Jobjagter-tråden

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1136

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf englishchannel » 8. okt 2015, 14:22

Neenah skrev:
englishchannel skrev:Det lyder da sådan lidt sært. Var det et job i en lille organisation, eller hvordan?

Ja, forholdsvist. De har kun 5-6 medarbejdere, og jobbet er, så vidt vides, ikke slået op andre steder.

Nå ja, hvis de er så små, så kan det da være, at der er håb endnu. Min erfaring er, at der ikke er så meget søgning til helt små virksomheder og hvis jobbet ikke har været slået op andre steder, burde chancen være endnu bedre :kys:
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 8. okt 2015, 14:23

englishchannel skrev:
Neenah skrev:
englishchannel skrev:Det lyder da sådan lidt sært. Var det et job i en lille organisation, eller hvordan?

Ja, forholdsvist. De har kun 5-6 medarbejdere, og jobbet er, så vidt vides, ikke slået op andre steder.

Nå ja, hvis de er så små, så kan det da være, at der er håb endnu. Min erfaring er, at der ikke er så meget søgning til helt små virksomheder og hvis jobbet ikke har været slået op andre steder, burde chancen være endnu bedre :kys:

Jeg krydser fingre :D Må jeg i øvrigt teste en ny ansøgningsstil på dig (aka få dig til at læse en ansøgning igennem)? Kunne godt bruge nogle friske øjne, der har en lille smule føling med det akademiske miljø.
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1136

Indlægaf englishchannel » 8. okt 2015, 14:27

Neenah skrev:
englishchannel skrev:
Neenah skrev:

Jeg krydser fingre :D Må jeg i øvrigt teste en ny ansøgningsstil på dig (aka få dig til at læse en ansøgning igennem)? Kunne godt bruge nogle friske øjne, der har en lille smule føling med det akademiske miljø.

Ja, selvfølgelig :) Kan du sende den via pb-systemet, eller skal du bruge min mail?
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 8. okt 2015, 14:33

englishchannel skrev:
Ja, selvfølgelig :) Kan du sende den via pb-systemet, eller skal du bruge min mail?

Du har lige fået en pb :gogo:

Har i øvrigt lige fået et afslag fra det der seriøst underbetalte job, hvor de skriver "we would like to let you know that you were amongst 15 candidates, who were carefully considered for the position" ud af 92. Det er faktisk meget rart at få at vide, selvom jeg ikke kan bruge det til en bjælde.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 574
Likede indlæg: 5095

Indlægaf ManicNinja » 8. okt 2015, 14:57

For hunnan da! Jeg har kig på et af de her jobopslag, hvor der er givet sådan en konkret tekstopgave, man skal løse. Og den er faktisk rigtig skarp. Og godt tænkt. Og jeg vil gerne gøre det så godt. Men kan altså nemt blive helt paralyseret af (en slags) præstationsangst og noget "er det mon overhovedet den her retning, de vil i?"

Nå. Jeg har trænet nu og er helt gennemsvedt. Så nu går jeg i bad. Og når jeg kommer ud, har jeg et bud på, hvordan den dér tekstkage skal skæres. Basta!

EDIT: Jeg vidste det. Bad og/eller kaffe og/eller rødvin løser SÅ mange ting. :D
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 10. okt 2015, 18:34

Rødvin løser alt. Det er udelukkende et spørgsmål om mængde. Evt. kvalitet. Men mest mængde.
2
Tally-ho
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 10. okt 2015, 18:37

PS. Status her: To nye samtaler efter efterårsferien - den ene i Kalundborg af alle steder....! De har ansat en af mine tidligere phd-kolleger for et par uger siden, så jeg er jo mægtig spændt på udfaldet af det her. Den anden er hos Arla i Århus. Venter stadig på, om jeg er gået videre til 2. runde af en samtale for en uges tid siden hos Novo i Bagsværd igenigenigenigenigen. Derudover har jeg fået afslag på alt andet, jeg havde åbent. Eller, nå ja, jeg har jo stadig den der "vil du have en stilling? nå nej, vi har ikke penge alligevel, men det fortæller vi bare ikke"-mulighed, som jeg jo stadig ikke kan lade være med at håbe på....
3
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 10. okt 2015, 20:21

milisa skrev:PS. Status her: To nye samtaler efter efterårsferien - den ene i Kalundborg af alle steder....! De har ansat en af mine tidligere phd-kolleger for et par uger siden, så jeg er jo mægtig spændt på udfaldet af det her. Den anden er hos Arla i Århus. Venter stadig på, om jeg er gået videre til 2. runde af en samtale for en uges tid siden hos Novo i Bagsværd igenigenigenigenigen. Derudover har jeg fået afslag på alt andet, jeg havde åbent. Eller, nå ja, jeg har jo stadig den der "vil du have en stilling? nå nej, vi har ikke penge alligevel, men det fortæller vi bare ikke"-mulighed, som jeg jo stadig ikke kan lade være med at håbe på....

Ih, jeg er misundelig på alle dine samtaler :blush:
2
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 11. okt 2015, 09:58

Neenah skrev:Ih, jeg er misundelig på alle dine samtaler :blush:

Jeg brokker mig virkelig ikke. Det gør jeg ikke, selvom det lige om lidt lyder sådan. Og jeg ved, at jeg ville have det på præcis samme måde, hvis jeg var dig. Men FUCK hvor er det hårdt, at man SÅ mange gange får skruet håbet helt op og er snublende nær for så at få alle tiders største spand vand i hovedet, når det så ikke bliver til noget. Men selvfølgelig, intet job uden samtaler, så det er FEDT med samtaler. Men det er altså også hårdt at blive SÅ skuffet hver gang. Og det er hårdt for psyken og selvtilliden - jeg skriver en kick-ass ansøgning og er på papiret rockersej, men er åbenbart herrenedern som person.....! :-D Ej, lad os nu ikke starte den diskussion igen, men det er svært at blive ved med at bevare håbet og troen på sig selv - også selvom man kommer til mange samtaler.

MEN, det skal nok lykkes for os alle sammen, så må vi jo bare hjælpes ad med at hive hinanden op igen, når vi falder.
3
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Indlægaf 2SHY » 11. okt 2015, 10:21

Jeg kan godt sætte mig ind i det der med samtalerne. Jeg orker næsten ikke at geare mig op hver gang fordi jeg ved det som regel ender i et afslag. Men samtaler er gode og nødvendige og jeg bliver altid glad for indkaldelser (næsten - jeg var ikke super glad for at skulle til samtale på Læsø det indrømmer jeg) og man får selvfølgelig også noget rutine i de der ting man tit kan blive spurgt om så det er fint nok.

Jeg krydser i hvert fald fingre :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 11. okt 2015, 10:46

Den der 1. runde samtale, jeg venter på svar fra, da jeg blev indkaldt til den, var jeg faktisk ved at tude. Jeg orkede ikke... Jeg ved godt, det er skide forkælet, men jeg vidste bare, at nu begyndte ENDNU en omgang, hvor man går og håber og håber. I første omgang 1-2 uger for at vide, om man er gået til 2. runde, så yderligere 1-2 uger for at vide, om man er gået til 3. runde, og så lige et par dage mere for så at få afslaget.

Men SELVFØLGELIG er jeg glad for mine samtaler, netop pga den rutine man altid får ud af det, uanset hvordan det ender. Det er faktisk lige som ansøgninger: Når jeg tænker på mine første samtaler, krymper jeg nærmest tæerne i bar pinlighed over de ting, jeg fik sagt! :lol: I dag er jeg meget mere selvsikker og langt bedre til at sælge mig selv. Og måske mere vigtigt: Det bliver mere og mere sjældent, at de kan tage mig på sengen med mærkelige spørgsmål, dvs det er mere og mere sjældent, at jeg fremstår usikker og tøvende.

Jeg krydser også fingre for dig 2shy - også selvom det er på læsø!
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 11. okt 2015, 10:55

^ Læsø var sidste år og det blev gudskelov ikke til noget. Vildt sær samtale hvor lederen sad og trashede hende man skulle erstatte også selvom jeg havde fortalt at jeg kendte vedkommende :8: Mega dårlig stil og det var i den grad ubehageligt også selvom jeg var enig i de ting der blev sagt
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 574
Likede indlæg: 5095

Indlægaf ManicNinja » 11. okt 2015, 11:40

2SHY skrev:^ Læsø var sidste år og det blev gudskelov ikke til noget. Vildt sær samtale hvor lederen sad og trashede hende man skulle erstatte også selvom jeg havde fortalt at jeg kendte vedkommende :8: Mega dårlig stil og det var i den grad ubehageligt også selvom jeg var enig i de ting der blev sagt

Aj, okay! Tal om situation, som det må have været fuldstændigt umuligt for dig at navigere i! :wacko: Ligesom man IKKE som ansøger kritiserer sin nuværende arbejdsplads (hvis man har sådan én), så sidder den, der udbyder jobbet sgu da heller ikke og sviner sine medarbejdere. For filan, hvor er det uprofessionelt! :shock: :stoned:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 11. okt 2015, 13:19

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:^ Læsø var sidste år og det blev gudskelov ikke til noget. Vildt sær samtale hvor lederen sad og trashede hende man skulle erstatte også selvom jeg havde fortalt at jeg kendte vedkommende :8: Mega dårlig stil og det var i den grad ubehageligt også selvom jeg var enig i de ting der blev sagt

Aj, okay! Tal om situation, som det må have været fuldstændigt umuligt for dig at navigere i! :wacko: Ligesom man IKKE som ansøger kritiserer sin nuværende arbejdsplads (hvis man har sådan én), så sidder den, der udbyder jobbet sgu da heller ikke og sviner sine medarbejdere. For filan, hvor er det uprofessionelt! :shock: :stoned:

Det var vildt ubehageligt og svært at finde en grimasse der kunne passe. Hvad har hun tænkt på? Jeg får da ikke lyst til at arbejde et sted hvor jeg potentielt kan se frem til at blive svinet bag min ryg når jeg engang vælger at søge nyt arbejde. Det absurde var at hun også spurgte til hvordan jeg havde det med sladder og rygter og hvordan Læsø jo er et helt specielt samfund hvor alle kender alle og snakken går osv. Jo jo det kan jeg måske godt forestille mig men hun gjorde det da bestemt ikke til en positiv ting at alle kender alle og folk snakker.

Behøver jeg at sige jeg ikke søger til Læsø igen? Heller ikke selvom jeg bliver max desperat efter et job?
1

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 11. okt 2015, 13:21

I øvrigt er det rystende at hun finder på at udtale sig sådan om vedkommende velvidende at jeg kender hende der stopper. Hun kan ikke vide om vi er best friends og snakker sammen jævnligt eller om jeg bare kender hende sporadisk
0

Tilbage til "Job"