Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8442

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 30. sep 2015, 15:08

Jeg har så i øvrigt ikke fået udbetalt løn for den virksomhedspraktik jeg var i i august. Og sådan har det bare været HVER gang jeg har været ansat i den pågældende kommune :cuss: Så svært kan det sq da for helvede ikke være! Nu står jeg med røde tal og kan ikke betale mine regninger. Fedt!
Senest rettet af 2SHY 30. sep 2015, 15:11, rettet i alt 1 gang.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5860

Indlægaf Dikus » 30. sep 2015, 15:09

Jeg søgte for laaaang tid siden et job, jeg skal til samtale på på fredag.

Jeg har aldrig rigtigt søgt et arbejde før og kun været til egentlig samtale til en elevstilling for mange år siden.

Jeg begynder faktisk at føle mig nervøs. Over alt.
2
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1013

Indlægaf milisa » 30. sep 2015, 19:38

2SHY: Først og fremmest, du siger bare til, hvis vi skal brænde virksomheden ned eller så karse i deres gulvtæpper eller sådan noget....! Øv sgu da også! Jeg søgte engang et job som analysekemiker, hvor man primært skulle analysere noget, der hedder VOC. Jeg har arbejdet gennem hele min phd med at analysere VOC'er og har 2 publikationer på det. Jeg fik ikke stillingen. Der var jeg også bare sådan AAAAAAARGH!! Men igen, der er sgu så meget, der skal spille ind. Det viste sig, at de syntes, jeg havde virket alt for desperat efter et job, og derfor troede de ikke på, at jeg kunne klare et rutinepræget job, men ville blive rastløs for hurtigt. Tja. Jeg troede, at jeg virkede villig, ambitiøs og ivrig, men nej, det blev tolket som desperat, rastløs og psykotisk! :-D Ej, ikke det sidstnævnte selvfølgelig. Anyway, min pointe er, at der er sgu så meget, der skal spille sammen i det her game. Op på hesten igen, 2shy. :kys: PS. Men hvor jeg dog hader, at en ulykke sjældent kommer alene! Hvad sker der for manglende løn?! Ring til dem i morgen, de kan sagtens lave straksbetalinger, hvis bare de vil.

Neenah: UH UH UH UH!!! Spændende!!! Krydser samtlige fingre!!!

Dikus: Hahahahaha, hvis det er nogen som helst trøst, så bliver jeg altså stadig pænt nervøs før en samtale - om end det selvfølgelig er reduceret til sommerfugle efterhånden! Jeg har faktisk haft god virkning af at øve mig på spørgsmål. Altså tænke over hvad mine stærke og svage sider er. Tænke over situationer, der viser nogle af de ting, jeg har skrevet i annoncen - altså fx eksempler på, at jeg er en god leder, eksempler på, at jeg er god til at samarbejde osv. Følelsen er at være klædt på og forberedt giver en rigtig god ro.
1
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 30. sep 2015, 19:49

^ Altså det var ikke fordi jeg var desperat efter jobbet for arbejdsopgaverne ved jeg ikke er mig i længden. Men det var trods alt fast, fuld tid og ca. 15-20 min kørsel til arbejde.

Jeg er max frustreret over det med lønnen. Det kan sq da ikke passe at det sker hver gang! Jeg overvejede endda at ringe og høre om jeg stod i deres system. Gid jeg havde holdt fast i den overvejelse.

I morgen ringer jeg derned på lønkontoret (jeg har heldigvis det direkte nummer til hende jeg skal ringe til) og det er bestemt ikke utænkeligt at jeg ender med at blive en anelse skrap. Især hvis hun begynder på "ja lønnen er kørt så vi kan ikke gøre noget". I don't give a rats ass! Jeg vil hverken til at låne af familie, venner, banken eller optage kviklån fordi de ikke har styr på det. Det er da heldigt jeg bor hjemme, for pt ville jeg ikke have penge til at købe mad til mig selv eller katten fordi jeg også skal have hentet medicin

I øvrigt skal du have tak for ideen med at så karse i gulvtæpperne :lol: Det var dejligt med noget at grine af når man synes det hele er noget lort nu med bonus i form af begyndende halsbetændelse og splathed
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 2. okt 2015, 08:00

Halløj i tråden :afro:

Jeg melder mig lige under jobsøgningsfanerne. Jeg har pt. et tidsbegrænset deltidsjob og får supplerende dagpenge og søger derfor primært fuldtidsstillinger med opstart omkring slut januar/start februar. Synes selv, jeg er i et meget godt flow ansøgningswise, men oplever desværre alt for ofte, at jeg slet ingen respons får på mine ansøgninger, andet end den obligatoriske automatisk genererede bekræftelsesmail :rulle: Noget af det kan selvfølgelig hænge sammen med, at jeg ikke kan starte op her og nu, selvom jeg altid skriver, at vi kan aftale tidligere start, da jeg jo har en frigørelsesattest fra mit nuværende job - det ville bare være dårlig stil, da jeg sidder i en akademisk vejlederstilling og skal føre mine studerende til eksamen i januar.

Anywho, jeg syntes jeg ville prøve den her jobjagtertråd og synes allerede, at jeg er blevet inspireret af jer andre :kys:
0
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 2. okt 2015, 08:07

Neenah, jeg krydser mine små fede!

Jeg har også fundet et vildt spændende job. Det er faktisk et genopslag, som jeg godt så, første gang, den var opslået. Umiddelbart efter mit kandidatforsvar (jeg er nyuddannet), tænkte jeg egentligt, at jeg ville satse på en Ph.D. Men i de få måneder, jeg nu har haft tilknytning til feltet, må jeg indrømme, har jeg oplevet, hvor pressede alle mine kolleger er og hvor problematisk det kan være, når offentlige institutioner ikke har klare arbejdsflow- og opgaver. At kalde en organisation for "flydende" er bare en anden måde at skubbe ansvaret for konkrete opgaver fra sig :rulle: Og det orker jeg ikke. Jeg vil egentligt heller starte ud med en stilling med klare krav og succeskriterier.

ANYwho.. Jobbet! Det er en slags koordinatorstilling inden for mit felt, som jeg tror, jeg ville være rigtig dygtig til. Må. Ansøge.
2
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 2. okt 2015, 08:10

2SHY skrev:Er det nu jeg er røv træls når jeg fortæller at jeg skal til samtale på mandag? :genert: og endda på en stilling jeg på ingen måde forventede at blive kaldt ind til. Oh well... Det går nok som det plejer med at de vælger en anden med mere erfaring end mig :nej:

Men hold nu kæft hvor jeg genkender det I andre skriver. Det er på den ene side enormt lettende og befriende at der er andre der synes det hele er noget møg, er frustrerede over at man altid bliver valgt fra fordi andre har mere erfaring og også er ved at flippe skråt over at andre (nogle gange med endnu mindre erfaring end en selv) får jobs uanset om de er fede eller ej

På den anden side er det også enormt trist at andre også har det ligesom mig :( For hold kæft hvor kan jeg da føle mig som et kæmpe ubrugeligt nul. Og hvor er der bare mange fange hvor jeg har overvejet at smide håndklædet i ringen og overveje andre uddannelser. At jeg så hverken har økonomi eller SU klip til at det rent faktisk kan lade sig gøre... Det er så en anden sag

Indenfor mit fag som fys bliver der optaget AAAAAALT for mange i forhold til behovet og det er noget der er oppe i min fagforening at vende på højeste instans. Faktisk foreslår man at sænke optaget med 30 % (og så er det klart at skolerne der har sit på det tørre bliver sure over det). Jeg kommer i øvrigt med som case i det næste fagblad - bare jeg ikke har skudt mig selv i foden og fremstår som en brokrøv. Det er trods alt kollegaer og potentielle arbejdsgivere der læser det og selvom der uddannes for mange, så er det trods alt stadig så lille et fag at de fleste kender hinanden på en eller anden måde

Det er generelt en problematik inden for en række af de sundhedsfaglige PB-uddannelser. Jeg kommer selv fra Ernæring og Sundhed (har derefter læst en kandidat), hvor der optages i omegnen af 100 studerende pr. halvår alene på Professionshøjskolen Metropol. Og der er stort set INGEN jobs rettet mod vores uddannelse. Det er helt til grin.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 2. okt 2015, 15:10

BlindfullyCool skrev:
Det er generelt en problematik inden for en række af de sundhedsfaglige PB-uddannelser. Jeg kommer selv fra Ernæring og Sundhed (har derefter læst en kandidat), hvor der optages i omegnen af 100 studerende pr. halvår alene på Professionshøjskolen Metropol. Og der er stort set INGEN jobs rettet mod vores uddannelse. Det er helt til grin.

Det er simpelthen så trist. Når man deltager i åbent hus arrangementer og den slags siger de jo "altså der kan jo ske meget på de 3½ år uddannelsen tager" og æh bæh mig her og der. Samtidig får man ørerne tudet fuld med at man skal få en uddannelse og jo mere jo bedre og det skal interesserer en osv. Men hvad hjælper det, hvis der ikke er jobs i den anden ende?

En update her i forhold til min jobsituation. På tirsdag skal jeg til møde med min jobkonsulent på jobcenteret hvor jeg skal blive lidt klogere på de famøse 3 måneders aktiveringer de evt. vil sende mig i og så skal jeg have hørt om de har nogle fys løntilskudsstillinger liggende i deres gemmer (for ja - jobcenteret har nemlig løntilskudsstillinger som vi andre ikke har adgang til - hvordan fanden søger man dem så???). I forhold til klinikken så er det sådan at jeg formodentlig kan få tilbudt nogle flere timer end de 10-11 timer der først var snak om. Samtidig mangler der jo en afløser de næste 2-3 ugers tid hvor de måske har en til at tage over for ham der blev fyret. Så der er jeg blevet tilbudt at vikariere til der kommer en afløser. Jeg kan jo så kun undre mig over at han ikke bare tilbyder mig stillingen, men okay der er nok noget med lige at se mig an og alt det der. Men umiddelbart er det fint med mig at blive hængende lidt længere, hvis bare det bliver samlet lidt fornuftigt
2

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. okt 2015, 15:16

Hvis jeg var dig, ville jeg bide mig fast så godt, jeg kunne... Det giver erfaring, om ikke andet!
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. okt 2015, 19:50

Så har jeg været til jobsamtale. Der var sat en time af til det, da alle havde fri klokken 16. Men vi var først færdige 16.45.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor. Jeg synes ikke rigtigt, vi talte om noget særligt. Men der var fire i ansættelsesudvalget og alle skulle jo sige lidt, der blev fortalt anekdoter fra arbejdslivet og talt lidt om hverdagen i det offentlige kontra det private, hvor jeg kommer fra.

Det var sikker fint. Hyggeligt var det i hvert fald.

De har tre andre til samtale - og jeg hører nærmere i næste uge. Jeg forstår simpelthen ikke, hvis de ikke vil have mig, men vælger en anden... Omvendt kender jeg jo heller ikke ansøgerfeltet... Ligesom jeg er i tvivl om, hvorvidt de er i stand til at tilbyde mig tilstrækkeligt i løn, hvis de rent faktisk ønsker at ansætte mig... Ej, hvor er det fjollet, man kan blive så nervøs :)
5
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 4. okt 2015, 16:44

Jeg var også af sted i fredags, og det gik rigtig godt. Jeg kom derfra med en god fornemmelse af at have sagt det rigtige og ikke dummet mig med et eller andet. Den dårlige nyhed er så, at jobbet lyder DØDsygt! :-D Men hey, efter at have været arbejdsløs i 8 måneder, så kan jeg sgutte tillade mig at være kræsen. Om ikke andet, så giver det løn, erfaring og foden indenfor, og så tænker jeg, at hvis jeg tager ja-hatten på, så skal det skam nok også blive helt ok. Vi får se - foreløbig skal jeg lige videre til 2. runde og så 3. runde, før jeg behøver at bekymre mig om den slags......!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 18:38

milisa skrev:Jeg var også af sted i fredags, og det gik rigtig godt. Jeg kom derfra med en god fornemmelse af at have sagt det rigtige og ikke dummet mig med et eller andet. Den dårlige nyhed er så, at jobbet lyder DØDsygt! :-D Men hey, efter at have været arbejdsløs i 8 måneder, så kan jeg sgutte tillade mig at være kræsen. Om ikke andet, så giver det løn, erfaring og foden indenfor, og så tænker jeg, at hvis jeg tager ja-hatten på, så skal det skam nok også blive helt ok. Vi får se - foreløbig skal jeg lige videre til 2. runde og så 3. runde, før jeg behøver at bekymre mig om den slags......!

Åh gud. Jeg gider ikke en anden runde.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 4. okt 2015, 18:47

Jeg har aldrig oplevet det der med flere runder. Det tror jeg slet ikke man bruger indenfor mit fag :gruble: Men jeg krydser alt hvad jeg kan for at der er gevinst! Det vil være så fortjent uanset hvor spændende jobbet er eller ej :)
2

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 18:51

2SHY skrev:Jeg har aldrig oplevet det der med flere runder. Det tror jeg slet ikke man bruger indenfor mit fag :gruble: Men jeg krydser alt hvad jeg kan for at der er gevinst! Det vil være så fortjent uanset hvor spændende jobbet er eller ej :)

De plejede vist at skulle holde flere runder til denne type job, men da de kun havde tre kandidater, ville de efter samtalerne vurdere, om det på nogen måde gav mening. Det er jeg egentlig glad for.
1
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 4. okt 2015, 18:54

Dikus skrev:
2SHY skrev:Jeg har aldrig oplevet det der med flere runder. Det tror jeg slet ikke man bruger indenfor mit fag :gruble: Men jeg krydser alt hvad jeg kan for at der er gevinst! Det vil være så fortjent uanset hvor spændende jobbet er eller ej :)

De plejede vist at skulle holde flere runder til denne type job, men da de kun havde tre kandidater, ville de efter samtalerne vurdere, om det på nogen måde gav mening. Det er jeg egentlig glad for.

Det kan jeg dælme godt forstå. Det er simpelthen så psykisk opslidende med alle de runder.
1
Tally-ho

Tilbage til "Job"