Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 74
Likede indlæg: 941

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Minionine » 3. jun 2018, 18:36

Kakro05 skrev:Er der nogen herinde der ved om Novo har flere runder til samtale, når det "bare" er et vikariat? eller hvordan det foregår. Der kommer ikke nogen HR person med til samtalen (ikke at det gør noget). Shit, jeg håber jeg får det. Det kunne bare være så fedt!!!! Jeg håber at det at det er et vikariat gør at de andre kandidater er mindre oplagte end mig (jeg har ok med erfaring indenfor det de laver).

Det kommer an på hvilket område det er indenfor. Jeg er ansat i et vikariat hvor jeg var til 2 samtaler. Ingen tests dog :) Jeg blev gjort opmærksom på at der var en 2. samtale da jeg var færdig til den første. Så hvis du har været til samtale og de ikke har nævnt en 2. samtale tænker jeg ikke at der er.
Ved nogle områder ved jeg, at der kun er 1 samtale and that's it.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 172
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2625

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. jun 2018, 08:56

RavenClaw skrev:Åh, jeg skal lige ud med nogle frustrationer.

På mit nye job, hvor jeg startede i dag, er jeg tre gange på tre forskellige dage blevet fortalt, det er en fuldtidsstilling - senest til opkaldet, hvor jeg fik at vide, jobbet var mit. Kontrakten skulle komme fra deres bestyrelsesafdeling, som ligger i en anden by, så derfor har jeg først modtaget den i dag, da jeg mødte ind. I den står der så, at det er 10! timer ugentlig, og de påstår, de aldrig har sagt andet. Chefen er på ferie indtil torsdag, og så ville de snakke med hende, for det kan på ingen måde hænge økonomisk sammen for mig med så lidt. Iih, jeg er så sur lige nu.... Jeg er hundrede på, chefen sagde fuldtid med mulighed for at gå ned i tid ifm. studiestart.

Fuck hvor nederen! Det er sgu da slet ikke i orden at de ikke gør den slags HELT tydeligt til samtalen. Håber der er tale om en misforståelse.

Jeg skal til samtale kl. 13.30. Er lidt nervøs fordi det her virkelig lyder som noget der både kunne være et perfekt match, men også noget hvor jeg har en ret god chance for at få det. Så vil så gerne naile den her samtale.
Håber bare ikke at det viser sig at være noget helt andet end de skriver i opslaget. Det har jeg desværre oplevet et par gange.
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1867
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 18522

Indlægaf Daine » 4. jun 2018, 12:28

Jeg synes efterhånden jeg er helt skeløjet af at læse - og jeg sidder med en eller anden fornemmelse af, at jeg har glemt at gøre noget :wacko:

Jeg meldte mig ledig i fredags (som jeg skulle) og i dag har jeg lagt cv ind på Jobnet (og Jobindex), jeg har søgt 1 stilling (og logget den som søgt), skrevet et uddybende spørgsmål vedr. en anden stilling (logget som ikke-søgt, fordi jeg afventer svar) og logget en tredje stilling, som jeg sender ansøgning på på onsdag.

Jeg har pga ovenstående selvfølgelig meldt at jeg har tjekket jobforslag, det er lagt i min kalender med en pop-up besked, at jeg skal huske det to gange om ugen, bare for at være sikker.

Jeg er ikke blevet indkaldt til nogen samler hos jobcenter/akasse og jeg ved kun det sker indenfor 14 dage. Så regner med at høre fra dem i løbet af ugen. Alle indstillinger om SMS/e-mail advisering er slået til hos begge.

Har jeg glemt et eller andet livsvigtigt? (Jeg har akasse hos HK, hvis det har nogen betydning)

Jeg kan godt mærke, det er svært at komme i gang. Jeg vil efterspørge et jobsøgningskursus hos jobcenteret, for jeg kan se jeg skriver meget “tungt” og omstændigt, men jeg aner reelt ikke om det er noget de tilbyder. Jeg duer ikke til at lære på online-kurser :/

Og så er jeg bare nødt til at anskaffe mig en computer, det er ikke nemt at arbejde på en iPad.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 172
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2625

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. jun 2018, 14:01

Jeg var til samtale i dag. Og endelig en samtale der levede op til forhåbningerne. Der var ingen overraskelser ift. opgaver m.m. Det skulle så lige være delen med at de havde måtte “afbryde samarbejdet med den tidligere *indsæt jobtitel*” og den medarbejder der blev forfremmet gik ned med stress og var stadig sygemeldt.
Men det betragter jeg ikke som negativt ift. jobbet. Tvært i mod så giver det bare en spændende udfordring med at samle et team der lige nu er ret kaotisk.

Jeg håber bare jeg gav et godt indtryk. Der var hvert fald fin kemi og jeg er stadig 100% på mht. jobbet.
De vil indkalde til 2. samtale i starten af næste uge.
9
Muspel
Kort karma: 260
Likede indlæg: 3734

Indlægaf Muspel » 4. jun 2018, 19:50

Muspel skrev:
Tilly skrev:Jeg bliver lidt nysgerrig, er der nogen af jer der har løjet jer syg for at tage til jobsamtale?

Det tror jeg simpelthen ikke jeg kunne finde på, og har tidligere brugt afspadsering. Jeg kan selvfølgelig godt forstå det er problematisk når man bliver indkaldt med kort varsel, men alligevel. Jeg ville bare have det dårligt med at senere potentielt aflevere en opsigelse til chefen, og så kan denne måske godt regne ud at den nylige sygemelding var pga jobsamtale og ikke reel sygdom. Sådan en chef havde jeg i hver fald senest, hun ville nemt kunne regne det ud. Og jeg tænker da at man har brændt sine broer lidt så ift at bruge tidligere chef som reference, hvis man slutter af med at lyve sig syg.

Ny potentiel arbejdsgiver bliver da også nødt til at have forståelse for at man skal have mulighed at planlægge at tage fri.

Jeg er lærer, og ved simpelthen ikke, hvordan jeg skulle komme omkring det uden. Jeg har været til to samtaler, jeg fik lagt sidst på eftermiddagen og kunne nå det. Det var jo dejligt. Men så fleksible er alle steder jo ikke. Hvis jeg så indkaldes til samtale en dag, hvor jeg har 6 lektioner - så kan jeg jo ikke bede om noget lovligt fri, jeg ville få lov til. Det ville jeg få et klart nej til- hvis vi ikke var ude i noget med en begravelse fx- og det er da næsten en værre løgn.

Hvad ville I gøre i den situation?

Nu citerer jeg lige mig selv, da jeg er blevet inviteret til samtale en dag, hvor jeg skal starte projektuge op for mine elever. Ergo. Jeg kan ikke få fri.
Jeg har spurgt om det kan lade sig gøre en anden dag. Men hvad hvis de siger nej?
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 156
Likede indlæg: 3029

Indlægaf Tilly » 5. jun 2018, 07:40

Muspel skrev:
Muspel skrev:
Tilly skrev:Jeg bliver lidt nysgerrig, er der nogen af jer der har løjet jer syg for at tage til jobsamtale?

Det tror jeg simpelthen ikke jeg kunne finde på, og har tidligere brugt afspadsering. Jeg kan selvfølgelig godt forstå det er problematisk når man bliver indkaldt med kort varsel, men alligevel. Jeg ville bare have det dårligt med at senere potentielt aflevere en opsigelse til chefen, og så kan denne måske godt regne ud at den nylige sygemelding var pga jobsamtale og ikke reel sygdom. Sådan en chef havde jeg i hver fald senest, hun ville nemt kunne regne det ud. Og jeg tænker da at man har brændt sine broer lidt så ift at bruge tidligere chef som reference, hvis man slutter af med at lyve sig syg.

Ny potentiel arbejdsgiver bliver da også nødt til at have forståelse for at man skal have mulighed at planlægge at tage fri.

Jeg er lærer, og ved simpelthen ikke, hvordan jeg skulle komme omkring det uden. Jeg har været til to samtaler, jeg fik lagt sidst på eftermiddagen og kunne nå det. Det var jo dejligt. Men så fleksible er alle steder jo ikke. Hvis jeg så indkaldes til samtale en dag, hvor jeg har 6 lektioner - så kan jeg jo ikke bede om noget lovligt fri, jeg ville få lov til. Det ville jeg få et klart nej til- hvis vi ikke var ude i noget med en begravelse fx- og det er da næsten en værre løgn.

Nu citerer jeg lige mig selv, da jeg er blevet inviteret til samtale en dag, hvor jeg skal starte projektuge op for mine elever. Ergo. Jeg kan ikke få fri.
Jeg har spurgt om det kan lade sig gøre en anden dag. Men hvad hvis de siger nej?

Altså jeg kan virkelig godt se det er et svært dilemma. Der er ikke mulighed for at få en tid efter din arbejdstid?

Hvis du har det ok med at melde dig syg, så skal du jo bare gøre det.

Når jeg skriver at jeg ikke ville melde mig syg, så tager jeg jo også udgangspunkt i det jeg selv kommer fra. Som jeg skrev, så ville min tidligere chef temmelig sikkert godt kunne regne det ud, hvis jeg havde løjet mig syg. Og det ville jeg bare synes ville være sindssygt ubehageligt. Men jeg kan jo læse at for andre har det været uproblematisk at melde sig syg ifbm med jobsamtale. Men uagtet min tidligere chef, så ville mit udgangspunkt være at jeg skulle holde selvbetalt fri for at tage til samtale. Jeg bryder mig virkelig ikke om at lyve. Igen så anerkender jeg fuldt ud at det er nemmere for nogle end andre. Da jeg selv var i situationen vidste mine kollegaer godt at jeg søgte nyt, så jeg kunne godt aftale med dem at jeg afspadserede og behøvede ikke spørge min chef om lov. Jeg kan virkelig godt se at det er svært, når man ikke er på en arbejdsplads der er fleksibel på den måde.

Men ja, hvis du har det fint med at melde dig syg, så er det vel det du skal gøre.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 156
Likede indlæg: 3029

Indlægaf Tilly » 5. jun 2018, 08:45

Tamara skrev:
Tilly skrev:
Muspel skrev:
Muspel skrev:

Altså jeg kan virkelig godt se det er et svært dilemma. Der er ikke mulighed for at få en tid efter din arbejdstid?

Når jeg skriver at jeg ikke ville melde mig syg, så tager jeg jo også udgangspunkt i det jeg selv kommer fra. Som jeg skrev, så ville min tidligere chef temmelig sikkert godt kunne regne det ud, hvis jeg havde løjet mig syg. Og det ville jeg bare synes ville være sindssygt ubehageligt. Men jeg kan jo læse at for andre har det været uproblematisk at melde sig syg ifbm med jobsamtale. Men uagtet min tidligere chef, så ville mit udgangspunkt være at jeg skulle holde selvbetalt fri for at tage til samtale. Jeg bryder mig virkelig ikke om at lyve. Igen så anerkender jeg fuldt ud at det er nemmere for nogle end andre. Da jeg selv var i situationen vidste mine kollegaer godt at jeg søgte nyt, så jeg kunne godt aftale med dem at jeg afspadserede og behøvede ikke spørge min chef om lov. Jeg kan virkelig godt se at det er svært, når man ikke er på en arbejdsplads der er fleksibel på den måde.

Men ja, hvis du har det fint med at melde dig syg, så er det vel det du skal gøre.

Nogle af os får bare ikke selvbetalt fri efter ønske.

Jeg har prøvet det i min ansættelse at få nej til både barn syg, til barns omsorgsdag og afspadsering til eget lægebesøg og set andre få samme nej. Både i mit arbejdssted og andre steder. Fuldt ud lovligt.

Masser af disse ting er en mulighed og ikke en rettighed på arbejdsmarkedet. Læg det en anden dag, hvor det passer jobbets dagsorden.

Omsorgsdag selv betalt til mig selv? Min chef ville grine sin røv i laser og bede mig stille omgående.

Så er det den eneste mulighed om man har det fint eller ej med at melde sig syg.

Rigtigt en kommende arbejdsgiver bør være flexibel med planlægning. Men IRL? Jeg har lagt så mange jobssmtaler, at entem kan ansøger eller vi tager den næste i bunken.

De færreste ansøgere er enestående nok til at vi retter ret meget på vores program for at se dem fx udenfor arbejdstid (det er også uden for vores).

Men det er også det jeg prøvede at anerkende. At ikke alle har den samme mulighed som jeg tidligere havde. Man bliver jo selvfølgelig nødt til at handle med udgangspunkt i den virkelighed man befinder sig i.
0
Selma156
Kort karma: 84
Likede indlæg: 1081

Indlægaf Selma156 » 5. jun 2018, 09:47

Jeg har lige fyret tre - ret gode - ansøgninger af sted.
6
Muspel

Indlægaf Muspel » 5. jun 2018, 15:06

Maanii skrev:Jeg er SÅ tæt på at sige op uden at have noget på hånden, synes virkelig det er sindsygt hårdt at søge ved siden af fuldtidsjob. :gisp:

Er jeg den eneste som slet ikke magter det.

Det har jeg gjort i dag! Sagt op uden at have fået et nyt. :afro: nu var det nu. Jeg har en stor opsparing, så kan klare tid på dagpenge, hvis nødvendigt. Ville selvfølgelig hellere bruge dem på noget andet- men hvis det er frihed jeg har brug for, må det være det, jeg bruger det på.

Det løser jo så også problemet med at få fri til samtaler- nu kan jeg sige det ærligt.
9
Muspel

Indlægaf Muspel » 5. jun 2018, 15:10

Tilly skrev:
Tamara skrev:
Tilly skrev:
Muspel skrev:
Muspel skrev:

Nogle af os får bare ikke selvbetalt fri efter ønske.

Jeg har prøvet det i min ansættelse at få nej til både barn syg, til barns omsorgsdag og afspadsering til eget lægebesøg og set andre få samme nej. Både i mit arbejdssted og andre steder. Fuldt ud lovligt.

Masser af disse ting er en mulighed og ikke en rettighed på arbejdsmarkedet. Læg det en anden dag, hvor det passer jobbets dagsorden.

Omsorgsdag selv betalt til mig selv? Min chef ville grine sin røv i laser og bede mig stille omgående.

Så er det den eneste mulighed om man har det fint eller ej med at melde sig syg.

Rigtigt en kommende arbejdsgiver bør være flexibel med planlægning. Men IRL? Jeg har lagt så mange jobssmtaler, at entem kan ansøger eller vi tager den næste i bunken.

De færreste ansøgere er enestående nok til at vi retter ret meget på vores program for at se dem fx udenfor arbejdstid (det er også uden for vores).

Men det er også det jeg prøvede at anerkende. At ikke alle har den samme mulighed som jeg tidligere havde. Man bliver jo selvfølgelig nødt til at handle med udgangspunkt i den virkelighed man befinder sig i.

Tak for jeres forskellige refleksioner. Det ER ikke helt Ligetil. Jeg ville bestemt ikke have det godt med at melde mig syg. Men ser det som nødvendigt i nogle situationer.

De sagde ja til at se mig en anden dag. 10 dage før den oprindelige aftale, så det faldt ud til min klare fordel.

Og jeg sagde op i dag. Så er det ligesom også løst.
3
Smiling_Goat
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12265

Indlægaf Smiling_Goat » 5. jun 2018, 16:54

Maanii skrev:Jeg er SÅ tæt på at sige op uden at have noget på hånden, synes virkelig det er sindsygt hårdt at søge ved siden af fuldtidsjob. :gisp:

Jeg kender det så godt.

Jeg har fået sendt tre ansøgninger på en måned ca. :nej: jeg orker det bare ikke.

Jeg synes bare, der er så meget andet vigtigt, jeg også skal have styr på, og så bliver jobsøgning bare nedprioriteret. Jeg er virkelig nødt til at tage mig sammen snart.

I morgen :blush:
1
Julledyret
Kort karma: 3
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 39

Indlægaf Julledyret » 5. jun 2018, 21:22

Du er bestemt ikke den eneste, der synes det er hårdt og krævende.

Jeg forsøger at tjekke jobopslag én gang ugentligt, og så sortere i dem efter hvornår der er ansøgningsfrist. Såvidt det er muligt bruger jeg så mine weekender til at skrive ansøgningerne. Men for eksempel har jeg ikke været særlig meget hjemme sidste weekend, så nu har jeg været nødt til at skrive og sende én hertil aften, selvom jeg var sent hjemme. Og jeg har stadig to opslag, der skal søges inden fredag..

Der er derfor også stillinger jeg ikke når at få søgt, da jeg er nødt til at prioritere benhårdt i travle perioder og hvor energien bare ikke er til det.

Jeg hepper på du får overskud til at genoptage jobjagten!
0
Lulu
Kort karma: 83
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1241

Indlægaf Lulu » 6. jun 2018, 05:59

Jeg søger i perioder. Men må sande at det ikke kan blive til meget mere end 2 om måneden max. Med fuldtidsarbejde to børn på 4 og under, en mand (og lige for øjeblikket også en flytning henover sommeren) er der bare ikke tid nok.

Jeg synes dog heldigvis jeg har strikket nogle ret gode passager sammen, som nemt kan genbruges, nogle gange kræver de en lille smule omskrivning men meget kan kopieres direkte over.
Ligesom jeg har brugt meget tid på mit "grund" cv, hvor alt står på, så jeg bare kan slette det der ikke matcher givne stilling, så kan det ind i mellem lade sig gøre.
Jeg er så også økonom og de har en tendens til at være lidt konservative så skal heldigvis ikke ud i alt for meget kreativt.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 88
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1829

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. jun 2018, 10:51

Jeg har fået en email om en informel samtale med et af de “lokale” semiprofessionelle fodboldhold - som fysio/sport rehab. Og hvad jeg forventer i løn.

Øøøh, jeg har virkelig ingen idé. Jeg har udelukkende referenceramme fra to professionelle klubber og en én semipro. Eller to, men er ikke sikker på den ene gælder eftersom “fysioen” der, ikke rigtig var kvalificeret og udelukkende virkede som massør/tape-dude. Det her er lidt mere fysio..
1
avdotja
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3983

Indlægaf avdotja » 6. jun 2018, 18:24

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har fået en email om en informel samtale med et af de “lokale” semiprofessionelle fodboldhold - som fysio/sport rehab. Og hvad jeg forventer i løn.

Øøøh, jeg har virkelig ingen idé. Jeg har udelukkende referenceramme fra to professionelle klubber og en én semipro. Eller to, men er ikke sikker på den ene gælder eftersom “fysioen” der, ikke rigtig var kvalificeret og udelukkende virkede som massør/tape-dude. Det her er lidt mere fysio..

Kan du ikke tage fat i en af de uddannede fysioterapeuter du har arbejder under og høre hvad man normalt kan forvente? Hvis jeg husker rigtigt, har der været et par stykker du havde et ret godt forhold til?
2

Tilbage til "Job"