Jobjagter-tråden

JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2961

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf JoyNips » 25. maj 2016, 10:40

2SHY skrev:Afslag pr mail i går men dog med forespørgsel på om hun måtte gemme og dele min ansøgning med andre klinikker i den pågældende kæde. Det må hun selvfølgelig godt men altså... Med alle de gange jeg har hørt det efterhånden fra forskellige steder, så må jeg indrømme at det mest virker som et plaster på såret for at sende et afslag

Min kæreste fik i december et afslag på en stilling, han syntes, han var ret oplagt til. De ringede til ham i går og han skal til samtale hos dem i morgen. Så indimellem tror jeg faktisk de gemmer ansøgningerne når de siger det.

Selv har jeg også oplevet at få afslag på et job og 3 måneder efter blive ringet op fra en anden arbejdsplads i samme organisation og tilbudt en samtale (som jeg takkede nej til fordi jeg havde fået et andet fedt studiejob i mellemtiden).
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 25. maj 2016, 10:46

JoyNips skrev:
2SHY skrev:Afslag pr mail i går men dog med forespørgsel på om hun måtte gemme og dele min ansøgning med andre klinikker i den pågældende kæde. Det må hun selvfølgelig godt men altså... Med alle de gange jeg har hørt det efterhånden fra forskellige steder, så må jeg indrømme at det mest virker som et plaster på såret for at sende et afslag

Min kæreste fik i december et afslag på en stilling, han syntes, han var ret oplagt til. De ringede til ham i går og han skal til samtale hos dem i morgen. Så indimellem tror jeg faktisk de gemmer ansøgningerne når de siger det.

Selv har jeg også oplevet at få afslag på et job og 3 måneder efter blive ringet op fra en anden arbejdsplads i samme organisation og tilbudt en samtale (som jeg takkede nej til fordi jeg havde fået et andet fedt studiejob i mellemtiden).

Jeg tvivler ikke på at det rent faktisk sker men jeg har aldrig selv haft held med det i forhold til et ordinært job. Virksomhedspraktik mm ja men desværre ikke noget ordinært

Ej jeg er nok bare frustreret over at blive raskmeldt lige om lidt og skulle til at søge en masse uden at føle jeg kan bruges til noget eller har noget at byde på :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. maj 2016, 11:24

Også gårsdagens samtale gik rigtig godt, så nu venter jeg spændt.

Jeg kan mærke, at min seksugers praktik af en eller anden grund er begyndt at spøge. Mine to manglende moduler er tydeligvis ikke et problem for skolerne, men jeg kan godt være lidt bange for at blive valgt fra, fordi jeg på et eller andet tidspunkt skal i praktik. Det har jeg nemlig ikke nævnt i min ansøgning og cv, da det ikke behøver at finde sted i skoleåret 2016/17 og derfor især ift. barselsvikariater er helt urelevant. Ved samtalerne har jeg selvfølgelig været ærlig omkring det. Mht. fastansættelse tænker jeg, at det vil være noget, man planlægger sig ud af, og at seks uger er ingenting i forhold til fx. en barselsorlov. Hos studieadministrationen har de forsikret mig om, at de vil gøre alt for, at praktikken ikke kommer til at skade mit arbejdsliv, og at den fx. også kan tages over en længere periode med to dages fravær om ugen, hvis det passer bedre.
Med andre ord aner jeg ikke, hvorfor jeg pludselig går og grubler så meget over lige dét aspekt. Eller jo, det handler nok om, at de her fem samtaler nu har vist mig, at jeg faktisk allerede ER interessant for skolerne, selvom jeg ikke er helt færdig med meritten, og så finder mit hoved noget nyt at spekulere over.

Jeg sad forresten og kiggede i mit excelark over jobopslag i morges og syntes, at det begyndte at tynde lidt ud...indtil jeg kom ind på mit kontor og så den tykke stak, jeg endnu ikke har fået skrevet ind :lol: I virkeligheden kunne jeg vente med at gøre det, indtil jeg har hørt om det er nødvendigt (jeg burde høre fra den ene skole, jeg har været til samtale hos, idag), men på den anden side vil det også bare være surt både at få et afslag OG skulle stresse med en arbejdsopgave.
Uanset hvad der sker, er jeg stadig ved godt mod. Jeg har lige talt med en virkelig sød og imødekommende skoleder, der mindede rigtig meget om min gamle chef, så der vil jeg helt sikkert søge, hvis jeg får afslag i dag.
Den anden skole giver sandsynligvis ført svar i starten af næste uge, så det kan jeg ikke sætte hele processen i stå for.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. maj 2016, 12:45

Ævbæv, jeg har lige fået afslag fra skolen, hvor jeg var til samtale i mandags.
Det var dog et afslag, som ansættelsesudvalget også selv var ærgerlige over at give, da det udelukkende bundede i skemaplanlægning. Derfor opfordrede souschefen, som jeg talte med, også til, at jeg søgte en anden gang, hvis jeg havde lyst. Da jeg sagde, at de også skulle være meget velkomne til at ringe, hvis de igen fik brug for mine fag, svarede han, at det kunne de godt finde på.
Jeg fornemmede, at det var noget, han ikke selv foreslog, fordi han forventede, at jeg sandsynligvis ville være optaget til anden side, hvis de fx. kontaktede mig om et halvt år.

Jeg er om ikke andet glad for på den måde at have fået en fod indenfor på en af områdets mest populære skoler, og at nogen har vurderet, at jeg vil passe godt ind i den type skole, som jeg også selv har det bedst med. Det er klart, at det havde været optimalt at stå med et jobtilbud på hånden, hvis jeg får afslag fra det andet sted; dog ville jeg nok have valgt der, hvor jeg var i går, hvis det var blevet til et ja fra begge steder, fordi jeg der vil skulle undervise i alle mine tre fag og ikke kun Dansk og Engelsk.
2
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 25. maj 2016, 14:53

Min skole har efter indbyrdes snak fundet ud af, at de virkelig godt kan lide min idé og inviteret mig til samtale, så vi kan få styr på, hvad der skal ske - og om det skal ske. Det er ret vildt.

Jeg formoder, det er et godt tidspunkt at lære at forhandle løn :genert: .. Jeg skal have fat i min fagforening, tænker jeg, men er der nogen af jer, der har nogle råd?
2
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 26. maj 2016, 07:26

Tak for jeres hep. Jeg nailede samtalen, styrede min nervøsitet og fik - som forventet - igen ikke et job. Hvordan helvede skal jeg få erfaring når ingen vil give mig muligheden? Jeg er helt ødelagt. :trist:

104 ansøgninger, 8 samtaler og stadig ingenting.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 26. maj 2016, 07:38

Jeg ryster så meget at jeg ikke kan styre det. Føler jeg er ved at implodere.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 26. maj 2016, 07:47

Neenah skrev:Tak for jeres hep. Jeg nailede samtalen, styrede min nervøsitet og fik - som forventet - igen ikke et job. Hvordan helvede skal jeg få erfaring når ingen vil give mig muligheden? Jeg er helt ødelagt. :trist:

:( Har du nogen at støtte dig til lige nu? Venner, familie, kæreste? Det må være helt ufatteligt hårdt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 26. maj 2016, 07:51

Neenah skrev:Tak for jeres hep. Jeg nailede samtalen, styrede min nervøsitet og fik - som forventet - igen ikke et job. Hvordan helvede skal jeg få erfaring når ingen vil give mig muligheden? Jeg er helt ødelagt. :trist:

For pokker, altså. Hvad sagde de? :kram:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 26. maj 2016, 07:54

Torn skrev:

:( Har du nogen at støtte dig til lige nu? Venner, familie, kæreste? Det må være helt ufatteligt hårdt.

Min kæreste var hjemme da de ringede, men han er lige taget på arbejde. Han har desværre en sen dag, så jeg kan se frem til 10 timer med mig selv.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 26. maj 2016, 07:56

Rapfisk skrev:

At de synes det var en rigtig god samtale. Til samtalen fik jeg også stor ros for min kreative ansøgning, der virkelig skilte sig ud. Men de havde valgt en med mere vejledererfaring og viden om fakultetet.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 26. maj 2016, 07:58

Neenah skrev:
Torn skrev:

Min kæreste var hjemme da de ringede, men han er lige taget på arbejde. Han har desværre en sen dag, så jeg kan se frem til 10 timer med mig selv.

Har du en ven eller veninde i nærheden? Så vidt jeg husker, er du forholdsvis ny i din by. Har du brug for at bure dig inde eller har du brug for at komme ud?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 26. maj 2016, 08:01

Neenah skrev:
Rapfisk skrev:

At de synes det var en rigtig god samtale. Til samtalen fik jeg også stor ros for min kreative ansøgning, der virkelig skilte sig ud. Men de havde valgt en med mere vejledererfaring og viden om fakultetet.

Prøv at høre: Det er den værste form for afslag at blive fravalgt på noget, man ikke har kontrol over. Men når de vælger en intern og grundlæggende kun har slået stillingen op, fordi man skal, så har det virkelig ikke noget med dig at gøre. Jeg håber, du kan spise noget chokolade i dag og være ked af det, men bagefter huske på det, du har lært i denne her proces om at gå til samtaler.
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 26. maj 2016, 08:01

Torn skrev:
Neenah skrev:
Torn skrev:

Har du en ven eller veninde i nærheden? Så vidt jeg husker, er du forholdsvis ny i din by. Har du brug for at bure dig inde eller har du brug for at komme ud?

Jeg kender ikke nogen her. Og har ingen i nærheen der har fri. Men helt ærligt, så føler jeg mest for at bure mig inde og ignorere verden resten af dagen.

Jeg har ikke haft det sådan her før. Hele min krop ryster, og jeg har bare lyst til ikke at eksistere i dag. Kan man blive lagt i kunstigt koma - bare en uges tid eller noget?
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 26. maj 2016, 08:04

Rapfisk skrev:
Neenah skrev:
Rapfisk skrev:

Prøv at høre: Det er den værste form for afslag at blive fravalgt på noget, man ikke har kontrol over. Men når de vælger en intern og grundlæggende kun har slået stillingen op, fordi man skal, så har det virkelig ikke noget med dig at gøre. Jeg håber, du kan spise noget chokolade i dag og være ked af det, men bagefter huske på det, du har lært i denne her proces om at gå til samtaler.

Jeg tror ikke det var en intern kandidat - bare en med baggrund i fakultetets studier, og dermed en viden om det, de studerende sidder med :) det virkede i hvert fald ikke sådan.

Men ja - du har ret. Grundig forberedelse har været godt for mig.
0

Tilbage til "Job"