Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Rapfisk » 16. jun 2016, 07:44

Neenah skrev:Okay. Måske er der nogle af jer, der kan huske jeg sendte en ansøgning for et par måneder siden til en stilling som videnskabelig assistent ved mit gamle institut. Jeg troede virkelig at det løb var kørt eftersom jeg ikke havde hørt noget, men nu her - to måneder (TO MÅNEDER?!) senere - har jeg lige fået en mail med kvalifikationsbedømmelse, hvor jeg stemples som kvalificeret grundet mit høje engagement i det faglige miljø. Sheisse. Det er fandme en lang process - og den fortsætter først engang efter næste uge.

Jeg vidste ikke, at man lavede kvalifikationsbedømmelse for videnskabelige assistenter. Vildt. Så er der også en klagefrist at tage hensyn til (hvis nogen har fået en negativ bedømmelse).
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 07:47

Rapfisk skrev:
Neenah skrev:Okay. Måske er der nogle af jer, der kan huske jeg sendte en ansøgning for et par måneder siden til en stilling som videnskabelig assistent ved mit gamle institut. Jeg troede virkelig at det løb var kørt eftersom jeg ikke havde hørt noget, men nu her - to måneder (TO MÅNEDER?!) senere - har jeg lige fået en mail med kvalifikationsbedømmelse, hvor jeg stemples som kvalificeret grundet mit høje engagement i det faglige miljø. Sheisse. Det er fandme en lang process - og den fortsætter først engang efter næste uge.

Jeg vidste ikke, at man lavede kvalifikationsbedømmelse for videnskabelige assistenter. Vildt. Så er der også en klagefrist at tage hensyn til (hvis nogen har fået en negativ bedømmelse).

Det vidste jeg heller ikke. Det virker noget overgjort for en projektstilling, må jeg indrømme. Men ja - der er en klagefrist på en uge. Men jeg har ikke en finger at sætte på bedømmelsen. Den er meget positiv, og jeg er virkelig stolt af mig selv, og det aftryk jeg har sat på universitetet.
4
Brugeravatar
Helga1
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Helga1 » 16. jun 2016, 09:31

Så er jeg lige kommet hjem fra samtalen. Puh, synes godt nok ikke, at det gik særlig godt :( Jeg kan ikke rigtig sætte fingeren på hvorfor. Jeg synes bare, at noget var off :gruble: Så jeg har ikke så høje forventinger ift. at få dette job - desværre.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 16. jun 2016, 10:58

Torn skrev:
Puh, det lyder hårdt. Jeg tror samtalen i morgen kan være givtig for dig. Jeg håber, coachen kan sige noget brugbart. Har du forsøgt at sætte dig ned og danne et overblik over dine interesser? På den lidt mindre seriøse måde findes der tests på nettet, der fortæller, hvad man vil være god til/have lyst til. Det kan måske give nogle interessante vinkler, hvis du føler, du er gået i stå på job-idé-fronten.

Han var rigtig sød - også da jeg begyndte at græde! Han sagde at hans erfaring var, at det nærmest var umuligt at få noget som ufaglært, når man havde en uddannelse - så det tog da lidt af min nederlagsfølelse. Han synes at jeg skulle tage det roligt og slappe af - og at jeg gjorde det jeg kunne lige nu.

Jeg har lavet mange lister og også købt en bog der skulle hjælpe mig. Problemet er lidt at jeg aldrig har prøvet andet, så mit udgangspunkt er lidt spinkelt.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 16. jun 2016, 11:08

Helga1 skrev:Så er jeg lige kommet hjem fra samtalen. Puh, synes godt nok ikke, at det gik særlig godt :( Jeg kan ikke rigtig sætte fingeren på hvorfor. Jeg synes bare, at noget var off :gruble: Så jeg har ikke så høje forventinger ift. at få dette job - desværre.

Nogle gange er kemien der bare ikke. Det er ærgerligt og frustrerende, at man ikke kan gøre noget ved den del af det, som er så vigtig.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 16. jun 2016, 11:14

Neenah skrev:
Har du overvejet om der er andre måder du kan bruge din pædagoguddannelse? Jeg tænker som vejleder, mentor, ungerådgiver eller lignende. Måske med en form for overbygning? Altså hvis det er noget du stadig gerne vil arbejde med :)

Jeg ville rigtig gerne prøve noget HELT andet. Men efter mit møde idag, kan jeg godt se at det måske er den mest realistske vej. Jeg er bare ikke særlig robust lige nu, så der er også nogle begrænsninger. Jeg havde tidligere droppet tanken om at arbejde med fysisk handicappede, men nu overvejer jeg lidt at prøve noget i den retning alligevel.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8526

Indlægaf 2SHY » 16. jun 2016, 12:38

Sukisaki skrev:
Neenah skrev:
Har du overvejet om der er andre måder du kan bruge din pædagoguddannelse? Jeg tænker som vejleder, mentor, ungerådgiver eller lignende. Måske med en form for overbygning? Altså hvis det er noget du stadig gerne vil arbejde med :)

Jeg ville rigtig gerne prøve noget HELT andet. Men efter mit møde idag, kan jeg godt se at det måske er den mest realistske vej. Jeg er bare ikke særlig robust lige nu, så der er også nogle begrænsninger. Jeg havde tidligere droppet tanken om at arbejde med fysisk handicappede, men nu overvejer jeg lidt at prøve noget i den retning alligevel.

Det tror jeg sagtens kan lade sig gøre :) Nu ved jeg ikke hvor i landet du søger, men jeg ved der er en skole her i Aalborg der af og til søger noget pædagog/fys/medhjælper-ish til deres elever :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 17:39

:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:

:rock:
7
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 18:08

Oversat: JEG HAR FÅET JOB! :banan:
27
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 16. jun 2016, 18:11

Hvor er det fantastisk Neenah! Jeg tænkte faktisk på dig i eftermiddags og fik en følelse af, at den nok snart var der! :banan: :banan: :banan:

Blev det et af gymnasielærerjobbene?
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 16. jun 2016, 18:14

Hvor er det godt, Neenah! Fortæl mere!
1
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 18:15

englishchannel skrev:Hvor er det fantastisk Neenah! Jeg tænkte faktisk på dig i eftermiddags og fik en følelse af, at den nok snart var der! :banan: :banan: :banan:

Blev det et af gymnasielærerjobbene?

Aw, tak! Det var også min tiende samtale :stoned:

Det gjorde det. Fuldtid, fastansættelse og fra 1. august! De ringede fem minutter efter de havde haft den sidste til samtale :afro:
9
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 18:21

Rapfisk skrev:Hvor er det godt, Neenah! Fortæl mere!

Jamen, jeg var til en samtale her til aften, for et par timer siden. Skolen er lille og hyggelig, interviewerne var virkelig søde og nede på jorden, og jeg fik en rundvisning på skolen. De ringede fem minutter efter de havde haft den sidste til samtale, og sagde jeg havde den bedste ansøgning, den bedste samtale og var nemmest at snakke med på rundturen. De var slet ikke i tvivl. Så fra 1. august er jeg gymnasielærer på lidt mere end fuldtid, med en fastansættelse i ryggen :panik:
14
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 16. jun 2016, 18:28

Neenah skrev:
Rapfisk skrev:Hvor er det godt, Neenah! Fortæl mere!

Jamen, jeg var til en samtale her til aften, for et par timer siden. Skolen er lille og hyggelig, interviewerne var virkelig søde og nede på jorden, og jeg fik en rundvisning på skolen. De ringede fem minutter efter de havde haft den sidste til samtale, og sagde jeg havde den bedste ansøgning, den bedste samtale og var nemmest at snakke med på rundturen. De var slet ikke i tvivl. Så fra 1. august er jeg gymnasielærer på lidt mere end fuldtid, med en fastansættelse i ryggen :panik:

Hvor fedt, altså.

Det kræver nogle bananer
:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8526

Indlægaf 2SHY » 16. jun 2016, 18:31

Jeg glæder mig til at vi alle i tråden kan åbne en flaske boblevand fordi vi har fået job :)
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Job"