Jobjagter-tråden

c.87
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf c.87 » 19. jun 2016, 20:40

Neenah skrev:
c.87 skrev:Jeg melder mig lige ind i tråden... Jeg er cand.mag i moderne kultur og kulturformidling, og har været ledig siden specialeaflevering d. 1/3 i år. Indtil nu har det egentlig været ok, men nu kan jeg mærke at jeg er ved at blive... træt. Især er jeg virkelig i tvivl om mine ansøgninger - studiejobs, praktik osv har jeg altid fået via netværk og samtaler, og jeg havde derfor ca ingen erfaringer med at skrive ansøgninger da jeg meldte mig ledig... og jeg synes stadigvæk det er helt vildt svært. Har været til en enkelt samtale (via netværk), men fik desværre afslag, dog med tilbud om freelancearbejde (web), som jeg laver lidt af mens jeg er på supplerende dagpenge, men jeg vil SÅ gerne have en fast stilling snart. Søger i øvrigt i hele landet. Er så træt af at bruge lang tid på ansøgninger og så aldrig høre noget tilbage. Jeg tror tit, at jeg kommer til at være alt for tør og formel i mine ansøgninger, men jeg har SÅ svært ved at lave det om. Ville være en kæmpe kæmpe hjælp hvis nogen herfra kunne have tid/lyst til at kigge en enkelt igennem og give respons engang, selvom det er helt vildt grænseoverskridende for mig. Ellers følger jeg vist bare lidt med herinde indtil videre. Har luret i et stykke tid allerede ;)

Jeg kan godt kigge på den :)

Super sødt af dig - tusind tak! Må jeg lige vende tilbage med en i morgen måske? :)
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 19. jun 2016, 20:41

c.87 skrev:
Super sødt af dig - tusind tak! Må jeg lige vende tilbage med en i morgen måske? :)

Ja da :) Du sender bare en pb.
1
c.87
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf c.87 » 19. jun 2016, 20:44

Neenah skrev:
c.87 skrev:

Ja da :) Du sender bare en pb.

Aftale :) Så fedt!
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 20. jun 2016, 07:12

I sidste uge skulle jeg have fået svar på et job, som jeg var til samtale ved. Kan jeg tillade mig at ringe til dem? Jeg er lidt presset, da jeg har andre tilbud, jeg holder hen.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 20. jun 2016, 07:17

Torn skrev:I sidste uge skulle jeg have fået svar på et job, som jeg var til samtale ved. Kan jeg tillade mig at ringe til dem? Jeg er lidt presset, da jeg har andre tilbud, jeg holder hen.

Selvfølgelig!
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 20. jun 2016, 10:30

Neenah skrev:
Torn skrev:I sidste uge skulle jeg have fået svar på et job, som jeg var til samtale ved. Kan jeg tillade mig at ringe til dem? Jeg er lidt presset, da jeg har andre tilbud, jeg holder hen.

Selvfølgelig!

Jeg forsøgte. De vidste ikke noget endnu. Grr.
0
Brugeravatar
Helga1
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Helga1 » 21. jun 2016, 08:25

Jeg fik ikke drømmejobbet, jeg var til samtale ved i torsdags, da de med egne ord: "manglede mænd" i den afdeling :mellow: . Men de kunne godt lide mig, så jeg har til gengæld fået et job i en anden afdelingen på skolen, hvor jeg skal undervise nogle lidt yngre børn!! :D
Det var ikke lige det, jeg havde regnet med, men er egentlig helt ok med det lige nu og SUPER GLAD for at have et fast, fuldtidsjob pr. 1. august!!! :dance: :banan: :dance: :banan: :banan:
17
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8518

Indlægaf 2SHY » 21. jun 2016, 09:12

Jeg sidder og forsøger at geare mig op til at skulle til samtale om 3 timers tid. Men jeg synes godt nok det kniber. But hey måske er det meget godt hvis jeg ikke er vildt nervøs og forfjamsket som jeg nogle gange kan være til samtaler. Det er lidt noget der bare skal overståes og så kører jeg hjem og nyder resten af min fridag
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2016, 13:12

2SHY skrev:Jeg sidder og forsøger at geare mig op til at skulle til samtale om 3 timers tid. Men jeg synes godt nok det kniber. But hey måske er det meget godt hvis jeg ikke er vildt nervøs og forfjamsket som jeg nogle gange kan være til samtaler. Det er lidt noget der bare skal overståes og så kører jeg hjem og nyder resten af min fridag

Hvordan gik det? :kys:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. jun 2016, 14:12

Rapfisk skrev:
2SHY skrev:Jeg sidder og forsøger at geare mig op til at skulle til samtale om 3 timers tid. Men jeg synes godt nok det kniber. But hey måske er det meget godt hvis jeg ikke er vildt nervøs og forfjamsket som jeg nogle gange kan være til samtaler. Det er lidt noget der bare skal overståes og så kører jeg hjem og nyder resten af min fridag

Hvordan gik det? :kys:

Afslag - som forventet. Men jeg er som sådan okay med det for det var med arbejdsopgaver der ikke siger mig en disse overhovedet. Det var en stilling jeg søgte af nød og ikke af lyst

Og nu vil jeg nyde lidt mere af min fridag før jeg får skrevet et par ansøgninger til stillinger jeg har liggende
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. jun 2016, 21:03

Det gik i øvrigt op for mig i dag at jeg af og til får nærmest blackouts under samtaler. Jeg forsvinder mens jeg snakker og når det går op for mig at jeg er "væk", så hører jeg mig selv tale men jeg ved faktisk ikke hvad det er jeg er ved at sige og hvad min pointe er

Det er en anelse freaky. Men jeg tror det er et spørgsmål om at jeg snart har hørt alle spørgsmål der kan stilles til en jobsamtale og jeg har svaret alle mulige og umulige ting til dem. Så det er lidt ligesom at sætte en plade på og afspille svaret, næste spørgsmål - ny plade osv
0

Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 23. jun 2016, 11:56

Øhm, hvordan gør man opmærksom på, at man er villig til at flytte for et job? Bør man gøre opmærksom på det?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 23. jun 2016, 12:02

Julie skrev:Øhm, hvordan gør man opmærksom på, at man er villig til at flytte for et job? Bør man gøre opmærksom på det?

Jeg har hørt om folk, der har haft gavn af af skrive det til sidst i ansøgningen - noget med, at jobbet er éns drømmejob, og at man er villig til at flytte for at kunne varetage stillingen.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 23. jun 2016, 12:09

Rapfisk skrev:
Julie skrev:Øhm, hvordan gør man opmærksom på, at man er villig til at flytte for et job? Bør man gøre opmærksom på det?

Jeg har hørt om folk, der har haft gavn af af skrive det til sidst i ansøgningen - noget med, at jobbet er éns drømmejob, og at man er villig til at flytte for at kunne varetage stillingen.

Ah ja, det giver god mening!
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. jun 2016, 13:05

Jeg plejer at skrive noget med at jeg er flytbar, mødestabil og fleksibel i forhold til arbejdstider i det afrundede afsnit
1

Tilbage til "Job"