Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4297

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Rapfisk » 26. apr 2016, 06:46

DetSorteCirkus skrev:Jeg har lige sorteret dagens opslagshøst. Det er jeg nødt til at gøre dagligt for at kunne følge med.

I dag bød dels på en skole, der skal bruge ni nye lærere og simpelthen i næste uge holder Åbent Hus for interesserede med rundvisning og det hele, dels på en annonce fra et sted, hvor jeg var til samtale omkring 1. marts og efterfølgende fik at vide, at det var de små marginaler, der havde gjort udslaget. Stillingen minder så meget om den, jeg dengang søgte, at jeg lige sender en mail til lederen om, hvad de finder det relevant at se fra mig denne gang. Det kan man vel godt tillade sig, ikke?

Det ville jeg bestemt gøre.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2957

Indlægaf JoyNips » 26. apr 2016, 07:01

Uh. Stilling i privat virksomhed, hvor jeg godt nok ikke matcher profilen helt, men til gengæld har haft den ene af deres advokater som specialevejleder. Tror liiiige, jeg trækker i nogle tråde dér. Lønnen er med garanti også bedre end i staten...
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2278

Indlægaf Zombie » 26. apr 2016, 16:58

Jeg har jobsamtale i morgen tidlig. Jeg er egentlig ikke 100% kvalificeret, men var på besøg derude og havde en god kemi med lederen, selvom det kun var ganske kort.

Jeg vil så gerne have det job, er det en fejl at sige at jeg anser det som et drømmejob? Når det nu er oprigtigt ment.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10276

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. apr 2016, 11:25

Så fik jeg ringet til skolen, hvor jeg tidligere har arbejdet. Helt som forventet var og vil det blive svært at få fat på kontaktpersonen inden deadline på fredag, men til gengæld fik jeg en god snak med sekretæren, som delvist godt kunne huske mig (det er et stort sted med ditto udskiftning, så det lægger jeg ikke så meget i), og på eget initiativ spurgte om en masse ting og skrev mine svar ned.
Hun sagde til sidst, at hun ville fortælle lederen om mit opkald og prøve at få hende til at ringe til mig. Det var ret tydeligt, at jeg der som tidligere ansat fik special treatment, og de er vist generelt også ret glade for at ansætte folk, som de kender fra tidligere.

Alt i alt er jeg glad for, at jeg fik ringet, og uanset om jeg når at tale med lederen eller ej, føler jeg mig ret overbevist om, at det var vigtigt lige at få hilst på, og at min ansøgning meget gerne må referere til min fortid på skolen.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 289
Likede indlæg: 4443

Indlægaf Rosa Espinosa » 28. apr 2016, 11:16

Vil det være dumt at søge 8 ugers virksomhedspraktik et sted hvor jeg også søger en opslået stilling (som er fra juli)?
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 939
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8516

Indlægaf 2SHY » 28. apr 2016, 11:42

Rosa Espinosa skrev:Vil det være dumt at søge 8 ugers virksomhedspraktik et sted hvor jeg også søger en opslået stilling (som er fra juli)?

Overhovedet ikke. Så havde du mulighed for at vise hvad du kan inden :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 289
Likede indlæg: 4443

Indlægaf Rosa Espinosa » 28. apr 2016, 11:47

2SHY skrev:
Rosa Espinosa skrev:Vil det være dumt at søge 8 ugers virksomhedspraktik et sted hvor jeg også søger en opslået stilling (som er fra juli)?

Overhovedet ikke. Så havde du mulighed for at vise hvad du kan inden :)

Det er nemlig også hvad jeg tænker. Okay, så gør jeg det.
Måske det også vil være bedre. Mine ansøgninger har ikke så meget som givet en enkel samtale, så måske det er bedre at folk møder mig personligt i stedet for. Er også ret flink i virkeligheden :D
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. apr 2016, 15:51

Og så blev jeg kaldt til samtale på en skole, som jeg har sendt en ansøgning, som jeg brugte under en time på at researche til og skrive :stoned:
1
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 29. apr 2016, 15:50

DetSorteCirkus skrev:Og så blev jeg kaldt til samtale på en skole, som jeg har sendt en ansøgning, som jeg brugte under en time på at researche til og skrive :stoned:

Hvorfor er det sært? Jeg bruger maksimalt en time på mine ansøgninger, og jeg har da hidtil været til en samtale om ugen.

Det er da fint at lave en gennemarbejdet, "perfekt" ansøgning, men hvis man bruger tre timer på den, og den ikke fører til en samtale, er det vel nærmest lidt spild af tid? Er det så ikke bedre at bruge de tre timer på tre ansøgninger, som trods alt er gode, og så have chancen ved tre forskellige virksomheder?

Og held og lykke med samtalen :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2016, 16:02

Smiling_Goat skrev:
DetSorteCirkus skrev:Og så blev jeg kaldt til samtale på en skole, som jeg har sendt en ansøgning, som jeg brugte under en time på at researche til og skrive :stoned:

Hvorfor er det sært? Jeg bruger maksimalt en time på mine ansøgninger, og jeg har da hidtil været til en samtale om ugen.

Det er da fint at lave en gennemarbejdet, "perfekt" ansøgning, men hvis man bruger tre timer på den, og den ikke fører til en samtale, er det vel nærmest lidt spild af tid? Er det så ikke bedre at bruge de tre timer på tre ansøgninger, som trods alt er gode, og så have chancen ved tre forskellige virksomheder?

Tak skal du have :)

Det er jo rigtig godt for dig, at du kan lave gode ansøgninger på under en time. Det begynder jeg også at kunne, fordi mine kognitive vanskeligheder er i bedring, og der lige nu er absurd meget for mig at søge, og efterspørgslem er så stor, at jeg med god samvittighed og forventning om et godt resultat kan lade der gå lidt samlebånd i den, men nej, i min gamle branche, hvor der sjældent dukkede stillinger op, der lå lige til højrebenet, kunne jeg ikke nå det hele på en time.

Hvis du mener, at man altid kan vælge kun at bruge en time på en ansøgning og have en god chance for at komme til samtale, er jeg ikke enig.
0
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 29. apr 2016, 16:09

DetSorteCirkus skrev:
Smiling_Goat skrev:

Tak skal du have :)

Det er jo rigtig godt for dig, at du kan lave gode ansøgninger på under en time. Det begynder jeg også at kunne, fordi mine kognitive vanskeligheder er i bedring, og der lige nu er absurd meget for mig at søge, og efterspørgslem er så stor, at jeg med god samvittighed og forventning om et godt resultat kan lade der gå lidt samlebånd i den, men nej, i min gamle branche, hvor der sjældent dukkede stillinger op, der lå lige til højrebenet, kunne jeg ikke nå det hele på en time.

Hvis du mener, at man altid kan vælge kun at bruge en time på en ansøgning og have en god chance for at komme til samtale, er jeg ikke enig.

Åha jeg medregnede slet ikke, at man kunne have forskellige vanskeligheder, der besværliggør skrivningen. Det var dog snæversynet af mig, det er jeg ked af.

Jeg tænkte bare, at du måske var for perfektionistisk med dine ansøgninger, når det tog længere tid. Det giver dog også rigtig god mening at bruge ekstra tid på hver ansøgning, når der ikke er så mange jobs at søge.

Jeg smutter bare tilbage til min madlavning.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2016, 16:21

Smiling_Goat skrev:
Åha jeg medregnede slet ikke, at man kunne have forskellige vanskeligheder, der besværliggør skrivningen. Det var dog snæversynet af mig, det er jeg ked af.

Jeg tænkte bare, at du måske var for perfektionistisk med dine ansøgninger, når det tog længere tid. Det giver dog også rigtig god mening at bruge ekstra tid på hver ansøgning, når der ikke er så mange jobs at søge.

Ej, jeg beklager også, hvis jeg kom til at lyde sur eller såret :genert: Det var ikke meningen.
Det var ikke ironisk ment, at det er godt for dig, men når jeg ikke er enig i alt, du skriver, var det en dum formulering at vælge. Altså af mig.

Du har helt sikkert en pointe i, at man godt kan blive lidt for perfektionistisk, når man pludselig skal vænne sig til, at man så at sige ikke skal opfinde sin relevans for arbejdsgiveren.
0
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 29. apr 2016, 16:41

DetSorteCirkus skrev:
Smiling_Goat skrev:

Ej, jeg beklager også, hvis jeg kom til at lyde sur eller såret :genert: Det var ikke meningen.
Det var ikke ironisk ment, at det er godt for dig, men når jeg ikke er enig i alt, du skriver, var det en dum formulering at vælge. Altså af mig.

Du har helt sikkert en pointe i, at man godt kan blive lidt for perfektionistisk, når man pludselig skal vænne sig til, at man så at sige ikke skal opfinde sin relevans for arbejdsgiveren.

Nej nej det var fint. Jeg forstod meningen :)
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 29. apr 2016, 18:08

Guldlok skrev:Lang historie kort;

Jeg er to gange på godt en måned blevet tilbudt (midlertidige) job, hvor det viste sig at være en fejl.
Første gang nåede jeg at aftale arbejdsopgaver, møde kolleger og "så starter du bare på mandag" fra lederen. Få timer efter fik jeg et opkald om, at der var sket en fejl og en anden (højere) leder havde ansat en anden i samme stilling.

Anden gang kun telefonisk, men jeg var sådan 90 % sikker på stillingen og manglede bare at aftale møde for lige at blive introduceret for arbejdsopgaver og hvorvidt jeg skulle starte fredag eller først mandag. Nogle timer efter blev jeg ringet op, at der var sket en fejl fordi .... *trommehvirvel* en anden leder havde ansat en anden i samme stilling.

WTF ?! :stoned:

:sur: :rulle: :trist: :genert: :mellow: :tie:

suk

:ad!: Altså jeg er med på at det kan ske (selv om jeg aldrig har hørt om et tilfælde) men to gange er da godt nok uheldigt!
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 29. apr 2016, 20:59

Smiling_Goat skrev:

Det kommer vel an på, hvilke typer jobs man søger, og i hvilken branche. Inden for mit fag er der en klar forventning om at man har researchet den arbejdsplads man søger, og at man kan vise det kendskab i ansøgningen.
Selve processen med at sælge mig selv og mine kompetencer, synes jeg heller ikke tager mere end en time, men det gør det, hvis jeg samtidig skal have en idé om hvad det er for en virksomhed, og hvilket behov jeg mener de har, som jeg kan præsentere kompetencer, der passer til.
Så det behøver ikke kun at være kognitive vanskeligheder, der gør at det kan tage tid

Men jeg er også i et fag, hvor den slags betyder meget. Sådan er det jo ikke alle steder.
Senest rettet af Joe 29. apr 2016, 21:03, rettet i alt 1 gang.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want

Tilbage til "Job"