Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Torn » 8. jul 2016, 14:21

Jeg har takket ja til en midlertidig projektstilling. Stillingen er ind til videre på et år. Jeg tror ikke mulighederne for forlængelse er gode, så jeg melder mig kun midlertidigt ud af tråden, og vender nok tilbage til næste sommer.

Følger dog alligevel lidt med, da jeg uden en fastansættelse ikke føler mig ude af jobjagter-tråden. Håber det er OK.
5
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 8. jul 2016, 16:21

Torn skrev:Jeg har takket ja til en midlertidig projektstilling. Stillingen er ind til videre på et år. Jeg tror ikke mulighederne for forlængelse er gode, så jeg melder mig kun midlertidigt ud af tråden, og vender nok tilbage til næste sommer.

Følger dog alligevel lidt med, da jeg uden en fastansættelse ikke føler mig ude af jobjagter-tråden. Håber det er OK.

Selvfølgelig, og TILLYKKE!
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8525

Indlægaf 2SHY » 12. jul 2016, 07:11

Nå men jeg kan afsløre at jeg sidder i toget på vej mod en jobsamtale på Nykøbing Falster. Det er vist den samtale der har været længst væk efterhånden. Heldigvis betaler de togbilletten og jeg bliver endda hentet på stationen og får noget frokost derovre. Vi må se hvad der kommer ud af det.

I går snakkede jeg så også med en klinik hvor jeg havde sendt en ansøgning til efter at have set et opslag på Facebook. Det hjalp ikke specielt på selvtilliden at snakke med hende for at sige det mildt. Hun ville naturligvis vide hvorfor mit CV ser ud som det gør, hvor langt jeg føler mig fra faget ("det er jo næsten et år siden du har arbejdet som fys" - tak det behøver vi ikke tvære mere i) og så havde de egentlig tiltænkt vikariatet til nyuddannede eller nogle der kun har været ude et halvt års tid. Jamen... Man kan sgu da bare ikke vinde! Der går nogle dage endnu før de begynder at indkalde til samtaler der, men jeg har allerede mentalt afskrevet det
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 12. jul 2016, 09:45

2SHY skrev:Nå men jeg kan afsløre at jeg sidder i toget på vej mod en jobsamtale på Nykøbing Falster. Det er vist den samtale der har været længst væk efterhånden. Heldigvis betaler de togbilletten og jeg bliver endda hentet på stationen og får noget frokost derovre. Vi må se hvad der kommer ud af det.

I går snakkede jeg så også med en klinik hvor jeg havde sendt en ansøgning til efter at have set et opslag på Facebook. Det hjalp ikke specielt på selvtilliden at snakke med hende for at sige det mildt. Hun ville naturligvis vide hvorfor mit CV ser ud som det gør, hvor langt jeg føler mig fra faget ("det er jo næsten et år siden du har arbejdet som fys" - tak det behøver vi ikke tvære mere i) og så havde de egentlig tiltænkt vikariatet til nyuddannede eller nogle der kun har været ude et halvt års tid. Jamen... Man kan sgu da bare ikke vinde! Der går nogle dage endnu før de begynder at indkalde til samtaler der, men jeg har allerede mentalt afskrevet det

Det er nok desværre sandheden, at du kommer til at få det spørgsmål, og nogle mennesker er bedre til at få skabt en god og tryg stemning end andre. Har du nogle sætninger, du siger? Jeg har øvet nogle forskellige korte forklaringer på min fyring, som jeg hurtigt kan hive frem, og som gør, at jeg ikke behøver at rode rundt i kassen med dårlige minder for at finde en forklaring, når jeg bliver spurgt. Det har gjort, at jeg ikke længere bliver så hurtigt stresset over spørgsmålet og kan virke professionel og overskudsagtig over for andre (selv om jeg bestemt ikke altid er det sidste).

Hov, jeg glemte lige det vigtigste: Knæk og bræk i dag (hov, kan man sige det til en fys? :fløjt: ). Når de vælger at fragte dig på tværs af landet, betyder det hul i cv'et ikke alverden for dem, husk det.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8525

Indlægaf 2SHY » 12. jul 2016, 10:02

Rapfisk skrev:
2SHY skrev:Nå men jeg kan afsløre at jeg sidder i toget på vej mod en jobsamtale på Nykøbing Falster. Det er vist den samtale der har været længst væk efterhånden. Heldigvis betaler de togbilletten og jeg bliver endda hentet på stationen og får noget frokost derovre. Vi må se hvad der kommer ud af det.

Det er nok desværre sandheden, at du kommer til at få det spørgsmål, og nogle mennesker er bedre til at få skabt en god og tryg stemning end andre. Har du nogle sætninger, du siger? Jeg har øvet nogle forskellige korte forklaringer på min fyring, som jeg hurtigt kan hive frem, og som gør, at jeg ikke behøver at rode rundt i kassen med dårlige minder for at finde en forklaring, når jeg bliver spurgt. Det har gjort, at jeg ikke længere bliver så hurtigt stresset over spørgsmålet og kan virke professionel og overskudsagtig over for andre (selv om jeg bestemt ikke altid er det sidste).

Hov, jeg glemte lige det vigtigste: Knæk og bræk i dag (hov, kan man sige det til en fys? :fløjt: ). Når de vælger at fragte dig på tværs af landet, betyder det hul i cv'et ikke alverden for dem, husk det.

Jeg er vant til spørgsmålet men jeg er nok bare træt af at jeg enten sorteres fra fordi jeg ikke har nok erfaring eller åbenbart har for meget. Hvad skal man så stille op? Ej men dem jeg skal snakke med i dag virker rigtig søde og jeg har en fornemmelse af at de skal bruge en akut og der ikke ligefrem er kø for at påtage sig stillingen. Jeg kan jo måske endda få lovning på et halvt år frem for bare 2-3 måneder lød det til. Det ser godt ud på CV'et, økonomien er glad og jeg får optjent en hulens masse i forhold til at genoptjene min dagpengeret og dermed fjerne rigtig meget af min nuværende stress. Det vil være dejligt at holde op med at vågne med ondt i brystet om natten

Men lad os nu se hvad der kommer ud af det. Om ikke andet så har jeg haft en fridag fra Føtex (selvom det selvfølgelig netop er i dag hvor vi ville få pizza og cola fordi vi har fået topkarakterer i noget der hedder Salling runde hvor bl.a. regionschefen kommer og inspicerer butikken)

Mentalt er jeg på ingen måde gearet til det her i dag, men jeg skal nu nok træde i rette karakter når jeg sidder der
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2610

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 12:25

Jeg har søgt seks stillinger i denne uge, og vi har kun tirsdag, så jeg synes selv, jeg er lidt sej. :genert:
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 12. jul 2016, 12:44

Fillie skrev:Jeg har søgt seks stillinger i denne uge, og vi har kun tirsdag, så jeg synes selv, jeg er lidt sej. :genert:

:worship:
1
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 18:25

Jeg har søgt 18 jobs i dag! :banan:
3
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 12. jul 2016, 18:28

Fillie skrev:Jeg har søgt 18 jobs i dag! :banan:

Hold da op. Hvordan er det menneskeligt muligt?
1
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 19:52

Rapfisk skrev:
Fillie skrev:Jeg har søgt 18 jobs i dag! :banan:

Hold da op. Hvordan er det menneskeligt muligt?

Jeg åd en hel tigerroulade imens? :lol:
7
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 13. jul 2016, 12:16

Jeg har været til samtale på jobcenteret i dag, det eneste vi snakker om er praktik - men jeg vil sgu da hellere ha et job..
0
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 278

Indlægaf Lucia » 13. jul 2016, 15:22

Hej folkens!

Jeg melder mig lige i tråden, har på fornemmelsen at jeg godt kan gå hen og få behov for at komme ud med nogle frustrationer eller andet jobsøgningsrelateret på et tidspunkt :)

Jeg blev færdig med min kandidat i slutningen af juni, så har kun været på dagpenge i knap to uger, men jeg synes allerede det er lidt hårdt. Havde i hvert fald ikke regnet med, at jeg ville synes det var træls efter så kort tid, men de ansøgninger stresser mig lidt og jeg er simpelthen dårlig til at sætte mig ned og gøre noget ved det :rulle:
Jeg har tilladt mig selv at holde lidt "ferie" efter eksamen, så har kun fået sendt en enkelt ansøgning i sidste uge, som egentlig mest var fordi jeg jo skulle sende en, så regner ikke med at høre fra dem og det er også helt ok.

Men skal jo også have søgt i denne uge og har også et par steder, jeg kan søge, men jeg har svært ved at få hul på det fordi jeg netop har så meget tid til rådighed, så er det jo let lige at udskyde det. Det er så frustrerende at jeg ikke kan tage mig sammen. Jeg bør nok lave mig en hverdagsstruktur, så jeg har nogle bestemte tidsrum, hvor jeg skal arbejde på ansøgninger, så det hele ikke kører af sporet.
Skal heldigvis til møde hos a-kassen i morgen, så håber, at det kan give mig lidt gejst og motivation.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 13. jul 2016, 15:26

Julie skrev:Jeg har været til samtale på jobcenteret i dag, det eneste vi snakker om er praktik - men jeg vil sgu da hellere ha et job..

Ignorer det. Seriøst, hvorfor spilde tid på at bekymre dig om at søge praktik når du ikke har været færdig længere end du har.
0
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 13. jul 2016, 19:56

Neenah skrev:
Julie skrev:Jeg har været til samtale på jobcenteret i dag, det eneste vi snakker om er praktik - men jeg vil sgu da hellere ha et job..

Ignorer det. Seriøst, hvorfor spilde tid på at bekymre dig om at søge praktik når du ikke har været færdig længere end du har.

Seriøst! Mange tak for dit svar! Og hvor har du ret! Men man kan sgu godt blive lidt i tvivl, når praktik er det eneste de kan snakke om :genert:
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2016, 13:56

Jeg melder mig vist også ud af tråden.

I hvert fald har jeg mundtligt fået tilbudt en projektlederstilling, som godt nok er tidsbegrænset til 1½ år, men som jeg har tænkt mig at fokusere på i hvert fald frem til næste sommer. Jeg mangler stadig, at lønnen falder på plads, og at der kommer en kontrakt, men jeg er ikke kræsen på lønnen, og ham, der skal være min chef, siger, at jeg skal komme den 1. august.

Der ER jo altid en risiko for, at det ikke går, men jeg har ærligt talt lidt svært ved at tage mig sammen til at søge andre jobs lige nu :genert:
15

Tilbage til "Job"