Jobjagter-tråden

hvz74
Kort karma: 2
Likede indlæg: 50

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf hvz74 » 9. aug 2016, 23:08

For lige at dobbeltposte med et par dages mellemrum, smider jeg lige et spørgsmål:

Jeg er p.t. på dagpenge, men dagpengeretten udløber ultimo august / primo september, og skal nok derefter søge om kontanthjælp.

Jeg har været til jobsamtale som gik rigtigt RIGTIGT godt, men jeg fik indtrykket af, at det er lidt af en dealbreaker hvorvidt jeg kan køre en oplæringsperiode under løntilskud eller ej. Min a-kasse er med på den, men sagde at det er op til jobcentret at godkende.

Og så er det jeg spørger jer andre gode hoveder: Kan det lade sig gøre at køre et løntilskudsforløb når man går fra den ene ydelse til den anden undervejs? Jeg har selv prøvet at google mig frem uden held og skal snakke med Jobcentret i morgen formiddag, men vil gerne være forberedt.
0
hvz74
Kort karma: 2
Likede indlæg: 50

Indlægaf hvz74 » 10. aug 2016, 22:02

TheAuthor skrev:
Jeg ved ikke lige med reglerne, da jeg ikke ved en masse ifht kontanthjælp, men min erfaring er, at hvis de lover dig en stilling bagefter, så vil jobcentret strække sig langt.
Min sagsbehandler sagde dog, at hvis en arbejdsgiver tilbød mig indkøring på løntilskud eller virksomhedspraktik og efterfølgende ansættelse, skulle atbejdsgiver skrive under på et dokument til jobcentret, at jeg var lovet ansættelse efterfølgende.

Mja, hvis bare det var så godt. Den unge dame jeg snakkede med hos Jobcentret inddrømmede, at det var åndssvagt, men når der er så kort tid til at jeg skifter ydelse, så kunne det ikke lade sig gøre. Reglerne siger, at jeg SKAL stoppe et løntilskudsforløb når min dagpengeret udløber, og jeg kan ikke overføre forløbet i kontanthjælpssystemet, for så har jeg ikke været KH-modtager længe nok... :forvirret2:

Så jeg har listet mulighederne op for den potentielle arbejdsgiver: løntilskud i en yderst begrænset periode (2-3 uger), virksomhedspraktik (måske, kun MÅSKE kan Jobcentret give sig på det punkt, men så risikerer jeg 0-ydelse i KH-delen pga sagsbehandling, evt. formue og/eller ægtefælleforsørgelse) eller at jeg tilbyder at arbejde i prøveperioden til nedsat løn, som vi så kan forhandle op hvis det er.
Jeg sendte dem en mail tidligere i aftes, så må vi se hvad de svarer tilbage.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 33
Likede indlæg: 655

Indlægaf Tilly » 13. aug 2016, 14:19

Jeg er nødt til at for alvor komme ind i jobkampen igen. Jeg har modtaget et varsel om ændring af mine arbejdstider, og det er bestemt ikke noget jeg ønsker, og jeg kører samtidig mere og mere sur i at bruge 2 timer dagligt på transport til mit nuværende arbejde. Jeg skrev vist for længe siden i denne tråd at jeg ville til at søge nye veje, men nu har jeg ligesom fået et ekstra skub bagi ift. den varsling jeg har modtaget om ændring af mine arbejdstider.

Men hold op hvor synes jeg det er svært, jeg har været i mit nuværende job i 2 år, og føler helt jeg har glemt hvordan man skriver en god ansøgning. Har virkelig svært ved det. Jeg overvejer at søge i retning af myndighedsområdet, beskæftigelsesomådet eller evt. underviserstillinger på sosu-skoler (jeg er ergoterapeut). Hvis der nu skulle sidde en derude med et eksempel på en ansøgning inden for disse områder der har lyst til at dele den med mig, så ville jeg blive meget taknemmelig ;)

Men bortset fra det, så ser jeg frem til deltage lidt mere i denne tråd :)
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1191
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11152

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2016, 14:28

Tilly skrev:Jeg er nødt til at for alvor komme ind i jobkampen igen. Jeg har modtaget et varsel om ændring af mine arbejdstider, og det er bestemt ikke noget jeg ønsker, og jeg kører samtidig mere og mere sur i at bruge 2 timer dagligt på transport til mit nuværende arbejde. Jeg skrev vist for længe siden i denne tråd at jeg ville til at søge nye veje, men nu har jeg ligesom fået et ekstra skub bagi ift. den varsling jeg har modtaget om ændring af mine arbejdstider.

Men hold op hvor synes jeg det er svært, jeg har været i mit nuværende job i 2 år, og føler helt jeg har glemt hvordan man skriver en god ansøgning. Har virkelig svært ved det. Jeg overvejer at søge i retning af myndighedsområdet, beskæftigelsesomådet eller evt. underviserstillinger på sosu-skoler (jeg er ergoterapeut). Hvis der nu skulle sidde en derude med et eksempel på en ansøgning inden for disse områder der har lyst til at dele den med mig, så ville jeg blive meget taknemmelig ;)

Hvilket geografisk område søger du i? Det er mere så jeg kan holde lidt øje på dine vegne, hvis jeg spotter noget :) Ellers har jeg en liggende jeg var til samtale på 2 gange i forhold til visitation og bevilling af hjælpemidler, hvis det er noget i den stil du tænker?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 13. aug 2016, 14:58

2SHY skrev:
Tilly skrev:Jeg er nødt til at for alvor komme ind i jobkampen igen. Jeg har modtaget et varsel om ændring af mine arbejdstider, og det er bestemt ikke noget jeg ønsker, og jeg kører samtidig mere og mere sur i at bruge 2 timer dagligt på transport til mit nuværende arbejde. Jeg skrev vist for længe siden i denne tråd at jeg ville til at søge nye veje, men nu har jeg ligesom fået et ekstra skub bagi ift. den varsling jeg har modtaget om ændring af mine arbejdstider.

Hvilket geografisk område søger du i? Det er mere så jeg kan holde lidt øje på dine vegne, hvis jeg spotter noget :) Ellers har jeg en liggende jeg var til samtale på 2 gange i forhold til visitation og bevilling af hjælpemidler, hvis det er noget i den stil du tænker?

Jeg vil gerne til at søge i/omkring Herning hvor jeg bor. Pt. arbejder jeg i Viborg, og vil bare utroligt gerne tættere på Herning, så Holstebro, Ikast, Brande og nok også Silkeborg vil være ok.

Ja, jeg tænker helt sikkert at visitation af hjælpemidler kunne være en mulighed, jeg har da haft en af mine praktikker inden for det område, så jeg vil da være utrolig taknemmelig hvis jeg må se din ansøgning :)
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2016, 15:42

Tilly skrev:
2SHY skrev:

Jeg vil gerne til at søge i/omkring Herning hvor jeg bor. Pt. arbejder jeg i Viborg, og vil bare utroligt gerne tættere på Herning, så Holstebro, Ikast, Brande og nok også Silkeborg vil være ok.

Ja, jeg tænker helt sikkert at visitation af hjælpemidler kunne være en mulighed, jeg har da haft en af mine praktikker inden for det område, så jeg vil da være utrolig taknemmelig hvis jeg må se din ansøgning :)

Ah det er lidt udenfor mit nuværende område, men jeg skal nok sige til hvis jeg ser noget på de kanter :)

Jeg har bare kopieret det ind, jeg skrev i ansøgningen på nær lige adresse, dato og navn på mig og hvem det var stilet til :)

Ressourceorienteret fysioterapeut med en stærk faglig identitet

Jeg er fysioterapeuten, I søger! Jeg har gennem mine seneste ansættelser fået indblik i en bred vifte af hjælpemidler og brugen af disse, og jeg ønsker nu flere udfordringer indenfor dette område. Jeg har en bred faglig profil og vil kunne byde ind i forhold til mange forskellige målgrupper og opgaver f.eks. i forhold til at lave vurderinger af behov for hjælpemidler samt vejledning i brug af disse. Jeg savner nye udfordringer og har længe ønsket at prøve kræfter med sagsbehandling.

Min videreuddannelse indenfor forandrings- og læreprocesser betyder, at jeg har indblik i de faktorer, der kan spille ind, når en borger pludseligt sættes i en forandringsproces f.eks. i forbindelse med sygdom eller en skade og tiden efter en evt. udskrivelse. Jeg lægger vægt på at være lydhør og benytter forskellige teknikker fra bl.a. den motiverende samtale, når der er behov for dette. Denne tilgang og min evne til at inddrage borger, pårørende og evt. plejepersonale i forløbet, har medført positive resultater, og derfor bestræber jeg mig på at videreudvikle denne tilgang. Min vigtigste opgave er, at hjælpe borgeren på vej i genoptræningsforløbet ved at imødekomme dennes ressourcer og muligheder. Jeg vil være fysioterapeuten, der gør en forskel for den enkelte og yder gerne en ekstra indsats for at opnå dette.

Jeg kan bidrage med mine erfaringer fra min tid i hverdagsrehabilitering i Thisted Kommune, hvor jeg har været vant til at have et tæt samarbejde med Hjælpemiddelsektionen. Jeg har desuden et trænet øje for hvordan hjælpemidler kan være et vigtigt redskab til at gøre borgere mere selvstændige i hverdagen. Jeg har en anerkendende tilgang til mine borgere, samtidig med at jeg er opmærksom på de gældende regler for hvilken hjælp, der kan tilbydes. Jeg er desuden vant til at træffe svære beslutninger og håndtere klagesager.

Jeg er videbegærlig og god til at opsøge viden på egen hånd. Jeg trives i et miljø, hvor man medvirker til et godt arbejdsmiljø, hvor man passer godt på sine kollegaer f.eks. ved at give en ekstra hånd ved spidsbelastninger. Jeg er åben, ærlig og loyal i forhold til mine kollegaer og arbejdsplads. Jeg er mødestabil og fleksibel i forhold til arbejdstider.

Jeg ser frem til en uddybende samtale, hvor jeg vil fortælle mere om mig og mine kompetencer.

Venlig hilsen
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 13. aug 2016, 15:54

2SHY skrev:
Tilly skrev:
2SHY skrev:

Ah det er lidt udenfor mit nuværende område, men jeg skal nok sige til hvis jeg ser noget på de kanter :)

Jeg har bare kopieret det ind, jeg skrev i ansøgningen på nær lige adresse, dato og navn på mig og hvem det var stilet til :)

Ressourceorienteret fysioterapeut med en stærk faglig identitet

Jeg er fysioterapeuten, I søger! Jeg har gennem mine seneste ansættelser fået indblik i en bred vifte af hjælpemidler og brugen af disse, og jeg ønsker nu flere udfordringer indenfor dette område. Jeg har en bred faglig profil og vil kunne byde ind i forhold til mange forskellige målgrupper og opgaver f.eks. i forhold til at lave vurderinger af behov for hjælpemidler samt vejledning i brug af disse. Jeg savner nye udfordringer og har længe ønsket at prøve kræfter med sagsbehandling.

Min videreuddannelse indenfor forandrings- og læreprocesser betyder, at jeg har indblik i de faktorer, der kan spille ind, når en borger pludseligt sættes i en forandringsproces f.eks. i forbindelse med sygdom eller en skade og tiden efter en evt. udskrivelse. Jeg lægger vægt på at være lydhør og benytter forskellige teknikker fra bl.a. den motiverende samtale, når der er behov for dette. Denne tilgang og min evne til at inddrage borger, pårørende og evt. plejepersonale i forløbet, har medført positive resultater, og derfor bestræber jeg mig på at videreudvikle denne tilgang. Min vigtigste opgave er, at hjælpe borgeren på vej i genoptræningsforløbet ved at imødekomme dennes ressourcer og muligheder. Jeg vil være fysioterapeuten, der gør en forskel for den enkelte og yder gerne en ekstra indsats for at opnå dette.

Jeg kan bidrage med mine erfaringer fra min tid i hverdagsrehabilitering i Thisted Kommune, hvor jeg har været vant til at have et tæt samarbejde med Hjælpemiddelsektionen. Jeg har desuden et trænet øje for hvordan hjælpemidler kan være et vigtigt redskab til at gøre borgere mere selvstændige i hverdagen. Jeg har en anerkendende tilgang til mine borgere, samtidig med at jeg er opmærksom på de gældende regler for hvilken hjælp, der kan tilbydes. Jeg er desuden vant til at træffe svære beslutninger og håndtere klagesager.

Jeg er videbegærlig og god til at opsøge viden på egen hånd. Jeg trives i et miljø, hvor man medvirker til et godt arbejdsmiljø, hvor man passer godt på sine kollegaer f.eks. ved at give en ekstra hånd ved spidsbelastninger. Jeg er åben, ærlig og loyal i forhold til mine kollegaer og arbejdsplads. Jeg er mødestabil og fleksibel i forhold til arbejdstider.

Jeg ser frem til en uddybende samtale, hvor jeg vil fortælle mere om mig og mine kompetencer.

Venlig hilsen

Tusind tak skal du have. Det inspirerer helt sikkert til en lidt ny tilgang for mig, du er virkelig til at få målrettet din ansøgning og til at give gode eksempler på hvordan du kan anvende dine kompetencer i den aktuelle praksis :) Jeg har kørt meget i ansøgninger hvor jeg laver et afsnit med bulletpoints, men trænger nok til at veksle lidt i mine tilgange til jobopslagene, så det er virkelig brugbar inspiration for mig :)
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2016, 16:05

Tilly skrev:Tusind tak skal du have. Det inspirerer helt sikkert til en lidt ny tilgang for mig, du er virkelig til at få målrettet din ansøgning og til at give gode eksempler på hvordan du kan anvende dine kompetencer i den aktuelle praksis :) Jeg har kørt meget i ansøgninger hvor jeg laver et afsnit med bulletpoints, men trænger nok til at veksle lidt i mine tilgange til jobopslagene, så det er virkelig brugbar inspiration for mig :)

Velbekomme :) Jeg synes tit, det hjælper lidt at se ansøgninger fra andre fra eget eller beslægtede fag. Jeg har i hvert fald selv af og til fået en øjenåbner eller to hvor hvordan man også kan gribe en ansøgning an :) Jeg brugte en overgang bulletpoints med "Du/I skal ansætte mig fordi..." med 3 grunde til at man skulle vælge mig. Men altså... det fungerede bare ikke for mig åbenbart. Måske er det netop pga. det fag vi er indenfor. Punktopstilling kan måske blive for... "koldt/klinisk"? Måske vil de hellere have den lange smøre, så de får en fornemmelse af hvordan man vil formidle viden til den borger man står overfor? Jeg ved det ikke. Men jeg tænker da af og til over hvad de lægger vægt på ud over selve indholdet.

Kan Horsens i øvrigt bruges? Jeg er ved at printe opslag ud fra Jobindex og så den her

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/6919733
0

Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 14. aug 2016, 09:04

2SHY skrev:
Tilly skrev:Tusind tak skal du have. Det inspirerer helt sikkert til en lidt ny tilgang for mig, du er virkelig til at få målrettet din ansøgning og til at give gode eksempler på hvordan du kan anvende dine kompetencer i den aktuelle praksis :) Jeg har kørt meget i ansøgninger hvor jeg laver et afsnit med bulletpoints, men trænger nok til at veksle lidt i mine tilgange til jobopslagene, så det er virkelig brugbar inspiration for mig :)

Velbekomme :) Jeg synes tit, det hjælper lidt at se ansøgninger fra andre fra eget eller beslægtede fag. Jeg har i hvert fald selv af og til fået en øjenåbner eller to hvor hvordan man også kan gribe en ansøgning an :) Jeg brugte en overgang bulletpoints med "Du/I skal ansætte mig fordi..." med 3 grunde til at man skulle vælge mig. Men altså... det fungerede bare ikke for mig åbenbart. Måske er det netop pga. det fag vi er indenfor. Punktopstilling kan måske blive for... "koldt/klinisk"? Måske vil de hellere have den lange smøre, så de får en fornemmelse af hvordan man vil formidle viden til den borger man står overfor? Jeg ved det ikke. Men jeg tænker da af og til over hvad de lægger vægt på ud over selve indholdet.

Kan Horsens i øvrigt bruges? Jeg er ved at printe opslag ud fra Jobindex og så den her

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/6919733

Ja det hjælper virkelig meget, jeg har i hvert fald nok haft tendens til at køre meget i den samme "formel". Sidst jeg var jobsøgende kom jeg faktisk kun til samtale på ansøgninger hvor jeg kørte med bulletpoints, men det kan jo også bare have været et tilfælde. Jeg tror i hvert fald jeg vil prøve at veksle lidt.

Og tak for forslaget, har faktisk set de stillingsopslag, men Horsens er nok lidt for langt væk :)
0
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 14. aug 2016, 15:50

Så har jeg fået sendt 2 ansøgninger i dag :)

Håber at få sendt lidt flere, her de næste par uger hvor jeg har ferie, og dermed mere overskud til skrive ansøgninger. Synes desværre bare at det generelt er lidt tyndt jobopslag for tiden, så håber der snart kommer lidt flere spændende opslag :)
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 14. aug 2016, 16:37

Tilly skrev:Så har jeg fået sendt 2 ansøgninger i dag :)

Håber at få sendt lidt flere, her de næste par uger hvor jeg har ferie, og dermed mere overskud til skrive ansøgninger. Synes desværre bare at det generelt er lidt tyndt jobopslag for tiden, så håber der snart kommer lidt flere spændende opslag :)

Jeg synes tit det kommer lidt i bølger indenfor vores benægtede brancher. I perioder er der noget nær ingenting og pludselig er der virkelig meget at handle på.

Jeg har sendt en i sidste uge og har 3 jeg har næsten færdige. Jeg har kig på et kursus som jeg ved tit efterspørges, og som jeg tror, jeg tidligere er blevet fravalgt til jobs fordi jeg ikke har det kursus. Nu kommer økonomien til at blive bedre, så jeg tror jeg må lukke øjnene og få taget det og se det som en investering i at stå bedre i min jobsøgning. Jeg skal bare lige have bekræftelse på at jeg er optaget på kurset, før jeg sender en masse cv'er ud hvor der står jeg er tilmeldt et kursus, jeg måske ikke har fået plads på
2

c.87
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf c.87 » 15. aug 2016, 13:50

Jeg var til to samtaler i sidste uge, får svar sidst på ugen - det ene job vil jeg VIRKELIG gerne have, det andet knap så meget... kan i hvert fald mærke at det ikke gør mig noget, hvis jeg får afslag. Kan ikke rigtig sætte en finger på hvorfor.
Nu har jeg så lige fundet en kommunikationsstilling som jeg vil søge, med frist d. 5/9. Jeg er uddannet indenfor kulturformidling, og en stilling som kommunikationsmedarbejder ligger derfor generelt ikke helt vildt langt fra mit eget felt, men alligevel er jeg aldrig blevet kaldt til samtale på en lignende stilling. Nogen her der søger kommunikationsstillinger og evt vil dele en ansøgning? Eller bare komme med gode råd? Stillingen er delvist indenfor kultursektoren.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 09:02

Jeg var til en jobsamtale i start-juli, som jeg aldrig fik svar på. Ringede til dem efter et stykke tid, men der havde de stadig ikke et svar til mig. I dag modtager jeg en mail, hvor de "takker for min ansøgning til stillingen, (EDIT! følgende er rettet) men din ansøgning er ikke en af dem, vi arbejder videre med" ... Jobsamtalen er ikke nævnt. Jeg havde egentligt troet, at jeg aldrig ville få svar på samtalen og da jeg er blevet ansat andetsteds, havde jeg lidt glemt det igen. Men nu blev jeg altså lidt provokeret af deres mail og skrev: "Jeg takker for svaret. Jeg var til jobsamtale den 8. juli angående stillingen xxx og vil høre, om mailen her også gælder som afslag på jobsamtalen?".

Var det forkert af mig? Det føltes godt at sende mailen, men nu fortryder jeg det lidt.
Senest rettet af Torn 16. aug 2016, 10:57, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 735
Likede indlæg: 6181

Indlægaf Rapfisk » 16. aug 2016, 09:26

Torn skrev:Jeg var til en jobsamtale i start-juli, som jeg aldrig fik svar på. Ringede til dem efter et stykke tid, men der havde de stadig ikke et svar til mig. I dag modtager jeg en mail, hvor de "takker for min ansøgning til stillingen, men den er blevet besat til anden side" ... Jobsamtalen er ikke nævnt. Jeg havde egentligt troet, at jeg aldrig ville få svar på samtalen og da jeg er blevet ansat andetsteds, havde jeg lidt glemt det igen. Men nu blev jeg altså lidt provokeret af deres mail og skrev: "Jeg takker for svaret. Jeg var til jobsamtale den 8. juli angående stillingen xxx og vil høre, om mailen her også gælder som afslag på jobsamtalen?".

Var det forkert af mig? Det føltes godt at sende mailen, men nu fortryder jeg det lidt.

Det var måske ikke det smarteste træk, men det er jo omvendt heller ikke nogle mennesker, du ønsker at arbejde sammen med, så det ville jeg nok bare arkivere i bunken med oplevelser og komme videre.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 10:37

Rapfisk skrev:Det var måske ikke det smarteste træk, men det er jo omvendt heller ikke nogle mennesker, du ønsker at arbejde sammen med, så det ville jeg nok bare arkivere i bunken med oplevelser og komme videre.

Vil du uddybe, hvorfor det ikke var smart? Jeg tænker det jo også selv, men på den anden side har jeg oprigtigt undret mig over, at de ikke ville svare mig angående samtalen og blev derfor forvirret over, at min ansøgning blev afvist, men ikke min jobsamtale. Eller tænker du afvisningen på jobansøgningen pr. mail også automatisk angik jobsamtalen? For så har jeg misforstået dem. De har desuden ikke svaret.
0

Tilbage til "Job"