Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Neenah » 18. maj 2016, 11:07

DetSorteCirkus skrev:Oh well, jeg tror ikke, at jeg gider bruge tid på fine, målrettede ansøgninger fremover :lol:
Nu er jeg nemlig igen blevet indkaldt til samtale et sted, som jeg sendte noget klippe/klistre-standard til.

Det kan selvfølgelig også have noget at gøre med, at min gamle leder, der har skrevet min seneste anbefaling, nu arbejder på en skolen i samme kommune
Jeg har før haft glæde af ledernetværk indenfor kommunegrænsen, da det var sådan, jeg fik mit seneste job, så jeg tror godt, at der kunne være en sammenhæng.

Den pågældende skole ligger et sted, jeg ikke lige havde regnet med at komme til at arbejde, men om ikke andet bliver det spændende at komme ud og se noget lidt andet, end jeg har været vant til.

Det oplever jeg også tit. Jeg er mindst ligeså tit kommet til samtale på klippe-klister som på de ansøgninger jeg har svedt og tudet over.

Btw, DSC - har du nogen erfaringer med gymnasieskolen?
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1113

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 14:12

Torn skrev: (...) Og jeg har fået svar fra et job - et afslag, men hvor er det rart, at de rent faktisk svarer. Det er det første sted, der har svaret mig, siden jeg begyndte søgning i marts. Jeg mangler svar fra 14 jobs.

Får I svar på mail eller ignorerer arbejdspladserne også jer, hvis I ikke bliver kaldt til samtale? Jeg synes, det er SÅ frustrerende. Og uhøfligt. (...)

Kontakter i arbejdspladserne, hvis I ikke hører noget på de stillinger, I har søgt? Og i så fald hvor længe efter svarfristen?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 14:28

Neenah skrev:Det oplever jeg også tit. Jeg er mindst ligeså tit kommet til samtale på klippe-klister som på de ansøgninger jeg har svedt og tudet over.

Ikke direkte, desværre, men det er min fornemmelse, at der lægges vægt på noget af det samme som i udskolingen.
Hvis du er interesseret, må du gerne se fx. den ansøgning, jeg er kommet til samtale på nu her?
Du skal dog være opmærksom på, at jeg jo næsten er færdig med min meritlæreruddannelse og derfor mere og mere skriver som lærer og ikke som cand. mag., hvilket jeg ville gøre, hvis det var til gymnasiet. Referencegrundlaget er et andet, men måske ville ansøgningen fungere som inspiration, hvis det er praksis, du synes, at det er svært at skrive om.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 14:33

Torn skrev:
Torn skrev: (...) Og jeg har fået svar fra et job - et afslag, men hvor er det rart, at de rent faktisk svarer. Det er det første sted, der har svaret mig, siden jeg begyndte søgning i marts. Jeg mangler svar fra 14 jobs.

Får I svar på mail eller ignorerer arbejdspladserne også jer, hvis I ikke bliver kaldt til samtale? Jeg synes, det er SÅ frustrerende. Og uhøfligt. (...)

Kontakter i arbejdspladserne, hvis I ikke hører noget på de stillinger, I har søgt? Og i så fald hvor længe efter svarfristen?

Nej, for det sker sjældent for mig, så i de tilfælde, hvor jeg ikke får et auto-afslag, går jeg simpelthen ud fra, at det skyldes et teknisk error et eller andet sted og ikke uhøfighed. Især lige nu, hvor det hele mere eller mindre kører på samlebånd hos både arbejdsgivere og ansøgere i min branche.

Men jeg synes helt klart, at du er i den gode ret til at forespørge.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 14:43

DetSorteCirkus skrev:
Torn skrev:

Nej, for det sker sjældent for mig, så i de tilfælde, hvor jeg ikke får et auto-afslag, går jeg simpelthen ud fra, at det skyldes et teknisk error et eller andet sted og ikke uhøfighed. Især lige nu, hvor det hele mere eller mindre kører på samlebånd hos både arbejdsgivere og ansøgere i min branche.

Men jeg synes helt klart, at du er i den gode ret til at forespørge.

Det samme gælder for min branche disse måneder, så jeg forsøger at være forstående, selvom det er frustrerende. Jeg afventer måske lidt endnu, men må samle mod til at på et tidspunkt at sende en forespørgsel - i hvert fald til de steder, jeg er meget interesseret i. :) Jeg bryder mig ikke om at være opsøgende på den måde. Intet svar er vel også et slags svar...
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 14:49

Torn skrev:Det samme gælder for min branche disse måneder, så jeg forsøger at være forstående, selvom det er frustrerende. Jeg afventer måske lidt endnu, men må samle mod til at på et tidspunkt at sende en forespørgsel - i hvert fald til de steder, jeg er meget interesseret i. :) Jeg bryder mig ikke om at være opsøgende på den måde. Intet svar er vel også et slags svar...

Jeg ville bare skrive noget i retning af:

"Vedr. min ansøgning til jobbet som XXX.

Til min orientering [eller bare: jeg] vil jeg høre, om stillingen på nuværende tidspunkt er blevet besat?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen"
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 15:17

DetSorteCirkus skrev:
Jeg ville bare skrive noget i retning af:

"Vedr. min ansøgning til jobbet som XXX.

Til min orientering [eller bare: jeg] vil jeg høre, om stillingen på nuværende tidspunkt er blevet besat?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen"

Ja, du har ret. Så enkelt kan det gøres. Måske er det skørt, at jeg stadig er utilpas ved det. Men jeg gør det! Senere ... :-p
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 15:29

Elvispop skrev:Jeg har dårlig samvittighed overden at mangle motivation.
Jeg meldte mig ledig 3.maj.
A-kassen har først tid til den første samtale på tirsdag (14 dage efter jeg har meldt mig ledig)
Jeg kan ikke ansøge om 6 ugers selvvalgt kursus, før jeg har snakket med jobcentret.
Og jobcentret vil først snakke med mig, efter jeg har været til møde i A-kassen.
Så mødet i jobcentret bliver først mandag d.23.
Jeg kunne være startet på kursushold d.17. hvis ikke jeg skulle vente på de 2 møder.
Næste kursusforløb starter heldigvis allerede i starten af juni, men det er stadig en HEL måned fra første ledighedsdag.

Og jeg har stadig ikke fået svar fra A-kassen, om jeg får 3 ugers karantæne. (P.g.a. bortvisning fra arbejdspladsen.)

Og så kommer den dårlige samvittighed.
Jeg gider ikke at sende ansøgninger, når jeg håber mest på at få det kursus, så jeg kan skifte branche.
Men jeg skal og bør jo, sende nogle ansøgninger.

Øv med den lange ventetid til kursusforløb. Jeg forstår altså godt, at du mangler motivation - det er en hel legitim følelse. Se om du kan skubbe samvittigheden lidt væk - du har altså kun været ledig i 2 uger. Det er jo ingen ting.
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 15:30

Smiling_Goat skrev:Så lykkedes det s**

Jeg er blevet tilbudt en stilling et sted, der ellers gav mig afslag for et par uger siden. Jeg ved ikke, hvad der lige er sket, men de vil i hvert fald godt have mig nu :D .. Jeg er samtidig blevet inviteret til 2. samtale det sted, det gik virkelig godt ved i sidste uge. Så.. Things just got complicated.

(Det er en ret rar komplikation et eller andet sted dog :P)

Sådan! Tillykke med medgangen. Den slags historier er også rigtige gode her i tråden. :-D
1
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 18. maj 2016, 16:39

Torn skrev:
Smiling_Goat skrev:Så lykkedes det s**

Jeg er blevet tilbudt en stilling et sted, der ellers gav mig afslag for et par uger siden. Jeg ved ikke, hvad der lige er sket, men de vil i hvert fald godt have mig nu :D .. Jeg er samtidig blevet inviteret til 2. samtale det sted, det gik virkelig godt ved i sidste uge. Så.. Things just got complicated.

(Det er en ret rar komplikation et eller andet sted dog :P)

Sådan! Tillykke med medgangen. Den slags historier er også rigtige gode her i tråden. :-D

Tak, jeg er heller ikke til at skyde igennem :D
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 18. maj 2016, 20:50

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:Det oplever jeg også tit. Jeg er mindst ligeså tit kommet til samtale på klippe-klister som på de ansøgninger jeg har svedt og tudet over.

Ikke direkte, desværre, men det er min fornemmelse, at der lægges vægt på noget af det samme som i udskolingen.
Hvis du er interesseret, må du gerne se fx. den ansøgning, jeg er kommet til samtale på nu her?
Du skal dog være opmærksom på, at jeg jo næsten er færdig med min meritlæreruddannelse og derfor mere og mere skriver som lærer og ikke som cand. mag., hvilket jeg ville gøre, hvis det var til gymnasiet. Referencegrundlaget er et andet, men måske ville ansøgningen fungere som inspiration, hvis det er praksis, du synes, at det er svært at skrive om.

Det vil jeg rigtig gerne. Jeg har slet ikke nogen praktisk erfaring med undervisning (på gymnasielt niveau), så selvom jeg i teorien er kvalificeret til det i kraft af min uddannelse, så føler jeg vitterligt at jeg sidder og lukker tomme floskler ud hver gang jeg skal forsøge at komponere en ansøgning til en underviserstilling.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 18. maj 2016, 21:05

Neenah skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det vil jeg rigtig gerne. Jeg har slet ikke nogen praktisk erfaring med undervisning (på gymnasielt niveau), så selvom jeg i teorien er kvalificeret til det i kraft af min uddannelse, så føler jeg vitterligt at jeg sidder og lukker tomme floskler ud hver gang jeg skal forsøge at komponere en ansøgning til en underviserstilling.

Måske kan du få inspiration til nogle formuleringer i Gymnasiebekendtgørelsen og læringsmålene for dit fag?
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 18. maj 2016, 21:09

Rapfisk skrev:
Neenah skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Måske kan du få inspiration til nogle formuleringer i Gymnasiebekendtgørelsen og læringsmålene for dit fag?

Dem har jeg prøvet at kigge i, men jeg synes det gjorde det endnu mere kunstigt og opstillet :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 21:24

Neenah skrev:Dem har jeg prøvet at kigge i, men jeg synes det gjorde det endnu mere kunstigt og opstillet :genert:

Så er der post.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 18. maj 2016, 21:27

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:Dem har jeg prøvet at kigge i, men jeg synes det gjorde det endnu mere kunstigt og opstillet :genert:

Så er der post.

Tak :kys: Den kan jeg sgu godt forstå du kom til samtale på :worship:
0

Tilbage til "Job"