Jobjagter-tråden

Smiling_Goat
Kort karma: 461
Likede indlæg: 5873

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Smiling_Goat » 24. jun 2016, 08:45

Jeg plejer at skrive det på under "andet" på mit cv. Det har fungeret fint. Du skal nok bare være forberedt på, at de spørger dig, om du har noget netværk i det område, du vil tilflytte. Det er jeg altid blevet spurgt om, og de virker tydeligt lettede/glade (hvad jeg nu skal kalde det) over at jeg har en del venner og bekendte i nærheden.

Jeg tror, det er noget med, at én uden netværk kan blive ensom og måske er mere tilbøjelig til at flytte tilbage til sin gamle by relativt hurtigt.. Men jeg ved det ikke.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 09:12

Så blev det min tur til at melde mig ud af tråden :banan:
I hvert fald delvist.

Som I ved, er jeg ikke helt færdiguddannet (merit)lærer endnu, så selvom jeg har fået god respons på profil, ansøgninger og de fleste af de syv samtaler, jeg indtil videre har været til, har min situation selvfølgelig (og helt, helt retfærdigt) betydet, at jeg flere gange direkte er blevet valgt fra til fordel for færdiguddanede. Det skete, fornemmer jeg, igen i onsdags, men samtidig gjorde jeg åbenbart så godt et indtryk på ansættelsesudvalget, at lederen nu simpelthen har skabt en seks måneders stilling til mig med mulighed for forlængelse/fastansættelse, hvor jeg skal undervise faste klasser i mine fag og herunder være en masse i skolens modtagerklasse. Jeg rangerer som lærer og får en tilsvarende løn og samme vilkår som mine kolleger. Samtidig har jeg både forud for opstart og undervejs i min ansættelse ledelsen fulde opbakning til at søge andet arbejde. Det betyder, at hvis jeg i løbet af den næste måned får et bedre tilbud, jamen, så er der "no hard feelings", som lederen sagde. Han "ville da gøre det samme selv". I det hele taget havde vi en fantastisk snak om det hele, og jeg tror, at jeg kommer til at passe godt ind på arbejdspladsen.

Skolen ligger på Vestegnen i et såkaldt belastet område, så jeg kommer til et sted, hvor undervisning og et socialt engagement går hånd i hånd, og det er netop der, hvor jeg fagligt stortrives med at være. Og så tilmed en masse timer i en modtagerklasse, hvor jeg kan få prøvet alt det spændende, jeg det seneste år har lært indenfor Dansk som Andetsprog, af :love: Da man skal gå et stykke for at komme fra bussen til skolen, fik jeg spadseret lidt rundt, og der var en god stemning. Kvarteret er så også i gang med et kæmpe løft, der ikke mindst er drevet af beboerne selv, og det gør det bare endnu mere meningsfyldt for mig at skulle arbejde på den lokale skole. Mit seneste arbejde lå i et lignende kvarter, og da jeg i efteråret i forbindelse med en observation på seminariet besøgte Kokkedal Skole, der nok minder en hel del om min kommende arbejdsplads, gik jeg derfra med en følelse af, at her kunne jeg virkelig godt tænke mig at undervise.

Ej, men jeg er simpelthen så glad :banan:
Mht. videre jobøsgning bliver den nu meget mere selektiv, og det giver en enorm ro at vide, at jeg under alle omstændigheder skal ud og undervise efter sommerferien.
19
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4275

Indlægaf Rapfisk » 24. jun 2016, 09:32

DetSorteCirkus skrev:Så blev det min tur til at melde mig ud af tråden :banan:

1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 24. jun 2016, 15:16

Kæmpe tillykke, DSC :banan: hvor er det fedt!

Jeg blev ringet op i dag af endnu et Handelsgymnasium der gerne ville have mig til samtale :lol: det viste sig så at det er det gymnasium, hvor hende hvis stilling jeg har overtaget, også er blevet ansat. Jeg er lidt ærgerlig over det, for det virker til de har lidt mere fokus på udvikling og pædagogik, og så er det meget tættere på min bopæl, men sket er sket. Mine nye kolleger er søde, nærmest jævnaldrende og ledelsen virker til at være rigtig god også. Jeg har fået udleveret computer, 15 bøger og 1600 filer til undervisningsforberedelse. Så er det vel bare at gå i gang? :panik:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jun 2016, 18:30

Tingene har taget en uventet drejning her :8:

I formiddags blev jeg ringet op af en anden skole på Vestegnen, som jeg sendte en ansøgning til i starten af juni og havde glemt alt om i mellemtiden. Det var nu heller ikke angående den stilling, at lederen ringede; det drejede sig i stedet om et helt andet skema, som han stod og skulle have besat inden fredag i denne uge. Dvs. temmelig akut.
Så nu skal jeg til endnu en samtale i morgen

Den pågældende stilling lyder lige så spændende, meningsfuld og fagligt relevant, som den jeg allerede har på hånden, og så er det en fastansættelse. På en skole, som det vil være lettere og også lidt hurtigere for mig at komme til og fra.

Lederen kunne selvfølgelig ikke love mig jobbet i telefonen, men jeg fornemmede klart, at der snarere er tale om headhunting end en formel ansættelsesproces, og det blev der også mere eksplicit sagt. På den anden side lyder det så godt, at jeg lige nu er lidt for paf til rigtig at tro på det :genert:

Som oprindelig uddannet humanist er det under alle omstændigheder en surrealistisk oplevelse, jeg har haft de seneste 3-4 måneder. Masser af relevante job at søge, indkaldelse til otte samtaler og nu (måske) flere gode muligheder på hånden. Jeg har ikke engang de mest efterspurgte fag i folkeskolen.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jun 2016, 18:32

Neenah skrev:Kæmpe tillykke, DSC :banan: hvor er det fedt!

Jeg blev ringet op i dag af endnu et Handelsgymnasium der gerne ville have mig til samtale :lol: det viste sig så at det er det gymnasium, hvor hende hvis stilling jeg har overtaget, også er blevet ansat. Jeg er lidt ærgerlig over det, for det virker til de har lidt mere fokus på udvikling og pædagogik, og så er det meget tættere på min bopæl, men sket er sket. Mine nye kolleger er søde, nærmest jævnaldrende og ledelsen virker til at være rigtig god også. Jeg har fået udleveret computer, 15 bøger og 1600 filer til undervisningsforberedelse. Så er det vel bare at gå i gang? :panik:

Jeg har undervist i to år og har en næsten færdiggjort didaktisk og pædagogisk uddannelse bag mig, og jeg er trods det stadig ved at skide grønne grise over augusts begivenheder :genert:

PS: Og tak forresten :kys:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jun 2016, 10:35

Så kan jeg vist udmelde mig ikke bare delvist, men permanent :banan: :banan: :banan:
16
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64

Indlægaf Torn » 28. jun 2016, 10:43

DetSorteCirkus skrev:Så kan jeg vist udmelde mig ikke bare delvist, men permanent :banan: :banan: :banan:

Stort tillykke med fastansættelsen! :blomst:
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8452

Indlægaf 2SHY » 28. jun 2016, 12:55

Er jeg i øvrigt den længst ledige der er tilbage i tråden? :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 28. jun 2016, 20:25

2SHY skrev:Er jeg i øvrigt den længst ledige der er tilbage i tråden? :gruble:

Uh. Det ved jeg sørme ikke. Jeg tror ikke, vi har haft en liste over det. Jeg har ikke været ledig endnu, men jeg har søgt jobs længe. Er du ikke i praktik nu?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 28. jun 2016, 21:20

Torn skrev:

Uh. Det ved jeg sørme ikke. Jeg tror ikke, vi har haft en liste over det. Jeg har ikke været ledig endnu, men jeg har søgt jobs længe. Er du ikke i praktik nu?

Jo men den udløber jo den 31/7 hvis jeg ikke finder noget andet inden. Men nu begynder alle steder at gå på ferie så lederne man skal have fat i er der ikke osv :(

Jeg synes godt nok det virker håbløst. Jeg synes jeg har flere og flere dage hvor jeg tænker at jeg lige så godt kan opgive og holde op med at sende ansøgninger ud. Og nej selvfølgelig skal man ikke opgive og ja jeg skal nok komme til samtale, men hvad hjælper det når jeg kun vælges som gratis arbejdskraft og aldrig til ordinært arbejde?
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4275

Indlægaf Rapfisk » 28. jun 2016, 23:03

2SHY skrev:
Torn skrev:

Jo men den udløber jo den 31/7 hvis jeg ikke finder noget andet inden. Men nu begynder alle steder at gå på ferie så lederne man skal have fat i er der ikke osv :(

Jeg synes godt nok det virker håbløst. Jeg synes jeg har flere og flere dage hvor jeg tænker at jeg lige så godt kan opgive og holde op med at sende ansøgninger ud. Og nej selvfølgelig skal man ikke opgive og ja jeg skal nok komme til samtale, men hvad hjælper det når jeg kun vælges som gratis arbejdskraft og aldrig til ordinært arbejde?

:kram:

Jeg har ikke været ledig så længe som du, men jeg ved præcist, hvordan du har det.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 29. jun 2016, 12:55

2SHY skrev:
Torn skrev:

Jeg kan godt forstå din følelse. Jeg så min nære veninde være ledig i 1,5 år. Det sled hende op. I dag har hun været i job i næsten 2 år, men hun er stadig mærket af tiden som ledig. Det er ikke for at prikke til din håbløshed, for jeg er overbevist om, at du finder et job. Men jeg vil bare fortælle dig, at de stærke knækker på ledighed og det er helt, helt forståeligt, at du får lyst til at opgive. Det er en utålelig situation. Jeg håber, det snart lykkes for dig. Praktikken lyder i hvert fald som en rigtig god ting.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. jun 2016, 13:33

Torn skrev:
2SHY skrev:
Torn skrev:

Jeg kan godt forstå din følelse. Jeg så min nære veninde være ledig i 1,5 år. Det sled hende op. I dag har hun været i job i næsten 2 år, men hun er stadig mærket af tiden som ledig. Det er ikke for at prikke til din håbløshed, for jeg er overbevist om, at du finder et job. Men jeg vil bare fortælle dig, at de stærke knækker på ledighed og det er helt, helt forståeligt, at du får lyst til at opgive. Det er en utålelig situation. Jeg håber, det snart lykkes for dig. Praktikken lyder i hvert fald som en rigtig god ting.

Jeg indrømmer, at når det har set allermest mørkt ud og jeg har været længst nede, så har jeg taget mig selv i at være træt af at jeg ikke var slank og lækker, for så kunne jeg da måske prostituere mig, så regningerne kunne blive betalt. Også selvom jeg ville få det endnu dårligere med mig selv af det

Så ved man virkelig at man har ramt bunden :(
0

Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 29. jun 2016, 13:35

2SHY skrev:
Torn skrev:
2SHY skrev:
Torn skrev:

Jeg indrømmer, at når det har set allermest mørkt ud og jeg har været længst nede, så har jeg taget mig selv i at være træt af at jeg ikke var slank og lækker, for så kunne jeg da måske prostituere mig, så regningerne kunne blive betalt. Også selvom jeg ville få det endnu dårligere med mig selv af det

Så ved man virkelig at man har ramt bunden :(

Får du hjælp til dine tanker? Hvordan ser det ud med systemet og økonomien? Har du dagpengeret?
0

Tilbage til "Job"