Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Tilly » 16. okt 2015, 17:26

Jeg vil egentlig godt kunne undlade at fortælle min leder det, og bare aftale det med mine kollegaer. Det er nok et godt bud, at sige at årsagen til at jeg har behov for fri er privat.

Åh, kan bare mærke at jeg nok har det lidt mærkeligt med at skulle holde det skjult for mine kollegaer, da jeg faktisk er rigtig glad for dem, men samtidig har jeg alligevel ikke lyst til at fortælle dem noget før jeg måske får tilbudt en anden stilling.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5895

Indlægaf Dikus » 16. okt 2015, 17:34

Tilly skrev:Jeg vil egentlig godt kunne undlade at fortælle min leder det, og bare aftale det med mine kollegaer. Det er nok et godt bud, at sige at årsagen til at jeg har behov for fri er privat.

Åh, kan bare mærke at jeg nok har det lidt mærkeligt med at skulle holde det skjult for mine kollegaer, da jeg faktisk er rigtig glad for dem, men samtidig har jeg alligevel ikke lyst til at fortælle dem noget før jeg måske får tilbudt en anden stilling.

Det er da vildt mærkeligt!

Edit: I betydningen, at det er en vildt mærkelig situation at være i.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 16. okt 2015, 17:39

Hvad med afspadsering eller en feriedag? Det skal jo som regel være meldt ud i god tid, men det er da forklaringer jeg selv har overvejet
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 16. okt 2015, 17:52

Har desværre hverken ferie eller afspadsering til gode pt, ellers ville jeg nok også foretrække at bruge den mulighed :) Men sandsynligheden for at jeg får sparet lidt afspadsering sammen inden en eventuel jobsamtale er da bestemt til stede.

Men tror da nok jeg skal finde ud af det hvis det bliver aktuelt, har det nogle gange bare med at bekymre mig over ting, som jeg i virkeligheden måske slet ikke behøver bekymre mig om.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 16. okt 2015, 18:14

Direktøren har allerede skrevet og takket for ansøgningen og bekræftet, at han regner med at indkalde til samtale i næste uge.

Uha... Det føles relativt virkeligt!
3
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 16. okt 2015, 18:56

Tilly skrev:Jeg tror gerne at jeg vil melde mig ind i denne tråd. Er pt. i en fast stilling (ergoterapeut i socialpsykiatrisk tilbud) men efter lidt over et år i denne stilling føler jeg at det er på tide at prøve noget nyt. Dette er der flere årsager til, en af de væsentlige grunde er at jeg har langt på mit arbejde, og gerne vil finde et job tættere på min bopæl, men også fordi jeg gerne vil have et job med mere udviklingspotentiale. Jeg drømmer om at blive klinisk vejleder i fremtiden, og vil nok også gerne lande en lederstilling længere ude i fremtiden. Dette ser jeg ikke som en mulighed i min nuværende stilling.

Jeg har bare helt vildt svært ved at komme i gang med jobjagten igen. Har svært ved at finde overskuddet til at få skrevet nogle gode ansøgninger, men har et mål om at få sendt et par ansøgninger denne weekend :) Jeg kan jo nok ikke forvente at det sker af sig selv.

Er også begyndt at tænke lidt på hvad jeg skal sige til min leder/kollegaer når/hvis jeg bliver indkaldt til en samtale? Med mine arbejdstider vil jeg højst sandsynligt skulle bede om fri for at tage til en samtale. Har ikke lyst til fortælle min leder at jeg søger nyt job. Hvad gør I andre?

Jeg har haft samme problem (de stillinger jeg søgte lå langt væk fra arbejdspladsen og begrebet "fleksible mødetider" eksisterede ikke) og det er ikke sjovt - især ikke når man ikke får job i første hug, men til gengæld bliver kaldt til samtaler løbende...

Men hvis det på nogen måde sker med jævne mellemrum at fol folk går tidligt om fredagen, ville jeg gøre som Dikus foreslår og i øvrigt bede om en samtale så sent på dagen som muligt med begrundelsen nuværende job + transporttid. Nogen firmaer er flinke til at tilbyde en sen samtale som reelt ligger uden for deres normale arbejdstid og hvis du "kun" har behov for at gå en time eller to tidligere, burde det ikke være noget kollegaer tænker over (jeg ville holde det kort og helt simpelt sige at "jeg er nød til at gå 2 timer tidligere torsdag" - hvis det altså er muligt på arbejdspladsen)
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 16. okt 2015, 19:01

Absolut sidste udvej er en sygedag. Men det er ikke så god stil og kan give nogle samvittighedskvaler. Det er virkelig en af de få gange hvor det er rart at være i virksomhedspraktik/rotation/løntilskud fordi man kan spille med åbne kort om at man søger noget andet og af og til med kort frist må bede om fri til en samtale
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 16. okt 2015, 19:59

Dikus skrev:
Tilly skrev:Jeg vil egentlig godt kunne undlade at fortælle min leder det, og bare aftale det med mine kollegaer. Det er nok et godt bud, at sige at årsagen til at jeg har behov for fri er privat.

Øhm, Dikus, hvad mener du her? (For dit indlæg giver mig en masse, sikkert forkerte, idéer, og de er ikke gode, så det er nok bare, fordi du mener noget andet end dét, jeg lige læser)
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 16. okt 2015, 20:10

Garfield skrev:
Dikus skrev:

Øhm, Dikus, hvad mener du her? (For dit indlæg giver mig en masse, sikkert forkerte, idéer, og de er ikke gode, så det er nok bare, fordi du mener noget andet end dét, jeg lige læser)

Faktisk mener jeg det stik-modsatte. Det er altså ikke mig, der er idioten, der har skrevet det der :cool:

(Og tak for du spørger. Ville være ked af, Tilly tror jeg kalder hende mærkelig for at være helt almindelig.)
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 16. okt 2015, 20:19

Garfield skrev:
Dikus skrev:

Jeg læste det også vildt dømmende først. Men hvis du prøver at lægge tryk på 'er' som i "Jamen, det ER mærkeligt!", så tænker jeg, det udtrykker, hvad Dikus forsøger at sige - en slags forståelse.
Senest rettet af ManicNinja 16. okt 2015, 20:42, rettet i alt 1 gang.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 16. okt 2015, 20:23

Klogt. Det er da det, jeg mente :lol:

Da jeg læste det selv anden gang, læste jeg det nu også totalt dømmende.

Dårlig sætning :lol:
1
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 16. okt 2015, 20:51

Dikus skrev:
Garfield skrev:
Dikus skrev:

Faktisk mener jeg det stik-modsatte. Det er altså ikke mig, der er idioten, der har skrevet det der :cool:

(Og tak for du spørger. Ville være ked af, Tilly tror jeg kalder hende mærkelig for at være helt almindelig.)

Pyha. Og så er det, jeg lige bliver glad for, at jeg spurgte i stedet for at tænke "Sikke en mokke" :genert:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 16. okt 2015, 20:56

Ha ha. Det vilde er, Ninjaen skulle hjælpe mig med at forstå, hvad jeg min havde ment :-D
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 16. okt 2015, 21:27

Dikus skrev:Ha ha. Det vilde er, Ninjaen skulle hjælpe mig med at forstå, hvad jeg min havde ment :-D

Til tjeneste. Og du finder det endda sjovt - måske har du alligevel humor (modsat hvad du selv påstår)? :P
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 16. okt 2015, 21:34

Jeg har fået mig en karrierementor :D

Jeg søgte for nogle uger siden, da SDU har en karrierementorordning til specialestuderende og nyklækkede kandidater - og jeg har fået en der dels arbejder et sted, jeg rigtig gerne vil ind, og dels med et område jeg er meget interesseret i at komme til at vide mere om. Jeg har faktisk søgt et job, der hvor hun arbejder, tror jeg :gruble:

Anyways, nu har jeg fået hende. Så skal jeg bare lige finde ud af hvad jeg skal bruge hende til. Tror måske jeg venter med at tage kontakt indtil jeg har været til jobsamtale :D
7

Tilbage til "Job"