Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 4. okt 2015, 18:55

Jeg er bagefter med at få skrevet ansøgninger i denne omgang. Jeg har ikke rigtig haft overskuddet eller tiden til det med vikartimerne og så har jeg så også været syg (og er det faktisk stadig). Tirsdag skal jeg ikke afsted til andet end jobcenteret og så noget temaaften om diskusprolaps i nakken så resten af dagen regner jeg med at bruge på at få gjort noget ved ansøgningerne
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5857

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 19:45

2SHY skrev:Jeg er bagefter med at få skrevet ansøgninger i denne omgang. Jeg har ikke rigtig haft overskuddet eller tiden til det med vikartimerne og så har jeg så også været syg (og er det faktisk stadig). Tirsdag skal jeg ikke afsted til andet end jobcenteret og så noget temaaften om diskusprolaps i nakken så resten af dagen regner jeg med at bruge på at få gjort noget ved ansøgningerne

Hvor ofte er der relevante job opslået?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 4. okt 2015, 19:52

Dikus skrev:
2SHY skrev:Jeg er bagefter med at få skrevet ansøgninger i denne omgang. Jeg har ikke rigtig haft overskuddet eller tiden til det med vikartimerne og så har jeg så også været syg (og er det faktisk stadig). Tirsdag skal jeg ikke afsted til andet end jobcenteret og så noget temaaften om diskusprolaps i nakken så resten af dagen regner jeg med at bruge på at få gjort noget ved ansøgningerne

Hvor ofte er der relevante job opslået?

Det er meget forskelligt. I perioder er der igenting men lige nu er der en del. Men desværre også en del jeg godt kan glemme alt om at søge fordi det f.eks. er relateret til gyn/obs eller intensiv afdelinger
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5857

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 20:30

Hvor ærgerligt. Men dog positivt!
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 5. okt 2015, 15:24

Først og fremmest, velkommen til de nye jobjagtere her i tråden. Jeg håber, at jeres ophold bliver kort :kys:

Jeg har ikke været specielt aktiv her i tråden over den seneste 1,5 uges tid, da jeg har været lidt modløs og rodløs (ha!) omkring alt det med jobsøgning. Jeg har lige været til to rådighedsmøder, mit 3. og 4. i alt, og hver gang er de så optimistiske at det ville være helt fantastisk, hvis ikke det var fordi, at de også var det for 2 mdr. siden og 1 mdr. siden, og intet sker. Ikke så meget som en samtale. Jeg ville faktisk ønske at der var noget helt konkret, de kunne slå ned på, så jeg havde følelsen af at kunne gøre noget anderledes og højne min succesrate. Jeg føler, at jeg gør et eller andet forkert som ingen kan sætte fingeren på.

Af samme årsag befinder jeg mig også i en form for identitetskrise med min jobsøgning (heraf det rodløse). Jeg ved simpelthen ikke om det bare er urealistisk for mig at få job indenfor mit felt og om jeg allerede nu skal begynde at søge nogle helt andre stillinger, med den naturlige følge, at jeg nok aldrig kommer til at arbejde med det, der interesserer mig. Eller om det er helt skudt forbi målet at tænke sådan efter 3 måneders ledighed.

Har I andre gjort jer lignende overvejelser? Hvor længe giver det mening at vente på det relevante job, og hvornår skal man give op?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. okt 2015, 15:37

Jeg er nok ikke den rette at spørge for jeg overvejer stadig om jeg skal move on til andre ting her 3 år efter jeg blev færdig. Men jeg forstår fuldt ud det der med at blive rystet på sin identitet for det er præcis sådan jeg har der med jævne mellemrum.

Jeg savner også at få at vide der er noget konkret at gøre noget ved men det eneste er vist det sædvanlige: Manglende erfaring. Det er sq lidt svært at opnå på egen hånd.

I dag har jeg været hjemme pga sygdom men jeg fik da endelig sat mig til tasterne og stykket lidt sammen til 2 ansøgninger som blev sendt afsted. Jeg har ændret lidt i mine sætningskonstruktioner så det ikke blev så tungt med "jeg har/jeg vil/jeg kan" i starten af alle mine sætninger. Det blev lidt mere behageligt at læse så tak for tippet (jeg har desværre glemt hvem der påpegede det :genert: )
1

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 6. okt 2015, 10:49

englishchannel skrev:Først og fremmest, velkommen til de nye jobjagtere her i tråden. Jeg håber, at jeres ophold bliver kort :kys:

Jeg har ikke været specielt aktiv her i tråden over den seneste 1,5 uges tid, da jeg har været lidt modløs og rodløs (ha!) omkring alt det med jobsøgning. Jeg har lige været til to rådighedsmøder, mit 3. og 4. i alt, og hver gang er de så optimistiske at det ville være helt fantastisk, hvis ikke det var fordi, at de også var det for 2 mdr. siden og 1 mdr. siden, og intet sker. Ikke så meget som en samtale. Jeg ville faktisk ønske at der var noget helt konkret, de kunne slå ned på, så jeg havde følelsen af at kunne gøre noget anderledes og højne min succesrate. Jeg føler, at jeg gør et eller andet forkert som ingen kan sætte fingeren på.

Af samme årsag befinder jeg mig også i en form for identitetskrise med min jobsøgning (heraf det rodløse). Jeg ved simpelthen ikke om det bare er urealistisk for mig at få job indenfor mit felt og om jeg allerede nu skal begynde at søge nogle helt andre stillinger, med den naturlige følge, at jeg nok aldrig kommer til at arbejde med det, der interesserer mig. Eller om det er helt skudt forbi målet at tænke sådan efter 3 måneders ledighed.

Har I andre gjort jer lignende overvejelser? Hvor længe giver det mening at vente på det relevante job, og hvornår skal man give op?

:ae: Det er irriterende med de perioder.

Hvor meget lægger du i uopfordrede ansøgninger? Jeg tænker i det hele taget at det er der jobsene er for os, der ikke har meget erhvervserfaring. Jeg ved godt det ikke er supernemt indenfor det offentlige, men stillinger på under et år skal ikke nødvendigvis slås op, og ellers kan man jo tilbyde sig selv som praktikant eller løntilskud (når du har været ledig i 26 uger).

Du skal i hvert fald ikke give op endnu! Er der nok jobs at søge? Kunne du udvide din søgeflade uden det får konsekvenser for din jobsøgning på dit 1. prioritetsområde?

Jeg tror i hvert fald du skal passe på med at antage, at fordi du ikke får dit første job indenfor dit drømmeområde, så kan det aldrig lade sig gøre. Måske skal du bare en detour omkring noget andet inden du ender der, hvor du allerhelst vil hen.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 6. okt 2015, 11:34

Jeg har været til samtale hos min jobkonsulent i dag og han var heldigvis noget afdæmpet i forhold til når jeg ellers har kontakt med ham. Det var faktisk et ret fornuftigt møde så jeg et godt tilfreds.

Jeg fik luftet mine overvejelser omkring klinikjobbet som jeg har fundet ud af formodentlig kun varer til den 19. Han kunne godt forstå det men gav mig trods alt credit for at jeg gad køre så langt for at få noget på cv'et og noget erfaring. Så snakkede vi lidt om hvorfor det ikke gik med pædagogmedhjælper rotationen som jeg jo ellers selv havde skaffet og her blev jeg overraskende nok mødt med forståelse for mit særligt sensitive jeg der er for lydfølsomt til at være i et konstant larmende miljø.

Vi kiggede i jobbanken (som jeg stadig synes er helt hen i vejret at det kun er konsulenterne der har adgang til den) og der er ingenting til fys. Der var et par stillinger i retning af noget pædagogmedhjælper og pleje mæssige opgaver nogle steder jeg nok godt kunne have varetaget. Et sted søgte de en ergoterapeut pr 23/10 i løntilskud og selvom jeg ikke er ergoterapeut, så har jeg i mine seneste ansættelser arbejdet tæt med den faggruppe og er måske i virkeligheden lidt skabs ergo efterhånden. Så den stilling har jeg lagt billet ind på og så vil jeg blive kaldt til samtale på et eller andet tidspunkt.

Så det bliver spændende at se hvad der kommer ud af det. Arbejdspladsen er her i byen så transportmæssig er det jo fantastisk. Ud fra hvad jeg kan læse mig til så lyder opgaverne heller ikke helt kedelige eller fagligt irrelevant så det glæder jeg mig til at høre mere om
0

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5027

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2015, 11:41

milisa skrev:
D.itsen skrev:Og jeg ved der er ansat folk i produktionen med phd og postdocs. Og jeg ved at det er teamledere der selv læser ansøgningerne herude og de er i de fleste tilfælde rimelig ligeglade med publicationslister. Og at langt de fleste nyansatte her kommer direkte fra uni
Men jeg stopper her, jeg er tydeligvis til gene

Du er på ingen måde til gene, jeg prøver blot at forklare dig, hvorfor det måske ikke er så lige til, som du vil gøre det til. Du må kunne forstå, at det virker lidt provokerende at få at vide, at "der altid er jobs", når man ikke har fået et. Jeg kender som sagt Novo ret godt og kender mange både phd'er og post docs også i Kalundborg (og endnu flere nyklækkede kandidater, der er blevet ansat der ganske som du siger), men de har en anden profil end mig. Jeg har intet ønske om at gå akademikervejen, men pt bærer mit cv bare umådelig meget præg af, at dette ikke er korrekt, og det kan jeg jo ikke gøre så meget ved.

Ved godt, ovenstående indlæg har nogle dage på bagen. Men blev simpelthen så nysgerrig, at jeg ikke kan lade være med at kommentere: Har du SPURGT i produktionen i Kalundborg, hvorfor du bliver valgt fra - eller har du blot selv konkluderet? Ud fra hvad jeg ved om både Novo generelt og produktionen i Kalundborg specifikt, er din antagelse ret forkert. Nu kan du vælge at blive mopset og sige "det er åbenbart bare mig, de ikke vil have, og jeg HAR jo gjort, hvad jeg kunne - tsk!", eller også kunne du åbne dig for de input, der måtte være. D.Itsens indlæg her er da fx ikke tossede - og det ville vel ikke skade dig at lytte? Det, du hidtil har gjort, har ikke virket, så hvorfor holde så stædigt fast ved det?

I mine ører lyder det, som om du slet ikke vinkler dit cv, men bare siger: "Ja, det bærer jo præg af uni og sådan er dét, det kan jeg ikke gøre noget ved".

Mit svar er: Jo, du kan da! :) Det er netop dét, som er udfordringen i 90 procent af tilfældene, er min erfaring - de fleste tror ikke, at cv'er kan vinkles. "Jamen, jeg har jo den erfaring, jeg har", siger folk. Eller - hvis de er nyuddannede: "Når jeg ikke har mere erfaring, end jeg har, kan jeg da ikke vælge noget fra i cv'et!" Det hele handler om, hvordan det præsenteres - og at kun det relevante skal præsenteres. Fx synes jeg altså - undskyld mig! - at det lyder skævt at sætte sin publikationsliste på, hvis du søger i produktionen i Kalundborg.

Måske tænker du: "Jamen, den kan de jo bare læse henover, hvis den er irrelevant". Men sådan fungerer det jo bare desværre ikke. De ser den og tænker: "Hvad havde hun forestillet sig her i produktionen?" Og så bliver du dømt ude, fordi du på den måde indirekte udviser manglende forståelse for, hvad jobbet egentlig er for noget. Der er med andre ord stor signalværdi i, hvad du vælger at tage med og ikke tage med.
Senest rettet af ManicNinja 6. okt 2015, 12:03, rettet i alt 1 gang.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2015, 11:55

Nåmmen, før jeg nu kloger mig videre på andres vegne, skal jeg gerne tilstå, at jeg (også) er noget lost i mit jobsøgningsliv :genert:

Jeg har et - på overfladen - godt, ikke vellønnet, men mht mange arbejdsopgaver godt kommunikationsjob i en af de dér store politisk styrede organisationer, som mange humanister så gerne vil ind i.

Jeg vil af flere årsager meget gerne væk fra virksomheden, som jeg nu har været i, i små tre år og ellers var glad for. Men så fik jeg pga organisatoriske ændringer i foråret en ny chef. Puuuuhada for en magtsyg stinker siger jeg bare!

Men det er ikke kun kvindelig cheftyran, der gør, jeg gerne vil væk. I løbet af det seneste år har jeg som noget nyt fået en hel del erfaring med pressearbejde, journalistik, vinkling og krisehåndtering ift medier, og det TÆNDER mig bare! :glad: Endelig har jeg efter 6-7 år på arbejdsmarkedet fundet min retning - jeg vil edderrøvme gerne arbejde med pressehåndtering i et politisk miljø (og det er hér, alle fortrædelighederne begynder :gisp: )

De par ansøgninger, jeg har kastet efter sådanne jobs, har jeg nemlig fået blankt afslag på. Jeg har ellers gode netværkskontakter i miljøet, som jeg har sparret med, og som fortæller mig, at jeg skriver fantastiske ansøgninger, der virkelig kvitterer på opslagene og lyser af gejst. Problemet er bare, at der er mindst 150 ansøgere hver gang - og at det i praksis er ligegyldigt, at der i opslaget står, at de også kan bruge en nyuddannet eller én med relativt lidt praktisk erfaring på området. For i ansøgerfeltet er der nemlig altid et par håndfulde ansøgere med 5-10 års journalistisk erfaring fra dagblad eller pressearbejde i ministerium eller styrelse eller kommune.

Og så står man lissom dér. Ih!

Så nu har jeg bidt i bordpladen og også selv måttet indse, at dels skal mit cv vist have en ordentlig én på goddag'en med den journalistiske vinkelmåler (inden for mit felt går det lissom SLET ikke, hvis ikke engang man kan vinkle sit eget cv for Christ's sake! :lol: ). Har nu valgt at melde mig ind i relevant fagforbund (hidtil kun haft a-kasse), haft en god snak med dem og ansøgt om at få en mentor. Jeg har skriftligt svaret på en masse spørgsmål om, hvad det er, jeg har brug for, hvor jeg gerne vil hen, hvad jeg forventer af en mentor osv.

Og så vil de så forsøge at "matche mig op", som det hedder på godt nudansk, med en erfaren rotte fra ikke bare kommunikationsbranchen, men den del af branchen, jeg gerne vil ind i - den politiske. Jeg synes, det lyder som et tilbud, man ikke kan afslå - og det er særligt rettet mod sådan nogle som mig: Med nogle års erfaring på bagen.

Nu får vi se ...
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1008

Indlægaf milisa » 6. okt 2015, 17:56

ManicNinja skrev:Ved godt, ovenstående indlæg har nogle dage på bagen. Men blev simpelthen så nysgerrig, at jeg ikke kan lade være med at kommentere: Har du SPURGT i produktionen i Kalundborg, hvorfor du bliver valgt fra - eller har du blot selv konkluderet? Ud fra hvad jeg ved om både Novo generelt og produktionen i Kalundborg specifikt, er din antagelse ret forkert. Nu kan du vælge at blive mopset og sige "det er åbenbart bare mig, de ikke vil have, og jeg HAR jo gjort, hvad jeg kunne - tsk!", eller også kunne du åbne dig for de input, der måtte være. D.Itsens indlæg her er da fx ikke tossede - og det ville vel ikke skade dig at lytte? Det, du hidtil har gjort, har ikke virket, så hvorfor holde så stædigt fast ved det?

I mine ører lyder det, som om du slet ikke vinkler dit cv, men bare siger: "Ja, det bærer jo præg af uni og sådan er dét, det kan jeg ikke gøre noget ved".

Mit svar er: Jo, du kan da! :) Det er netop dét, som er udfordringen i 90 procent af tilfældene, er min erfaring - de fleste tror ikke, at cv'er kan vinkles. "Jamen, jeg har jo den erfaring, jeg har", siger folk. Eller - hvis de er nyuddannede: "Når jeg ikke har mere erfaring, end jeg har, kan jeg da ikke vælge noget fra i cv'et!" Det hele handler om, hvordan det præsenteres - og at kun det relevante skal præsenteres. Fx synes jeg altså - undskyld mig! - at det lyder skævt at sætte sin publikationsliste på, hvis du søger i produktionen i Kalundborg.

Måske tænker du: "Jamen, den kan de jo bare læse henover, hvis den er irrelevant". Men sådan fungerer det jo bare desværre ikke. De ser den og tænker: "Hvad havde hun forestillet sig her i produktionen?" Og så bliver du dømt ude, fordi du på den måde indirekte udviser manglende forståelse for, hvad jobbet egentlig er for noget. Der er med andre ord stor signalværdi i, hvad du vælger at tage med og ikke tage med.

Ja, jeg har spurgt. Flere gange. Og jo, jeg vinkler mit cv. Jeg har et ingeniør CV og et forsker CV. Og jeg holder ikke stædigt fast i noget, men har prøvet flere ting. Og jeg søger stadig i produktionen i Kalundborg. Du kan kalde mig mopset herfra og til evigheden og påstå, at jeg ikke lytter til råd eller er åben for forslag, det kan jeg ikke gøre så meget ved. Kommer du til Aalborg, så er både du og D.Itsen mere end velkommen til at komme forbi og se de ansøgninger samt cv'er, jeg har sendt, samt læse de mailkorrespondencer, jeg har haft. Eller, du kunne begynde at forstå min frustration.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2406

Re: Jobjagter-trådn

Indlægaf Joe » 6. okt 2015, 19:03

ManicNinja skrev:Nåmmen, før jeg nu kloger mig videre på andres vegne, skal jeg gerne tilstå, at jeg (også) er noget lost i mit jobsøgningsliv :genert:

Jeg har et - på overfladen - godt, ikke vellønnet, men mht mange arbejdsopgaver godt kommunikationsjob i en af de dér store politisk styrede organisationer, som mange humanister så gerne vil ind i.

Jeg vil af flere årsager meget gerne væk fra virksomheden, som jeg nu har været i, i små tre år og ellers var glad for. Men så fik jeg pga organisatoriske ændringer i foråret en ny chef. Puuuuhada for en magtsyg stinker siger jeg bare!

Men det er ikke kun kvindelig cheftyran, der gør, jeg gerne vil væk. I løbet af det seneste år har jeg som noget nyt fået en hel del erfaring med pressearbejde, journalistik, vinkling og krisehåndtering ift medier, og det TÆNDER mig bare! :glad: Endelig har jeg efter 6-7 år på arbejdsmarkedet fundet min retning - jeg vil edderrøvme gerne arbejde med pressehåndtering i et politisk miljø (og det er hér, alle fortrædelighederne begynder :gisp: )

De par ansøgninger, jeg har kastet efter sådanne jobs, har jeg nemlig fået blankt afslag på. Jeg har ellers gode netværkskontakter i miljøet, som jeg har sparret med, og som fortæller mig, at jeg skriver fantastiske ansøgninger, der virkelig kvitterer på opslagene og lyser af gejst. Problemet er bare, at der er mindst 150 ansøgere hver gang - og at det i praksis er ligegyldigt, at der i opslaget står, at de også kan bruge en nyuddannet eller én med relativt lidt praktisk erfaring på området. For i ansøgerfeltet er der nemlig altid et par håndfulde ansøgere med 5-10 års journalistisk erfaring fra dagblad eller pressearbejde i ministerium eller styrelse eller kommune.

Og så står man lissom dér. Ih!

Så nu har jeg bidt i bordpladen og også selv måttet indse, at dels skal mit cv vist have en ordentlig én på goddag'en med den journalistiske vinkelmåler (inden for mit felt går det lissom SLET ikke, hvis ikke engang man kan vinkle sit eget cv for Christ's sake! :lol: ). Har nu valgt at melde mig ind i relevant fagforbund (hidtil kun haft a-kasse), haft en god snak med dem og ansøgt om at få en mentor. Jeg har skriftligt svaret på en masse spørgsmål om, hvad det er, jeg har brug for, hvor jeg gerne vil hen, hvad jeg forventer af en mentor osv.

Og så vil de så forsøge at "matche mig op", som det hedder på godt nudansk, med en erfaren rotte fra ikke bare kommunikationsbranchen, men den del af branchen, jeg gerne vil ind i - den politiske. Jeg synes, det lyder som et tilbud, man ikke kan afslå - og det er særligt rettet mod sådan nogle som mig: Med nogle års erfaring på bagen.

Nu får vi se ...

Ud fra dit indlæg, går jeg ud fra, at du har meldt dig ind i "mit"'fagforbund. Jeg er i et mentorforløb derfra, faktisk med en der passer perfekt til det du efterspørger (men jeg giver hende ikke lige fra mig det næste halve års tid.)
Jeg vil bare lige sige, at jeg indtil videre har rigigt gode erfaringer med at være i sådan et forløb. Kommer derfra hver gang med virkeligt meget inspiration og energi.
Så jeg håber de også finder en til dig, jeg blev nok matchet efter cirka en måned.

(Og så håber jeg, I lige tilgiver, jeg kommer herind, selvom jeg ikke umiddelbart skal skifte job.)
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2015, 19:52

milisa skrev:Ja, jeg har spurgt. Flere gange. Og jo, jeg vinkler mit cv. Jeg har et ingeniør CV og et forsker CV. Og jeg holder ikke stædigt fast i noget, men har prøvet flere ting. Og jeg søger stadig i produktionen i Kalundborg. Du kan kalde mig mopset herfra og til evigheden og påstå, at jeg ikke lytter til råd eller er åben for forslag, det kan jeg ikke gøre så meget ved. Kommer du til Aalborg, så er både du og D.Itsen mere end velkommen til at komme forbi og se de ansøgninger samt cv'er, jeg har sendt, samt læse de mailkorrespondencer, jeg har haft. Eller, du kunne begynde at forstå min frustration.

Det skal du sgu ikke gøre så meget ved. Kun godt, at du er åben og forsøger forskellige strategier. Det fremgik bare ikke af dine kommentarer til D.Itsen.

Hvad får du som begrundelse for afslag?
Senest rettet af ManicNinja 6. okt 2015, 19:57, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
ManicNinja

Re: Jobjagter-trådn

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2015, 19:55

Jahon skrev:Ud fra dit indlæg, går jeg ud fra, at du har meldt dig ind i "mit"'fagforbund. Jeg er i et mentorforløb derfra, faktisk med en der passer perfekt til det du efterspørger (men jeg giver hende ikke lige fra mig det næste halve års tid.)
Jeg vil bare lige sige, at jeg indtil videre har rigigt gode erfaringer med at være i sådan et forløb. Kommer derfra hver gang med virkeligt meget inspiration og energi.
Så jeg håber de også finder en til dig, jeg blev nok matchet efter cirka en måned.

(Og så håber jeg, I lige tilgiver, jeg kommer herind, selvom jeg ikke umiddelbart skal skifte job.)

Nu er der flere af kommunikationsforbundene, som har mentorordninger, men jo, jeg tror også, vi er i samme forbund :D

Det er der nok en del af deres mentorer, der kan (altså noget om presse og politik) - jeg ved, at en del af dem har noget politisk i bagagen. Så realistisk set er der nok også én til mig :)
Lyder fedt, at du kan bruge det, og at der ikke gik SÅ længe igen! Hvorfor søgte du en mentor (hvis jeg må spørge dig om det)?
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 7. okt 2015, 06:47

Igår var jeg til et vildt godt, fagligt netværksmøde med en af de overlæger, som jeg tidligere har skrevet semesteropgave for. Selvom det er næsten halvandet år siden, jeg sidst så hende, kunne hun tydeligt huske mig og kunne huske alle pointer og anbefalinger fra min rapport - simpelthen så fedt at vide, at man i et eller andet omfang har gjort et godt indtryk :-D Med til mødet sad også en række andre sundhedsfaglige, som har berøring med mit felt (it/telemedicin/eHealth-implementering i organisatorisk regi) og to af dem var meget begejstrede for mine indsigter. Således bad de begge om mine kontaktinformationer, den ene, fordi hun gerne vil invitere mig til at holde et oplæg til et andet netværksmøde, den anden, fordi hendes datter arbejder i en organisation, hvor hun mente at jeg ville passe ind. Det er da lidt spændende :klap:

Desuden: Hvad tænker I om at søge jobs langt væk hjemmefra? Flere til mødet igår nævnte, at der kunne være en reel jobmulighed for mig i Silkeborg og de ville gerne sætte mig i kontakt med en overlæge derfra. Jeg bor i København, hvor jeg har mand og hund (endnu ingen børn) og jeg er villig til at gøre ret meget for at få foden inden for. Men jeg er nok ikke villig til at flytte permanent dertil. Kan man "pendle" (med mulighed for overnatning i Silkeborg) i en periode, eller bliver det for stressende på sigt?
2

Tilbage til "Job"