Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8465

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 29. jun 2016, 13:45

^ Næ jeg ved ikke hvem jeg skulle gå til med det. Økonomien er ad helvede til og jeg ryger på kontanthjælp når praktikken er slut. Så ved jeg ikke hvad der sker. Ud over at bilen nok ryger og så forsvinder jobsamtalerne også for langt de fleste fys stillinger kræver at man kan stille en bil til rådighed
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 29. jun 2016, 14:15

Det kan jeg godt se. Er der andre stillinger en fys, der tiltaler dig? Som ikke kræver bil?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. jun 2016, 14:23

Tjo men der er ingen indenfor butiksverdenen der vil ansætte en fordi de forventer jeg skrider lige så snart jeg får tilbudt noget andet. Og det er uanset om jeg har skrevet at jeg ønsker at skifte branche eller ej

Jeg har søgt alt fra butik og rengøring til fys og receptionist. Jeg er ikke specielt kræsen længere ud over at jeg ikke kan med personlig pleje. Jeg vil bare gerne have et arbejde, der giver en ordinær løn og hvor jeg optjener lidt dagpengeret
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 29. jun 2016, 14:30

Årha. Det lyder som en forfærdeligt låst situation. Du gør, hvad du kan. Og du bliver ved. Det skal du altså være stolt af.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4282

Indlægaf Rapfisk » 29. jun 2016, 14:33

Er der mulighed for en delebilsordning der, hvor du bor? For så tænker jeg, at du stadig med god samvittighed kan sige, at du kan stille bil til rådighed, og hvis du så bliver fastansat, kan du købe en ny.

Men det er noget møg at stå i den situation, hvor man er nødt til at sælge :( (hvis du selv føler, du har økonomien til den, kan du evt. tage det op med dit jobcenter. Hvis den er fordrende for, at du kommer i job, lader de fleste deres kontanthjælpsmodtagere beholde bilen).
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. jun 2016, 15:40

Det er ikke så meget om jobcentret vil mene om jeg kan beholde den eller ej. Der er jo stadig forsikring osv der skal betales og hvis der er minus på kontoen, så må der jo skæres rundt omkring :(

Delebil ved jeg ikke noget om. Jeg har ikke rigtig overskuddet til at undersøge det lige pt
0

Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 29. jun 2016, 16:41

2SHY: Er det muligt for dig at praktisere som selvstændig fysioterapeut? Altså tilbyde at behandle private via annoncering i lokale aviser osv? Du kan sælge dig på fleksibilitet - både at du kan komme hjem til folk og praktisere i weekender/aften også.

Det er jo noget man godt kan gøre uden for normal arbejdstid og dermed en selvstændig bibeskæftigelse som ikke fratager een dagpengeretten.

Hvor bor du?
Stort set alle kommuner har gratis iværksætterrådgivning. Det er let nok at registrere en enmandsvirksomhed. Tager 10 minutter.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. jun 2016, 18:00

Jeg har hverken kompetencerne eller de økonomiske eller energimæssige ressourcer til at starte som selvstændig. Konkurrencen er benhård her i Aalborg og uden ydernummer kan det blive svært at lokke kunder/patienter til
0

Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 29. jun 2016, 18:43

2SHY skrev:Jeg har hverken kompetencerne eller de økonomiske eller energimæssige ressourcer til at starte som selvstændig. Konkurrencen er benhård her i Aalborg og uden ydernummer kan det blive svært at lokke kunder/patienter til

Øv. Det er en dum situation, du er i. Du får lige den her: :kram:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4282

Indlægaf Rapfisk » 29. jun 2016, 18:55

Jeg solgte min bil for at spare de mange penge, den kostede, og jeg ville gøre det samme i din situation. Jeg prøvede lige at google delebilsordninger i Aalborg, og det ser ud til at være muligt at finde, hvis du får behov for det. Sig endelig til, hvis du har brug for min hjælp :kys:

I øvrigt har jeg en veninde, der også har en videregående uddannelse, og som har været ledig længere end du. Hun er bare ikke herinde, men du er ikke alene. :kram:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10219

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jun 2016, 19:03

Åh, Shy, jeg kan heller ikke komme på den gyldne løsning :( Egentlig tror jeg også, at du selv udmærket havde regnet den ud, hvis den fandtes.

Tror du, at din praktik kunne bringe dig videre indenfor detailhandelen? Får du en anbefaling med?
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. jun 2016, 19:33

Rapfisk skrev:Jeg solgte min bil for at spare de mange penge, den kostede, og jeg ville gøre det samme i din situation. Jeg prøvede lige at google delebilsordninger i Aalborg, og det ser ud til at være muligt at finde, hvis du får behov for det. Sig endelig til, hvis du har brug for min hjælp :kys:

I øvrigt har jeg en veninde, der også har en videregående uddannelse, og som har været ledig længere end du. Hun er bare ikke herinde, men du er ikke alene. :kram:

Det er i hvert fald noget jeg skal vende med min mor. Teknisk set er det hende, der købte bilen i sin tid, hvor jeg så løbende skulle betale hende pengene tilbage. Men udgifter til forsikring, reparationer og forbrug står jeg trods alt selv for. Det kan godt tænkes at jeg tager imod dit tilbud, når jeg ved lidt mere om hvordan og hvorledes
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. jun 2016, 19:41

DetSorteCirkus skrev:Åh, Shy, jeg kan heller ikke komme på den gyldne løsning :( Egentlig tror jeg også, at du selv udmærket havde regnet den ud, hvis den fandtes.

Tror du, at din praktik kunne bringe dig videre indenfor detailhandelen? Får du en anbefaling med?

Det tror jeg ikke umiddelbart desværre :( For når jeg sender noget ud og følger op på det, så er det med henvisning til at jeg med min uddannelse nok vil søge noget indenfor mit eget fag. Og det er selvom jeg har været i butik et par år endda bl.a. som 1. dame

Men tanken er at når jeg ser min leder igen (forhåbentlig i morgen), så vil jeg prøve at høre om de mangler ferieafløsere og så lægge billet ind på det. Under alle omstændigheder lander der en ansøgning på hans bord, når min praktik er ved at være ved vejs ende. Til den tid har jeg forhåbentlig bevist, at jeg kan bruges til noget, at jeg rent faktisk laver noget og kan tænke selvstændigt. På den led kunne det da være det næsten er en fordel, at der har været en håbløs sprogpraktikant i samme afdeling i 3 måneder, for så kan det da være at jeg fremstår ekstra godt :kryds:
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 2. jul 2016, 14:25

Hvis nu I skulle skrive noget i et facebook eller linkedin opslag om at I søgte job, hvad ville I så skrive?

Jeg tænker at det ikke kan skade at sende en flaskepost ud på den måde, men lige det der skal skrives... det kniber det lidt med at få stykket sammen. Jeg er ikke til det er med videoer hvor man står med kort med tekst på, jeg er ikke til at lave en video af mig selv, det skal ikke være langt og forkromet og heller ikke super needy. Nok er jeg desperat, men jeg behøver ikke fremstå det.

Så I korte træk tænker jeg noget i stil med et indhold bestående af:
Kære netværk
Søger nye som kendte udfordringer indenfor fysioterapi, men andre fagområder kan også friste
Kan lidt af det hele og er omstillingsparat
Søger i Nord- og Midtjylland
Kontaktoplysninger

Hvad tænker I?
0

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1131

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 14:33

2SHY skrev:Hvis nu I skulle skrive noget i et facebook eller linkedin opslag om at I søgte job, hvad ville I så skrive?

Jeg tænker at det ikke kan skade at sende en flaskepost ud på den måde, men lige det der skal skrives... det kniber det lidt med at få stykket sammen. Jeg er ikke til det er med videoer hvor man står med kort med tekst på, jeg er ikke til at lave en video af mig selv, det skal ikke være langt og forkromet og heller ikke super needy. Nok er jeg desperat, men jeg behøver ikke fremstå det.

Så I korte træk tænker jeg noget i stil med et indhold bestående af:
Kære netværk
Søger nye som kendte udfordringer indenfor fysioterapi, men andre fagområder kan også friste
Kan lidt af det hele og er omstillingsparat
Søger i Nord- og Midtjylland
Kontaktoplysninger

Hvad tænker I?

Med forbehold for, at jeg ikke kender din branche og netværk, ville jeg nok være lidt mere konkret i hvad jeg kunne (måske tilføje "f.eks. xx, yy, zz" efter "kan lidt af det hele"). Derudover ville jeg rette "omstillingsparat" til et eller andet med dine personlige kompetencer, f.eks. at du er positiv, fleksibel eller hvad du nu kan sælge dig selv på. Så bliver det lidt mindre tørt og der kommer noget personlighed ind (hvilket jeg tænker er en fordel, når man arbejder med mennesker?).
1

Tilbage til "Job"