Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 12. maj 2016, 13:09

Rapfisk skrev:
2SHY skrev:Jeg forventes at skulle raskmeldes pr 1/6 og skal tilbage til ledigheds-jobsøgnings-ræset. Og overgår også til kontanthjælp. I'm scared shitless!

Det kan jeg godt forstå! Jeg vil så tillade mig at være spændt og optimistisk på dine vegne. Jeg håber, denne omgang bliver den, hvor du får fodfæste :kys:

Jeg håber det. Det er nok mest det at jeg frygter at skulle slås med jobcentret om timeantal i forhold til noget aktivering. Raskmeldingen skal ske på betingelse af at jeg ikke losses ud i 37 timer fra starten af men får lov at trappe op stille og roligt. Så besværlige som jeg har hørt jobcentret kan være så forestiller jeg mig at det kan blive lidt op ad bakke. Men vi må se hvad der kommer ud af det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 12. maj 2016, 19:02

Jeg tror nok lige, at samtalen i dag gik godt. Bedre end den i går.

Jeg bliver virkelig overrasket, og dybt skuffet, hvis jeg ikke kommer til anden samtale. Jeg svingede helt vildt godt med chefen (han glemte faktisk tiden, tror jeg, fordi snakken gled så nemt.)

Iiiiih.. Vil godt!
2
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 13. maj 2016, 08:46

Jeg har dårlig samvittighed overden at mangle motivation.
Jeg meldte mig ledig 3.maj.
A-kassen har først tid til den første samtale på tirsdag (14 dage efter jeg har meldt mig ledig)
Jeg kan ikke ansøge om 6 ugers selvvalgt kursus, før jeg har snakket med jobcentret.
Og jobcentret vil først snakke med mig, efter jeg har været til møde i A-kassen.
Så mødet i jobcentret bliver først mandag d.23.
Jeg kunne være startet på kursushold d.17. hvis ikke jeg skulle vente på de 2 møder.
Næste kursusforløb starter heldigvis allerede i starten af juni, men det er stadig en HEL måned fra første ledighedsdag.

Og jeg har stadig ikke fået svar fra A-kassen, om jeg får 3 ugers karantæne. (P.g.a. bortvisning fra arbejdspladsen.)

Og så kommer den dårlige samvittighed.
Jeg gider ikke at sende ansøgninger, når jeg håber mest på at få det kursus, så jeg kan skifte branche.
Men jeg skal og bør jo, sende nogle ansøgninger.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 13. maj 2016, 10:00

Jeg har lige sendt ansøgning nummer 100 :træt3:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4285

Indlægaf Rapfisk » 13. maj 2016, 10:28

Neenah skrev:Jeg har lige sendt ansøgning nummer 100 :træt3:

På en arbejdsplads ville man have fejret en milepæl, så selv om du føler ironien, vil jeg gerne rose dig. Du har et sindssygt hårdt job, og det er så flot, at du stadig har en form for gejst og overlever.

Jeg håber, du kan få en god weekend og under dig selv en god middag i aften, eller hvad du nu ellers kunne finde på at fejre med
:pompom: :pompom: :pompom:
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 13. maj 2016, 10:32

Rapfisk skrev:

På en arbejdsplads ville man have fejret en milepæl, så selv om du føler ironien, vil jeg gerne rose dig. Du har et sindssygt hårdt job, og det er så flot, at du stadig har en form for gejst og overlever.

Jeg håber, du kan få en god weekend og under dig selv en god middag i aften, eller hvad du nu ellers kunne finde på at fejre med

Du er sød :kys:

Gejst ved jeg sgu ikke om jeg har efterhånden. Måske? For første gang i evigheder har jeg også formået at sende tre ansøgninger på en uge. I går fik jeg også tilbud om en samtale om virksomhedspraktik - dog i en virksomhed jeg ikke rigtig kan identificere mig med, hvor der ikke umiddelbart er fastansættelsesmuligheder, og hvor jeg ville skulle bruge 3 timer om dagen på (offentlig) transport. Selvom jeg vel burde være taknemmelig for muligheden, så føler jeg mere for at tude over at jeg ikke er i stand til at knække koden med en rigtig ansættelse.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 13. maj 2016, 10:54

Neenah skrev:
Rapfisk skrev:

Du er sød :kys:

Gejst ved jeg sgu ikke om jeg har efterhånden. Måske? For første gang i evigheder har jeg også formået at sende tre ansøgninger på en uge. I går fik jeg også tilbud om en samtale om virksomhedspraktik - dog i en virksomhed jeg ikke rigtig kan identificere mig med, hvor der ikke umiddelbart er fastansættelsesmuligheder, og hvor jeg ville skulle bruge 3 timer om dagen på (offentlig) transport. Selvom jeg vel burde være taknemmelig for muligheden, så føler jeg mere for at tude over at jeg ikke er i stand til at knække koden med en rigtig ansættelse.

Sådan ville jeg også have det.

Når det er sagt, så vil jeg sige, at livet nogle gange har overrasket mig. Jeg var fx engang i et vikariat i DONG. Den dag, jeg fik det tilbudt, havde jeg fået en elregning, jeg ikke var enig i, og i det hele taget var DONG ikke i kridthuset hos mig. Jeg havde dog brug for pengene, så jeg tog det og endte med at være der næsten et år - og det var ét af de jobs, jeg har haft, som jeg trivedes bedst i.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 13. maj 2016, 18:39

Jeg har lige søgt fritidsjob nr. 2. Det lød bare for godt til at ikke søge. Det er med en masse uddannelsesmuligheder og kompetenceudvikling, inden for det område jeg interesserer mig så meget for. Det vil være lidt vildt med et fuldtidsstudie og to fritidsjobs, men jeg er i det mindste nødt til at prøve. Så må jeg finde en løsning, hvis det bliver et problem.

Det lyder bare virkelig spændende.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 16. maj 2016, 13:33

Samano skrev:Et spørgsmål til jer jobjægere fra min kæreste, hvor meget genbruger I i jeres ansøgninger?
Årsagen er at min kæreste er meget i tvivl om, hvor meget han skal genbruge.
På den ene side er der jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hvergang.
På den anden side vil han jo ikke virke som om han sender en standardansøgning ud.
Han søger pædagogstillinger, så der er mange gentagelser i de forskellige jobopslag, især fordi han primært søger børnehaver og SFO´er.

For mig kom det rigtig meget an på, om det var et bør-søge eller et MÅ-HAVE job. Ved dem jeg virkelig gerne ville have, genbrugte jeg ikke noget, men brugte timevis på en ny.
Det pudsige er, at jeg fik mit job på en ansøgning, der ikke var sådan 100% gennemarbejdet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 17. maj 2016, 10:28

Jeg har søgt to jobs i dag. Og jeg har fået svar fra et job - et afslag, men hvor er det rart, at de rent faktisk svarer. Det er det første sted, der har svaret mig, siden jeg begyndte søgning i marts. Jeg mangler svar fra 14 jobs.

Får I svar på mail eller ignorerer arbejdspladserne også jer, hvis I ikke bliver kaldt til samtale? Jeg synes, det er SÅ frustrerende. Og uhøfligt.

Ellers er modet godt. Mit nuværende job er fantastisk og jeg er ked af, at min tidsbegrænsede stilling ikke forlænges. Til gengæld glæder jeg mig over, at jeg så får tid til at skrive speicalet færdigt.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 17. maj 2016, 10:38

Tusind tak for al jeres støtte :kys: Det er guld værd, når jobjagten bare slet ikke går som den skal.

Er der nogen herinde der har erfaring med gymnasieansøgninger? Jeg er virkelig på bar bund, og har ikke nogen som helst anelse om hvad, der skal til for at jeg skal have held med den slags ansøgninger. Jeg har ikke en typisk tofaglig baggrund, og ved slet ikke hvad de lægger vægt på.

Rapfisk skrev: tag

Måske dig, Rapfisk? :kys:
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 17. maj 2016, 12:38

Neenah skrev:Tusind tak for al jeres støtte :kys: Det er guld værd, når jobjagten bare slet ikke går som den skal.

Er der nogen herinde der har erfaring med gymnasieansøgninger? Jeg er virkelig på bar bund, og har ikke nogen som helst anelse om hvad, der skal til for at jeg skal have held med den slags ansøgninger. Jeg har ikke en typisk tofaglig baggrund, og ved slet ikke hvad de lægger vægt på.

Desværre - jeg kan ikke lide gymnasieelever :-D

Prøv at spørge DetSorteCirkus. Hun søger folkeskolen, men er oprindeligt magister og ved en del om sektoren.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 17. maj 2016, 13:01

Rapfisk skrev:
Neenah skrev:Tusind tak for al jeres støtte :kys: Det er guld værd, når jobjagten bare slet ikke går som den skal.

Desværre - jeg kan ikke lide gymnasieelever :-D

Prøv at spørge DetSorteCirkus. Hun søger folkeskolen, men er oprindeligt magister og ved en del om sektoren.

:lol: Det ved jeg heller ikke om jeg kan, men det ved man jo ikke før man prøver det :devil:
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 13:46

Så lykkedes det s**

Jeg er blevet tilbudt en stilling et sted, der ellers gav mig afslag for et par uger siden. Jeg ved ikke, hvad der lige er sket, men de vil i hvert fald godt have mig nu :D .. Jeg er samtidig blevet inviteret til 2. samtale det sted, det gik virkelig godt ved i sidste uge. Så.. Things just got complicated.

(Det er en ret rar komplikation et eller andet sted dog :P)
12
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10234

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 10:56

Oh well, jeg tror ikke, at jeg gider bruge tid på fine, målrettede ansøgninger fremover :lol:
Nu er jeg nemlig igen blevet indkaldt til samtale et sted, som jeg sendte noget klippe/klistre-standard til.

Det kan selvfølgelig også have noget at gøre med, at min gamle leder, der har skrevet min seneste anbefaling, nu arbejder på en skolen i samme kommune
Jeg har før haft glæde af ledernetværk indenfor kommunegrænsen, da det var sådan, jeg fik mit seneste job, så jeg tror godt, at der kunne være en sammenhæng.

Den pågældende skole ligger et sted, jeg ikke lige havde regnet med at komme til at arbejde, men om ikke andet bliver det spændende at komme ud og se noget lidt andet, end jeg har været vant til.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Job"