Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 532
Likede indlæg: 4301

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Rapfisk » 17. jun 2016, 12:55

Jeg kan ikke huske historien med det sted, men jeg ville sige noget om, at jeres kemi ikke passede sammen. Hvis de spørger mere ind, kan du fortælle om sager, gerne faglige, hvor I ikke var enige, men hvor du forventer at være på bølgelængde med det nye sted.

Edit: Det eneste, du ikke må gøre, er at aflyse. Du bliver stolt af dig selv, når du har gennemført, eller det bør du i hvert fald blive uanset udfaldet. Jeg forstår godt, hvis du ikke føler, at du kan tåle flere nederlag på fys-kontoen, men jeg tror, det er godt for dig at tage afsted. Der er jo en grund til, at du har søgt (og for den sags skyld også en grund til, at de gerne vil se dig :kys:)
7
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 17. jun 2016, 15:03

Smiling_Goat skrev:
Sukisaki skrev:
Neenah skrev:
Har du overvejet om der er andre måder du kan bruge din pædagoguddannelse? Jeg tænker som vejleder, mentor, ungerådgiver eller lignende. Måske med en form for overbygning? Altså hvis det er noget du stadig gerne vil arbejde med :)

Jeg ville rigtig gerne prøve noget HELT andet. Men efter mit møde idag, kan jeg godt se at det måske er den mest realistske vej. Jeg er bare ikke særlig robust lige nu, så der er også nogle begrænsninger. Jeg havde tidligere droppet tanken om at arbejde med fysisk handicappede, men nu overvejer jeg lidt at prøve noget i den retning alligevel.

Kunne du evt. overveje at bygge en kandidat oven på din bachelor? Så ville du jo kunne bestride noget mere konsulentpræget arbejde.

Ellers kunne du måske overveje at gå handelsvejen? Med en professionsbachelor går jeg ud fra, du har en STX eller lignende. Med den ville du kunne erhverve en EUS (altså en HG dybest set) på 10 uger og efterfølgende søge elevpladser. Du er vel også over 25 år, formoder jeg, og så tilbyder de fleste steder jo en elevløn på omkring 19.000-20.000 kr./md. Det er en lønnedgang ift. pædagogfaget, men det er jo kun en begrænset periode, og det vil få dig i en anden retning fagligt.

Ellers kan du måske tage nogle coaching-kurser - jeg mener mange jobcentre tilbyder den slags gratis - og med din pædagogiske baggrund har du allerede et godt fundament til det arbejde - altså at coache andre.

ELLER, det ved jeg også nogle jobcentre tilbyder gratis, kan du måske tage et kursus som kostvejleder? Ift. motivationsdelen o.lign. kan din pædagogiske baggrund måske også være en fordel?

Der er selvfølgelig visse udfordringer forbundet med at tjene godt på de sidste to forslag, men det er da noget andet end pædagog :P

Jeg har hele tiden været indstillet en ny uddannelse, jeg skal bare lige finde ud af hvad :) Har en ok opsparing og en forholdsvis billig lejlighed, så jeg har lidt økonomisk spillerum.
Desværre har jeg ikke en studenter-eksamen (tog en PGU for at komme på seminariet), så ville skulle læse nogle HF-fag for at tage en ny videregående uddannelse. Der har jeg luret lidt på ergoterapeut. Har også luret lidt på kontor-uddannelsen, og lige nu er jeg allermest lun på at tage en kandidat på DPU.

Jobcenteret vil ikke give mig noget som helst :( Til trods for at jeg har læge-erklæring på at jeg ikke kan bruge min uddannelse mere, siger de at jeg først kan få et kursus, når jeg ikke har brugt min uddannelse i 5 år... Jeg er meget autoritets-tro, så har bare accepteret det. Men har hørt at andre har fået omgået reglerne, så måske skal jeg prøve at presse lidt på.
Kostvejleder kunne være mega-spændende, og ville muligvis også give mening på længere sigt.

Tak for alle de gode ideer :D
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8531

Indlægaf 2SHY » 17. jun 2016, 15:06

Jeg må lige i tænkeboks. Jeg har jo mailen hvor jeg bad om at få uddybet det der var blevet sagt, så der kan jeg nok plukke noget fra. Men jeg husker da at der står, at de heller ikke har givet mig den fornødne oplæring, hvilket kan forklare en ting eller to. Hvis man ikke har de rigtige rammer så er det svært at yde optimalt. Og ellers må jeg jo bare slå på at de valgte at beholde mig i 5 måneder, så hvis jeg havde været totalt håbløs så havde de vel droppet mig efter prøvetiden på 3 måneder
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5956

Indlægaf Smiling_Goat » 17. jun 2016, 16:21

Sukisaki skrev:Jeg har hele tiden været indstillet en ny uddannelse, jeg skal bare lige finde ud af hvad :) Har en ok opsparing og en forholdsvis billig lejlighed, så jeg har lidt økonomisk spillerum.
Desværre har jeg ikke en studenter-eksamen (tog en PGU for at komme på seminariet), så ville skulle læse nogle HF-fag for at tage en ny videregående uddannelse. Der har jeg luret lidt på ergoterapeut. Har også luret lidt på kontor-uddannelsen, og lige nu er jeg allermest lun på at tage en kandidat på DPU.

Jobcenteret vil ikke give mig noget som helst :( Til trods for at jeg har læge-erklæring på at jeg ikke kan bruge min uddannelse mere, siger de at jeg først kan få et kursus, når jeg ikke har brugt min uddannelse i 5 år... Jeg er meget autoritets-tro, så har bare accepteret det. Men har hørt at andre har fået omgået reglerne, så måske skal jeg prøve at presse lidt på.
Kostvejleder kunne være mega-spændende, og ville muligvis også give mening på længere sigt.

Jeg synes bestemt, du skal anke den afgørelse. Du må da kunne få noget revalidering igennem, hvis det kan tydeliggøres, at du ikke længere kan bestride dit nuværende erhverv - det er vel derfor revalidering overhovedet findes?

Og det var så lidt :)
0
Brugeravatar
Sukisaki

Indlægaf Sukisaki » 17. jun 2016, 17:23

Det var bare det sagsbehandleren sagde.. Men det var i januar/februar, og jeg har kun været til møde en gang efterfølgende. Næste gang må jeg gå dem lidt på klingen!
1
Brugeravatar
Sukisaki

Indlægaf Sukisaki » 17. jun 2016, 17:39

2SHY skrev:Jeg må lige i tænkeboks. Jeg har jo mailen hvor jeg bad om at få uddybet det der var blevet sagt, så der kan jeg nok plukke noget fra. Men jeg husker da at der står, at de heller ikke har givet mig den fornødne oplæring, hvilket kan forklare en ting eller to. Hvis man ikke har de rigtige rammer så er det svært at yde optimalt. Og ellers må jeg jo bare slå på at de valgte at beholde mig i 5 måneder, så hvis jeg havde været totalt håbløs så havde de vel droppet mig efter prøvetiden på 3 måneder

Synes det lyder meget fornuftigt at du forbereder hvad du skal sige. Forhåbentlig har en kommende arbejdsgiver forståelse for at man nogle gange ender på en dårlig arbejdsplads.
Men hvor er det bare uretfærdigt at du stadig er afhængig af sådan nogle idioters mening! :kram:
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 17. jun 2016, 17:42

Sukisaki skrev:
2SHY skrev:Jeg må lige i tænkeboks. Jeg har jo mailen hvor jeg bad om at få uddybet det der var blevet sagt, så der kan jeg nok plukke noget fra. Men jeg husker da at der står, at de heller ikke har givet mig den fornødne oplæring, hvilket kan forklare en ting eller to. Hvis man ikke har de rigtige rammer så er det svært at yde optimalt. Og ellers må jeg jo bare slå på at de valgte at beholde mig i 5 måneder, så hvis jeg havde været totalt håbløs så havde de vel droppet mig efter prøvetiden på 3 måneder

Synes det lyder meget fornuftigt at du forbereder hvad du skal sige. Forhåbentlig har en kommende arbejdsgiver forståelse for at man nogle gange ender på en dårlig arbejdsplads.
Men hvor er det bare uretfærdigt at du stadig er afhængig af sådan nogle idioters mening! :kram:

Lige så snart jeg får et andet Fys relateret job så vil jeg kunne henvise til det frem for et sted hvor jeg ved der kommer en negativ udtalelse. Men indtil da er det virkelig op ad bakke. Men jeg har da trods alt sendt 2 skriftlige og positive udtalelser med sammen med ansøgningen. Så i og for sig kunne jeg bare henvise til dem
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. jun 2016, 22:09

2SHY skrev:
Sukisaki skrev:

Lige så snart jeg får et andet Fys relateret job så vil jeg kunne henvise til det frem for et sted hvor jeg ved der kommer en negativ udtalelse. Men indtil da er det virkelig op ad bakke. Men jeg har da trods alt sendt 2 skriftlige og positive udtalelser med sammen med ansøgningen. Så i og for sig kunne jeg bare henvise til dem

Det er altså heller ikke altid, de overhovedet beder om referencer. Jeg kan ikke helt gennemskue, om det sted her har bedt om referencer, eller om du bare er forberedt på det. Jeg havde heller ikke ret god referencer, men jeg endte alligevel med at kunne vælge mellem to forskellige virksomheder - og den ene bad ikke engang om en reference - så det er altså ikke helt håbløst for dig.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 18. jun 2016, 07:03

Smiling_Goat skrev:
2SHY skrev:
Sukisaki skrev:

Det er altså heller ikke altid, de overhovedet beder om referencer. Jeg kan ikke helt gennemskue, om det sted her har bedt om referencer, eller om du bare er forberedt på det. Jeg havde heller ikke ret god referencer, men jeg endte alligevel med at kunne vælge mellem to forskellige virksomheder - og den ene bad ikke engang om en reference - så det er altså ikke helt håbløst for dig.

Jeg har aldrig oplevet at der ikke er blevet bedt om referencer. Til gengæld tror jeg ikke det er alle steder der har villet tjekke det men mere spørger fordi det skal de agtigt
0

Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9265

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jun 2016, 07:08

2SHY skrev:
Smiling_Goat skrev:
2SHY skrev:
Sukisaki skrev:

Jeg har aldrig oplevet at der ikke er blevet bedt om referencer. Til gengæld tror jeg ikke det er alle steder der har villet tjekke det men mere spørger fordi det skal de agtigt

I Aalborg Kommune skal de have referencer. Det kostede også mig et sikkert job.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 18. jun 2016, 07:27

Spøjst.. Jeg havde virkelig ikke ret store problemer med det.
0
Aaliya81
Kort karma: 3
Likede indlæg: 32

Indlægaf Aaliya81 » 19. jun 2016, 18:20

2SHY skrev:
Daflo skrev:
2SHY skrev:Jeg skal til samtale på tirsdag. Og jeg burde juble men gør det ikke. Dels er det ikke et ønskejob. Og dels er den eneste relevante reference der hvor jeg blev svinet tilbage i januar :( Så nu ved jeg ikke rigtig... Jeg har naturligvis sagt ja tak til samtalen men hvordan får jeg forklaret at de får en negativ udtalelse om mig hvis de ringer til den reference?

En reference kan også være en tidligere kollega, det behøver ikke være en leder. Er der evt. en gammel kollega på stedet der kunne tænkes at ville anbefale dig?

De plejer altid gerne ville tale med en leder eller noget i den stil. Lederen er udelukket og gruppelederen er jo i lommen på hende så... Ja det er næsten lige før jeg har lyst til at aflyse samtalen

Jeg var lidt ramt af at min ene leder var stoppet, når 2 hadede mig, nr 3 var en nar, nr 4 blev fyret - og det er virkelig noget møg når de SKAL indhente reference.

Jeg måtte så ty til at bruge en i mit netværk som jeg havde udført frivillig arbejde for, samt et sted hvor jeg havde haft 15 vikarvagter - heldigvis var de desperate, jeg var god og så blev jeg et job rigere :D
0
Aaliya81
Kort karma: 3
Likede indlæg: 32

Indlægaf Aaliya81 » 19. jun 2016, 18:25

Sukisaki skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sukisaki skrev:
Neenah skrev:
Har du overvejet om der er andre måder du kan bruge din pædagoguddannelse? Jeg tænker som vejleder, mentor, ungerådgiver eller lignende. Måske med en form for overbygning? Altså hvis det er noget du stadig gerne vil arbejde med :)

Jeg ville rigtig gerne prøve noget HELT andet. Men efter mit møde idag, kan jeg godt se at det måske er den mest realistske vej. Jeg er bare ikke særlig robust lige nu, så der er også nogle begrænsninger. Jeg havde tidligere droppet tanken om at arbejde med fysisk handicappede, men nu overvejer jeg lidt at prøve noget i den retning alligevel.

Kunne du evt. overveje at bygge en kandidat oven på din bachelor? Så ville du jo kunne bestride noget mere konsulentpræget arbejde.

Ellers kunne du måske overveje at gå handelsvejen? Med en professionsbachelor går jeg ud fra, du har en STX eller lignende. Med den ville du kunne erhverve en EUS (altså en HG dybest set) på 10 uger og efterfølgende søge elevpladser. Du er vel også over 25 år, formoder jeg, og så tilbyder de fleste steder jo en elevløn på omkring 19.000-20.000 kr./md. Det er en lønnedgang ift. pædagogfaget, men det er jo kun en begrænset periode, og det vil få dig i en anden retning fagligt.

Ellers kan du måske tage nogle coaching-kurser - jeg mener mange jobcentre tilbyder den slags gratis - og med din pædagogiske baggrund har du allerede et godt fundament til det arbejde - altså at coache andre.

ELLER, det ved jeg også nogle jobcentre tilbyder gratis, kan du måske tage et kursus som kostvejleder? Ift. motivationsdelen o.lign. kan din pædagogiske baggrund måske også være en fordel?

Der er selvfølgelig visse udfordringer forbundet med at tjene godt på de sidste to forslag, men det er da noget andet end pædagog :P

Jeg har hele tiden været indstillet en ny uddannelse, jeg skal bare lige finde ud af hvad :) Har en ok opsparing og en forholdsvis billig lejlighed, så jeg har lidt økonomisk spillerum.

Kostvejleder kunne være mega-spændende, og ville muligvis også give mening på længere sigt

Jeg blev selv ramt af videreuddannelsesdelen, men for 2 år siden måtte jeg gerne tage gsk - hvilket betyder du kan tage nogle hf fag men ikke en fuld hf
0
c.87
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf c.87 » 19. jun 2016, 20:24

Jeg melder mig lige ind i tråden... Jeg er cand.mag i moderne kultur og kulturformidling, og har været ledig siden specialeaflevering d. 1/3 i år. Indtil nu har det egentlig været ok, men nu kan jeg mærke at jeg er ved at blive... træt. Især er jeg virkelig i tvivl om mine ansøgninger - studiejobs, praktik osv har jeg altid fået via netværk og samtaler, og jeg havde derfor ca ingen erfaringer med at skrive ansøgninger da jeg meldte mig ledig... og jeg synes stadigvæk det er helt vildt svært. Har været til en enkelt samtale (via netværk), men fik desværre afslag, dog med tilbud om freelancearbejde (web), som jeg laver lidt af mens jeg er på supplerende dagpenge, men jeg vil SÅ gerne have en fast stilling snart. Søger i øvrigt i hele landet. Er så træt af at bruge lang tid på ansøgninger og så aldrig høre noget tilbage. Jeg tror tit, at jeg kommer til at være alt for tør og formel i mine ansøgninger, men jeg har SÅ svært ved at lave det om. Ville være en kæmpe kæmpe hjælp hvis nogen herfra kunne have tid/lyst til at kigge en enkelt igennem og give respons engang, selvom det er helt vildt grænseoverskridende for mig. Ellers følger jeg vist bare lidt med herinde indtil videre. Har luret i et stykke tid allerede ;)
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 19. jun 2016, 20:29

c.87 skrev:Jeg melder mig lige ind i tråden... Jeg er cand.mag i moderne kultur og kulturformidling, og har været ledig siden specialeaflevering d. 1/3 i år. Indtil nu har det egentlig været ok, men nu kan jeg mærke at jeg er ved at blive... træt. Især er jeg virkelig i tvivl om mine ansøgninger - studiejobs, praktik osv har jeg altid fået via netværk og samtaler, og jeg havde derfor ca ingen erfaringer med at skrive ansøgninger da jeg meldte mig ledig... og jeg synes stadigvæk det er helt vildt svært. Har været til en enkelt samtale (via netværk), men fik desværre afslag, dog med tilbud om freelancearbejde (web), som jeg laver lidt af mens jeg er på supplerende dagpenge, men jeg vil SÅ gerne have en fast stilling snart. Søger i øvrigt i hele landet. Er så træt af at bruge lang tid på ansøgninger og så aldrig høre noget tilbage. Jeg tror tit, at jeg kommer til at være alt for tør og formel i mine ansøgninger, men jeg har SÅ svært ved at lave det om. Ville være en kæmpe kæmpe hjælp hvis nogen herfra kunne have tid/lyst til at kigge en enkelt igennem og give respons engang, selvom det er helt vildt grænseoverskridende for mig. Ellers følger jeg vist bare lidt med herinde indtil videre. Har luret i et stykke tid allerede ;)

Jeg kan godt kigge på den :)
1

Tilbage til "Job"