Jobjagter-tråden

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf englishchannel » 13. okt 2015, 15:52

Neenah skrev:
englishchannel skrev:
Jeg aner ikke om du kan bruge det, men jeg prøver virkelig at se mig selv udefra i disse dage. Og komme lidt væk fra: "Jamen, hvad vil jeg gerne! Hvad brænder jeg for?" og så i stedet prøve at sige: "Jamen, jeg har de og de faglige kompetencer. Jeg har de og de personlige komptencer. Er der nogen som helst, der vil kunne bruge det til noget?" og så prøver jeg at være rimelig fordomsfri og ikke straks at tænke: "Ej, men det lyder også kedeligt!" eller "Nej, jeg må da kunne bruge mine evner bedre end det!". Og så, når jeg kommer til at skulle i praktik, at gå efter et sted, hvor mine personlige interesser rammer sammen med noget som andre faktisk kan bruge, også selvom det måske ikke er det, jeg regnede med. Giver det mening?

Altså i forhold til dig (og nu tager jeg forbehold for, at jeg ikke rigtigt kender dig andet end herindefra), ville jeg simpelthen tage udgangspunkt i din vejledererfaring, for det er det, du har lavet indtil videre og det er der, dine største kompetencer ligger. Og så relativt meget droppe tanken om f.eks. at blive kommunikationsrådgiver eller udviklingskonsulent eller lignende, for hvis vi skal være ærlige, er det lidt ligesom mine styrelsesjobs. Det lyder godt på papiret, men vi kan ikke rigtigt tilbyde noget relevant erfaring eller specielle kompetencer på nuværende tidspunkt, og det er der med garanti en masse andre, der kan. Måske kan det blive til noget på et senere tidspunkt, men der, hvor du faktisk kan tilbyde andet end drømme og motivation, er på vejlederområdet.

(Nu håber jeg ikke, at du synes, at jeg går over stregen i det her indlæg :kys: Jeg tror bare, at vi er meget i samme situation og så kan det være, at jeg projekterer mine egne erkendelser over på dig.)

Jeg kan godt se dine begrundelser med de oplevelser du har haft. Men hvis det er din eneste årsag til at søge væk fra den branche, så er det måske værd at undersøge den alligevel, og så prøve at researche lidt på arbejdsforhold for at være mere sikker på at havne et godt sted? I det mindste har man da en del flere rettigheder og pondus som fuldtidsansat.

Det der med at være fordomsfri kunne jeg også lære lidt af. På den anden side, så hjælper mine fordomme mig til ikke at søge i øst, vest og på månen :D

Du kan gå over streger hvor du vil - jeg skal nok sige fra :D Men lige den med vejledererfaringen synes jeg faktisk ikke nødvendigvis er vejen at gå, af flere årsager. For det første fordi jeg med mine 2,5 års erfaring på deltid har et meget begrænset teoretisk udgangspunkt, og har svært ved at konkurrere med dem der enten har professionsbachelorer eller diplomuddannelser i vejledning. Jeg har erfaring, ja, men jeg synes faktisk ikke selv jeg er en specielt dygtig vejleder på den vejledningsfaglige måde, og jeg har hverken interesse i eller lyst til at arbejde med grundskolevejledning. Det er som sådan heller ikke rigtig et område hvor man ligeså stille kan arbejde sig over i en anden afdeling, da de fleste vejlederstillinger er i forbindelse med vejledningscentre. Derfor har jeg været tilbageholdende med at søge den slags stillinger. Det er ikke engang fordi ansøgningerne har skrevet sig selv til de stillinger jeg så har søgt. Jeg nægter simpelthen at tro på, at det er det eneste jeg kan byde ind med.

Derudover valgte jeg jo min uddannelse fordi jeg elsker at tale engelsk, og i al beskedenhed er virkelig dygtig til det. Det er så ærgerligt hvis jeg skal ud og bestride et job, hvor jeg på ingen måde kan få lov til at bruge det. Det ville jeg være virkelig ked af. Derfor har jeg meget fokus på internationalt rettede jobs, og det er nok egentlig her jeg allerhelst vil ind. Det kan godt være min vejledererfaring ikke er direkte overførbar, men det har givet mig ret stor indsigt i uddannelsessystemet, hvor jeg jo gerne vil have foden indenfor - f.eks. på et international kontor. Og jeg har jo erfaring med mig fra andre stillinger også - fra den amerikanske ambassade, fra job i USA, som underviser i engelsk grammatik, som frivillig, som udvekslingsstuderende. Jeg er bare sådan lidt ærgerlig over at min vejlederstilling kommer til at definere hvad jeg kan, for selvom jeg elskede jobbet, så var det at holde oplæg, networking, rådgivning, informationsmøder og at jeg selv kunne definere mine arbejdsopgaver, jeg kunne lide ved jobbet, mere end vejledningsdelen.

Det kan godt være jeg ikke kan tilbyde noget specielt, men helt ærligt, så ville jeg hurtigt brænde ud hvis det eneste jeg skulle sidde med hver dag, var andres problemer, og det er derfor jeg ikke søger (ret mange) vejlederstillinger. Jeg tror på at både jeg og de vejledningssøgende er bedst tjent med at få en vejleder, der virkelig er dygtig til sit kram, og som også har lyst til at have det job.

Det kan godt være det er klogere at gå efter de jobs, men alene tanken gør mig ked af det.

Åh, jamen så har jeg misforstået. Jeg troede, at du kun havde vejledererfaring, men når du spænder så meget mere bredt, kan jeg godt se, at det ikke er den oplagte vej at gå :) Så er det måske i virkeligheden noget koordinator-agtigt, der er mere oplagt?
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 13. okt 2015, 17:00

milisa skrev:
ManicNinja skrev:
milisa skrev:English og Neenah, jeg kan genkende rigtig, rigtig meget af det, I skriver, i mig selv. Især det der med "hvis jeg ikke kan finde ud af det, så dropper jeg det"-genet. Det er garanteret også derfor, at jeg i den grad har knækket nakken på det her jobsøgningsnoget - for jeg kan jo altså ikke så godt bare droppe det, men jeg kan jo tilsyneladende ikke rigtig finde ud af det. Og hvad gør man så? Når man (læs: jeg...) hele sit liv har flygtet fra nederlag, så er det fakkertalt svært lige pludselig bare at stå i kviksand og være tvunget til at tage slag på slag på slag. Jeg har slet ikke nogle redskaber til at tackle det. Det er jo også derfor, jeg bliver så utrolig såret af at læse indlæg som "du skal bare..." eller "det nytter jo ikke noget at tænke sådan, det skal du bare lade være med"... jamen for sevan, hvis jeg kunne det, så gjorde jeg det jo nok! Det er ikke superduper fedt at rende rundt og være ulykkelig det meste af tiden.

Milisa: Er oprigtigt ked af, hvis de "opsange" jeg har skrevet herinde, har stødt dig. Det er bestemt ikke meningen.

Som jeg også skrev i går, så HAR jeg for år tilbage selv siddet og skrevet 300+ ansøgninger, været i praktik og løntilskud uden en skid gevinst mht fastansættelse og til sidst været nogle få uger fra at ryge ud af dagpengesystemet. Jeg var sindssygt ked af det. Og max stresset, men formåede igennem måneder at bevare roen - og fokus - nogenlunde! Men selvfølgelig har vi da alle en grænse for, hvor meget modgang vi kan klare. Udfordringen er at få rykket den grænse et godt stykke. Gro noget hår på brystet og nogle kvindenosser i psyken.

Så jeg siger bestemt ikke, at man "bare" kan tænke anderledes - det ville sgu være arrogant. Men jeg siger, man er nødt til at prøve. Og i mit indlæg i går skrev jeg også, at jeg godt kan forstå, man som arbejdsløs bliver nedtrykt og måske ramt af uretfærdighedsfølelse.
Kernen er, at hvert menneske, når det bliver bragt i pressede og kriseprægede situationer (og det ER ufrivillig arbejdsløshed jo), er nødt til langsomt at udvikle/finde de "redskaber", du snakker om, for at kunne tackle situationen. Jeg vil vove den påstand, at ingen som sådan har disse redskaber og ved, hvordan de tackler det her pres af afvisning og uvished, før de har været i situationen. Og det, der virker til at få mig ovenpå, er ikke nødvendigvis virkningsfuldt for dig. Du finder langsomt i processen ud af, hvad der virker for dig, når du har tabt modet og finder sikkert også ud af, at du ikke dør af uvisheden eller nedtryktheden. Og den erkendelse skal være med til at give dig styrke - prøv at overveje, hvor meget mere modgang du allerede p.t. har tacklet og er kommet igennem.

Selv fandt jeg ud af, at uretfærdighedsfølelse/vrede er en enorm bunke energi, som man ved at udnytte rigtigt kan få virkelig meget godt ud af. Man kan sidde derhjemme og være skidearrig for sig selv og blive mere og mere indebrændt over situationen, nærmest lammet af vreden - eller man kan tænke: "Fandeme nej!" og bruge vreden som benzin til at komme ud. Det var det, der skete for mig (ikke med det samme, men efter nogen tid): Jeg endte med at tage ud og aflevere ansøgninger personligt nogle steder, hvor jeg vurderede, det ville være velsét eller i hvert fald ikke upassende. Og endte med i løbet af én uge at blive tilbudt tre jobs.

Så min opsang er ikke en forklejning af problemet eller en nedladende rullen med øjnene. :) Blot siger jeg til dig og andre jobsøgende, at udfordringen lige netop er ikke at forfalde til det, der ligger lige til højrebenet, nemlig at have ondt af sig selv og synes, det hele er uretfærdigt. Jeg opfordrer til, at man prøver at ændre sit tankemønster. Ikke fordi jeg mener, det er nemt (personlig udvikling GØR jo tit ondt, udfordrer, gør én bange, usikker, vred, forvirret). Men fordi man simpelthen ellers spænder ben for sig selv. Og jeg husker af erfaring, at situationen bliver værre (og sværere at ændre på), hvis man lader de destruktive tanker overtage. Så ind med noget kampgejst og stædighed (også selv om du tænker: "Det kan du sagtens sige, du sidder og har dit på det tørre og er i job!") Du kan blive knotten på mig og folk, der siger som jeg gør - så har du lagt ansvaret fra dig. Eller du kan prøve bare at lytte og se, hvad du kan bruge og tage udfordringen op. Det er dit valg. Det kan også være, du har brug for at være nedtrykt og modløs nogen tid, og så pludselig bliver så arrig over dit dårlige humør, at du bryder cirklen dérfra. Der er mange muligheder. :)

Selv kæmper jeg somme tider også for at være i godt humør og fortrøstningsfuld - det er ikke altid, den bedste vej er at give sig selv lov at være ked af det, er min erfaring (selv om terapeuter tit mener det): "Niks. Jeg nægter fandeme at lade mig slå ud i dag!", kan jeg godt tænke. Og så hjælper det fx at ringe til fem arbejdsgivere i rap, være velforberedt og lige på og føle, at jeg GØR noget og kan påvirke min egen situation. Jeg indså også, at jo mere, jeg kunne skaffe mig noget succesfølelse på andre områder i tilværelsen, jo mere kunne jeg "låne" af den følelse til min jobsøgning. Så jeg startede til Crossfit og gav den max gas med at komme i form og tabe nogle kilo. Her var et område, hvor min indsats stod i direkte forhold til resultaterne, og så kom jeg ud blandt nye mennesker og fik også udfordret mig selv (før det havde jeg aldrig været i et fitnesscenter og var sindssygt bange for at prøve nyt, for nyt var en potentiel fiasko og jeg havde fået fortalt mig selv, at jeg ikke kunne håndtere nederlag - hvilket jo var helt og aldeles usandt). For andre virker noget andet sikkert.

Som i enhver anden krisesituation har man ved arbejdsløshed mulighed for at lære en masse om sig selv. Det gør ondt, og det er hårdt, ja. Men - og dette er absolut ikke sagt for at provokere - prøv at se det som en potentiel udviklingsmulighed. Denne gang KAN du ikke flygte fra modgangen. Måske er det dét, der skal til, for at du i sidste ende får det job, du ønsker dig: At du bliver stærkere på den del af din profil, som kunne hedde "problemknuser". :) Hvem ved?

Jeg er en meget speciel type, måske. Jeg skal nok sige til, hvis jeg har brug for en opsang og et spark i røven. Men indtil da har jeg brug for at blive aet og trøstet. Så ja, jeg bliver ekstremt såret over sætninger som "Du kan blive knotten på mig og folk, der siger som jeg gør - så har du lagt ansvaret fra dig. Eller du kan prøve bare at lytte og se, hvad du kan bruge og tage udfordringen op. Det er dit valg." Fordi 1) nej, jeg føler ikke, at jeg har noget valg. 2) Du sætter det op som et enten/eller: Enten skal jeg sige juhu til det, du siger, eller også lytter jeg ikke - eller endnu værre lægger ansvaret fra mig. Og jeg lægger fanme aldrig ansvaret fra mig! 3) Ord som "knotten" og "mopset" signalerer, at hvis jeg ikke er enig, så kan mine holdninger affejes med, at jeg bare har nej-hatten på. Det får mig til at føle, at jeg ikke bliver taget seriøst. 4) "Du kan tage udfordringen op", jamen, tror du, jeg sidder i et hjørne og vugger? Jeg sender 5-6 ansøgninger af sted om ugen og har 3-4 samtaler om måneden. Jeg synes fakkertalt, jeg både tager ansvar, udfordrer og bliver udfordret osv. Men jeg har endnu ikke bedt om gode råd, og det er fordi, jeg faktisk bare har brug for at blive aet lidt på kinden. Det er ekstremt barnligt, men nu fik jeg en kiks om, at jeg skal være mig selv, så det har jeg tænkt mig at følge, så here goes: Jeg vil hermed gerne stå ved, at jeg pt bare gerne vil have lidt medfølelse, en skulder at græde ved, et kys på kinden, og et klap på håret. Så skal jeg nok sige til, når jeg er i humør til god, konstruktiv kritik.

Når alt dette så er sagt, så kan jeg jeg godt se, når nogen skriver noget klogt ind imellem ting, der gør mig ked af det, og dit indlæg har meget klogt! Jeg vil derfor læse det igen om et par dage. :)

Jeg er glad for, du kan bruge noget af det, jeg skriver - trods alt. :)

Mht de citerede sætninger, så glem ikke at læse sætningen lige bagefter: "Det kan også være, du har brug for at være nedtrykt og modløs nogen tid, og så pludselig bliver så arrig over dit dårlige humør, at du bryder cirklen dérfra. Der er mange muligheder. :)" = Jeg ved netop godt, at der er mange muligheder - og at til syvende og sidst er det jo dig, der vælger, hvordan din strategi ser ud. At jeg så provokerer dig lidt ... Lad endelig være med at tage det alt for personligt. Det er bare en del af, hvordan jeg er. :)

Og nej. Jeg tror bestemt ikke, at du ingenting gør. Tværtimod. Du virker ret stærk og målrettet - havde du ikke gjort det, ville jeg aldrig have satset og gået ind og givet dig et modspil, du ikke havde bedt om. Jeg er fuldstændigt overbevist om, at du gør en solid indsats mht selve jobsøgningen.
Men jeg tænkte på den udfordring, der også kan ligge i at være stærk, ikke miste modet. Jeg synes, du skal tro noget mere på din egen styrke og insistere noget mere på ikke at synke ned i selvmedlidenheden - netop fordi dine handlinger jo også viser, at du kæmper for sagen. Jeg nægter at tro på, du KUN er én, der skal stryges med hårene - det tror jeg simpelthen er at gøre dig selv svagere, end du er.

Men jeg er med på, hvad du siger og skal nok afholde mig fra at sige min mening, med mindre du har bedt om den eller folks mening generelt herinde. Jeg er som sagt ikke ude på at genere nogen.

Adb - Ninjaen
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 13. okt 2015, 17:54

Medd skrev:Min praktiksamtale gik over al forventning! Da jeg kom hjem blev jeg ringet op og fik tilbudt en fast stilling i stedet for praktik. Det betyder en lavere startløn end forventet de første 5 måneder, men tilgengæld får jeg de kurser jeg skal have for at blive opkvalificeret til stillingen. Og jeg slipper for at arbejde på dagpengesats i 8 uger, som ville have været praktikperioden.

Er virkelig glad og lettet :D

Håber I andre snart har held i jeres jobsøgning! Har ikke deltaget så meget, men har læst meget med fra sidelinjen og brugt jeres tips og tricks :)

SÅ stærkt gået! :klap:

Må man spørge, hvilken branche du er i? (Jep, I know - er topnysgerrig og muligvis for nysgerrig! :genert: )
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8526

Indlægaf 2SHY » 13. okt 2015, 17:58

Stort tillykke Medd :banan: :banan: :banan: :klap: :klap: :klap:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 13. okt 2015, 18:57

Ahrmen for helvede, så er jeg også blevet lagt ned af influenza!!!! Totalt man-flu. Er faktisk så godt som død. Mindst. Godt, jeg først skal til samtale i næste uge!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Medd
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf Medd » 13. okt 2015, 21:51

ManicNinja skrev:
SÅ stærkt gået! :klap:

Må man spørge, hvilken branche du er i? (Jep, I know - er topnysgerrig og muligvis for nysgerrig! :genert: )

Tusind tak! Og selvfølgelig må du det :D Jeg er uddannet bygningskonstruktør, men stillingen er som teknisk designer.
3
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 03:23

Nå, jeg sluttede dagen i går med en ansøgning. Og starter dagen i dag med at melde mig til kursus, der har ry for at være benhård kritik og feedback på aktuel ansøgning/cv. Jeg må jo erkende, at jeg ikke ret tit er kommet til samtale på akademikerjobs. Noget må jeg gøre forkert. Har efterhånden en idé om, at jeg simpelthen prøver at kvittere på alt, hvad der nævnes i jobopslaget. Det bliver bare alt for ukonkret - fordi opslag i mit fag tit ikke er voldsomt konkrete ... Så der er vist noget grundlæggende om research, der skal læres her. Kan KUN gå for langsomt! Men dog positivt, at jeg nu tør tage skridtet og åbne meget mere op for feedback. Har jeg som kommunikationsuddannet førhen lidt set som et nederlag. Tåbeligt, I know! Håber, jeg lærer noget brugbart!
1
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 14. okt 2015, 08:01

Hernede fra graven, hvor jeg faktisk ligger, ik'å, har jeg tænkt på noget... Jeg har en hukommelse som en si, så jeg kan simpelthen ikke huske, hvad det er folk er uddannet som og/eller søger arbejde som. Og jeg mangler det tit, når man skal give feedback på diverse spørgsmål. Kunne det være en ide at lave en oversigt i Neenahs 1. indlæg? Er der interesse for det?

Her er i hvert fald mine oplysninger:

Uddannelse: Kemiingeniør, Ph.d.
Jobhåb: Forskning, produktionsstyring, projektledelse
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 14. okt 2015, 08:04

ManicNinja skrev:Nå, jeg sluttede dagen i går med en ansøgning. Og starter dagen i dag med at melde mig til kursus, der har ry for at være benhård kritik og feedback på aktuel ansøgning/cv. Jeg må jo erkende, at jeg ikke ret tit er kommet til samtale på akademikerjobs. Noget må jeg gøre forkert. Har efterhånden en idé om, at jeg simpelthen prøver at kvittere på alt, hvad der nævnes i jobopslaget. Det bliver bare alt for ukonkret - fordi opslag i mit fag tit ikke er voldsomt konkrete ... Så der er vist noget grundlæggende om research, der skal læres her. Kan KUN gå for langsomt! Men dog positivt, at jeg nu tør tage skridtet og åbne meget mere op for feedback. Har jeg som kommunikationsuddannet førhen lidt set som et nederlag. Tåbeligt, I know! Håber, jeg lærer noget brugbart!

Jeg vil altså også på kursus. Det kan simpelthen ikke passe, at bare fordi man har en eller anden lang uddannelse, så har man ikke behov for mere uddannelse, træning, feedback, coaching osv. Jeg går sgutte fra det næste a-kasse møde uden et brugbart kursus!! 'De kan ikke slå mig ihjel.....' (Ja, jeg er muligvis lidt høj på ibuprofen og hostesaft..... :syg:)
1
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 14. okt 2015, 08:16

JEG SKAL TIL SAMTALE PÅ DRØMMEJOBBET!!!!! :banan:
13
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 14. okt 2015, 08:48

Neenah skrev:JEG SKAL TIL SAMTALE PÅ DRØMMEJOBBET!!!!! :banan:

Jeg begynder at krydse fingrene nu!! :kryds:
1
Tally-ho
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3032

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 08:57

Jeg vil gerne være med her.

Er sådan set i job men SKAL have fundet noget andet senest 31/3. Det er den deadline der ligger for hvornår jeg senest kan lægge min opsigelse.

Jeg er pt. sygemeldt med stress og skal tilbage til jobbet 2/11. Men jeg skal IKKE være i det job mere. Det kan gå her hen over vinteren hvor det er lavsæson, men så snart vi når 1/5 så starter højsæsonen. Og det bliver uden mig. Har jeg ikke fået et nyt job pr 31/3, så må jeg lægge min opsigelse og tage de 3 ugers karantæne. For jeg kan IKKE holde til jobbet i højsæsonen. Eller rettere : Jeg vil ikke betale den pris det koster. Det er nok der hunden ligger begravet. Jeg vil ikke knokle mig selv halvt ihjel for en ussel løn. Især ikke når jeg ikke længere synes at det er sjovt. Det gjorde jeg engang. Der blev jeg høj af højsæsonen. I år gik jeg ned med stress og angst.....

Så Jobmarked...Here I come....Jeg har idag booket en røvfuld møder i min a-kasse....For jeg kan ikke engang finde ud af at lave et CV....Og går faktisk lidt i sort når jeg skal skrive en ansøgning (Så det gør min mand faktisk for mig pt.) og er faktisk helt på herrens mark med hvad det egentlig er jeg gerne vil og kan bruge det jeg kan til.....Så det håber jeg de kan hjælpe mig med.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 14. okt 2015, 09:08

Neenah skrev:JEG SKAL TIL SAMTALE PÅ DRØMMEJOBBET!!!!! :banan:

Sådan! :klap: :banan: :klap:

Hvor er det spændende, krydser alt, hvad jeg har :kys:
0
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 14. okt 2015, 09:11

vibbsen skrev:Jeg vil gerne være med her.

Er sådan set i job men SKAL have fundet noget andet senest 31/3. Det er den deadline der ligger for hvornår jeg senest kan lægge min opsigelse.

Jeg er pt. sygemeldt med stress og skal tilbage til jobbet 2/11. Men jeg skal IKKE være i det job mere. Det kan gå her hen over vinteren hvor det er lavsæson, men så snart vi når 1/5 så starter højsæsonen. Og det bliver uden mig. Har jeg ikke fået et nyt job pr 31/3, så må jeg lægge min opsigelse og tage de 3 ugers karantæne. For jeg kan IKKE holde til jobbet i højsæsonen. Eller rettere : Jeg vil ikke betale den pris det koster. Det er nok der hunden ligger begravet. Jeg vil ikke knokle mig selv halvt ihjel for en ussel løn. Især ikke når jeg ikke længere synes at det er sjovt. Det gjorde jeg engang. Der blev jeg høj af højsæsonen. I år gik jeg ned med stress og angst.....

Så Jobmarked...Here I come....Jeg har idag booket en røvfuld møder i min a-kasse....For jeg kan ikke engang finde ud af at lave et CV....Og går faktisk lidt i sort når jeg skal skrive en ansøgning (Så det gør min mand faktisk for mig pt.) og er faktisk helt på herrens mark med hvad det egentlig er jeg gerne vil og kan bruge det jeg kan til.....Så det håber jeg de kan hjælpe mig med.

Velkommen til, Vibbsen :gogo: Jeg håber, at du snart finder det helt rigtige. Med fare for at være ekstremt irriterende, så husk på, at stress og angst godt kan "smitte" til andre områder af ens liv end bare det, der har sat den igang, så vær meget opmærksom på dig selv og mærk efter. Rigtig god idé med at booke møder gennem a-kassen, netop når du oplever, at du bliver helt blank, når du skal skrive ansøgninger. Det kan hjælpe dig til at få sat ord på dine kernekompetencer og ønsker for fremtiden.
1
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 14. okt 2015, 09:13

Jeg har været til et vildt inspirerende og lærerigt møde med min jobkonsulent i dag. Vi gennemgik mit CV med en tættekam og der er en del, der kan optimeres, så min komplekse baggrund og erfaringer kan komme i spil. Dernæst gennemgik vi "skabelonen" for en god jobansøgning og jeg føler mig nu langt mere motiveret til at kaste mig ud i jobsøgningen, end jeg har gjort på noget tidspunkt tidligere, siden jeg blev færdiguddannet.
5

Tilbage til "Job"