Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8519

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 2. jul 2016, 14:36

englishchannel skrev:
2SHY skrev:Hvis nu I skulle skrive noget i et facebook eller linkedin opslag om at I søgte job, hvad ville I så skrive?

Jeg tænker at det ikke kan skade at sende en flaskepost ud på den måde, men lige det der skal skrives... det kniber det lidt med at få stykket sammen. Jeg er ikke til det er med videoer hvor man står med kort med tekst på, jeg er ikke til at lave en video af mig selv, det skal ikke være langt og forkromet og heller ikke super needy. Nok er jeg desperat, men jeg behøver ikke fremstå det.

Så I korte træk tænker jeg noget i stil med et indhold bestående af:
Kære netværk
Søger nye som kendte udfordringer indenfor fysioterapi, men andre fagområder kan også friste
Kan lidt af det hele og er omstillingsparat
Søger i Nord- og Midtjylland
Kontaktoplysninger

Hvad tænker I?

Med forbehold for, at jeg ikke kender din branche og netværk, ville jeg nok være lidt mere konkret i hvad jeg kunne (måske tilføje "f.eks. xx, yy, zz" efter "kan lidt af det hele"). Derudover ville jeg rette "omstillingsparat" til et eller andet med dine personlige kompetencer, f.eks. at du er positiv, fleksibel eller hvad du nu kan sælge dig selv på. Så bliver det lidt mindre tørt og der kommer noget personlighed ind (hvilket jeg tænker er en fordel, når man arbejder med mennesker?).

Jo det skulle gerne være lidt mere konkret end det her, så det var mere tænkt som en brainstorm for indhold :) Jeg kan jo til sidst henvise til min linkedin profil hvor alt er noget mere udspecificeret, så det ikke er hele mit CV jeg poster på facebook
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 2. jul 2016, 14:53

Jeg ville sætte et link til din LinkedIn-profil på den på Facebook. Slut gerne af med en opfordring til at dele.

Jeg ville måske gå lidt en modsat vej og skrive et speciale inden for fysioterapi på. Det gør, at du virker målrettet og professionel. Næste sætning kan du skrive, at du er åben over for andre felter eller helt andre brancher, hvor man kan bruge en flittig, loyal og omsorgsfuld (indsæt selv personlighedstræk, der passer til dig på en arbejdsplads) medarbejder.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 2. jul 2016, 15:12

Ugh, har bare haft to lorte dage :/ Hold nu kæft hvor er det bare demotiverende at få afslag, på afslag..

Ah, det var godt lige at komme af med lidt brok! Håber I kan bære over med det :)
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 2. jul 2016, 15:17

Jeg fik tre afslag i går. Der var tydeligvis nogle HR-medarbejdere, der skulle have afsluttet deres sager inden ferien.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 2. jul 2016, 15:22

Rapfisk skrev:Jeg fik tre afslag i går. Der var tydeligvis nogle HR-medarbejdere, der skulle have afsluttet deres sager inden ferien.

Det er bare så nederen de der dage hvor det bare vælter ind med afslag :(

I og med at jeg selv sender noget ud så begynder jeg også at få afslag i indbakken. Jeg kan ikke just påstå at deres noget jeg har savnet
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 853

Indlægaf Daphne » 6. jul 2016, 15:55

Jeg har lige haft den mærkeligste og dummeste oplevelse mht. jobsamtale nogensinde! Venligst ikke quote, da jeg tror jeg sletter den senere - har bare lige brug for at komme af med det...

Jeg sad i sofaen og blev ringet op fra hemmeligt nummer - tog den, og en dame præsenterede sig meget hurtigt og sagde at hun havde fundet mit cv på jobindex/net. Om jeg søgte arbejde stadig - jo det gjorde jeg. hun spurgte ind til hvornår jeg var blevet færdiguddannet, om jeg havde arbejdet siden osv. Så spurgte jeg ind til, hvad arbejdsopgaverne gik ud på. Jeg sagde "spændende" imens jeg noterede. "Hvad jeg mente med "spændende", det er et fyld ord, det kan jeg ikke bruge til noget! Der et et ingentings-ord" Mig: Jamen at det er spændende at se, hvad det bliver for noget". Igen kritiserede hun mit ord "spændende'"... Noget af det drejer sig om kommunikation på tysk, og jeg gjorde det klart, at jeg ikke havde arbejdet med skriftlig tysk siden gymnasiet, og ellers bare har brugt det et smut i Tyskland osv. Og gjorde det klart at jeg meget gerne ville lære det igen - for jeg har kunnet engang på ret højt niveau men altså over 10 år siden. Jeg kunne komme til samtale og så skulle jeg fremlægge noget på tysk. Jeg spurgte hvad det skulle være "Ja jeg måtte jo finde på noget - det er jo en kreativ uddannelse jeg har og den opfordrede vel til at man tænkte selv!" Okay.... "Jamen nu havde hun jo brugt ordene "vokse ind i" (eller lignende) og så var det jo bare det hun skulle vide". Og jeg havde jo svaret at jeg gerne ville lære det, men at jeg ikke kunne holde en grammatisk korrekt samtale i dag eller i morgen og ville skulle lede efter nogle ord." Jamen nu var det jo heller ikke i dag - jeg havde jo forberedelsestid (under en uge..). Så sagde jeg, at jeg bare gerne ville afstemme forventninger omkring mine sproglige kompetencer på forhånd, så ingen af os blev skuffede.
Sådan kørte samtalen og så begyndte hun lige pludselig at sige: "Hold nu op hvor er du bare sløv! Jeg skal jo hive alting ud af dig!". Jeg svarede at det var et lidt uventet opkald, så jeg ikke var forberedt (jeg anede jo ikke hvad jobbet gik ud på - har ikke søgt stillingen). "Ja så får man da dit rigtige væsen at se, når du ikke kan forberede dig - alle kan jo sætte en facade på til en samtale."......."Kan du komme til samtale på tirsdag?" "Lige præcis tirsdag er en dårlig dag for mig, men alle andre dage er fine", sagde jeg. "Jamen det var altså tirsdag hun ville have folk ind." "Sagde jeg skulle være i Vejle fra sen formiddag og mindst 3 timer frem (+ har 45 min. hver vej - og også et stykke hen til virksomheden), men jeg forslog så meget tidlig morgen eller meget sen eftermiddag, hvilket hun vist ikke hørte inden hun begyndte at brøle: "Der er sgu da 24 timer i døgnet, kvinde! Sløv indstilling bla bla." (de har selv åbent 9-16!). Så sagde jeg så, at jeg tror ikke jeg ønsker at komme til samtale alligevel." Hende:" Nej det er nok ikke en god idé, for med den indstilling skal du da være heldig nogensinde at få et job og fortsatte en svada, som jeg afbrød med "Farvel" og lagde på, imens jeg kunne høre hun øffede farvel.

Jeg var fuldstændig målløs - skulle nive mig selv for ikke at græde i telefonen til sidst, men da jeg havde lagt på kunne jeg ikke holde det tilbage. Så der fik jeg lige en tudetur. Hader at jeg ikke kan lade være med at tude over sådan noget. Det var jo hende den var gal med - ikke mig. Min kæreste hørte samtalen delvist og kunne godt høre at det pludselig vendte til, at jeg skulle forsvare, hvorfor hun havde ringet til mig. Har jo intet forkert skrevet i mit cv - jeg taler nærmere mig selv ned end omvendt. Og min kæreste synes jeg gjorde det helt rigtige (bortset fra at tude bagefter, men det er simpelthen en indbygget fejl jeg har). Det eneste vi snakkede om, jeg skulle have gjort anderledes, var at slynge den barske sandhed i fjæset af hende: at grunden til jeg skal til Vejle på tirsdag er fordi min kæreste skal til sin første kemo-behandling. Men jeg er bare ikke typen der gør den slags - men havde det givet hende dårlig samvittighed ville jeg ønske jeg havde gjort det faktisk... Jeg er rasende over at hun bare ville tvære en ledig ud på den måde, og i samme åndedrag praler af sine kommunikative evner og målgruppeforståelse mht. budskaber. :rulle:

Kan A-kasse/jobcenter mon komme efter mig for at have sagt nej til en samtale? Jeg er lidt bange for, om virksomhederne har mulighed for at indberette et cv. Jeg har ikke gjort noget galt udover at sige nej tak, hvilket bare fik hende til at køre full-frontal angreb på mig. Er lidt bange for sådan en loose canon...
Og jeg går ellers lige og prøver at peppe mig selv op og overbevise mig selv om, at chefer bare er helt almindelige mennesker og søde og rare.... hun hjælper ikke på min overbevisning desværre... :(

P.S. Jeg tager vist aldrig hemmeligt nummer igen....
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 6. jul 2016, 16:10

Sidst, jeg var ledig, var man kun pålagt at tage arbejde, man blev tilbudt, ikke at tage til samtaler, og slet ikke samtaler, hvor invitationen blev trukket tilbage. Det er jeg sikker på, du ikke skal bekymre dig om.

Derudover lyder det ikke som en chef, du ville være glad for at arbejde sammen med. Det er rigtig ødelæggende at arbejde for én, der tester én på den måde. Vær glad for, at du så hendes virkelige jeg så tidligt!

Og så vil jeg sige, at jeg har haft mange flere gode chefer end dårlige :kys:

Edit: Autokorrektur.
Senest rettet af Rapfisk 6. jul 2016, 20:07, rettet i alt 1 gang.
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2016, 18:12

:tie: Hun lyder virkelig ikke normal!! Sikke en opførsel.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jul 2016, 18:36

Daphne skrev:TAG

Det lyder forrykt og bekræfter kun mit generelle indtryk af virksomheder, der selv kontakter ledige via Jobnet.
Hvis man i bund og grund er en elendig leder og har erfaret, at kun desperate medarbejdere finder sig i ens luner, er det jo oplagt at ringe folk op i stedet for at lave et velformuleret stillingsopslag, hvor modtageren kunne forledes til at tro, at man er seriøs. Så er det mere effektivt straks at opføre sig som den syge kælling, man åbenbart er, i telefonen og teste, om personen i den anden ende er tilpas "mør" til at acceptere den slags.
Jeg kan godt forstå, at du blev både chokeret og ked af det. Prøv at se om du også kan blive enten ligeglad eller vred. Det plejer at hjælpe.

Jeg synes forresten, at du gjorde rigtig i ikke at nævne din grund til ikke at kunne komme til samtale tirsdag. Det kunne let være kommet til at lyde, som om du følte, at du burde give hende en valid grund, og det er bestemt ikke tilfældet. Du skylder hende intet. Hun derimod, hun skylder dig faktisk en undskyldning, hvilket hun selvfølgelig er for dum til at forstå.
4
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 6. jul 2016, 19:11

Wow et menneske..

Jeg synes, Daphne, du skal tilgive dig selv, at du græd. Det kan jeg dæleme godt forstå, du gjorde. Du var jo slet ikke forberedt på noget som helst, heller ikke at hun ville blive så ubehagelig. Føj for en klam adfærd. Gudskelov at hun åbenbart er så vanvittig, at hun slet ikke kan lægge låg på. Tænk, hvis du havde fået et job der, før overfladen begyndte at krakelere.

Jeg er helt chokeret over nogen kan opføre sig sådan der.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jul 2016, 19:14

Faktisk lyder det så vanvittigt, at jeg tvivler på, at der overhovedet var et reelt job på tale. Jeg tænker nærmere, at der var tale om noget scamming af en art.
4
Je suis un tableau noir.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 6. jul 2016, 19:32

DetSorteCirkus skrev:Faktisk lyder det så vanvittigt, at jeg tvivler på, at der overhovedet var et reelt job på tale. Jeg tænker nærmere, at der var tale om noget scamming af en art.

Jeg har en veninde der var til et jobsamtale, hvor de (bagefter, tror jeg nok) fortalte at de havde det som mål at få den jobsøgende til at græde, for at se hvor meget de kunne presse dem. Det er fucking ikke normalt i et helt almindeligt akademiker-job (der er nok nogle job, hvor det giver mening at se hvornår folk knækker, og hvordan de reagerer på det - men jeg tænker jægersoldater og andre ekstreme ting)
2
UH UH UH UH KORT :love:
Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Indlægaf Chungodongowongo » 6. jul 2016, 19:37

Jeg vil gerne melde mig i flokken af jobsøgende. Jeg er nyuddannet pædagog med socialpædagogisk profil - socialpædagog, om man vil. Mand og søgende i Aarhus og omegn. Mit drømmejob lige nu er ret simpelt = det er det, der giver en løn. På længere sigt vil jeg gerne arbejde med voksne med psykisk og fysisk nedsat funktionsevne, men i øjeblikket søger jeg bredt og rammer i den søgning både stillinger som eksempelvis skolepædagog, socialpædagog og hvis det ikke giver pote, vil jeg også udvide til børnehaver.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 6. jul 2016, 19:42

Wow :nerve:

Ja det er vist det eneste jeg har at byde ind med. Alt det kloge er blevet sagt så... Wow... Bare wow... :nerve:
1

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 6. jul 2016, 19:49

En af min mors veninder har spurgt om jeg kunne være interesseret i et 2-3 måneders vikariat på Lolland. Hun kender også et sted jeg kan bo vist. Men altså... Det er eddersparkme langt væk når man ikke har ambitioner om at blive i det område efterfølgende og det bliver dyrt at flytte frem og tilbage for så kort tid. Det er heller ikke sikkert at jeg kan have Aslan med. Eller at de leder efter en med mine kompetencer

Og alligevel sidder jeg og overvejer det. For jeg føler nærmest jeg har en pistol mod tindingen. Enten tager jeg nærmest hvad som helst og optjener en smule dagpengeret også selvom det måske er en dyrere løsning end hvis jeg bare lod tingene blive som de er. Eller også ser jeg det hele falde fra hinanden
0

Tilbage til "Job"