Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Elefanne
Kort karma: 13
Likede indlæg: 125

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Elefanne » 19. okt 2016, 19:54

Jeg vil gerne melde mig under fanerne :D

Jeg er nyuddannet. Forsvarede mit speciale den 29. august og har været ledig siden. Jeg synes - indtil videre - det er sjovt at være ledig. At lære at sætte ord på, hvad det så rent faktisk er jeg kan og samtidig være selektiv i forhold til, hvad det er jeg gerne vil. Det generer mig - endnu - ikke at rende til møder og workshops hos A-kassen :)

Jeg var til min første jobsamtale i fredags - er gået videre til 2. samtalerunde, som foregår i næste uge. Det bliver spændende :klap:
2
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 37
Likede indlæg: 720

Indlægaf Lucia » 20. okt 2016, 07:22

Velkommen til :D

Nyd at du synes det er sjovt, så længe det varer, for det kan hurtigt vende har jeg fundet ud af. Jeg har været ledig i knap 4 mdr. (også nyuddannet) og jeg er ret træt af det for tiden. Ikke så meget møder i a-kasse/jobcenter (der har kun været 3 indtil videre), men mere at der ikke er så meget relevant at søge og at de 3 samtaler, jeg har været til, ikke er blevet til mere. Selvom jeg egentlig ikke tror, jeg ville passe særlig godt ind de steder.

Men sejt med 2. samtale! Krydser fingre :D
1
Brugeravatar
Elefanne
Kort karma: 13
Likede indlæg: 125

Indlægaf Elefanne » 29. okt 2016, 11:56

Æv, jeg fik desværre ikke jobbet. De gik med én der havde erfaring med et specifikt program fra en anden stilling. Som hun sagde - det var jo, desværre påpegede hun, lettere for dem at vælge en med erfaring, for så behøvede de ikke oplære vedkommende, som hvis de havde valgt mig ;)
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 96
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1711

Indlægaf Luffegås » 29. okt 2016, 13:51

Lucia skrev:Velkommen til :D

Nyd at du synes det er sjovt, så længe det varer, for det kan hurtigt vende har jeg fundet ud af. Jeg har været ledig i knap 4 mdr. (også nyuddannet) og jeg er ret træt af det for tiden. Ikke så meget møder i a-kasse/jobcenter (der har kun været 3 indtil videre), men mere at der ikke er så meget relevant at søge og at de 3 samtaler, jeg har været til, ikke er blevet til mere. Selvom jeg egentlig ikke tror, jeg ville passe særlig godt ind de steder.

Men sejt med 2. samtale! Krydser fingre :D

Ja, folk skal nyde de har det sådan, jeg blev uddannet i januar, og er stadig ledig, bortset fra 2 mdrs. job jeg nåede at have et sted før de fejlagtigt fyrede mig :( Og det er virkelig ikke sjovt mere ikke at have erfaring, og skrive de ansøgninger.. Og der er skam nok af jobs for mig, men det er svært at få dem :( Nu er jeg nået dertil jeg nok snart bliver nød til at finde noget fabriksarbejde, eller ufaglært, noget som min krop ikke før har haft det godt med.. Og det piner mig at have taget en uddannelse, jeg måske skal opgive nogensinde at få brugt.
0
Brugeravatar
Lucia

Indlægaf Lucia » 29. okt 2016, 16:24

Elefanne skrev:Æv, jeg fik desværre ikke jobbet. De gik med én der havde erfaring med et specifikt program fra en anden stilling. Som hun sagde - det var jo, desværre påpegede hun, lettere for dem at vælge en med erfaring, for så behøvede de ikke oplære vedkommende, som hvis de havde valgt mig ;)

Ja, det giver jo sådan set fin mening, at de vælger nogen med mere erfaring, men det gør også bare at det bliver ekstra meget op ad bakke for os, der ikke har nogen erfaring endnu.
Men det er bare en ret træls begrundelse for afslag, som det jo er lidt svært at gøre så meget ved på egen hånd. Det er også dét, jeg primært er blevet valgt fra på indtil videre.

Luffegås skrev:Ja, folk skal nyde de har det sådan, jeg blev uddannet i januar, og er stadig ledig, bortset fra 2 mdrs. job jeg nåede at have et sted før de fejlagtigt fyrede mig :( Og det er virkelig ikke sjovt mere ikke at have erfaring, og skrive de ansøgninger.. Og der er skam nok af jobs for mig, men det er svært at få dem :( Nu er jeg nået dertil jeg nok snart bliver nød til at finde noget fabriksarbejde, eller ufaglært, noget som min krop ikke før har haft det godt med.. Og det piner mig at have taget en uddannelse, jeg måske skal opgive nogensinde at få brugt.

Jeg føler virkelig med dig! Hvad er det også for noget at fyre dig ved en fejl?!
At være ledig er bare ikke særlig sjovt i længden, og det er sindssygt svært at holde modet oppe, synes jeg. Og jeg har ikke engang været ledig så længe.
Jeg er også allerede begyndt så småt at søge uden for mit felt, søgte et telemarketingjob i denne uge, bare for at komme i gang med et eller andet og slippe for dagpengeræset. Jeg har det også lidt ambivalent med det, fordi jeg føler jeg bør bruge min uddannelse og ikke skal forsøge at stjæle jobs fra folk, som har færre muligheder at vælge imellem, fordi de ikke har samme kvalifikationer.

Nu ved jeg ikke, hvad du er uddannet inden for, men måske du kan finde en alternativ måde at bruge noget af det, du har lært, selvom du måske ikke lige får et job, der er oplagt med din uddannelse? Så du ikke føler, din uddannelse er helt spildt :)
0
Brugeravatar
Lucia

Indlægaf Lucia » 3. nov 2016, 15:16

Argh, fik i går en opringning om et job, jeg søgte for nogle uger siden og som jeg egentlig havde afskrevet, fordi jeg ikke havde hørt noget fra dem.
Havde ikke mulighed for at tage opkaldet, så ringede tilbage i dag og regnede med at det bare var et omkald, hvor der skulle aftales tidspunkt for en samtale. Men det viste sig så at selve telefonopkaldet var en jobsamtale i sig selv :nerve: :panik: Den procedure har jeg aldrig været ude for. Så jeg sad pludselig dér og var helt og aldeles uforberedt, så tror jeg fik svaret lidt dumt på en del af spørgsmålene. Men så har jeg da prøvet det :genert:
1
Brugeravatar
Luffegås

Indlægaf Luffegås » 14. nov 2016, 09:55

Har lige fået en åbenbaring.. Har aldrig lagt mærke til at på alles CV'er, der er det de færreste der skriver måneden, men året. Det synes jeg er så forkert, men jeg er den enste føler jeg der ikke KUN skriver årstal.

Hvad gør I, skriver i "2015" eller skriver i "Februar 2015- august 2015"??
0
Brugeravatar
Lucia

Indlægaf Lucia » 14. nov 2016, 10:27

Jeg skriver kun årstal. Både fordi det ser rodet ud og fordi jeg egentlig synes det er ligegyldig information, så det har jeg ikke noget problem med at udelade. Hvis der er nogen, der vil vide det mere præcist, så må de kigge på min linkedin eller spørge. Jeg tvivler på, der er ret mange, der går op i det.
De konsulenter, jeg har hørt udtale sig om det, har også sagt at årstal er fint.
0
avdotja
Kort karma: 130
Likede indlæg: 2197

Indlægaf avdotja » 14. nov 2016, 10:31

Jeg skriver også måned samt år, føler lidt jeg skjuler noget ellers. Men tror nu ikke de reelt betyder det store
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 17
Likede indlæg: 666

Indlægaf Myresluger » 14. nov 2016, 19:24

Luffegås skrev:Har lige fået en åbenbaring.. Har aldrig lagt mærke til at på alles CV'er, der er det de færreste der skriver måneden, men året. Det synes jeg er så forkert, men jeg er den enste føler jeg der ikke KUN skriver årstal.

Hvad gør I, skriver i "2015" eller skriver i "Februar 2015- august 2015"??

Det afhænger af længden af ansættelsen. Hvis det er kortere tid (under 2 år) ville jeg nok komme måned på for at man ikke skal være i tvivl om det er en 2 måneders ansættelse eller 1 1/2 år ;)
2
Buller
Kort karma: 42
Likede indlæg: 862

Indlægaf Buller » 23. nov 2016, 23:42

Der er ikke så meget gang i tråden for tiden? Er der ikke flere der nørkler rundt med at søge jobs?

Jeg skal til samtale i morgen, det bliver min 3. jobsamtale siden jeg pludselig fik en indskydelse, i september vel, om at begynde at søge jobs der matchede min 8 år gamle akademikeruddannelse.

Fordi jeg har lavet alt muligt ral i mellemtiden og er ved at læse en prof. bsc så kan jeg søge alt og ingenting. Så det gjorde jeg, men efterhånden som jeg har fundet lidt hoved og hale i det hele har jeg fundet en ret klar retning, og det er også den jeg har fået alle 3 samtaler inden for. Spøjst.
Jeg synes faktisk det er lidt sjovt det hele, endnu, fordi det er en hel ny verden jeg ikke rigtig har overvejet men egentlig fået kvalificeret mig ret godt inden for. Så nu læser jeg om virksomheder og begreber og opdager nye mulige stillinger.

Det har og også et element af hårdt over sig, jeg studerer på min prof.bsc, arbejder fuld tid ved siden af og søger jobs. Det skal lige times så jeg ikke er alt for kvæstet til samtalerne.

Gad vide hvad det ender med, hehe.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1191
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11152

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2016, 05:36

Der er en del slået op for tiden indenfor mit fag. Mest vikariater men der er også en fast stilling, hvor det dog ikke er nærmere defineret hvilken målgruppe man skal arbejde med. Jobbet ligger i Nordjylland og ligger så man sagtens ville kunne bo i Aalborg og køre frem og tilbage.

Jeg vil rigtig gerne tilbage til Aalborg og Nordjylland i det hele taget. Jeg vil gerne have en fast stilling og kunne droppe jobsøgningsstress. Men samtidig er jeg rigtig glad for at være hvor jeg er nu og hvor der trods alt også kunne være en chance for at blive tilbudt noget fast på længere sigt.

Så jeg ved ikke rigtig. Der er frist på mandag og vist nok samtaler på onsdag (det er altså virkelig upraktisk fordi det tager en hel dag at være væk for en 30 min samtale). Måske skulle jeg bare søge den og så se hvad der kommer ud af det. Det er ikke engang sikkert de kan bruge mig eller kalder mig til samtale
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 735
Likede indlæg: 6182

Indlægaf Rapfisk » 24. nov 2016, 06:59

2SHY skrev:Der er en del slået op for tiden indenfor mit fag. Mest vikariater men der er også en fast stilling, hvor det dog ikke er nærmere defineret hvilken målgruppe man skal arbejde med. Jobbet ligger i Nordjylland og ligger så man sagtens ville kunne bo i Aalborg og køre frem og tilbage.

Jeg vil rigtig gerne tilbage til Aalborg og Nordjylland i det hele taget. Jeg vil gerne have en fast stilling og kunne droppe jobsøgningsstress. Men samtidig er jeg rigtig glad for at være hvor jeg er nu og hvor der trods alt også kunne være en chance for at blive tilbudt noget fast på længere sigt.

Så jeg ved ikke rigtig. Der er frist på mandag og vist nok samtaler på onsdag (det er altså virkelig upraktisk fordi det tager en hel dag at være væk for en 30 min samtale). Måske skulle jeg bare søge den og så se hvad der kommer ud af det. Det er ikke engang sikkert de kan bruge mig eller kalder mig til samtale

Ville det give mening at ringe at spørge til målgruppen? Måske kan det hjælpe dig med at afklare. Det virker som om, de er glade for dig, hvor du er, så det er en god situation at stå i.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 735
Likede indlæg: 6182

Indlægaf Rapfisk » 24. nov 2016, 07:00

Det er en spændende tid, Buller!
0
Brugeravatar
Luffegås

Indlægaf Luffegås » 24. nov 2016, 07:43

Har opfyldt denne uges 2 krav om jobsøgning, dog jobs med min 1. uddannelse. Jobs jeg måske fint kan komme til samtale på, men jobs der så afviser mig fordi jeg er for overkvalificeret, i kraft af min 2. uddannelse. Jeg prøvede i ansøgningerne at fortælle hvorfor jeg faldt for uddannelsen, hvorfor jeg mener min 2. uddannelse har givet mig flere kompetencer til at varetage jobs inden for 1. uddannelsesfelt, og hvor meget jeg gerne vil tilbage til det felt.
Jeg tror jo ikke helt selv på det, jeg vil bare så gerne videre i mit liv, men det er jo min nyeste uddannelse jeg føler er "mit kald" i livet, og det jeg vil helst resten af mit liv. Men jeg vil som sagt også virkelig bare gerne have mere end dagpenge, og det er et fint arbejde hvor jeg vil kunne udfører jobbet meget godt.
0

Tilbage til "Job"