Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Torn » 29. maj 2016, 08:49

Neenah skrev:Jeg har det meget bedre i dag. So far, ingen tårer :deer: I går endte jeg ellers med at stå og tude ned i den aftensmad, jeg var ved at tilberede, og fordi forårsrullerne ikke makkede ret, så blev det for meget. Så vi endte på sofaen med pizza, med mig der tudede over hvor lorte-kæreste jeg er, og min kæreste der er så god til at fortælle mig at jeg reagerer helt normalt, og nok skal komme igennem det.

En god nats søvn hjalp da også på det. Jeg har fået smidt en ansøgning af sted i dag, og lavet ny jobplan med foreløbigt 12-13 jobs, der skal søges hen over de næste par uger. Desværre er et par stykker af dem med deadline i den her weekend, så jeg må lige se hvordan jeg får sneget dem ind. I går fik jeg også brainstormet lidt ideer og har vist mod på at tage kontakt til en person, der burde vide forholdsvis meget om erhvervslivet her i byen.

Så - alt i alt ser livet lidt lysere ud i dag, selvom det stadig er noget crap at jeg rent faktisk når at fejre 1-årsjubilæum som ledig.

Stærkt. Søvn kan gøre underværker. Håber livet fortsat ser lysere ud. :)
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4430

Indlægaf Rosa Espinosa » 30. maj 2016, 14:53

Jeg skal til en jobsamtale!!!!! En rigtig jobsamtale, for en stilling jeg meget gerne vil have. Begyndte at tudbrøle da jeg havde lagt på. Har bare været så ked af det i dag, fordi jeg ikke har hørt tilbage fra nogen steder, så er glad lige nu.

Håber ikke jeg jinxer det ved at skrive om det og glæde mig :genert:
13
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 30. maj 2016, 14:56

Rosa Espinosa skrev:Jeg skal til en jobsamtale!!!!! En rigtig jobsamtale, for en stilling jeg meget gerne vil have. Begyndte at tudbrøle da jeg havde lagt på. Har bare været så ked af det i dag, fordi jeg ikke har hørt tilbage fra nogen steder, så er glad lige nu.

Stort tillykke! :pompom: Sejt gået! Hvad er det for et job?

:::::

Jeg har haft en ugidelig dag. Der er alt for mange underviserstillinger jeg skal søge i denne uge, og det er stadig super demotiverende, når det ikke rigtig er det, jeg har lyst til at lave. Men jeg føler jeg bliver nødt til det, for selv undervisning er bedre end at gå ledig.
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 30. maj 2016, 15:11

Neenah skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg skal til en jobsamtale!!!!! En rigtig jobsamtale, for en stilling jeg meget gerne vil have. Begyndte at tudbrøle da jeg havde lagt på. Har bare været så ked af det i dag, fordi jeg ikke har hørt tilbage fra nogen steder, så er glad lige nu.

Stort tillykke! :pompom: Sejt gået! Hvad er det for et job?

:::::

Jeg har haft en ugidelig dag. Der er alt for mange underviserstillinger jeg skal søge i denne uge, og det er stadig super demotiverende, når det ikke rigtig er det, jeg har lyst til at lave. Men jeg føler jeg bliver nødt til det, for selv undervisning er bedre end at gå ledig.

Det er et job i den private sektor, har ellers kun søgt i det offentlige indtil videre, for det er der mine praktikker har været og det jeg har kendt til. Men det her job og firma virkede spændende, så tog chancen. Det er bare så dejligt med respons, så er jeg måske begyndt at være inde på noget af det rigtige mht. mine ansøgninger. Håber dog ikke at skulle søge mere nu (7,9,13 bank under bordet :genert: ).

Fra en der har haft en ugidelig dag, til en anden :ae: :ae:
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10238

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. maj 2016, 15:21

:sol: :pompom: :preggo1: :preggo2: :kryds: :gogo: :danse: :rock: :banan: :klap: :blomst:

Var det en af de ansøgninger, hvor du prøvede noget nyt og gav dem et tilbud, de ikke kunne sige nej til?
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 30. maj 2016, 15:36

DetSorteCirkus skrev:

:sol: :pompom: :preggo1: :preggo2: :kryds: :gogo: :danse: :rock: :banan: :klap: :blomst:

Var det en af de ansøgninger, hvor du prøvede noget nyt og gav dem et tilbud, de ikke kunne sige nej til?

Det var det ja :lol: Gjorde det meget klart i ansøgningen, at jeg var den de gik og manglede :D
5
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 31. maj 2016, 11:14

Rosa Espinosa skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det var det ja :lol: Gjorde det meget klart i ansøgningen, at jeg var den de gik og manglede :D

Vil du dele dine guldkorn? :D
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 31. maj 2016, 18:04

Suk. Jeg delte en forespørgsel om et jobsøgningsnetværk for akademikere på den lokale facebookside. Hvad kom der ud af det? Sure, gamle mænd, der foreslår at jeg skal blive opvasker og rengøringskone, og ikke forstår hvorfor man uddanner sig til arbejdsløshed, når nu der er så mange ledige - at jeg er forkælet og bare vil fortælle noget om hvordan verden er. Jesus. Facebook er nogle gange noget lort.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2016, 19:20

Neenah skrev:Suk. Jeg delte en forespørgsel om et jobsøgningsnetværk for akademikere på den lokale facebookside. Hvad kom der ud af det? Sure, gamle mænd, der foreslår at jeg skal blive opvasker og rengøringskone, og ikke forstår hvorfor man uddanner sig til arbejdsløshed, når nu der er så mange ledige - at jeg er forkælet og bare vil fortælle noget om hvordan verden er. Jesus. Facebook er nogle gange noget lort.

Er der andet end båtnakker på de der bysider? :stoned:
Vorherre bevares.

Hvad med at forhøre sig hos fagforeningen? Jeg synes i hvert fald, at min, Dansk Magisterforening, gør en indsats for at skabe netværk udenfor de store byer.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 31. maj 2016, 19:37

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:Suk. Jeg delte en forespørgsel om et jobsøgningsnetværk for akademikere på den lokale facebookside. Hvad kom der ud af det? Sure, gamle mænd, der foreslår at jeg skal blive opvasker og rengøringskone, og ikke forstår hvorfor man uddanner sig til arbejdsløshed, når nu der er så mange ledige - at jeg er forkælet og bare vil fortælle noget om hvordan verden er. Jesus. Facebook er nogle gange noget lort.

Er der andet end båtnakker på de der bysider? :stoned:
Vorherre bevares.

Hvad med at forhøre sig hos fagforeningen? Jeg synes i hvert fald, at min, Dansk Magisterforening, gør en indsats for at skabe netværk udenfor de store byer.

Det tror jeg ikke :p

Vi har samme fagforening, men jeg har ikke fået noget at vide om netværk eller lignende. Måske jeg lige skal undersøge det.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 31. maj 2016, 19:40

Nu har den sidste jeg snakkede med fra min årgang fået job. Jeg var den, der var først færdig og bliver nu den sidste til at komme i arbejde. Jeg forstår det ikke, og jeg føler mig så røvrendt af alle, der sagde udlandsophold, studiejobs, frivilligt arbejde og høje karakterer var vejen frem.

For helvede. I morgen er det et år siden jeg afleverede speciale. Jeg føler mig som en fiasko.
Senest rettet af Neenah 31. maj 2016, 19:42, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2016, 19:40

Neenah skrev:Det tror jeg ikke :p

Vi har samme fagforening, men jeg har ikke fået noget at vide om netværk eller lignende. Måske jeg lige skal undersøge det.

Min oplevelse er, at de er imødekommende og har flere ting i gang, men at man selv skal spørge efter det.
Om ikke andet kunne du spørge, om de ikke vil poste dit opslag på deres side.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. jun 2016, 12:28

Neenah skrev:
Rosa Espinosa skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Vil du dele dine guldkorn? :D

Tror ikke det er særlig gode guldkorn, for synes ikke samtalen i dag gik helt så godt som jeg havde forventet. Det er jeg ret ærgerlig over.
Men man kan jo ikke gøre det bedre end man gør. Jeg kan jo ikke være andre end mig selv.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 2. jun 2016, 12:45

Jeg var til en jobsamtale og det gik udmærket. Desværre rundede de af med en del bekymringer i forhold til mine muligheder og stillingen. Så, ja. Der var god kemi, men jeg er nok ikke en oplagt kandidat. Selvom jeg super gerne ville have jobbet. Jeg får besked i kommende uge.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Rapfisk » 2. jun 2016, 15:20

Torn skrev:Jeg var til en jobsamtale og det gik udmærket. Desværre rundede de af med en del bekymringer i forhold til mine muligheder og stillingen. Så, ja. Der var god kemi, men jeg er nok ikke en oplagt kandidat. Selvom jeg super gerne ville have jobbet. Jeg får besked i kommende uge.

Det lyder som en blandet oplevelse. Godt, du følte, at du selv gjorde det godt. Så kan man (desværre) ikke gøre mere. Jeg krydser fingre for et godt udfald.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Job"