Jobjagter-tråden

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf milisa » 14. okt 2015, 17:25

ManicNinja skrev:Jeg har lige haft en snak på næsten to timer (!) i telefonen med min kommende tillidsrepræsentant (som jeg også talte med en time i går!?). Meget dyb og personlig og fuld af latter og ... Æhm. Der kunne jeg godt nok godt blive smålun pga al den skarphed og indsigt. Puh. Dét ville være noget rod. Også fordi han gør alt, hvad han kan for at holde den professionelle distance, selv om den slags samtale jo i sagens natur BLIVER dybe og interessante. Lidt ligesom hos en terapeut. Hvilket vi også talte om. Men faktisk et eller andet sted okay at indse, at jeg stadig har evnen. Til at blive lun. :lun: Efter et år i fuldstændigt No Man's Land angående lyst til eller blik for mænd.

Nåmmen. Jeg overvejer måske en liiiillebitte smule, om det kunne være en idé at prøve at opnå forflyttelse til min gamle afdeling, hvor jeg ved, at jeg fungerer godt med chefen - og der er også rigtigt fine kolleger. Opgaverne er ikke så spændende, men okay. På den måde ville jeg slippe for usikkerhed i indkomst. Tillidsrepræsentant gjorde mig opmærksom på, at det helt sikkert er der, man vil forsøge at starte en forhandling (det er ikke ham, der skal føre den).

Er HELT ør af alle de tanker og input. Bl.a. om Joharis vindue, som jeg havde hørt om, men ikke kendte nærmere til... Nu har jeg googlet. Sådan noget med, hvordan man ser sig selv, hvad man skjuler, hvordan andre ser i én osv. Det er hovedet på sømmet, at noget af det, som giver mig nogle udfordringer i mit arbejdsliv, er, at jeg ikke altid ser mig selv lige tydeligt. Måske nærmest ser mig selv som det modsatte af, hvad jeg er? Når så folk reagerer på den del, jeg ikke ser så godt, så er det klart, at kommunikationen kan blive vanskelig.

Det gør ikke, at min chefs behandling af mig har været rimelig. Men det er nogle ret nyttige overvejelser at tage med mig videre.

Jeg er vild med din indstilling: Kan jeg ikke score jobbet, så scorer jeg sgu da bare en medarbejder!! Love it!! Totalt meget win-win! :-D:-D:-D
2
Tally-ho
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 17:26

milisa skrev:Jeg er vild med din indstilling: Kan jeg ikke score jobbet, så scorer jeg sgu da bare en medarbejder!! Love it!! Totalt meget win-win! :-D:-D:-D

Det er vist sådan cirka IKKE min indstilling ... Men okay. Nok sjovere at overfladelæse indlægget sådan.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 14. okt 2015, 18:24

ManicNinja skrev:Det er vist sådan cirka IKKE min indstilling ... Men okay. Nok sjovere at overfladelæse indlægget sådan.

Nej hov, slet ikke sådan ment. Et uelegant forsøg på en kæk kommentar og så absolut ikke nogen som helst intention om at forklejne, nedgøre eller ignorere vigtige pointer, eller noget som helst i den retning.
2
Tally-ho
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 18:48

milisa skrev:
ManicNinja skrev:Det er vist sådan cirka IKKE min indstilling ... Men okay. Nok sjovere at overfladelæse indlægget sådan.

Nej hov, slet ikke sådan ment. Et uelegant forsøg på en kæk kommentar og så absolut ikke nogen som helst intention om at forklejne, nedgøre eller ignorere vigtige pointer, eller noget som helst i den retning.

Tiltror bestemt ingen her ligefrem at ville nedgøre nogen. Så no worries! Forstod godt, at din kommentar var ment kækt. Er vist bare en lille smule fintfølende oven på en dag med flere følelsesmæssige indtryk og store beslutninger og erkendelser oven i hinanden :genert:
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 19:23

Så er der også lige noget andet ... :)

Jeg tror altså, jeg er blevet forelsket. I tråden her. Hvor er det skønt at opleve, at en af de dér selvhjælps-vi-støtter-hinanden-omkring-en-bestemt-problematik tråde nu også opstår herinde på det nye forum. Og er virkelig levende og åben for alle, og at hver fugl blot kan synge frit med sit næb herinde. :gogo: :love:
3
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 14. okt 2015, 19:36

ManicNinja skrev:Tiltror bestemt ingen her ligefrem at ville nedgøre nogen. Så no worries! Forstod godt, at din kommentar var ment kækt. Er vist bare en lille smule fintfølende oven på en dag med flere følelsesmæssige indtryk og store beslutninger og erkendelser oven i hinanden :genert:

HA!!! Guderne skal vide, at jeg af alle kender dén fornemmelse!!!

Jeg tror i øvrigt også bare, at jeg burde være gået i seng forlængst. Har skippet 3 ansøgninger af sted her til aften, og jeg tvivler ærlig talt på, det var en god ide. Jeg tror seriøst, jeg har drukket for meget af det der hostesaft....... begyndte at synge marseillaisen for lidt siden.........problemet er umiddelbart, at jeg ikke kan andet end første sætning...........det stoppede mig ikke umiddelbart......... "Allons enfants de la patriiiiiiiiiie, aålkdfglkjdfg lksdjfglksdfj gjjgjjjjg de ldkfg ljdfg ldkjf.... bambambambambambambambammmmm...aslkdfj jdlsflaskjdf jdkasldkf..... HHHHHHAAAAAHNNNNNNNNNN DE ALDKFJ JLASJFLKSAJMMMMMMMMM"........... osv.............
4
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8500

Indlægaf 2SHY » 14. okt 2015, 19:47

Åh jeg er bare MAX frustreret lige nu! Jeg har en bunke af opslag der skal søges indenfor de næste få dage og jeg har nærmest fået writers block. Selv hvis jeg tager udgangspunkt i tidligere ansøgninger så står den helt stille i knolden på mig. Og så er jeg bare død træt af at se alle de stillinger der er opslået i Region Midt men som man lige så godt kan lade være at søge fordi de har gang i massive sparingsrunder og der derfor er 1. prioritet ved opsagte ansøgere. Så dem gider jeg ikke engang spilde tid og frustration på at søge.

Der er heldigvis så meget andet. Men energien er virkelig væk og jeg synes ikke jeg er i flow med at søge længere. Jeg tror jeg mangler noget inspiration og gejst. Og et par hænder der fungerer mere optimalt end de gør lige pt. Jeg kan kun konstatere at klinik arbejde slet ikke passer til mine forbandede hypermobile led :( Pis lort møg! Nå! :sur: Jeg kan ikke engang skrive det her korte indlæg uden at måtte holde pauser så ondt har jeg i fingrene :trist:

Info om mig til listen i øvrigt:

Uddannelse: Fysioterapeut
Jobhåb: Kommunalt ansat. Interesseret i muskuloskeletale problemer i knæ, hofter og ryg, reuma området, stress ramte, sundhedsfremme og forebyggelse, kroniker området, holdtræning, vejledning
Ledig siden: Tja... siden jeg blev færdig i juni 2012
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 14. okt 2015, 19:54

2shy, tror du ikke, du skal have sådan en standard ansøgning? Sådan en, der generelt beskriver lidt om dig, og hvad du kan, som du kan sende af sted uden at ændre andet end navnet på virksomheden? Sådan en, som du kan bruge netop nu, hvor du er gået i stå og er ked og har brug for lidt succes. Så kunne du lige få skippet en masse af sted til region midt og få totalt optur over pludselig at have søgt et hav af stillinger. Jeg mener, en standard ansøgning er jo bedre end ingen ansøgning, ikke?

Jeg har i hvert fald sådan en liggende til hårde tider. Fx hvis der er totalt dødvande i de opslåede jobs og jeg føler, at a-kassen ånder mig i nakken med "2 jobs om ugen"-mantraet, men det eneste, der er, er stillinger, jeg alligevel aldrig nogensinde vil få. Så skipper jeg sådan en ansøgning af sted. Den er god nok til, at jeg ikke er flov over den, men den er hverken specifik eller målrettet en bestemt kompetence. Men i og med jeg netop kun bruger den, når alternativet er "ingen ansøgning", så har jeg jo alt at vinde. Og jeg oplever i hvert fald at få et rigtig godt motivationskick af pludselig at kunne skrive en masse ind i jobloggen.

Og så rigtig god bedring, ellers! Både mentalt og fysisk!
1
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8500

Indlægaf 2SHY » 14. okt 2015, 20:03

milisa skrev:2shy, tror du ikke, du skal have sådan en standard ansøgning? Sådan en, der generelt beskriver lidt om dig, og hvad du kan, som du kan sende af sted uden at ændre andet end navnet på virksomheden? Sådan en, som du kan bruge netop nu, hvor du er gået i stå og er ked og har brug for lidt succes. Så kunne du lige få skippet en masse af sted til region midt og få totalt optur over pludselig at have søgt et hav af stillinger. Jeg mener, en standard ansøgning er jo bedre end ingen ansøgning, ikke?

Jeg har i hvert fald sådan en liggende til hårde tider. Fx hvis der er totalt dødvande i de opslåede jobs og jeg føler, at a-kassen ånder mig i nakken med "2 jobs om ugen"-mantraet, men det eneste, der er, er stillinger, jeg alligevel aldrig nogensinde vil få. Så skipper jeg sådan en ansøgning af sted. Den er god nok til, at jeg ikke er flov over den, men den er hverken specifik eller målrettet en bestemt kompetence. Men i og med jeg netop kun bruger den, når alternativet er "ingen ansøgning", så har jeg jo alt at vinde. Og jeg oplever i hvert fald at få et rigtig godt motivationskick af pludselig at kunne skrive en masse ind i jobloggen.

Jo jeg har en hvor jeg ændrer 1. afsnit og så er resten stort set identisk. Men lige præcis den her stilling er ikke sådan en som jeg normalt søger (sundhedsfaglig konsulent) og der er en del arbejdsopgaver som jeg ikke har erfaring med eller ligger meget fjernt fra hvad jeg er uddannet til. Ja det kan man naturligvis lære, men det er ikke opgaver der siger mig noget. Omvendt så synes jeg også at det altid er det samme jeg søger og i og med at der altid vælges en anden end mig... tja så må jeg forsøge at ryste posen lidt.

Men jeg tror nu jeg lader den ligge og bruger krudtet på nogle af de andre i morgen. Jeg har heldigvis primært træningspatienter i morgen, så der kan hænder og fingre få lidt mere ro til journalisering og ansøgninger

Og tak :kys:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 21:53

2SHY skrev:
milisa skrev:2shy, tror du ikke, du skal have sådan en standard ansøgning? Sådan en, der generelt beskriver lidt om dig, og hvad du kan, som du kan sende af sted uden at ændre andet end navnet på virksomheden? Sådan en, som du kan bruge netop nu, hvor du er gået i stå og er ked og har brug for lidt succes. Så kunne du lige få skippet en masse af sted til region midt og få totalt optur over pludselig at have søgt et hav af stillinger. Jeg mener, en standard ansøgning er jo bedre end ingen ansøgning, ikke?

Jo jeg har en hvor jeg ændrer 1. afsnit og så er resten stort set identisk. Men lige præcis den her stilling er ikke sådan en som jeg normalt søger (sundhedsfaglig konsulent) og der er en del arbejdsopgaver som jeg ikke har erfaring med eller ligger meget fjernt fra hvad jeg er uddannet til. Ja det kan man naturligvis lære, men det er ikke opgaver der siger mig noget. Omvendt så synes jeg også at det altid er det samme jeg søger og i og med at der altid vælges en anden end mig... tja så må jeg forsøge at ryste posen lidt.

Men jeg tror nu jeg lader den ligge og bruger krudtet på nogle af de andre i morgen. Jeg har heldigvis primært træningspatienter i morgen, så der kan hænder og fingre få lidt mere ro til journalisering og ansøgninger

Og tak :kys:

Hvad handler de opgaver om, som du ikke synes er dig? Og hvad plejer du at søge - også private klinikker eller? (Aner intet om området).
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 23:14

Jeg vil gerne med i listen på forsiden:

Uddannelse : All-round kontorassistent (årgang 1994)

Job ønsker ( Vilkårlig rækkefølge) : PA - Salgskoordinator - Administrativ medarbejder -Salgsback-up - Back Office funktion - Office Manager - Sekretær

Ledig siden : Er i uopsagt stilling men har en deadline der hedder 31/3.
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 15. okt 2015, 07:06

Der var en opslået stilling, jeg så som en del af et søgeresultat fra jobindex. Først tænkte jeg, at jeg vel egentlig ikke passede til den, men så fik jeg en besked fra én på Jobindex om ikke den stilling var noget for mig. Nu har jeg læst den igennem igen og det er den faktisk. Jeg opfylder de tre krav de har og en af de tre fordele, de nævner for ansøgere...

Jeg søger den sgu!
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 15. okt 2015, 07:10

Jeg kom til at tænke på, om vi også skulle skrive på første side i hvilken del af landet, vi søger? Jeg er lige nu ikke bundet af familie eller parforhold, så jeg søger i hele landet, men da jeg var sammen med min nu ekskæreste søgte jeg kun på Sjælland.

Neenah, vil du tilføje:
Søger i hele landet.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 15. okt 2015, 07:33

Garfield skrev:Jeg kom til at tænke på, om vi også skulle skrive på første side i hvilken del af landet, vi søger? Jeg er lige nu ikke bundet af familie eller parforhold, så jeg søger i hele landet, men da jeg var sammen med min nu ekskæreste søgte jeg kun på Sjælland.

Neenah, vil du tilføje:
Søger i hele landet.

God ide. Neenah, når du nu er i gang, må du gerne tilføje, at jeg har været ledig siden 1. februar 2015, og at jeg søger i hele landet.
0
Tally-ho
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 15. okt 2015, 08:08

Jeg søger i Region Hovedstaden og Region Sjælland :)
0

Tilbage til "Job"