Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Rapfisk » 16. jun 2016, 18:39

Det gør jeg også.

Jeg sidder og lægger sidste hånd på en ansøgning, som egentlig er på et for højt niveau til mig - i hvert fald på papiret. I beskrivelsen synes jeg ikke, der er noget, jeg ikke kan (djævelen kan selvfølgelig ligge i detaljen). Jeg tror ikke, jeg kommer i betragtning, men det skal i hvert fald prøves.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8522

Indlægaf 2SHY » 16. jun 2016, 18:46

Jeg har vist 5 ansøgninger ude lige pt. Men jeg forventer ikke jeg kommer til samtale på noget som helst af det. Men jeg er også ganske godt underholdt i parfumeafdelingen. Jeg har da i hvert fald på min 4. dag præsteret at gøre mig positivt bemærket så jeg kunne få lynkursus i brug af PDA til at lave opfyldningslister

Fysioterapien virker godt nok længere og længere væk efterhånden
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 16. jun 2016, 18:50

Hvordan afslutter I ansøgninger? Jeg synes, det er svært ikke at skrive en masse almindeligheder i det sidste afsnit, og det er jo ikke det bedste "sidste indtryk".
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Helga1
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Helga1 » 16. jun 2016, 21:19

Neenah skrev:Oversat: JEG HAR FÅET JOB! :banan:

Stort TILLYKKE!!! Hvor er det dejligt for dig :) Det var så ikke, det job du skulle høre fra mandag eller tirsdag, men der hvor du var til samtale i dag? :)

Rapfisk skrev:Hvordan afslutter I ansøgninger? Jeg synes, det er svært ikke at skrive en masse almindeligheder i det sidste afsnit, og det er jo ikke det bedste "sidste indtryk".

Jeg tror min afslutning er rimelig standard. Tror jeg slutter af med: "Jeg ser frem til at høre fra Jer med henblik på en fremtidig samtale."
Eller noget i den stil - ikke det mest originale, så jeg er nok ikke til meget hjælp der :gruble:

Jeg er allerede i eftermiddags blevet ringet op, hvor jeg var til samtale i morges, og der var ikke lige plads til mig i den afdeling - de ville hellere have mænd :/ Men jeg har åbenbart gjort et godt indtryk, for nu skal jeg til ny samtale dernede mandag i en anden afdeling, hvor de måske har et job til mig! :kryds:
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 21:53

Rapfisk skrev:
Neenah skrev:
Rapfisk skrev:Hvor er det godt, Neenah! Fortæl mere!

Jamen, jeg var til en samtale her til aften, for et par timer siden. Skolen er lille og hyggelig, interviewerne var virkelig søde og nede på jorden, og jeg fik en rundvisning på skolen. De ringede fem minutter efter de havde haft den sidste til samtale, og sagde jeg havde den bedste ansøgning, den bedste samtale og var nemmest at snakke med på rundturen. De var slet ikke i tvivl. Så fra 1. august er jeg gymnasielærer på lidt mere end fuldtid, med en fastansættelse i ryggen :panik:

Hvor fedt, altså.

Det kræver nogle bananer
:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:

Tak Rapfisk :kys:
Jeg skal undervise i engelsk, btw. Fem hold :panik:
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 21:55

Rapfisk skrev:Hvordan afslutter I ansøgninger? Jeg synes, det er svært ikke at skrive en masse almindeligheder i det sidste afsnit, og det er jo ikke det bedste "sidste indtryk".

Jeg slutter som regel af med noget a la:
"Det perfekte job for mig er et med ansvar - i et miljø, hvor man kan udfordre og lære af hinanden, og hvor grin i frokostpausen ikke er et særsyn. Det er jeg sikker på, I kan byde ind med, så jeg glæder mig til at høre fra jer.

I er meget velkomne til at give mig et kald på xx xx xx xx."

I mine læreransøgninger har jeg skrevet:
"Jeg håber I er blevet klogere på mig - jeg glæder mig til at blive klogere på jer, og håber at jeg til en samtale kan få lov til at uddybe hvorfor jeg skal være jeres nye kollega."
1
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 21:58

Og forresten: Tusind tak for alle de søde likes og kort. Jeg fatter det stadig ikke helt. I dag er det et år siden mit speciale blev forhåndsgodkendt, og det har været en kamp uden lige, som jeg til tider aldrig troede ville slutte. Men jeg kan virkelig takke jer herinde for at være den bedste slags støtter. Det betyder virkelig meget at have et heppekor og støttegruppe når man går og er lidt træt af alting.
1
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 17. jun 2016, 09:27

Jeg melder mig i tråden. Blev færdiguddannet i slut januar som bibliotekar, og har siden da søgt en masse jobs. Har dog kun været til en samtale :/ Jeg synes sgu det er svært at holde modet oppe, når man mails med afslag og derudover får at vide, at der er +200 som har søgt stillingen..
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3541

Indlægaf Ballademager » 17. jun 2016, 11:39

Da jeg søgte som ledig sluttede jeg af med "jeg kunne starte i morgen, hvis det skulle være, og jeg ser frem til at høre fra jer"

Det er måske lidt vel friskt, men det er for at sige, at jeg virkelig godt gider det job, jeg netop har søgt.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 17. jun 2016, 12:29

Jeg plejede at skrive: "Jeg føler nu, jeg har fået tegnet et nogenlunde billede af mig selv, men håber meget at få mulighed for at besvare eventuelle spørgsmål ved en uddybende samtale. Der er naturligvis meget mere ved mig, end der kan stå på en enkelt A4-side."
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 17. jun 2016, 12:32

Jeg skal til samtale på tirsdag. Og jeg burde juble men gør det ikke. Dels er det ikke et ønskejob. Og dels er den eneste relevante reference der hvor jeg blev svinet tilbage i januar :( Så nu ved jeg ikke rigtig... Jeg har naturligvis sagt ja tak til samtalen men hvordan får jeg forklaret at de får en negativ udtalelse om mig hvis de ringer til den reference?
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. jun 2016, 12:38

Sukisaki skrev:
Neenah skrev:
Har du overvejet om der er andre måder du kan bruge din pædagoguddannelse? Jeg tænker som vejleder, mentor, ungerådgiver eller lignende. Måske med en form for overbygning? Altså hvis det er noget du stadig gerne vil arbejde med :)

Jeg ville rigtig gerne prøve noget HELT andet. Men efter mit møde idag, kan jeg godt se at det måske er den mest realistske vej. Jeg er bare ikke særlig robust lige nu, så der er også nogle begrænsninger. Jeg havde tidligere droppet tanken om at arbejde med fysisk handicappede, men nu overvejer jeg lidt at prøve noget i den retning alligevel.

Kunne du evt. overveje at bygge en kandidat oven på din bachelor? Så ville du jo kunne bestride noget mere konsulentpræget arbejde.

Ellers kunne du måske overveje at gå handelsvejen? Med en professionsbachelor går jeg ud fra, du har en STX eller lignende. Med den ville du kunne erhverve en EUS (altså en HG dybest set) på 10 uger og efterfølgende søge elevpladser. Du er vel også over 25 år, formoder jeg, og så tilbyder de fleste steder jo en elevløn på omkring 19.000-20.000 kr./md. Det er en lønnedgang ift. pædagogfaget, men det er jo kun en begrænset periode, og det vil få dig i en anden retning fagligt.

Ellers kan du måske tage nogle coaching-kurser - jeg mener mange jobcentre tilbyder den slags gratis - og med din pædagogiske baggrund har du allerede et godt fundament til det arbejde - altså at coache andre.

ELLER, det ved jeg også nogle jobcentre tilbyder gratis, kan du måske tage et kursus som kostvejleder? Ift. motivationsdelen o.lign. kan din pædagogiske baggrund måske også være en fordel?

Der er selvfølgelig visse udfordringer forbundet med at tjene godt på de sidste to forslag, men det er da noget andet end pædagog :P
0
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 346

Indlægaf Daflo » 17. jun 2016, 12:38

2SHY skrev:Jeg skal til samtale på tirsdag. Og jeg burde juble men gør det ikke. Dels er det ikke et ønskejob. Og dels er den eneste relevante reference der hvor jeg blev svinet tilbage i januar :( Så nu ved jeg ikke rigtig... Jeg har naturligvis sagt ja tak til samtalen men hvordan får jeg forklaret at de får en negativ udtalelse om mig hvis de ringer til den reference?

En reference kan også være en tidligere kollega, det behøver ikke være en leder. Er der evt. en gammel kollega på stedet der kunne tænkes at ville anbefale dig?
3
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 17. jun 2016, 12:50

Daflo skrev:
2SHY skrev:Jeg skal til samtale på tirsdag. Og jeg burde juble men gør det ikke. Dels er det ikke et ønskejob. Og dels er den eneste relevante reference der hvor jeg blev svinet tilbage i januar :( Så nu ved jeg ikke rigtig... Jeg har naturligvis sagt ja tak til samtalen men hvordan får jeg forklaret at de får en negativ udtalelse om mig hvis de ringer til den reference?

En reference kan også være en tidligere kollega, det behøver ikke være en leder. Er der evt. en gammel kollega på stedet der kunne tænkes at ville anbefale dig?

De plejer altid gerne ville tale med en leder eller noget i den stil. Lederen er udelukket og gruppelederen er jo i lommen på hende så... Ja det er næsten lige før jeg har lyst til at aflyse samtalen
0

Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. jun 2016, 12:51

2SHY skrev:
Daflo skrev:

De plejer altid gerne ville tale med en leder eller noget i den stil. Lederen er udelukket og gruppelederen er jo i lommen på hende så... Ja det er næsten lige før jeg har lyst til at aflyse samtalen

Jeg ville nok bare være ærlig og sige, at jeg godt vil oplyse en reference, men jeg ikke føler ledelsen kan fortælle et retvisende billede af mig fordi *grund der ikke sviner ledelsen til.* Jeg vil dog rigtig gerne oplyse én af mine kolleger, som i højere grad har været i kontakt med mig i det daglige arbejde, og derfor har bedre forudsætninger for at udtale sig om mine kvaliteter som medarbejder.
3

Tilbage til "Job"