Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8442

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2016, 16:05

Tilly skrev:Tusind tak skal du have. Det inspirerer helt sikkert til en lidt ny tilgang for mig, du er virkelig til at få målrettet din ansøgning og til at give gode eksempler på hvordan du kan anvende dine kompetencer i den aktuelle praksis :) Jeg har kørt meget i ansøgninger hvor jeg laver et afsnit med bulletpoints, men trænger nok til at veksle lidt i mine tilgange til jobopslagene, så det er virkelig brugbar inspiration for mig :)

Velbekomme :) Jeg synes tit, det hjælper lidt at se ansøgninger fra andre fra eget eller beslægtede fag. Jeg har i hvert fald selv af og til fået en øjenåbner eller to hvor hvordan man også kan gribe en ansøgning an :) Jeg brugte en overgang bulletpoints med "Du/I skal ansætte mig fordi..." med 3 grunde til at man skulle vælge mig. Men altså... det fungerede bare ikke for mig åbenbart. Måske er det netop pga. det fag vi er indenfor. Punktopstilling kan måske blive for... "koldt/klinisk"? Måske vil de hellere have den lange smøre, så de får en fornemmelse af hvordan man vil formidle viden til den borger man står overfor? Jeg ved det ikke. Men jeg tænker da af og til over hvad de lægger vægt på ud over selve indholdet.

Kan Horsens i øvrigt bruges? Jeg er ved at printe opslag ud fra Jobindex og så den her

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/6919733
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 23
Likede indlæg: 328

Indlægaf Tilly » 14. aug 2016, 09:04

2SHY skrev:
Tilly skrev:Tusind tak skal du have. Det inspirerer helt sikkert til en lidt ny tilgang for mig, du er virkelig til at få målrettet din ansøgning og til at give gode eksempler på hvordan du kan anvende dine kompetencer i den aktuelle praksis :) Jeg har kørt meget i ansøgninger hvor jeg laver et afsnit med bulletpoints, men trænger nok til at veksle lidt i mine tilgange til jobopslagene, så det er virkelig brugbar inspiration for mig :)

Velbekomme :) Jeg synes tit, det hjælper lidt at se ansøgninger fra andre fra eget eller beslægtede fag. Jeg har i hvert fald selv af og til fået en øjenåbner eller to hvor hvordan man også kan gribe en ansøgning an :) Jeg brugte en overgang bulletpoints med "Du/I skal ansætte mig fordi..." med 3 grunde til at man skulle vælge mig. Men altså... det fungerede bare ikke for mig åbenbart. Måske er det netop pga. det fag vi er indenfor. Punktopstilling kan måske blive for... "koldt/klinisk"? Måske vil de hellere have den lange smøre, så de får en fornemmelse af hvordan man vil formidle viden til den borger man står overfor? Jeg ved det ikke. Men jeg tænker da af og til over hvad de lægger vægt på ud over selve indholdet.

Kan Horsens i øvrigt bruges? Jeg er ved at printe opslag ud fra Jobindex og så den her

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/6919733

Ja det hjælper virkelig meget, jeg har i hvert fald nok haft tendens til at køre meget i den samme "formel". Sidst jeg var jobsøgende kom jeg faktisk kun til samtale på ansøgninger hvor jeg kørte med bulletpoints, men det kan jo også bare have været et tilfælde. Jeg tror i hvert fald jeg vil prøve at veksle lidt.

Og tak for forslaget, har faktisk set de stillingsopslag, men Horsens er nok lidt for langt væk :)
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 23
Likede indlæg: 328

Indlægaf Tilly » 14. aug 2016, 15:50

Så har jeg fået sendt 2 ansøgninger i dag :)

Håber at få sendt lidt flere, her de næste par uger hvor jeg har ferie, og dermed mere overskud til skrive ansøgninger. Synes desværre bare at det generelt er lidt tyndt jobopslag for tiden, så håber der snart kommer lidt flere spændende opslag :)
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 14. aug 2016, 16:37

Tilly skrev:Så har jeg fået sendt 2 ansøgninger i dag :)

Håber at få sendt lidt flere, her de næste par uger hvor jeg har ferie, og dermed mere overskud til skrive ansøgninger. Synes desværre bare at det generelt er lidt tyndt jobopslag for tiden, så håber der snart kommer lidt flere spændende opslag :)

Jeg synes tit det kommer lidt i bølger indenfor vores benægtede brancher. I perioder er der noget nær ingenting og pludselig er der virkelig meget at handle på.

Jeg har sendt en i sidste uge og har 3 jeg har næsten færdige. Jeg har kig på et kursus som jeg ved tit efterspørges, og som jeg tror, jeg tidligere er blevet fravalgt til jobs fordi jeg ikke har det kursus. Nu kommer økonomien til at blive bedre, så jeg tror jeg må lukke øjnene og få taget det og se det som en investering i at stå bedre i min jobsøgning. Jeg skal bare lige have bekræftelse på at jeg er optaget på kurset, før jeg sender en masse cv'er ud hvor der står jeg er tilmeldt et kursus, jeg måske ikke har fået plads på
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

c.87
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf c.87 » 15. aug 2016, 13:50

Jeg var til to samtaler i sidste uge, får svar sidst på ugen - det ene job vil jeg VIRKELIG gerne have, det andet knap så meget... kan i hvert fald mærke at det ikke gør mig noget, hvis jeg får afslag. Kan ikke rigtig sætte en finger på hvorfor.
Nu har jeg så lige fundet en kommunikationsstilling som jeg vil søge, med frist d. 5/9. Jeg er uddannet indenfor kulturformidling, og en stilling som kommunikationsmedarbejder ligger derfor generelt ikke helt vildt langt fra mit eget felt, men alligevel er jeg aldrig blevet kaldt til samtale på en lignende stilling. Nogen her der søger kommunikationsstillinger og evt vil dele en ansøgning? Eller bare komme med gode råd? Stillingen er delvist indenfor kultursektoren.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1113

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 09:02

Jeg var til en jobsamtale i start-juli, som jeg aldrig fik svar på. Ringede til dem efter et stykke tid, men der havde de stadig ikke et svar til mig. I dag modtager jeg en mail, hvor de "takker for min ansøgning til stillingen, (EDIT! følgende er rettet) men din ansøgning er ikke en af dem, vi arbejder videre med" ... Jobsamtalen er ikke nævnt. Jeg havde egentligt troet, at jeg aldrig ville få svar på samtalen og da jeg er blevet ansat andetsteds, havde jeg lidt glemt det igen. Men nu blev jeg altså lidt provokeret af deres mail og skrev: "Jeg takker for svaret. Jeg var til jobsamtale den 8. juli angående stillingen xxx og vil høre, om mailen her også gælder som afslag på jobsamtalen?".

Var det forkert af mig? Det føltes godt at sende mailen, men nu fortryder jeg det lidt.
Senest rettet af Torn 16. aug 2016, 10:57, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 16. aug 2016, 09:26

Torn skrev:Jeg var til en jobsamtale i start-juli, som jeg aldrig fik svar på. Ringede til dem efter et stykke tid, men der havde de stadig ikke et svar til mig. I dag modtager jeg en mail, hvor de "takker for min ansøgning til stillingen, men den er blevet besat til anden side" ... Jobsamtalen er ikke nævnt. Jeg havde egentligt troet, at jeg aldrig ville få svar på samtalen og da jeg er blevet ansat andetsteds, havde jeg lidt glemt det igen. Men nu blev jeg altså lidt provokeret af deres mail og skrev: "Jeg takker for svaret. Jeg var til jobsamtale den 8. juli angående stillingen xxx og vil høre, om mailen her også gælder som afslag på jobsamtalen?".

Var det forkert af mig? Det føltes godt at sende mailen, men nu fortryder jeg det lidt.

Det var måske ikke det smarteste træk, men det er jo omvendt heller ikke nogle mennesker, du ønsker at arbejde sammen med, så det ville jeg nok bare arkivere i bunken med oplevelser og komme videre.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 10:37

Rapfisk skrev:Det var måske ikke det smarteste træk, men det er jo omvendt heller ikke nogle mennesker, du ønsker at arbejde sammen med, så det ville jeg nok bare arkivere i bunken med oplevelser og komme videre.

Vil du uddybe, hvorfor det ikke var smart? Jeg tænker det jo også selv, men på den anden side har jeg oprigtigt undret mig over, at de ikke ville svare mig angående samtalen og blev derfor forvirret over, at min ansøgning blev afvist, men ikke min jobsamtale. Eller tænker du afvisningen på jobansøgningen pr. mail også automatisk angik jobsamtalen? For så har jeg misforstået dem. De har desuden ikke svaret.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 480
Likede indlæg: 1566

Indlægaf Spjaerten » 16. aug 2016, 10:48

Torn: Altså det gir da sig selv det generelt er et afslag både på ansøgningen og samtalen.
Forstår ikke du kan være i tvivl.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 16. aug 2016, 10:52

Torn skrev:
Rapfisk skrev:Det var måske ikke det smarteste træk, men det er jo omvendt heller ikke nogle mennesker, du ønsker at arbejde sammen med, så det ville jeg nok bare arkivere i bunken med oplevelser og komme videre.

Vil du uddybe, hvorfor det ikke var smart? Jeg tænker det jo også selv, men på den anden side har jeg oprigtigt undret mig over, at de ikke ville svare mig angående samtalen og blev derfor forvirret over, at min ansøgning blev afvist, men ikke min jobsamtale. Eller tænker du afvisningen på jobansøgningen pr. mail også automatisk angik jobsamtalen? For så har jeg misforstået dem. De har desuden ikke svaret.

Det kan du tro.

Det er helt klart for dårligt, at de ikke har kontaktet dig, og en standardmail efter en samtale er - selv, når den kommer til tiden - utroligt dårlig stil.

Når de skriver, at stillingen er besat til anden side, må det betyde, at afslaget også gælder din samtale. Der, hvor jeg synes, at du begår et faux pas er, at du vælger en spydig formulering. Sådan ville jeg læse din mail, selv om jeg kan forstå på din opfølgning, at det var et oprigtigt spørgsmål. Du er i din gode ret til at efterspørge en bedre feedback, og derfor ville jeg have brugt en formulering, der lagde op til det (hvis du ønskede mere kontakt med dem).
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 10:53

Spjaerten skrev:Torn: Altså det gir da sig selv det generelt er et afslag både på ansøgningen og samtalen.
Forstår ikke du kan være i tvivl.

Okay. Jeg tænkte mailen var et udtryk for de skriftlige ansøgninger, da de skrev "at min ansøgning ikke var en af dem, de ville arbejde videre med", når nu jeg havde været til samtale. Nå, pyt. Jeg har i hvert fald fanget den nu.
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 10:55

Rapfisk skrev:
Torn skrev:

Det kan du tro.

Det er helt klart for dårligt, at de ikke har kontaktet dig, og en standardmail efter en samtale er - selv, når den kommer til tiden - utroligt dårlig stil.

Når de skriver, at stillingen er besat til anden side, må det betyde, at afslaget også gælder din samtale. Der, hvor jeg synes, at du begår et faux pas er, at du vælger en spydig formulering. Sådan ville jeg læse din mail, selv om jeg kan forstå på din opfølgning, at det var et oprigtigt spørgsmål. Du er i din gode ret til at efterspørge en bedre feedback, og derfor ville jeg have brugt en formulering, der lagde op til det (hvis du ønskede mere kontakt med dem).

De skrev forresten ikke at stillingen er besat. Kun at min ansøgning "vil de ikke arbejde videre med". Men min formulering er nok desværre spydig. De har ikke ligefrem ringet 'senest en uge efter samtalen', som de fortalte til samtalen. :stoned: Nå, jeg har lært af det.
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 10:56

Ups! Jeg kan se min gengivelse i første besked var forkert. De har ikke skrevet, at stillingen var besat til anden side, men derimod at min ansøgning ikke var en de ville arbejde videre med.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 480
Likede indlæg: 1566

Indlægaf Spjaerten » 16. aug 2016, 11:21

Torn skrev:Ups! Jeg kan se min gengivelse i første besked var forkert. De har ikke skrevet, at stillingen var besat til anden side, men derimod at min ansøgning ikke var en de ville arbejde videre med.

Så gir det mening!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 16. aug 2016, 17:57

Jeg har jo haft mine kvababbelser omkring det her med allerede nu at søge andre stillinger. Så jeg endte med at melde klart ud omkring det hele til min TR der trods alt har tavshedspligt. Hun er virkelig noget af det sødeste og jeg har virkelig fået mere ro i maven over det efter at have skrevet med hende om det.

Hun siger præcis som jer, at det er helt naturligt og forventeligt, at jeg søger videre når det kun er et vikariat. Det er i øvrigt også et krav og en ret jeg har og også at jeg skal kunne tage fri til samtaler. Hun vil så prøve at spørge min souschef om hvordan man lige griber det an, fordi de stillinger jeg søger ligger så langt væk, at det vil tage en hel dag at komme frem og tilbage. Holder min statistik i forhold til indkaldelser til samtaler, så kan det godt ende med at blive til en del dage. Men vi må se hvad det bliver til.

I mellemtiden har jeg søgt om at komme på et af de dyrere men også hyppigt efterspurgte kurser og så må vi se om jeg får en plads der. Jeg ville helst bruge pengene på noget gæld, men jeg ser det som en investering i et kommende job. Heldigvis kan jeg dele betalingen over 2 rater så det bliver lidt mere spiseligt end at fyre knap 6000 af på en gang
3

Tilbage til "Job"