Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Torn » 9. jun 2016, 16:54

Neenah skrev:Er der nogen af jer, der ved, hvad de måske kunne finde på at spørge om til en jobsamtale til en gymnasielærerstilling? Jeg er totalt på bar bund, og synes det er svært at forberede sig til en stilling som jeg ikke har prøvet kræfter med overhovedet.

Der kunne godt være nogle specifikke opstillede situationer, som du skal forestille dig i. Fx hvordan ville du undervise en klasse, hvor der er store niveauforskelle eller hvordan vil du motivere en elev, der fagligt er faldet uden for gymnasiet.

Held og lykke!
Senest rettet af Torn 11. jun 2016, 11:50, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 10. jun 2016, 14:40

Hvordan spiller man spillet?

(...) slettet.
Senest rettet af Torn 10. jun 2016, 17:06, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 10. jun 2016, 14:44

Har du fået at vide hvornår du kan forvente svar? Jeg ville godt turde trække den til tirsdag eller onsdag.

Jeg har det lidt sådan - hvis det ikke kommer til at påvirke din fremtid, eller dit ry indenfor det felt - så er jobjagten en egojagt. Det er arbejdsgivers marked lige nu, og du skylder dem intet. Tænk på dig selv, og det du vil blive gladest for.
Senest rettet af Neenah 10. jun 2016, 17:57, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 10. jun 2016, 15:19

Man ringer til Y-job og fremlægger situationen for dem.

Tillykke med tilbuddet, i øvrigt.
Senest rettet af Rapfisk 10. jun 2016, 17:17, rettet i alt 1 gang.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 10. jun 2016, 17:02

Jeg synes ikke, I siger det samme. :genert: Og jeg er selv meget i tvivl. Mine jobmuligheder er små, det er et presset marked. Derfor hælder jeg til at være egoistisk. Men jeg har det ringe med det... Jeg bruger lige weekenden til at beslutte mig, så kan jeg eventuelt ringe mandag.

Jeg forventer svar fra y-job onsdag.
0
avdotja
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 10. jun 2016, 18:26

@Torn: Jeg formoder at situationen er at du er blevet tilbudt job X, men egentlig hellere vil have job Y, som du desværre først får svar fra onsdag? Det er ikke en usædvanlig situation, især ikke som nyuddannet hvor man jo søger mange jobs på samme tid.

Hvis jeg har gættet rigtig, ville jeg selv ringe til firma Y mandag morgen, fortælle dem at jeg har fået tilbudt et andet job som jeg har lovet at give svar på senere i dag, at jeg meget hellere vil have job Y, men at jeg selvfølgelig ikke vil risikere at stå uden job. Det er en situation alle kan forstå og hvis du er den foretrukne kandidat, vil de formentlig gerne køre processen igennem lidt hurtigere.
7
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5881

Indlægaf Smiling_Goat » 10. jun 2016, 22:32

Torn skrev:Jeg synes ikke, I siger det samme. :genert: Og jeg er selv meget i tvivl. Mine jobmuligheder er små, det er et presset marked. Derfor hælder jeg til at være egoistisk. Men jeg har det ringe med det... Jeg bruger lige weekenden til at beslutte mig, så kan jeg eventuelt ringe mandag.

Jeg forventer svar fra y-job onsdag.

Det var nogenlunde det der skete for mig, det Avdotja beskriver. Jeg sagde til arbejdsplads nr. 2, at jeg ventede på kontrakten fra en anden virksomhed, og så fik de ellers sat skod under. Jeg blev kørt igennem hele ansættelsesprocessen mens 1. samtalerunde stadig var i gang. Det var nogle ret intense dage :P

Jeg tror også helt bestemt, det øgede deres interesse, at jeg faktisk allerede var ansat andetsteds.
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 11. jun 2016, 11:48

Tror faktisk jeg kom til at misforstå min egen hypotetiske gennemgang og Rapfisks svar. Nu forstår jeg bedre og kan se, at I andre er enige i den model. Jeg synes faktisk, at det er vildt grænseoverskridende at skulle ringe til virksomheden og høre svaret ad. Føler jeg presser mig meget på... det er nok en grænse, jeg bør overskride. Det kunne jo være til min fordel.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 14. jun 2016, 08:06

Er der nogen herinde, der søger job inden for marketing/kommunikation i hovedstadsområdet? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 12:05

Okay. Jeg er virkelig ringe til det her spil. Blev ringet op angående en samtale, der hastede lidt. Han spørger: "Din ansøgning ligger lidt tilbage i tiden. Har du fundet andet job i mellemtiden eller er din ansøgning stadig aktuel"? Mig: "Jamen, jeg venter faktisk på et svar på en samtale. Kan jeg ringe tilbage til dig i morgen, når jeg har svar?". Ham: "Øh ja, det må du gerne".

Fuuuuuuuuuuuck. Hvorfor var jeg ikke bare headoverheels og klar på samtale?
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2067

Indlægaf Tibbler » 14. jun 2016, 12:35

Torn skrev:Okay. Jeg er virkelig ringe til det her spil. Blev ringet op angående en samtale, der hastede lidt. Han spørger: "Din ansøgning ligger lidt tilbage i tiden. Har du fundet andet job i mellemtiden eller er din ansøgning stadig aktuel"? Mig: "Jamen, jeg venter faktisk på et svar på en samtale. Kan jeg ringe tilbage til dig i morgen, når jeg har svar?". Ham: "Øh ja, det må du gerne".

Hvis det er et job du er interesseret i, så ring da til ham nu, og sig at du lige var lidt for hurtig. Du har fået tilbudt noget andet, men meget gerne lige vil høre nærmere om, hvad de evt. har at tilbyde.
1
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 14. jun 2016, 12:45

Torn skrev:

Enig med Tibbler - ring dem da op og hør hvad de har at sige. Nothing to lose :kys:
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 14. jun 2016, 12:48

Jeg var til samtale i fredags på et gymnasie. Jeg synes selv det gik rigtig godt, og det var en afslappet og nede på jorden samtale med nogle søde mennesker. De sagde, de ville tage kontakt mandag eller tirsdag, men nu er tirsdag næsten gået, og jeg føler at løbet er kørt, når nu de ikke har taget kontakt endnu. Det er satme surt. Det var min niende samtale, så jeg føler mig virkelig som verdens uheldigste menneske. Jeg prøver at lade selvmedlidenheden ligge, men den har det med at suge sig fast for tiden, hvor jeg ikke har noget som helst at give mig til. Overvejer at starte en blog om et eller andet random, bare for at få tiden til at gå.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 14. jun 2016, 12:52

Neenah skrev:Jeg var til samtale i fredags på et gymnasie. Jeg synes selv det gik rigtig godt, og det var en afslappet og nede på jorden samtale med nogle søde mennesker. De sagde, de ville tage kontakt mandag eller tirsdag, men nu er tirsdag næsten gået, og jeg føler at løbet er kørt, når nu de ikke har taget kontakt endnu. Det er satme surt. Det var min niende samtale, så jeg føler mig virkelig som verdens uheldigste menneske. Jeg prøver at lade selvmedlidenheden ligge, men den har det med at suge sig fast for tiden, hvor jeg ikke har noget som helst at give mig til. Overvejer at starte en blog om et eller andet random, bare for at få tiden til at gå.

Hvis det er rigtigt, at du ikke får jobbet, så forbered dig på at bede dem om noget feedback. Jeg har nogle gange fået gode råd til kommende samtaler fra nogen, der har set mig in action.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 14. jun 2016, 12:55

Rapfisk skrev:
Neenah skrev:Jeg var til samtale i fredags på et gymnasie. Jeg synes selv det gik rigtig godt, og det var en afslappet og nede på jorden samtale med nogle søde mennesker. De sagde, de ville tage kontakt mandag eller tirsdag, men nu er tirsdag næsten gået, og jeg føler at løbet er kørt, når nu de ikke har taget kontakt endnu. Det er satme surt. Det var min niende samtale, så jeg føler mig virkelig som verdens uheldigste menneske. Jeg prøver at lade selvmedlidenheden ligge, men den har det med at suge sig fast for tiden, hvor jeg ikke har noget som helst at give mig til. Overvejer at starte en blog om et eller andet random, bare for at få tiden til at gå.

Hvis det er rigtigt, at du ikke får jobbet, så forbered dig på at bede dem om noget feedback. Jeg har nogle gange fået gode råd til kommende samtaler fra nogen, der har set mig in action.

Det har jeg bestemt tænkt mig :) Når det så er sagt, så synes jeg den her samtale var markant anderledes end alle andre jeg har været til - både fordi samtalen ikke havde karakter af den interview-form, de fleste jobsamtaler har, og så fordi jeg var væsentligt mere afslappet og laid back til selve samtalen end de andre. Selvom der var nerver på, så havde jeg en helt anden ro i mig da jeg endelig stod overfor dem jeg skulle til samtale med. Jeg ved ikke hvorfor - måske var de bare gode til at holde samtale?

Anyways - jeg har i hvert fald tænkt mig at spørge om feedback. Også på hvad der gjorde, de valgte mig ud til at komme til samtale. Jeg har jo ikke rigtig haft held med at komme til andre gymnasielærerjobs, så det kunne være rart at høre deres tanker omkring det.
0

Tilbage til "Job"