Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4276

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Rapfisk » 4. maj 2016, 10:39

Rosa Espinosa skrev:Kanon med job Zombie :gogo:

Synes ikke jeg kan finde motivationen for tiden. Skal have ringet til en afdeling, men kan ikke få mig selv til det, i frygt for at de vil sige nej. Kan heller ikke få startet på ansøgninger eller lavet mit cv færdig. Sidder i en sump og har svært ved at se mig ud af det, at være jobsøgende. Nok fordi jeg aldrig har fået respons på mine mange ansøgninger og er begyndt at føle, at det er fordi der må være noget galt med mig.
Har måske bare mandag blues. På en onsdag.

Det kender jeg godt :kys:

Får du respons fra andre? Jeg mener, viser du dine ansøgninger og CV til jobcenter, a-kasse, venner, familie, bekendte, netværk? Det kan måske være en måde at komme ud af sumpen på.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Rosa Espinosa » 4. maj 2016, 11:31

Rapfisk skrev:

Synes ikke jeg kan finde motivationen for tiden. Skal have ringet til en afdeling, men kan ikke få mig selv til det, i frygt for at de vil sige nej. Kan heller ikke få startet på ansøgninger eller lavet mit cv færdig. Sidder i en sump og har svært ved at se mig ud af det, at være jobsøgende. Nok fordi jeg aldrig har fået respons på mine mange ansøgninger og er begyndt at føle, at det er fordi der må være noget galt med mig.

Får du respons fra andre? Jeg mener, viser du dine ansøgninger og CV til jobcenter, a-kasse, venner, familie, bekendte, netværk? Det kan måske være en måde at komme ud af sumpen på.

Har fået alle dem til at kigge på det, men det har kun gjort mig mere forvirret omkring at skrive, for alle siger jo noget forskelligt. Det som mest går igen er dog at jeg ikke virker til at have mig selv med i ansøgningen og cv'et. Jeg siger ikke nok om hvem jeg er og hvad jeg står for. Men lige det er svært at få ned på papir synes jeg.

Tror jeg skal fokusere på at komme i virksomhedspraktik og få det på cv'et. Bare svært at tage det skridt og ringe. Så hellere gemme sig under dynen.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. maj 2016, 11:41

Jeg sidder og skriver en bunke opslag ind i mit excelark for at bevare overblikket og kunne prioritere.
Kl. 16 skal jeg til Åbent Hus på en skole, der har ni opslåede stillinger i samme opslag. Jeg er spændt på at opleve dette koncept i forbindelse med rekruttering.

Jeg har i dag ringet til skolen, hvor jeg skal til samtale på mandag, og fået at vide, hvem der kommer til at deltage, og hvor lang tid der er sat af.
Sekretæren var meget sød at tale med og sagde, at det foregik helt afslappet. Jeg er heller ikke nervøs, overhovedet; jeg vil bare gerne kunne målrette min forberedelse mod dem, jeg skal tale med.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 4. maj 2016, 11:44

Det kender jeg virkelig alt til. Jeg er ledig på 10. måned, og det er så sindssygt drænende. Jeg synes det hjælper lidt når jeg kaster mig helhjertet over noget - f.eks. at tage en chance på en jobansøgning hvor jeg laver et eller andet tosset. For en måneds tid siden lavede jeg en ansøgning som hjemmeside, fordi det lige passede til jobbet. I går og i dag har jeg kastet mig over at forny mit CV's opsætning, så det ser endnu mere lækkert ud. Det giver mig noget at fokusere på.

Men jeg må indrømme at jeg også har mere end almindeligt svært ved at få skrevet ansøgninger for tiden. Min jobsamtalestatistik er blevet en del mere elendig på det sidste - jeg har kun været til to samtale i år endnu, og det er ikke ligefrem med til at booste motivationen. Jeg ved sgu heller ikke hvordan jeg skal komme ud af den her sump mere. Tvivler på det nogensinde sker.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 4. maj 2016, 12:39

Rosa Espinosa skrev:
Rapfisk skrev:

Har fået alle dem til at kigge på det, men det har kun gjort mig mere forvirret omkring at skrive, for alle siger jo noget forskelligt. Det som mest går igen er dog at jeg ikke virker til at have mig selv med i ansøgningen og cv'et. Jeg siger ikke nok om hvem jeg er og hvad jeg står for. Men lige det er svært at få ned på papir synes jeg.

Tror jeg skal fokusere på at komme i virksomhedspraktik og få det på cv'et. Bare svært at tage det skridt og ringe. Så hellere gemme sig under dynen.

Det samme problem har jeg, det med at definere, hvem jeg selv er som medarbejder, og hvad jeg står for, som adskiller mig fra andre. Det er også tit den feedback, jeg har fået på samtaler, at de ikke har kunnet se, hvem jeg var i stillingen.

Jeg har engang fået det råd i forbindelse med salg, at man skal huske, at éns produkt gerne skulle give værdi til køberen. Oversat til jobsøgningssprog er det lettere, hvis man har det fokus, at man ringer for arbejdsgiverens skyld. Enten for at undgå, at man skriver ansøgninger forgæves eller - helst - det modsatte, at man får målrettet sin ansøgning, så den bliver interessant for dem.

Det er helt sikkert svært med forskellige gode råd, men prøv at se det som sparring. Enten kan du afprøve dem enkeltvist og se, hvad der virker for dig, eller du kan bruge din mavefornemmelse til at finde ud af, hvad du kan bruge, og hvad der ryger i affaldsbunken af velmente råd.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 6733

Indlægaf Wizzze » 4. maj 2016, 13:07

Hvis man går med en lille Sherlock Holmes i maven, så har Politiet omkring 50 ledige stillinger, bl.a. er det mange ledige jobs som Måleoperatør, dem som sidder i bilerne og tager billeder af billister der kører for hurtigt.

Så er du til ensomt stillesiddende arbejde, så det måske noget for dig?

"OM DIG
Du har kørekort til kategori B og basalt kendskab til færdselsloven – særligt hastighedsbestemmelser. Endvidere har du god teknisk forståelse og it-kendskab på brugerniveau.
Som person er du selvstændig og formår at prioritere dine opgaver. Det fungerer fint for dig at arbejde alene, og du trives med, at hovedparten af din arbejdsdag foregår i en bil, som holder stille.
Du besidder situationsfornemmelse og kan håndtere tilspidsede situationer på en konstruktiv måde."

https://www.politi.dk/da/ompolitiet/job ... _politiet/
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 4. maj 2016, 13:11

Wizzze skrev:Hvis man går med en lille Sherlock Holmes i maven, så har Politiet omkring 50 ledige stillinger, bl.a. er det mange ledige jobs som Måleoperatør, dem som sidder i bilerne og tager billeder af billister der kører for hurtigt.

Så er du til ensomt stillesiddende arbejde, så det måske noget for dig?

"OM DIG
Du har kørekort til kategori B og basalt kendskab til færdselsloven – særligt hastighedsbestemmelser. Endvidere har du god teknisk forståelse og it-kendskab på brugerniveau.
Som person er du selvstændig og formår at prioritere dine opgaver. Det fungerer fint for dig at arbejde alene, og du trives med, at hovedparten af din arbejdsdag foregår i en bil, som holder stille.
Du besidder situationsfornemmelse og kan håndtere tilspidsede situationer på en konstruktiv måde."

https://www.politi.dk/da/ompolitiet/job ... _politiet/

Jeg søgte som måleoperatør i går.
(Det er jo samme løn som i supermarkeder)
Jeg har fået en bekræftelse, men de gennemgår først ansøgninger når ansøgningsfristen er udløbet.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 4. maj 2016, 13:40

Cool. Det lyder lidt sjovt.

[blær]Jeg har nu fået sendt to ansøgninger af sted i dag :banan: [/blær]
4
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Rosa Espinosa » 4. maj 2016, 13:56

Der er heldigvis sket en god job relateret ting i dag. Jobcenteret har aflyst min aftale med dem i næste uge og de har ikke givet mig en ny tid. Det er lidt dejlig :genert:
3
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Smiling_Goat
Kort karma: 461
Likede indlæg: 5873

Indlægaf Smiling_Goat » 4. maj 2016, 14:36

Jeg er med på "mandagsblues på en onsdag"-holdet. Jeg har lige fået afslag efter samtale med sted nr. 6-7 stykker. Det må simpelthen være mig, der er elendig til at sælge mig selv ansigt til ansigt. Jeg ved ikke, hvad jeg gør forkert. De virker til at kunne lide, det jeg siger. De nikker, er enige osv. Men hver eneste gang er det det samme: Nej tak.

Jeg gør det så godt jeg kan, så jeg ved ikke, hvordan jeg skal forbedre min indsats. Jeg prøver at ringe til det sidste sted, der gav mig afslag, i morgen, og hører en nærmere begrundelse, men hvad de synes er "forkert," synes et andet sted måske er helt "rigtigt," så det er fan**** ikke nemt.

Æv for pokker
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 4. maj 2016, 15:14

Smiling_Goat skrev:Jeg er med på "mandagsblues på en onsdag"-holdet. Jeg har lige fået afslag efter samtale med sted nr. 6-7 stykker. Det må simpelthen være mig, der er elendig til at sælge mig selv ansigt til ansigt. Jeg ved ikke, hvad jeg gør forkert. De virker til at kunne lide, det jeg siger. De nikker, er enige osv. Men hver eneste gang er det det samme: Nej tak.

Jeg gør det så godt jeg kan, så jeg ved ikke, hvordan jeg skal forbedre min indsats. Jeg prøver at ringe til det sidste sted, der gav mig afslag, i morgen, og hører en nærmere begrundelse, men hvad de synes er "forkert," synes et andet sted måske er helt "rigtigt," så det er fan**** ikke nemt.

Æv for pokker

Det er jeg ked af!

Jobsamtaler er også min achilleshæl. Jeg synes, det er fornuftigt at høre dem ad. Måske siger de noget, som er uden for din rækkevidde, fx at de har valgt én, de synes passer bedre ind i deres team, men måske siger de noget brugbart. Nogle gange ser de noget, man ikke selv var opmærksom på, fx omkring kropssprog eller svar på en bestemt type spørgsmål.
5
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 4. maj 2016, 15:47

Rapfisk skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er med på "mandagsblues på en onsdag"-holdet. Jeg har lige fået afslag efter samtale med sted nr. 6-7 stykker. Det må simpelthen være mig, der er elendig til at sælge mig selv ansigt til ansigt. Jeg ved ikke, hvad jeg gør forkert. De virker til at kunne lide, det jeg siger. De nikker, er enige osv. Men hver eneste gang er det det samme: Nej tak.

Æv for pokker

Det er jeg ked af!

Jobsamtaler er også min achilleshæl. Jeg synes, det er fornuftigt at høre dem ad. Måske siger de noget, som er uden for din rækkevidde, fx at de har valgt én, de synes passer bedre ind i deres team, men måske siger de noget brugbart. Nogle gange ser de noget, man ikke selv var opmærksom på, fx omkring kropssprog eller svar på en bestemt type spørgsmål.

Det er også det, jeg tænker. Den begrundelse, jeg har fået, er, at de har valgt en kandidat, de føler i højere grad lever op til stillingen.. Og altså.. No shit Sherlock.

Så et eller andet sted håber jeg, at de siger noget, der er rigtig ubehageligt at høre, men helt korrekt, så jeg kan ændre den lille ting og få en chance et sted. Eller i det mindste komme videre til 2. samtale en gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. maj 2016, 17:09

Jeg har ikke rigtig blues, men jeg er godt nok olm.
Her til eftermiddag fik jeg (standard)afslag på jobbet på min forrige arbejdsplads. Der hvor sekretæren var sød at tale med, men lederen ikke kunne finde tid til at ringe tilbage til mig. Jeg havde hverken krav på samtale eller stilling, slet ikke, men jeg synes, at det er ja, uhøfligt ikke på noget tidspunkt at møde min henvendelse og interesse med en lille smule personlig venlighed. Det er mindre end to år siden, at jeg var ansat på stedet, og lederen er som sagt min gamle kollega.

Jeg er heldig, at jeg ikke bliver ked af den slags, faktisk tænker jeg bare mest, at vi ligger for langt fra hinanden værdimæssigt til, at det ville være blevet et godt match, men jeg kan levende forestille mig, at andre ville være blevet rigtig sårede over at blive mødt med samme ligegyldighed.
Senest rettet af DetSorteCirkus 4. maj 2016, 17:14, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. maj 2016, 17:13

Smiling_Goat skrev:Det er også det, jeg tænker. Den begrundelse, jeg har fået, er, at de har valgt en kandidat, de føler i højere grad lever op til stillingen.. Og altså.. No shit Sherlock.

Så et eller andet sted håber jeg, at de siger noget, der er rigtig ubehageligt at høre, men helt korrekt, så jeg kan ændre den lille ting og få en chance et sted. Eller i det mindste komme videre til 2. samtale en gang.

Nu skriver jeg lige noget helt banalt, som jeg ikke desto mindre først fornylig blev opmærksom på selv.
Tjekker du på forhånd op på, hvem der deltager i samtalen, og hvor lang tid der er sat af?
Medmindre det selvfølgelig står i din indkaldelse.
0
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 4. maj 2016, 18:19

DetSorteCirkus skrev:
Smiling_Goat skrev:Det er også det, jeg tænker. Den begrundelse, jeg har fået, er, at de har valgt en kandidat, de føler i højere grad lever op til stillingen.. Og altså.. No shit Sherlock.

Nu skriver jeg lige noget helt banalt, som jeg ikke desto mindre først fornylig blev opmærksom på selv.
Tjekker du på forhånd op på, hvem der deltager i samtalen, og hvor lang tid der er sat af?
Medmindre det selvfølgelig står i din indkaldelse.

Det plejer jeg at få at vide på forhånd. Kan det gøre en forskel, hvis man ved det?
0

Tilbage til "Job"