Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Neenah » 14. jun 2016, 13:18

Stadig ingen tilbagemelding - til gengæld skal jeg til en anden jobsamtale på torsdag :afro:
5
Brugeravatar
Helga1
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Helga1 » 14. jun 2016, 13:21

Neenah skrev:Stadig ingen tilbagemelding - til gengæld skal jeg til en anden jobsamtale på torsdag :afro:

Fedt! Er det også en gymnasielærerstilling eller noget helt andet? :)

Jeg er også blevet ringet op i dag og kaldt til samtale! :klap: Det er lige mine fag og så endda i de ældste klasser - perfekt! Jeg skal til samtale torsdag morgen og har min afsluttende eksamen i morgen, onsdag - så har en masse, der kører rundt i hovedet lige nu :)
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8454

Indlægaf 2SHY » 14. jun 2016, 13:28

Jeg har ikke tal på hvor mange samtaler jeg har været til og ja jeg føler mig sq også som en fiasko. Jeg har faktisk sendt lidt ansøgninger ud selvom jeg egentlig ikke må/skal når jeg stadig er sygemeldt. But let's be honest - når jeg raskmeldes den 31/7 så skal jeg på kontanthjælp. Jeg har alt at vinde og intet at tabe. Hende min virksomhedskonsulent sagde også at det jo ikke var noget hun vidste noget om, men hun syntes absolut også jeg bør gå i gang, netop fordi min situation er så presset.

I mellemtiden er jeg startet på 25 timer i en Føtex i non-food. Så jeg er ved at have nogenlunde tjek på alverdens shampoo, hårlak og håndsæbe. Og jeg skal nok nå at få kørekort til palleløfteren. Nej det har ikke en skid med fysioterapi at gøre og nej jeg ved ikke hvor alting er og skulle jeg få tilbudt en stilling (jeg ved ikke om deres en mulighed) så tager jeg den selvom jeg sikkert ikke får det samme udbetalt som på en fys stilling. I det mindste er det her noget jeg kan finde ud af (lige på nær palleløfteren i dag). Så kan jeg jo altid søge videre imens hvis jeg ellers tror på at jeg kan varetage fysrelaterede stillinger
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 14. jun 2016, 13:28

Helga1 skrev:
Neenah skrev:Stadig ingen tilbagemelding - til gengæld skal jeg til en anden jobsamtale på torsdag :afro:

Fedt! Er det også en gymnasielærerstilling eller noget helt andet? :)

Jeg er også blevet ringet op i dag og kaldt til samtale! :klap: Det er lige mine fag og så endda i de ældste klasser - perfekt! Jeg skal til samtale torsdag morgen og har min afsluttende eksamen i morgen, onsdag - så har en masse, der kører rundt i hovedet lige nu :)

Jeps - det var det. Ikke at jeg føler mig specielt rutineret i den slags jobs, men jeg tror jeg med hjælp herindefra og fra en studiekammerat har fået skruet en ansøgning sammen, der appellerer lidt mere til gymnasierne. Og med den seneste samtale jeg var til, har jeg også fået gjort mig nogle overvejelser om stillingen og hvordan jeg vil gribe det an. Det hjælper helt sikkert.

Og tillykke med samtalen!
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 15:36

Tibbler skrev:
Hvis det er et job du er interesseret i, så ring da til ham nu, og sig at du lige var lidt for hurtig. Du har fået tilbudt noget andet, men meget gerne lige vil høre nærmere om, hvad de evt. har at tilbyde.
Neenah skrev:
Torn skrev:
Fuuuuuuuuuuuck. Hvorfor var jeg ikke bare headoverheels og klar på samtale?

Enig med Tibbler - ring dem da op og hør hvad de har at sige. Nothing to lose :kys:

Jeg ringer som det første i morgen. Skal lige sove mig mod til.
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 15:38

Da jeg i sin tid blev ansat i en gymnasielærerstilling, ringede de 5 dage senere end de havde sagt, de ville. Sandsynligvis fordi en anden havde takket nej. Så tænd lige dit håb igen. :-D Og hold da op, hvor det kører med din gymnasielæreransøgning! Selv i disse sparetider. Flot klaret.
1
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 15. jun 2016, 11:05

Hej med jer. Jeg melder mig lige på banen.
Efter to stress-sygemeldinger som pædagog skal jeg nu lave noget andet. Jeg havde en forventning om at det var nemt at finde noget andet, men så sagde jeg op og ramte den virkelige verden.
Jeg har primært søgt i supermarked og som piccoline, og har ikke fået nogen respons overhovedet. Jobcenteret har snakket om virksomhedspraktik nærmest fra starten, og jeg har været mere end villig. Men der skete ikke rigtig noget, og jeg må indrømme at jeg ikke selv har brugt krudt på at finde et sted at arbejde gratis. Nu er der imidlertid gået et halvt år, og de SKAL sende mig ud - det er en flink mand ved at finde ud af lige nu, så det er jeg spændt på.
Jeg har gået til alle mulige fokusmøder i A-kassen, og i morgen har jeg booket en personlig samtale med en karrierecoach. Så håber jeg at han kan give mig nogle fif til at komme videre herfra.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 15. jun 2016, 12:09

Sukisaki skrev:Hej med jer. Jeg melder mig lige på banen.
Efter to stress-sygemeldinger som pædagog skal jeg nu lave noget andet. Jeg havde en forventning om at det var nemt at finde noget andet, men så sagde jeg op og ramte den virkelige verden.
Jeg har primært søgt i supermarked og som piccoline, og har ikke fået nogen respons overhovedet. Jobcenteret har snakket om virksomhedspraktik nærmest fra starten, og jeg har været mere end villig. Men der skete ikke rigtig noget, og jeg må indrømme at jeg ikke selv har brugt krudt på at finde et sted at arbejde gratis. Nu er der imidlertid gået et halvt år, og de SKAL sende mig ud - det er en flink mand ved at finde ud af lige nu, så det er jeg spændt på.
Jeg har gået til alle mulige fokusmøder i A-kassen, og i morgen har jeg booket en personlig samtale med en karrierecoach. Så håber jeg at han kan give mig nogle fif til at komme videre herfra.

Det er jeg ked af at høre :ae: Er det børnehavepædagog du har været?

Har du nogle bestemte områder du er interesseret i at arbejde med?
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 15. jun 2016, 12:58

girl_beat skrev:Er der nogen herinde, der søger job inden for marketing/kommunikation i hovedstadsområdet? :)

Nej, og kan ikke en gang kommer i tanker om nogen i mit netværk.... :gruble:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 15. jun 2016, 13:07

Ballademager skrev:
girl_beat skrev:Er der nogen herinde, der søger job inden for marketing/kommunikation i hovedstadsområdet? :)

Jeg er ellers blevet kontaktet af tre... ;)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 15. jun 2016, 13:11

girl_beat skrev:
Ballademager skrev:

Jeg er ellers blevet kontaktet af tre... ;)

Så har jeg tydeligvis ikke styr på mit netværk :-D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 15. jun 2016, 16:26

Neenah skrev:

Det er jeg ked af at høre :ae: Er det børnehavepædagog du har været?

Har du nogle bestemte områder du er interesseret i at arbejde med?

Vuggestue første gang, børnehave anden gang :genert:

Jeg er temmelig blank på hvad jeg gerne vil - og jeg har en mistanke om at det kommer til at skinne igennem. Jeg har ikke rigtig prøvet andet end pædagog-faget, så det er en hel ny verden jeg begiver mig ud i.
Den flinke mand har forresten fået en samtale til virksomhedspraktisk til mig. I en antikvitets-handel! :gisp: Det bliver MEGET anderledes, men jeg glæder mig til at komme lidt igang igen, prøve noget andet - og ikke mindst få noget andet end pædagog på CV´et!
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 15. jun 2016, 17:55

Puh, det lyder hårdt. Jeg tror samtalen i morgen kan være givtig for dig. Jeg håber, coachen kan sige noget brugbart. Har du forsøgt at sætte dig ned og danne et overblik over dine interesser? På den lidt mindre seriøse måde findes der tests på nettet, der fortæller, hvad man vil være god til/have lyst til. Det kan måske give nogle interessante vinkler, hvis du føler, du er gået i stå på job-idé-fronten.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 07:28

Sukisaki skrev:
Vuggestue første gang, børnehave anden gang :genert:

Jeg er temmelig blank på hvad jeg gerne vil - og jeg har en mistanke om at det kommer til at skinne igennem. Jeg har ikke rigtig prøvet andet end pædagog-faget, så det er en hel ny verden jeg begiver mig ud i.
Den flinke mand har forresten fået en samtale til virksomhedspraktisk til mig. I en antikvitets-handel! :gisp: Det bliver MEGET anderledes, men jeg glæder mig til at komme lidt igang igen, prøve noget andet - og ikke mindst få noget andet end pædagog på CV´et!

Har du overvejet om der er andre måder du kan bruge din pædagoguddannelse? Jeg tænker som vejleder, mentor, ungerådgiver eller lignende. Måske med en form for overbygning? Altså hvis det er noget du stadig gerne vil arbejde med :)
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 07:31

Okay. Måske er der nogle af jer, der kan huske jeg sendte en ansøgning for et par måneder siden til en stilling som videnskabelig assistent ved mit gamle institut. Jeg troede virkelig at det løb var kørt eftersom jeg ikke havde hørt noget, men nu her - to måneder (TO MÅNEDER?!) senere - har jeg lige fået en mail med kvalifikationsbedømmelse, hvor jeg stemples som kvalificeret grundet mit høje engagement i det faglige miljø. Sheisse. Det er fandme en lang process - og den fortsætter først engang efter næste uge.
3

Tilbage til "Job"