermed kunne se det hele tiden.

Derudover foreslog personen at jeg skulle skrive at jeg aldrig havde fået klager fra patienter, eller tabt prøver og dermed var kompetent til mit job. Folk der er i arbejde har bare at værdsætte hvad de har. Ville gøre hvad som helst for at bytte.
3
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2957

Indlægaf JoyNips » 8. apr 2016, 10:54

Pyyyh, lige været til en samtale til en stilling i et andet kontor i min nuværende styrelse. Vil såååå gerne have det job! De beslutter på mandag eller tirsdag, om der skal være en samtale nr. 2 og en personlighedstest eller om de bare ansætter. Vi har været 10 til samtale på 2 stillinger, så jeg håber på at de bare ansætter...
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1128

Indlægaf Torn » 8. apr 2016, 13:18

Jeg har en liste med 8 jobs, jeg vil søge. Men jeg maaaaaaaaagter ikke. Især fordi en del af dem kunne ende i et vikariat, og så er jeg ikke interesseret (så hellere skrive et ordentligt speciale).
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 8. apr 2016, 14:06

Purple Haze skrev:Melder mig under fanerne.
Blev fritstillet for 2 uger siden.
Har pt to ansøgninger ude.

Lige nu bakser jeg så med at jeg har skulle skifte tlf og derfor kan være svær at at fat i.
Til det første job jeg søgte havde jeg ikke et nyt nr. endnu.
Til nr to har jeg fået et nyt nr. men har endnu ikke nogen tlf.

Håber ikke det bliver for meget op af bakke for dem at få fat i mig, hvis det skulle være aktuelt.

Skal til samtale på ðet ene job på tirsdag (mulig 2. Samtale på torsdag), håber virkelig jeg får det.
Gider virkelig ikke det der med at skrive CV og ansøgninger og det der med at sælge mig selv.
Det burde virkelig være nok at oplyse om sine kvalifikationer, i stedet for at man skal have en mindre uddannelse i marketing for at få et job.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 852

Indlægaf Daphne » 12. apr 2016, 14:34

Min jobkonsulent har bedt mig om at lave en elevatortale - uden videre instruktion. Og jeg synes ikke jeg finder mange eksempler på nettet for ledige.... Har I lavet en elevatortale? Jeg synes, det er ret svært, især fordi jeg er nyuddannet uden erfaring.... :gruble:
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 14. apr 2016, 10:45

Jeg har i dag taget mig lidt sammen og fået sendt 4 ansøgninger af sted. Jeg har længe luret på dem, og nu nærmede ansøgningsfristen, så jeg fik taget mig sammen. Men altså, jeg føler mig for presset til at yde en god ansøgning. Arbejde til op over begge ører og et specialemøde senere i dag. Puh.
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 14. apr 2016, 10:46

Daphne skrev:Min jobkonsulent har bedt mig om at lave en elevatortale - uden videre instruktion. Og jeg synes ikke jeg finder mange eksempler på nettet for ledige.... Har I lavet en elevatortale? Jeg synes, det er ret svært, især fordi jeg er nyuddannet uden erfaring.... :gruble:

Jeg har aldrig hørt om en elevatortale før. Hvad er det? Kan du ikke sende en mail til jobkonsulenten?
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 14. apr 2016, 10:48

Torn skrev:
Daphne skrev:Min jobkonsulent har bedt mig om at lave en elevatortale - uden videre instruktion. Og jeg synes ikke jeg finder mange eksempler på nettet for ledige.... Har I lavet en elevatortale? Jeg synes, det er ret svært, især fordi jeg er nyuddannet uden erfaring.... :gruble:

Jeg har aldrig hørt om en elevatortale før. Hvad er det? Kan du ikke sende en mail til jobkonsulenten?

Det er en salgstale om dig, dine kompetencer og kvalifikationer, der kan leveres på den tid en enkelt elevatortur tager :)
2
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 14. apr 2016, 10:55

Neenah skrev:
Torn skrev:

Det er en salgstale om dig, dine kompetencer og kvalifikationer, der kan leveres på den tid en enkelt elevatortur tager :)

Aha. Det lyder rigtig nok svært.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4297

Indlægaf Rapfisk » 14. apr 2016, 11:05

Det ER svært. Hvad er din uddannelse, og hvilken type stillinger søger du?
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Guldfisk » 14. apr 2016, 14:25

Uden at det blev kaldt en elevatorsamtale, fik jeg hjælp af en coach til ligesom at lave en lille historie om mig. Jeg vil tro, det er lidt det samme.

Det var i stil med: "Jeg er som person X og interesserer mig for Y. Derfor har jeg studeret Z, og under studiet har jeg gjort Æ og Å, der også har styrket den interesse/opbygget nogle evner. Nu søger jeg det her job, fordi det passer til X, Y og Z."
Og så udvælger man de evner, interesser og studiejobs/andet fra CVet, som styrker den samlede fortælling. Så du skal ikke have alt med, men det der leder hen til den samtale, du er til. Du må forestille dig din drømmestilling, hvis der ikke er en specifik stilling, du har kig på.
2
Brugeravatar
Daphne

Indlægaf Daphne » 14. apr 2016, 16:39

Torn skrev:

En kort præsentation af dig selv, som ikke må tage mere end 30 sekunder-ish.
Jeg var til møde hos hende i går, og der fik jeg lidt mere inputs til det, så jeg lige får rettet lidt til i det, jeg havde med, og så skulle den gerne være der...
0
Brugeravatar
Daphne

Indlægaf Daphne » 14. apr 2016, 16:41

Rapfisk skrev:

Det ER svært. Hvad er din uddannelse, og hvilken type stillinger søger du?

Jeg er uddannet indenfor web og marketing, og søger diverse jobs indenfor det område, så det er rimelig bredt.
0
Brugeravatar
Daphne

Indlægaf Daphne » 14. apr 2016, 16:45

Guldfisk skrev:

Uden at det blev kaldt en elevatorsamtale, fik jeg hjælp af en coach til ligesom at lave en lille historie om mig. Jeg vil tro, det er lidt det samme.

Det var i stil med: "Jeg er som person X og interesserer mig for Y. Derfor har jeg studeret Z, og under studiet har jeg gjort Æ og Å, der også har styrket den interesse/opbygget nogle evner. Nu søger jeg det her job, fordi det passer til X, Y og Z."
Og så udvælger man de evner, interesser og studiejobs/andet fra CVet, som styrker den samlede fortælling. Så du skal ikke have alt med, men det der leder hen til den samtale, du er til. Du må forestille dig din drømmestilling, hvis der ikke er en specifik stilling, du har kig på.

Det lyder som noget i den stil, ja. Jeg synes det er svært, når jeg ikke har rigtig erfaring fra branchen endnu, men jeg skal forsøge at udtrække de kompetencer, jeg har fået i andre jobs, som kan bruges mere generelt. Og det er også svært, synes jeg... :lol:
Det der med at fremhæve ens styrker, når man ikke rigtigt selv tror på, at man er god nok, det er godt nok svært...
1

Tilbage til "Job"