Jobjagter-tråden

Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 366

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf JackieO » 17. aug 2016, 12:43

Torn skrev:Jeg var til en jobsamtale i start-juli, som jeg aldrig fik svar på. Ringede til dem efter et stykke tid, men der havde de stadig ikke et svar til mig. I dag modtager jeg en mail, hvor de "takker for min ansøgning til stillingen, (EDIT! følgende er rettet) men din ansøgning er ikke en af dem, vi arbejder videre med" ... Jobsamtalen er ikke nævnt. Jeg havde egentligt troet, at jeg aldrig ville få svar på samtalen og da jeg er blevet ansat andetsteds, havde jeg lidt glemt det igen. Men nu blev jeg altså lidt provokeret af deres mail og skrev: "Jeg takker for svaret. Jeg var til jobsamtale den 8. juli angående stillingen xxx og vil høre, om mailen her også gælder som afslag på jobsamtalen?".

Var det forkert af mig? Det føltes godt at sende mailen, men nu fortryder jeg det lidt.

Jeg synes du med rette kan føle dig provokeret af, at de ikke melder tilbage efter en jobsamtale. Det virker ret respektløst over for ansøgerne - og også temmelig uprofessionelt. Så på den baggrund er et standardafslag over en måned senere som en lort med lort på. Udover at de ikke har orket/gidet/husket at melde tilbage på din samtale, kan de ikke engang huske, at du har været til samtale.

Jeg ville også være blevet sur og havde sikkert også tænkt, at de havde fortjent at få at vide, at deres behandling af ansøgerne var kritisabel. Når det er sagt får man jo også altid at vide, at man ikke skal brænde nogen broer, og man skal holde alle døre åbne, osv. Men jeg går ud fra, at siden du ikke selv kontaktede dem, da du ikke hørte noget efter samtalen, var det måske heller ikke drømmejobbet eller drømmevirksomheden for dig.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10238

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. aug 2016, 13:27

Torn skrev:
De skrev forresten ikke at stillingen er besat. Kun at min ansøgning "vil de ikke arbejde videre med". Men min formulering er nok desværre spydig. De har ikke ligefrem ringet 'senest en uge efter samtalen', som de fortalte til samtalen. :stoned: Nå, jeg har lært af det.

Jeg ville have gjort det samme som dig. Da jeg havde været til en jobsamtale, hvor jeg følte mig dårligt behandlet og talt ned til, forberedte jeg mig på, hvad jeg ville sige, når afslaget kom, og det var ikke med feedback eller andet konstruktivt for øje. Jeg er ikke bevidst uforskammet, men hvis man decideret fronter på mig, får man en markering retur.

Jeg synes, at man indbyder til en reaktion, når man sender et standardafslag efter en samtale, hvad enten det skyldes sjuskeri eller et kedeligt syn på andre mennesker.
0
Je suis un tableau noir.
Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Indlægaf Chungodongowongo » 18. aug 2016, 18:55

Lidt nyt fra den her front. Jeg er blevet indkaldt til en jobsamtale i næste uge. Det er første gang, at der har været hul igennem siden jeg afsluttede uddannelse for 8 uger siden. Det er ikke sikkert, at det kaster et endeligt jobtilbud af sig, men det føles godt at have ramt noget, der måske kan give noget. Tidligere i dag fik jeg dels mail om jobsamtale, men samtidig kom der også et afslag på en anden stilling, hvor de havde modtaget 135 ansøgninger. :)
5
hvz74
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Indlægaf hvz74 » 18. aug 2016, 22:26

TheAuthor skrev:
Hm ja, det er da lidt tosset. Nu kan jeg jo så også kun tage udgangspunkt i, at jeg ville have været dagpengeberettiget (det blev aldrig aktuelt, fordi nu fik jeg et job inden det nåede dertil), men hold op, hvor er de regler på jobcenter også kringlede og jeg synes virkelig de spænder ben for sig selv (eller nærmere de ledige). :rulle:

Jeg håber du finder ud af noget og at din potentielle arbejdsgiver kan se, at du faktisk forsøger at gøre hvad du kan, med de muligheder du har. :gogo: Dét i sig selv, må da give lidt point. :)

Well, jeg blev da indkaldt til 2. samtalerunde. Jeg tror ikke helt de har fanget den med tidsgrænsen, men om ikke andet har jeg fået lidt ekstra tid til at sælge mig selv på. Så må vi se hvad der sker.
0
hvz74

Indlægaf hvz74 » 19. aug 2016, 19:24

Dobbeltposter igen: Da jeg så dukkede op til 2. samtale, stod chefen med en kontrakt klar til underskrift. Så jeg kan melde mig "ud af tråden" pr. 1/9, men bliver nok hængende alligevel. :D
12
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Rapfisk » 19. aug 2016, 19:27

hvz74 skrev:Dobbeltposter igen: Da jeg så dukkede op til 2. samtale, stod chefen med en kontrakt klar til underskrift. Så jeg kan melde mig "ud af tråden" pr. 1/9, men bliver nok hængende alligevel. :D

TILLYKKE! :pompom:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
hvz74

Indlægaf hvz74 » 19. aug 2016, 21:24

Rapfisk skrev:
hvz74 skrev:Dobbeltposter igen: Da jeg så dukkede op til 2. samtale, stod chefen med en kontrakt klar til underskrift. Så jeg kan melde mig "ud af tråden" pr. 1/9, men bliver nok hængende alligevel. :D

Takskeha :blomst:

Jeg ender nok med at have en uge eller halvanden "uden ydelse" inden jeg starter, men mon ikke der ligger en sparegris et sted der kan slagtes. Jeg tror ikke det er det værd at skulle lave budget, hente kontoudskrifter, evt. få banken til at attestere at jeg ikke kan tage lån i friværdien osv. bare for 8 dages kontanthjælp.

Jeg skal så bare sikre mig at jeg får afmeldt mig fra Jobnet på ordentlig vis - jeg mener ikke, at man bare kan afmelde sig med årsagen "jeg ønsker ikke at være til rådighed for arbejdsmarkedet i en periode, that's it" online. Men det tror jeg min a-kasse kan hjælpe med.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 20. aug 2016, 08:27

hvz74 skrev:
Rapfisk skrev:

Jeg ender nok med at have en uge eller halvanden "uden ydelse" inden jeg starter, men mon ikke der ligger en sparegris et sted der kan slagtes. Jeg tror ikke det er det værd at skulle lave budget, hente kontoudskrifter, evt. få banken til at attestere at jeg ikke kan tage lån i friværdien osv. bare for 8 dages kontanthjælp.

Jeg skal så bare sikre mig at jeg får afmeldt mig fra Jobnet på ordentlig vis - jeg mener ikke, at man bare kan afmelde sig med årsagen "jeg ønsker ikke at være til rådighed for arbejdsmarkedet i en periode, that's it" online. Men det tror jeg min a-kasse kan hjælpe med.

Det kan man ikke, det har min veninde lige været igennem, men da hun ringede, var det ikke det store problem.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
hvz74

Indlægaf hvz74 » 22. aug 2016, 20:39

Rapfisk skrev:
hvz74 skrev:
Rapfisk skrev:

Det kan man ikke, det har min veninde lige været igennem, men da hun ringede, var det ikke det store problem.

Tak for tippet - ringede i dag med det samme, og det gik glat igennem. Jeg fik lige dobbelttjekket med a-kassen hvor lang tid jeg har tilbage, og jeg har denne uge med. Så jeg har allerede opfyldt mit jobsøgningskrav med at ringe til forskellige vikarbureauer og fortælle dem, at hvis de skulle bruge mig til endagstjanser (fx akut vikariat), så skulle de kontakte mig NU, for i næste uge er jeg fåtting ligeglad :-D
2
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Re: Jobjagter-trådene

Indlægaf Tilly » 23. aug 2016, 07:15

Ih altså, hvorfor er der absolut intet at søge når jeg endelig føler mig motiveret til at søge nyt job :wacko: Har ferie i denne uge, uden de store planer, så har havde egentlig planlagt at bruge tid på ansøgninger i denne uge, men har kun set et enkelt opslag indtil videre som måske kunne være lidt interessant. Om ikke andet, så kan det være jeg søger det for at øve mig på at skrive ansøgninger ;)
0
Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Indlægaf Chungodongowongo » 24. aug 2016, 22:56

Chungodongowongo skrev:Lidt nyt fra den her front. Jeg er blevet indkaldt til en jobsamtale i næste uge. Det er første gang, at der har været hul igennem siden jeg afsluttede uddannelse for 8 uger siden. Det er ikke sikkert, at det kaster et endeligt jobtilbud af sig, men det føles godt at have ramt noget, der måske kan give noget. Tidligere i dag fik jeg dels mail om jobsamtale, men samtidig kom der også et afslag på en anden stilling, hvor de havde modtaget 135 ansøgninger. :)

Opdatering på samtalen: Jeg har opnået fastansættelse i en 37-timers stilling med start allerede på fredag. Hurra. :)
16
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 25. aug 2016, 04:24

Chungodongowongo skrev:
Chungodongowongo skrev:Lidt nyt fra den her front. Jeg er blevet indkaldt til en jobsamtale i næste uge. Det er første gang, at der har været hul igennem siden jeg afsluttede uddannelse for 8 uger siden. Det er ikke sikkert, at det kaster et endeligt jobtilbud af sig, men det føles godt at have ramt noget, der måske kan give noget. Tidligere i dag fik jeg dels mail om jobsamtale, men samtidig kom der også et afslag på en anden stilling, hvor de havde modtaget 135 ansøgninger. :)

Opdatering på samtalen: Jeg har opnået fastansættelse i en 37-timers stilling med start allerede på fredag. Hurra. :)

Tillykke :klap:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 25. aug 2016, 17:46

Puha, jeg har to samtaler i næste uge! En almindelig stilling mandag og praktiksamtale onsdag. Er ret spændt på samtalen om mandagen, der er åbenbart en case man skal løse - og videre diskutere til samtalen. Praktikken er jeg ret sikker på at få, men vil selvfølgelig hellere have et rigtigt job!
2
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 26. aug 2016, 16:34

Hvor mange referencer har I på jeres CV? :)
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 26. aug 2016, 20:56

Oddinary skrev:Hvor mange referencer har I på jeres CV? :)

Ikke nogen. De kan rekvireres ved behov.
1

Tilbage til "Job"