Jobjagter-tråden

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10190

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 21:44

Neenah skrev:Tak :kys: Den kan jeg sgu godt forstå du kom til samtale på :worship:

Tak :blush2:
Så tror jeg lige, at jeg smider den afsted til to skoler mere inden sengetid. Den passer nemlig også ret godt til deres opslag.

I al beskedenhed har jeg også på fornemmelsen, at det på nogle af de steder, hvor jeg ikke er kommet til samtale, kan have handlet om, at de har misforstået det med, at jeg stadig er i gang med meritten, og har troet, at jeg enten manglede flere moduler, end tilfældet er, eller at jeg ikke var fuld disponibel i forhold til skemalægningen. Det er lidt ærgerligt at tænke på, men så er det jo godt, at jeg blev opmærksom på det, og nu, som du kan se, har pindet det helt ud :-D
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 18. maj 2016, 22:29

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:Tak :kys: Den kan jeg sgu godt forstå du kom til samtale på :worship:

Tak :blush2:
Så tror jeg lige, at jeg smider den afsted til to skoler mere inden sengetid. Den passer nemlig også ret godt til deres opslag.

I al beskedenhed har jeg også på fornemmelsen, at det på nogle af de steder, hvor jeg ikke er kommet til samtale, kan have handlet om, at de har misforstået det med, at jeg stadig er i gang med meritten, og har troet, at jeg enten manglede flere moduler, end tilfældet er, eller at jeg ikke var fuld disponibel i forhold til skemalægningen. Det er lidt ærgerligt at tænke på, men så er det jo godt, at jeg blev opmærksom på det, og nu, som du kan se, har pindet det helt ud :-D

Efter at have læst min egen gymnasiejobsansøgning med din i baghovedet, så kan jeg efterhånden godt se hvorfor det ikke rigtig lykkes for mig. Jeg forholder mig virkelig lidt til det at undervise, og skriver virkelig indforstået og bagudrettet (a la "fordi jeg har den baggrund, så kan jeg selvfølgelig undervise godt")
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 23:14

Neenah skrev:Efter at have læst min egen gymnasiejobsansøgning med din i baghovedet, så kan jeg efterhånden godt se hvorfor det ikke rigtig lykkes for mig. Jeg forholder mig virkelig lidt til det at undervise, og skriver virkelig indforstået og bagudrettet (a la "fordi jeg har den baggrund, så kan jeg selvfølgelig undervise godt")

Noget af det, jeg er allergladest for ved min videreuddannelse er netop, at jeg har fået et sprog til tale om sprog i praksis samt redskaber til at reflektere over min egen måde at undervise på. Det er ingen hemmelighed, at jeg sjoflede den sprogvidenskabelige del af danskstudiet på universitetet, og at jeg derfor muligvis allerede burde have opnået de ting dengang, men det har virkelig været en åbenbaring.

Som nyuddannet ansøger til stillinger i gymnasiet kan det ikke forventes, at du har modtaget eksplicit undervisning i at lære fra dig, fordi pædagogikum jo er en del af din ansættelse, men jeg tror, at det vil gøre ansøgningerne lettere, hvis du for dig selv prøver at sætte ord på, hvad der konkret har virket, når du har undervist tidligere eller haft med studerende at gøre som vejleder.

Jeg giver også meget gerne feedback på din ansøgning :)
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 19. maj 2016, 11:15

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:Efter at have læst min egen gymnasiejobsansøgning med din i baghovedet, så kan jeg efterhånden godt se hvorfor det ikke rigtig lykkes for mig. Jeg forholder mig virkelig lidt til det at undervise, og skriver virkelig indforstået og bagudrettet (a la "fordi jeg har den baggrund, så kan jeg selvfølgelig undervise godt")

Noget af det, jeg er allergladest for ved min videreuddannelse er netop, at jeg har fået et sprog til tale om sprog i praksis samt redskaber til at reflektere over min egen måde at undervise på. Det er ingen hemmelighed, at jeg sjoflede den sprogvidenskabelige del af danskstudiet på universitetet, og at jeg derfor muligvis allerede burde have opnået de ting dengang, men det har virkelig været en åbenbaring.

Som nyuddannet ansøger til stillinger i gymnasiet kan det ikke forventes, at du har modtaget eksplicit undervisning i at lære fra dig, fordi pædagogikum jo er en del af din ansættelse, men jeg tror, at det vil gøre ansøgningerne lettere, hvis du for dig selv prøver at sætte ord på, hvad der konkret har virket, når du har undervist tidligere eller haft med studerende at gøre som vejleder.

Jeg giver også meget gerne feedback på din ansøgning :)

Hvad så hvis man ikke rigtig synes at noget har virket? :genert: Jeg mener virkelig ikke selv at jeg er en specielt god underviser, og det gør det ekstra svært for mig. Mest fordi jeg døjer med samvittigheden, men også fordi jeg ikke rigtig har successoplevelser at trække på, synes jeg. Til gengæld har jeg optrådt i radioen et par gange (om min faglighed), hvor min kæreste har lagt mærke til, hvor meget det kan høres at jeg elsker at formidle mit fagområde. Så jeg ved ikke helt hvad jeg selv skal tro.

Du er sød :kys: Jeg vil overveje dit tilbud, men det ser ud til at gymnasielærerstillingerne er ved at tynde ud for denne omgang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. maj 2016, 11:40

Neenah skrev:Hvad så hvis man ikke rigtig synes at noget har virket? :genert: Jeg mener virkelig ikke selv at jeg er en specielt god underviser, og det gør det ekstra svært for mig. Mest fordi jeg døjer med samvittigheden, men også fordi jeg ikke rigtig har successoplevelser at trække på, synes jeg. Til gengæld har jeg optrådt i radioen et par gange (om min faglighed), hvor min kæreste har lagt mærke til, hvor meget det kan høres at jeg elsker at formidle mit fagområde. Så jeg ved ikke helt hvad jeg selv skal tro.

Du er sød :kys: Jeg vil overveje dit tilbud, men det ser ud til at gymnasielærerstillingerne er ved at tynde ud for denne omgang.

Jeg synes, at undervisning og formidling er to ret forskellige ting, så jeg tror godt, at man kan være naturligt god til det ene og samtidig have brug for noget supplerende indsigt og erfaring for også at føle sig sikker på det andet.
For mig er formidling mindre forpligtende end undervisning, da jeg føler, at det supplerer en viden og nogle færdigheder, som modtageren allerede har, hvorimod undervisning decideret bygger ovenpå eller skaber fra bunden. Jeg finder generelt undervisning mere forpligtende og komplekst end formidling og i høj grad også mere dialogbaseret, fordi interaktionen med og relationen til modtageren er så afgørende for, om selve læringen, udbyttet af undervisningen, opstår.
Min definition kan dog sagtens have meget at gøre med, at jeg primært har formidlet i sammenhænge, som publikum typisk har opfattet som edutainment og ikke hardcore vidensdeling.

Under alle omstændigheder er engageret formidling et klart fingerpeg om, at der er potentiale for god undervisning, for ingen gider en lærer, der ikke gider sig selv og sit fag.

Jeg har en veninde, der blev aftenskolelærer for at blive finde ud af, hvordan hun fungerede som underviser. Hun havde det ikke nødigt, da hun i forvejen havde og har et godt job indenfor sit fag, men hun følte, at det var en generel kompetence, hun manglede, hvilket gik hende lidt på.
Hun sagde efterfølgende, at det var godt at få taget hul på området på den måde, og at undervisning af voksne gjorde det mindre skræmmende at gå i gang med. Måske var det også noget, du kunne overveje?
0
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 20. maj 2016, 14:24

Okay, nu begynder det altså at blive ret kompliceret.

Jeg er jo blevet tilbudt en stilling, men de vil lige snakke med en reference, før de laver kontrakten. Det kan jo så stadig falde fra hinanden, og jeg er i dag blevet inviteret til 2. samtale et sted OG 1. samtale et andet sted. Det betyder, at jeg i næste uge har tre samtaler ved tre forskellige steder, hvoraf de to af dem er 2. runde.

Jeg begynder altså at føle mig lidt ude et sted, hvor jeg ikke kan bunde. Jeg har ikke lyst til at afvise samtaler nogen steder, før jeg har underskrevet kontrakt ved nogen, men på den anden side har jeg det heller ikke godt med at bruge ressourcer så mange forskellige steder - når jeg faktisk nærmest er af markedet.

Jeg ved godt, det lyder lidt som et luksusproblem, men det føles altså ikke helt rart. Er der nogen, der kan sige til mig, at det altså er okay at holde sine muligheder åbne?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2016, 14:36

Smiling_Goat skrev:Okay, nu begynder det altså at blive ret kompliceret.

Jeg er jo blevet tilbudt en stilling, men de vil lige snakke med en reference, før de laver kontrakten. Det kan jo så stadig falde fra hinanden, og jeg er i dag blevet inviteret til 2. samtale et sted OG 1. samtale et andet sted. Det betyder, at jeg i næste uge har tre samtaler ved tre forskellige steder, hvoraf de to af dem er 2. runde.

Jeg begynder altså at føle mig lidt ude et sted, hvor jeg ikke kan bunde. Jeg har ikke lyst til at afvise samtaler nogen steder, før jeg har underskrevet kontrakt ved nogen, men på den anden side har jeg det heller ikke godt med at bruge ressourcer så mange forskellige steder - når jeg faktisk nærmest er af markedet.

Jeg ved godt, det lyder lidt som et luksusproblem, men det føles altså ikke helt rart. Er der nogen, der kan sige til mig, at det altså er okay at holde sine muligheder åbne?

Selvfølgelig er det okay! De holder jo også deres muligheder åbne, indtil kontrakten er underskrevet. Når den så er det, kan du trække din ansøgning hos de andre, men da bestemt ikke før.
6
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 20. maj 2016, 14:48

Rapfisk skrev:
Smiling_Goat skrev:Okay, nu begynder det altså at blive ret kompliceret.

Selvfølgelig er det okay! De holder jo også deres muligheder åbne, indtil kontrakten er underskrevet. Når den så er det, kan du trække din ansøgning hos de andre, men da bestemt ikke før.

Tak, det hjælper. Jeg føler mig bare lidt svigagtig, men jeg må forsøge at bide det i mig. Det er forhåbentligt snart overstået (og ja, jeg ved godt, det er et luksusproblem.)
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 308
Likede indlæg: 5717

Indlægaf Animi » 23. maj 2016, 10:05

Jeg tænker at jeg lige vil bruge tråden til et spørgsmål :)
Jeg skal skrive en jobansøgning, hvor jeg kender en veninde der arbejder der. Hun har sagt at det selvfølgelig vil være en god idé at skrive at jeg kender hende, da det vil give mig en større chance for at få en samtale.
Men hvordan i alverden får man flettet det ind i jobansøgningen? Uanset hvordan jeg formulerer mig, synes jeg det lyder malplaceret og bare ikke særlig godt :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4430

Indlægaf Rosa Espinosa » 23. maj 2016, 10:24

Animi skrev:Jeg tænker at jeg lige vil bruge tråden til et spørgsmål :)
Jeg skal skrive en jobansøgning, hvor jeg kender en veninde der arbejder der. Hun har sagt at det selvfølgelig vil være en god idé at skrive at jeg kender hende, da det vil give mig en større chance for at få en samtale.
Men hvordan i alverden får man flettet det ind i jobansøgningen? Uanset hvordan jeg formulerer mig, synes jeg det lyder malplaceret og bare ikke særlig godt :gruble:

Ville måske skrive det under motivationsdelen. Hvis du nævner at du kun har hørt gode ting om afdelingen og det er en af grundene til at du søger så kan du måske flette det ind der?

----------------

Har lige sendt den samme ansøgning af sted til to forskellige afdelinger. Gider ikke en gang gøre noget ud af det mere, jeg er så modløs. Den ene efter den anden fra min klasse får jobs jeg også søger, så er helt nede i kulkælderen. Får jo ikke et job, så hvorfor overhovedet prøve? Vil ikke have medlidenhed, vil bare gerne lige råbe røv af det her arbejdsløshed.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 23. maj 2016, 11:45

For det første er det comme il faut lige at høre din veninde, om du må nævne hende i din ansøgning. Det må du sikkert gerne, men lige så hun er bevidst om det :) (det har du muligvis gjort, men lige et heads up for en sikkerheds skyld).

Da jeg nævnte en veninde, gjorde jeg det i starten af min ansøgning. Det var hende, der havde sendt mig opslaget, så jeg skrev ind i indledningen, at jeg havde modtaget opslaget fra NN, og så hvorfor jeg var kvalificeret til stillingen.

Hvis din veninde ikke har opfordret dig til at søge, ville jeg stadig lægge det i indledningen, men skrive noget om, at du har et positivt billede af organisationen gennem hende og så nævne, hvorfor du vil passe ind.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 308
Likede indlæg: 5717

Indlægaf Animi » 23. maj 2016, 11:51

Rapfisk skrev:

For det første er det comme il faut lige at høre din veninde, om du må nævne hende i din ansøgning. Det må du sikkert gerne, men lige så hun er bevidst om det :) (det har du muligvis gjort, men lige et heads up for en sikkerheds skyld).

Da jeg nævnte en veninde, gjorde jeg det i starten af min ansøgning. Det var hende, der havde sendt mig opslaget, så jeg skrev ind i indledningen, at jeg havde modtaget opslaget fra NN, og så hvorfor jeg var kvalificeret til stillingen.

Hvis din veninde ikke har opfordret dig til at søge, ville jeg stadig lægge det i indledningen, men skrive noget om, at du har et positivt billede af organisationen gennem hende og så nævne, hvorfor du vil passe ind.

Tak for svar :) Det er faktisk hende der har sendt mig opslaget, så super god idé at flette det ind på den måde, det vil jeg helt sikkert bruge :gogo: Og jeg må godt skrive at jeg kender hende i min ansøgning, det var hende selv der sagde at det skulle jeg gøre, så hun kan sige god for mig :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 23. maj 2016, 11:54

Rosa Espinosa skrev:Har lige sendt den samme ansøgning af sted til to forskellige afdelinger. Gider ikke en gang gøre noget ud af det mere, jeg er så modløs. Den ene efter den anden fra min klasse får jobs jeg også søger, så er helt nede i kulkælderen. Får jo ikke et job, så hvorfor overhovedet prøve? Vil ikke have medlidenhed, vil bare gerne lige råbe røv af det her arbejdsløshed.

Jeg kender det SÅ godt. Jeg skriver alle de ansøgninger, jeg kan, og jeg kommer bare ikke til samtaler. Det har ellers ikke været noget problem tidligere, og jeg aner ikke, hvad jeg gør anderledes.

Ja, jeg burde få dem læst igennem af nogen. Jeg ved det godt.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 23. maj 2016, 12:10

Nå men.. jeg skal til jobsamtale :shock:
6
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4430

Indlægaf Rosa Espinosa » 23. maj 2016, 12:40

Rapfisk skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har lige sendt den samme ansøgning af sted til to forskellige afdelinger. Gider ikke en gang gøre noget ud af det mere, jeg er så modløs. Den ene efter den anden fra min klasse får jobs jeg også søger, så er helt nede i kulkælderen. Får jo ikke et job, så hvorfor overhovedet prøve? Vil ikke have medlidenhed, vil bare gerne lige råbe røv af det her arbejdsløshed.

Jeg kender det SÅ godt. Jeg skriver alle de ansøgninger, jeg kan, og jeg kommer bare ikke til samtaler. Det har ellers ikke været noget problem tidligere, og jeg aner ikke, hvad jeg gør anderledes.

Ja, jeg burde få dem læst igennem af nogen. Jeg ved det godt.

Har fået flere til at læse mine ansøgninger og de siger alle de er fine og hvis de ikke har været det, så har jeg ændret på dem, men intet har hjulpet. Ved ikke hvordan man knækker koden og skriver en optimal ansøgning. Hvis man i det mindste bare kom til samtale. Glæder mig til at få et job og forhåbentlig kunne dele nogle guldkorn :lol:

Neenah skrev:Nå men.. jeg skal til jobsamtale :shock:

Hvor er det bare godt :banan: Er så glad på dine vegne, det fortjener du virkelig. Eller det gør alle herinde selvfølgelig, men hvor er det kanon for dig :gogo:
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj

Tilbage til "Job"