Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Garfield » 14. okt 2015, 13:08

vibbsen skrev:I mit tilfælde har der været en række episoder som har bidraget til at jeg sidder med en vis vrede i maven på min arbejdsplads. Jeg synes overhovedet ikke de har passet godt nok på mig. Eller mine øvrige kollegaer for den sags skyld. Jeg er ikke den første. Og jeg bliver ikke den sidste.
Og da jeg så - efter 3 ugers deltidssygemelding og 3 ugers ferie - ringede og syge meldte mig på fuld tid var det første min leder sagde : Du skal nok gøre op om med dig selv om det her er et job for dig. Den melding gentog hun ugen efter, hvor hun endvidere uddybede med at der jo altid vil være højsæson 10-12 uger om året hvilket jeg åbenbart har svært ved at tackle... og hun har derudover ytret sig ret uheldigt omkring mit valg af psykolog....Hun mener jeg bør genoverveje min behandler. Jeg mener at det slet ikke er op til hende at vurdere.....Min arbejdsplads har derudover talt med min psykolog for at få bekræftet at hun er enig med lægen i længden af sygemelding og antal timer der startes op med. Og også her blev der sagt at man jo ikke kunne lave om på at der er høj sæson.

Det blev jeg simpelthen så provokeret af at det er lige jeg hvæser.Jeg har knoklet min røv i laser i år. Og første da jeg kørte i smadder fik vi den hjælp vi havde brug for.... Det samme gælder mine 2 andre kollegaer. Fordi min chef ikke har været dygtig nok til at bemande.......Og så er hun fræk nok til at insinuerer at jeg ikke kan stå distancen....Hold kæft hvor bliver jeg gal bare af at se det på skrift......Så for mig bliver det med tørre tårer at jeg til sin tid smider min opsigelse.....

Argh, bliver sku lidt vred på dine vegne :sur:

Jeg er desværre heller ikke den eneste, der går ned med stress hverken i jobbet eller på min arbejdsplads. Jeg har også fået den der med "det er jo et job, hvor der er spidsbelastninger indimellem" og lignende. Altså, jeg har før haft arbejde med deadlines og spidsbelastninger og ingen af dem, har føltes sådan her. Mit nuværende job føles lidt som konstant overbelastning med spidsbelastninger oveni :(

Og så må jeg igen takke dig :) Jeg har fokuseret meget på, at ledelsen ikke skulle tænke, at jeg er skrøbelig eller at jeg har "snydt" dem og lidt glemt at de jo for pokker selv har indrømmet at de gav mig en urimelig belastning i foråret. Jeg har åbenbart også midlertidigt glemt, at da jeg startede op igen efter sommerferien, så gav de mig pludselig en ny opgave, selvom aftalen var, at jeg ikke skulle pålægges andre opgaver end de allerede aftalte. Ret hurtigt sagde jeg fra, men blev overtalt til at påtage mig den alligevel, hvilket resulterede i at jeg dagen efter igen blev sygemeldt 100%. Bliver lidt vred nu jeg skriver det :sur: (Og vrede, har jeg lært, er en god ting indimellem, fordi den skaber handling).

Jeg tog for i øvrigt den personlighedstest, der er linket til længere oppe i tråden og den var faktisk ret god. Enkelte ting passede selvfølgelig mindre godt, men der var nogle ting som passede utroligt godt, som jeg ikke var klar over og de hænger faktisk sammen med min stress.
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2994

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 13:09

milisa skrev:
Vibs: Kunne det være en ide at have en plan b, som fx kunne være, at du midlertidigt søgte tilbage til forsikringsbranchen, bare for at komme væk? Kunne plan c evt være, at du søger til et andet, evt mindre, rejsebureau? Er godt klar over, at med mindre det er en decideret skiarrangør, så er sommer højsæson, men tænker da, at det også må være et bemandingsproblem? Oder was? Plan a er selvfølgelig at finde noget organisatorisk, som du snakker om, men når man har det så skidt som dig, så tror jeg altså, det er smart med nogle backup-planer.

Jeg er faktisk ikke specielt kræsen. Og har også en rigtig bred profil. Og det som sådan ikke et krav at jeg skal lave de ting jeg helst vil....Lige pt. handler det mere om at kunne ud over rampen og Forsikringsbranchen er et rigtig godt bud. Men desværre hænger stillingerne ikke på træerne med mindre man vil sidde med hard-core salg. Og det vil jeg under ingen omstændigheder. Men jeg har følere ude i netop den retning.

Desværre så er de mindre rejsebureauer ikke rigtig en mulighed da jeg hverken kender systemer eller procedurer for samlede rejser. Jeg er i en anden "del" af branchen.....Og den del af branchen hvor jeg befinder mig i skal jeg ihvertfald ikke arbejde i....For her har mange det langt VÆRRE end det vi bliver udsat for.....Det er seriøst en slavebranche :lol: Hvilket er det der faktisk bliver brugt lidt som gulerod. At vi ikke har det så slemt som de andre :nerve:

Lige pt. har jeg fokus på at få lavet et cv og komme i gang med at sende ansøgninger. Plan A er faktisk bare at finde et andet job og så pyt med om det liiige passer 100 % på hvad jeg allerhelst vil lave......Min plan B hedder opsigelse 31/3 uanset hvad. Og med den i ryggen har jeg det faktisk OK med at skulle tilbage til arbejdspladsen. Jeg ved at jeg har både læge og psykolog i ryggen hvis det ikke går. Det tror jeg nu nok det gør.
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 14. okt 2015, 13:13

Garfield skrev:Forresten, jeg har et spørgsmål: putter I billede på jeres CV? Altså et "headshot"?

Ja, det gør jeg. Jeg har et sort/hvid billede, som jeg bruger, det synes jeg ser pænt og professionelt ud.
0
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 14. okt 2015, 13:16

ManicNinja skrev:
milisa skrev:Er I klar over, hvor lettere det ville være, at være os, hvis folk kunne lade være med at søge vores stillinger?!?!?!?! :-D

Hm ... Du har ret. Jamen, er det så ikke bare et spørgsmål om at lette måsen og suse ud og slå alle de arbejdsløse ihjel? :gruble:

Hahahahaha! Og vupti blev der udklækket en seriemorder :-D
2
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 14. okt 2015, 13:17

BlindfullyCool skrev:
Garfield skrev:Forresten, jeg har et spørgsmål: putter I billede på jeres CV? Altså et "headshot"?

Ja, det gør jeg. Jeg har et sort/hvid billede, som jeg bruger, det synes jeg ser pænt og professionelt ud.

Ok, jeg har lige nu et billede, der er taget til en fest engang, men overvejer at få taget et ordentligt billede. Altså, jeg tror nok, at dét jeg bruger lige nu er ok, men kunne godt tænke mig at det netop var mere professionelt.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5030

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 13:17

milisa skrev:
Sorry, korter lige dit indlæg lidt ned, ellers mister jeg overblikket, når siden bliver fyldt op!

Haha - røvchef ... Mine veninder kalder hende 'Chef-kællingen' :D

milisa skrev:Først og fremmest: FEDT med god tlf samtale! Husk nu at skriv noget i retningen af "efter tlf samtale med xx i dag" eller noget i det stil, så du sikrer dig, at hun genkalder samtalen - bare nu, hvis hendes seddel med dit navn bliver væk!

Ja, ja - er jo ikke helt grøn. :D Spurgte hende da selvfølgelig i telefonen, om vi kunne aftale jeg lige nævnte vores samtale i min ansøgning. :) Men tak for opbakning - dejligt! :kys:

milisa skrev:Dernæst: Sikke da en nar af en chef. Hvor er det dog bare meget lidt konstruktivt ikke at imødekomme en medarbejder, der forsøger at samarbejde. Jøsses. Jeg kan godt se, at det er en stor risiko, men jeg synes godt nok, at det er det eneste rigtige for dig. 3 måneder er alligevel en slat, og du er jo godt på vej til en sikker stress-sygemelding, og det kommer der bare ikke noget godt ud af. Kan du klare dig økonomisk efter de 3 måneder, eller skal du have nogle plan b'er klar?

Nej, det er jo det, jeg ikke kan. Meeeen. Jeg har måske en brormand, der kan og vil hjælpe med lidt lommepenge et par måneder, når dagpenge evt. har betalt regningerne.

Chefnar ... Ja, du drømmer ikke om det. Ved ny arbejdsopgave, som minder lidt om den, jeg har siddet med hidtil, men alligevel er en hel del anderledes, gjorde jeg opmærksom på, at jeg ikke følte mig klædt på, fordi jeg - stadig efter et år i det pågældende job - ikke havde fået de kurser, jeg hele tiden havde påpeget som værende nødvendige for at kvalitetssikre deres produkt.
Jeg betragter den slags meldinger som noget, en loyal og ærlig medarbejder kommer med. Men næh nej. I stedet for at værdsætte, at jeg er realistisk om mine kompetencer, fik jeg den melding, at hvis jeg syntes, der var huller i min viden, så jeg ikke kunne løse den nye opgave, så var spørgsmålet måske, om jeg overhovedet havde været klædt på til at løse den gamle. :shock: :cuss:

Jeg konstaterede, at jeg nu gennem et helt år havde læst mig til regler og paragraffer og dermed havde kunnet svare for mig/behandle sagerne på trods af manglende uddannelse, og at det synes jeg måske, man burde give mig kudos for i stedet for at vende det imod mig og så i øvrigt tage ansvar for, at jeg fik den uddannelse. Dernæst fulgte en lang diskussion om, at jo, det ville hun da gerne give mig, men hun kunne ikke rigtigt forstå, hvad det egentlig var jeg manglede = jeg manglede ikke noget i hendes øjne. Øh?

Denne samtale forløb i et storrumskontor for ørerne af flere af mine kolleger. Og min chef er - "herligt nok" - typen, der altid råber, når hun snakker.
Senest rettet af ManicNinja 14. okt 2015, 13:22, rettet i alt 4 gange.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 14. okt 2015, 13:18

Garfield skrev:
BlindfullyCool skrev:

Ok, jeg har lige nu et billede, der er taget til en fest engang, men overvejer at få taget et ordentligt billede. Altså, jeg tror nok, at dét jeg bruger lige nu er ok, men kunne godt tænke mig at det netop var mere professionelt.

Ja, det kan jeg godt forstå. Jeg tog egentligt mit billede selv, stillede mig op af en hvid væg og prøvede at holde kameraet i god afstand, så det ikke lignede et selfie :-D Ellers så få en veninde til at hjælpe dig - det har jeg gjort for et par af mine veninder og de blev fine.
1
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 13:19

Garfield skrev:Argh, bliver sku lidt vred på dine vegne :sur:

Jeg er desværre heller ikke den eneste, der går ned med stress hverken i jobbet eller på min arbejdsplads. Jeg har også fået den der med "det er jo et job, hvor der er spidsbelastninger indimellem" og lignende. Altså, jeg har før haft arbejde med deadlines og spidsbelastninger og ingen af dem, har føltes sådan her. Mit nuværende job føles lidt som konstant overbelastning med spidsbelastninger oveni :(

Og så må jeg igen takke dig :) Jeg har fokuseret meget på, at ledelsen ikke skulle tænke, at jeg er skrøbelig eller at jeg har "snydt" dem og lidt glemt at de jo for pokker selv har indrømmet at de gav mig en urimelig belastning i foråret. Jeg har åbenbart også midlertidigt glemt, at da jeg startede op igen efter sommerferien, så gav de mig pludselig en ny opgave, selvom aftalen var, at jeg ikke skulle pålægges andre opgaver end de allerede aftalte. Ret hurtigt sagde jeg fra, men blev overtalt til at påtage mig den alligevel, hvilket resulterede i at jeg dagen efter igen blev sygemeldt 100%. Bliver lidt vred nu jeg skriver det :sur: (Og vrede, har jeg lært, er en god ting indimellem, fordi den skaber handling).

Jeg tog for i øvrigt den personlighedstest, der er linket til længere oppe i tråden og den var faktisk ret god. Enkelte ting passede selvfølgelig mindre godt, men der var nogle ting som passede utroligt godt, som jeg ikke var klar over og de hænger faktisk sammen med min stress.

I lige måde....

Faktisk så er det altid nemmere at feje for andres dør end for sin egen......Når andre kollegaer er gået ned med stress, så har jeg altid været på det hold som har sagt at man jo også må lære at sige fra.......At man selv er ansvarlig for at føle efter og sikre sig at man har det godt.

:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: Ja , Godmorgen Røv...

Faktisk sad jeg hos lægen den sidste dag i min 3-ugers ferie (som jeg jo reelt havde brugt på stress aflastning) og sagde i dybeste alvor at jeg ikke var meget for en sygemelding for vi jo havde aftalt at se tingene an når jeg kom tilbage fra ferie..........Min læge var sådan lidt :shock: :shock: ...
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 14. okt 2015, 13:24

Hvor er det dejligt med så meget aktivitet i tråden! Velkommen til de nye :)

Jeg har en lidt nedtursdag i dag. Det er begyndt at gå mig på, at jeg slet ikke kommer til samtale. Jeg har været til tre i alt, de første to under mit speciale og den sidste kort efter at jeg afleverede. Så det er omkring 2,5 mdr. nu uden rigtige fremskridt, hvilket går ud over selvtilliden.

Og så skal jeg også starte på det der kursus på mandag, og jeg har bare en så dårlig mavefornemmelse over det. Jeg ville jo oprindeligt have et helt andet kursus, men det afviste de blankt og så fik jeg det her som kompromis (det var vel billigere eller noget). Men jeg synes bare, at det er et ret skævt valg i forhold til min profil og mine kompetencer, at jeg føler, at det i bedste fald er spild af tid og i værste fald bare gør en bred, uoverskuelig profil endnu mere håbløs ved at presse endnu en potentiel retning ned over det. Og så var jobkonsulenten meget optaget af, at når jeg havde fået det kursus, så skulle jeg rigtigt i relevant praktik efterfølgende, men hvis jeg endelig skal arbejde gratis, så ville det i det mindste være rart, hvis det var noget, der interesserede mig bare lidt...

Det kan være, at jeg bare ser sort på alting lige nu, men jeg bander bare det møgkursus (der tilmed ligger langt pokker i vold i forhold til min bopæl, så jeg skal bruge en formue på transport) langt væk :(
Senest rettet af englishchannel 14. okt 2015, 13:29, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 13:28

ManicNinja skrev:
Nogle mennesker er desværre bare meget "dygtige" til at tørre deres fejl og inkompetence af i andre for at blive fri for at skue indad og skulle påtage sig ansvar. :rulle: Føler med dig.

Min chef påtager sig skam gerne ansvaret......Eller det gjorde hun dengang hun så sin egen 14 dages ferie komme i fare fordi jeg brød sammen for åben arbejdsplads dagen før hun skulle gå på ferie........Der fik jeg masser af indrømmelser og omsorg....For man havde virkelig brug for at jeg kom på job....
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 13:31

englishchannel skrev:Hvor er det dejligt med så meget aktivitet i tråden! Velkommen til de nye :)

Jeg har en lidt nedtursdag i dag. Det er begyndt at gå mig på, at jeg slet ikke kommer til samtale. Jeg har været til tre i alt, de første to under mit speciale og den sidste kort efter at jeg afleverede. Så det er omkring 2,5 mdr. nu uden rigtige fremskridt, hvilket går ud over selvtilliden.

Og så skal jeg også starte på det der kursus på mandag, og jeg har bare en så dårlig mavefornemmelse over det. Jeg ville jo oprindeligt have et helt andet kursus, men det afviste de blankt og så fik jeg det her som kompromis (det var vel billigere eller noget). Men jeg synes bare, at det er et ret skævt valg i forhold til min profil og mine kompetencer, at jeg føler, at det i bedste fald er spild af tid og i værste fald bare gør en bred, uoverskuelig profil endnu mere håbløs ved at presse endnu en potentiel retning ned over det. Og så var jobkonsulenten meget optaget af, at når jeg havde fået det kursus, så skulle jeg rigtigt i relevant praktik efterfølgende, men hvis jeg endelig skal arbejde gratis, så ville det i det mindste være rart, hvis det var noget, der interesserede mig bare lidt...

Det kan være, at jeg bare ser sort på alting lige nu, men jeg bander bare det møgkursus (der tilmed ligger langt pokker i vold i forhold til min bopæl, så jeg skal bruge en formue på transport) langt væk :(

Ih, hvor lyder det irriterende - du gør, hvad du kan for at opkvalificere (hadeord - nogen, der har hørt om at "nedkvalificere"? :rulle: ) dig, og så bliver du ikke taget seriøst. :stoned:

Hvilket kursus ønskede du oprindeligt? Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert bede om en begrundelse for afslaget!
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 13:33

vibbsen skrev:
ManicNinja skrev:
Nogle mennesker er desværre bare meget "dygtige" til at tørre deres fejl og inkompetence af i andre for at blive fri for at skue indad og skulle påtage sig ansvar. :rulle: Føler med dig.

Min chef påtager sig skam gerne ansvaret......Eller det gjorde hun dengang hun så sin egen 14 dages ferie komme i fare fordi jeg brød sammen for åben arbejdsplads dagen før hun skulle gå på ferie........Der fik jeg masser af indrømmelser og omsorg....For man havde virkelig brug for at jeg kom på job....

Aj, for hunnan da! Egoistiske møgkælling! :tie: Sorry, for sprogbrugen. Ahem. Men ... Ajmen, hvad fanden ER det for noget, altså? Hvorfor skal folk sidde og bryde sammen på arbejdspladsen og føle, der er noget i vejen med dem, fordi de ikke kan klare helt umenneskelige vilkår? :cuss:
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 14. okt 2015, 13:34

Garfield skrev:ManicNinja: Øv, at du er i en lignende situation. :ae:

Jeg sidder også i en dyr lejlighed og har tænkt at jeg vil udleje et værelse, hvis jeg ikke får et nyt job ret hurtigt... Heldigvis er der rift om værelserne i København.

Hvis jeg får det der job på tirsdag, så skal jeg i hvert fald nok leje det :D
1
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 14. okt 2015, 13:38

ManicNinja skrev:
englishchannel skrev:Hvor er det dejligt med så meget aktivitet i tråden! Velkommen til de nye :)

Ih, hvor lyder det irriterende - du gør, hvad du kan for at opkvalificere (hadeord - nogen, der har hørt om at "nedkvalificere"? :rulle: ) dig, og så bliver du ikke taget seriøst. :stoned:

Hvilket kursus ønskede du oprindeligt? Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert bede om en begrundelse for afslaget!

Jeg bad oprigtigt om et mere teknisk kursus, så jeg kunne tilbyde nogle helt hårdtslående og brugbare kompetencer til virksomhederne. I stedet for endnu et snakkefag.

Det tør jeg ikke. Jeg er ærlig talt dødbange for min jobkonsulent, der fik mig til at græde ved første møde og var meget negativ omkring alt med kurser og "Du burde jo have fået nok kompetencer som cand.merc!!"-agtig. Og da jeg så alligevel fik det her kursus bevilget, var det jo bare om at være taknemmelig over at jeg trods alt fik noget ud af det, og ikke blev sendt på det pipfugle-agtige aktiveringskursus som jeg ellers var blevet truet med og skrevet op til.
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 13:43

englishchannel skrev:
ManicNinja skrev:

Jeg bad oprigtigt om et mere teknisk kursus, så jeg kunne tilbyde nogle helt hårdtslående og brugbare kompetencer til virksomhederne. I stedet for endnu et snakkefag.

Det tør jeg ikke. Jeg er ærlig talt dødbange for min jobkonsulent, der fik mig til at græde ved første møde og var meget negativ omkring alt med kurser og "Du burde jo have fået nok kompetencer som cand.merc!!"-agtig. Og da jeg så alligevel fik det her kursus bevilget, var det jo bare om at være taknemmelig over at jeg trods alt fik noget ud af det, og ikke blev sendt på det pipfugle-agtige aktiveringskursus som jeg ellers var blevet truet med og skrevet op til.

Aj! Er det hos anden aktør eller a-kasse eller? Og teknisk - er det i brugen af computerprogrammer, opsætning af hjemmesider, billedbehandling eller? Sig til hvis jeg spørger for meget - men ville gerne prøve at hjælpe lidt konkret, for min erfaring siger mig, at man (desværre - kunne man sige) kan få en del ud af at banke i bordet, hvis man ved, hvor og hvordan man skal gøre det. :)
0

Tilbage til "Job"