Jobjagter-tråden

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5029

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf ManicNinja » 20. okt 2015, 11:32

englishchannel skrev:Nå folkens, jeg har lige set et nyopslået offentligt job med en ansøgningsfrist om 8 dage. Kan vi afskrive den på forhånd, eller skal jeg gøre forsøget?

Otte dage ... Hm ... I udgangspunktet ville jeg også ringe (jeg lader normalt være med at reagere på opslag, hvor der er under en uge til frist og/eller det kun er opslået på LinkedIn eller lignende - og så husker jeg mig selv på, at det ikke er sikkert, man får ærligt svar på den slags forespørgsler.
Er der angivet mail og telefonnummer på kontaktperson?
Senest rettet af ManicNinja 20. okt 2015, 11:47, rettet i alt 3 gange.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1008

Indlægaf milisa » 20. okt 2015, 11:32

Neenah: Søde ven, det er altså et hysterisk morsomt stunt, du lavede!! :kys: Ingen grund til panik, jeg er 1000000000000% sikker på, at det er noget, I skriger af grin af i næste uge. Du har så mange indgangsvinkler: "Ja, det lyder jo altså så spændende, at jeg slet ikke kunne vente" eller "Hvorfor dog gøre noget i næste uge, hvad du kan gøre i denne?" eller "Ja, undskyld, men jeg kunne altså ikke vente længere" osv.
Nej, jeg kan godt forstå, du er øv. Jeg kom storprustende, sveddryppende og 10 minutter for sent til en jobsamtale en gang. Jeg var helt sikker på, jeg vidste, hvor det var, stod ude foran bygningen 15 minutter før og ventede på, at det blev tid til at gå ind kun for at finde ud af, at området var 4 gange så stort, som jeg troede, og der var 2 receptioner, og jeg stod ved den forkerte, og den anden var 1 km væk.... Jeg kom til 2. runde og tabte til en intern, så jeg er helt sikker på, at det ikke bliver en uge for tidligt, der betyder noget for dig. :)
2
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1008

Indlægaf milisa » 20. okt 2015, 11:36

2SHY skrev:Jeg skal forberede et svar på hvad der kan slå mig ud af kurs og hvad får jeg tiden til at gå med hvis der er huller i dagens program. Og så skal jeg finde et fornuftigt svar på hvorfor jeg søger endnu en tidsbegrænset stilling. For mentalt tænkte jeg (fordi jeg skal søge et eller andet uanset om det er fast eller tidsbegrænset). Og så skal jeg overveje noget omkring hvilke rammer der skal stilles op for at jeg yder optimalt.

I det mindste var jeg super cool da de spurgte om jeg kunne køre minibus og pegede ud på en på parkeringspladsen og jeg sagde "Næ... Men det kan jeg jo lære" sagt i et super selvsikkert tonefald

Se der, måske var det slet ikke så slemt, som du går og frygter! :kram:

(Vil du have lidt input på mulige svarmuligheder til det andet, eller vil du bare lige gruble selv lidt?)
0
Tally-ho
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 20. okt 2015, 11:43

Jeg skal til samtale! :banan: :banan:
10
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 20. okt 2015, 11:47

Så nu skal der forberedes. Jeg husker jeres idéer med vendespil og med at skrive svarene til spørgsmål ned :gogo:

Og så skal jeg lige hive mig selv op inden fredag for jeg havde et mindre nedbrud i går aftes, hvor jeg bare græd og græd over alt det, jeg har mistet gennem det sidste år. I dag har jeg sygemeldt mig og det kommer nok til at vare ugen ud for jeg får stresssymptomer (hjertebanken, hylen i ørene, osv) hver gang jeg tænker på mit nuværende arbejde. Jeg sov 12 timer i nat :shock:
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 20. okt 2015, 11:50

Garfield skrev:Så nu skal der forberedes. Jeg husker jeres idéer med vendespil og med at skrive svarene til spørgsmål ned :gogo:

Og så skal jeg lige hive mig selv op inden fredag for jeg havde et mindre nedbrud i går aftes, hvor jeg bare græd og græd over alt det, jeg har mistet gennem det sidste år. I dag har jeg sygemeldt mig og det kommer nok til at vare ugen ud for jeg får stresssymptomer (hjertebanken, hylen i ørene, osv) hver gang jeg tænker på mit nuværende arbejde. Jeg sov 12 timer i nat :shock:

:shock:

Uhauha. Relaterer alt for godt. Hm ... Ikke for at lyde alt for pessimistisk, men snarere omsorgsfuldt ment: Med den slags symptomer ... Er du sikker på, en uge er nok?
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 20. okt 2015, 11:52

ManicNinja skrev:
englishchannel skrev:
ManicNinja skrev:English:

Jeg noterer mig, at du - heldigvis - mærker dine egne grænser og meninger klart og tydeligt, når din kæreste går sådan i flæsket på dig. Så helt tosset til grænsefornemmelse er du altså tydeligvis ikke. Dét kan du i hvert fald glæde dig over!

Jeg ved godt, det er svært. Men ind imellem vil det jo ske, at man er lodret uenig med sin kæreste om diverse principper eller tilgange ift visse emner. Det er selvfølgelig rarest at være nogenlunde enige, når det gælder værdier i tilværelsen og grundlæggende principper og ikke føle, at man skal forsvare sig. Men somme tider må man simpelthen leve med, at modparten bare ikke kan sætte sig ind i éns synsvinkel, og så må sådan nogle tænke-føle-dyr, som jeg har en fornemmelse af at du ligesom jeg er ... Så må vi sgu prøve at holde fast i vores eget synspunkt, når nu maven siger, det er det rigtige. I stedet for at tro, at det først bliver "rigtigt" i det øjeblik, vi kan overbevise kæresten eller familien, eller hvem det nu er. Nu skal jeg passe på med ikke bare at "trække mig selv ned over hovedet på dig" (jeg kender dig jo ikke). Men netop dét er i hvert fald en stor udfordring for mig.

Jeg forstår dig SÅ godt. Og bare hold fast du - mavefornemmelser ift arbejdspladser, teams, chefer er lige så uvurdérlige og nyttige som i alle mulige andre sammenhænge. Og så må knapt så intuitive kærester forstå det eller lade være.

P.s. Derudover er jeg pissed over, at DU søger kommunikationsjobs - du er fileme en hård konkurrent at være oppe imod! (Naturligvis sagt med al mulig kærlig varme i stemmen! :kys: )

Til det sidste: Åh pjat med dig, jeg fortalte rent faktisk min kæreste om dig, og om hvor lidt jeg nogensinde ville få et kommunikationsjob, når jeg var oppe mod folk som dig :D Men jeg tager bestemt din kommentar som et stort kompliment, selvom jeg nu ikke helt tror på, at du har ret ;)

Men resten af indlægget har du til gengæld ret i. Jeg er slet ikke afklaret nok med mig selv og mine valg til, at jeg kan være ligeglad med hvad andre synes. Så hvis jeg føler, at min kæreste eller far eller venner er uenige med mig, prøver jeg at overbevise dem, og hvis jeg ikke kan det, så føler jeg et eller andet sted, at min beslutning ikke er rigtig.

Og selvom jeg ved, at det aldrig bliver godt, er der alligevel en del af mig, der stadig tænker: "Jamen, det er et job... Søg det så!!!!!!!". Men jeg holder stand og er i hvert fald taknemmelig for din opbakning. Nu har jeg følelsen af, at én autoritetsperson ( :D ) er enig med mig, så nu er mit valg blevet afstivet lidt.

Og det er jo lige præcis ved tvivl, at mavefornemmelse er så vigtig.

Hm ... Hvor i landet bor og søger du egentlig? Og skal vi eventuelt bruge hinanden som sparring på nogle ansøgninger? Jeg må indrømme, at jeg sidder og tænker: "Hvorfor ikke?" Smid mig en PB, hvis det er. Og hvis dét er for grænseoverskridende, er det natuuuurligvis også helt okay!

P.s. Haha - mange tak for tiltroen. Sikke gode vi alle sammen er til at se ANDRES talenter og styrker, hva'? :)

Hovedstadsområdet :)

Og det vil jeg SUPER gerne :kys: Jeg må dog krybe til korset og indrømme, at jeg har skrevet sådan ca. tre kommunikationsansøgninger i mit liv, så jeg er slet ikke på et specielt højt niveau endnu. Men jeg vil gerne give sparring i det omfang, jeg kan finde ud af :)
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 20. okt 2015, 11:55

Milisa og Ninja: Tak for respons :kys: Jeg så dog lige på annoncen igen, og jeg er faktisk ret sikker på, at det er en intern nu. De har virkelig mange krav, der er sjovt specifikke uden egentlig at være uddybede. Og jeg har tre andre, mere relevante, jobs på bedding, så jeg tror bare at jeg lader denne fare.
3
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 20. okt 2015, 11:56

englishchannel skrev:
ManicNinja skrev:
englishchannel skrev:
ManicNinja skrev:English:

Jeg noterer mig, at du - heldigvis - mærker dine egne grænser og meninger klart og tydeligt, når din kæreste går sådan i flæsket på dig. Så helt tosset til grænsefornemmelse er du altså tydeligvis ikke. Dét kan du i hvert fald glæde dig over!

Jeg ved godt, det er svært. Men ind imellem vil det jo ske, at man er lodret uenig med sin kæreste om diverse principper eller tilgange ift visse emner. Det er selvfølgelig rarest at være nogenlunde enige, når det gælder værdier i tilværelsen og grundlæggende principper og ikke føle, at man skal forsvare sig. Men somme tider må man simpelthen leve med, at modparten bare ikke kan sætte sig ind i éns synsvinkel, og så må sådan nogle tænke-føle-dyr, som jeg har en fornemmelse af at du ligesom jeg er ... Så må vi sgu prøve at holde fast i vores eget synspunkt, når nu maven siger, det er det rigtige. I stedet for at tro, at det først bliver "rigtigt" i det øjeblik, vi kan overbevise kæresten eller familien, eller hvem det nu er. Nu skal jeg passe på med ikke bare at "trække mig selv ned over hovedet på dig" (jeg kender dig jo ikke). Men netop dét er i hvert fald en stor udfordring for mig.

Jeg forstår dig SÅ godt. Og bare hold fast du - mavefornemmelser ift arbejdspladser, teams, chefer er lige så uvurdérlige og nyttige som i alle mulige andre sammenhænge. Og så må knapt så intuitive kærester forstå det eller lade være.

P.s. Derudover er jeg pissed over, at DU søger kommunikationsjobs - du er fileme en hård konkurrent at være oppe imod! (Naturligvis sagt med al mulig kærlig varme i stemmen! :kys: )

Til det sidste: Åh pjat med dig, jeg fortalte rent faktisk min kæreste om dig, og om hvor lidt jeg nogensinde ville få et kommunikationsjob, når jeg var oppe mod folk som dig :D Men jeg tager bestemt din kommentar som et stort kompliment, selvom jeg nu ikke helt tror på, at du har ret ;)

Men resten af indlægget har du til gengæld ret i. Jeg er slet ikke afklaret nok med mig selv og mine valg til, at jeg kan være ligeglad med hvad andre synes. Så hvis jeg føler, at min kæreste eller far eller venner er uenige med mig, prøver jeg at overbevise dem, og hvis jeg ikke kan det, så føler jeg et eller andet sted, at min beslutning ikke er rigtig.

Og selvom jeg ved, at det aldrig bliver godt, er der alligevel en del af mig, der stadig tænker: "Jamen, det er et job... Søg det så!!!!!!!". Men jeg holder stand og er i hvert fald taknemmelig for din opbakning. Nu har jeg følelsen af, at én autoritetsperson ( :D ) er enig med mig, så nu er mit valg blevet afstivet lidt.

Og det er jo lige præcis ved tvivl, at mavefornemmelse er så vigtig.

Hm ... Hvor i landet bor og søger du egentlig? Og skal vi eventuelt bruge hinanden som sparring på nogle ansøgninger? Jeg må indrømme, at jeg sidder og tænker: "Hvorfor ikke?" Smid mig en PB, hvis det er. Og hvis dét er for grænseoverskridende, er det natuuuurligvis også helt okay!

P.s. Haha - mange tak for tiltroen. Sikke gode vi alle sammen er til at se ANDRES talenter og styrker, hva'? :)

Hovedstadsområdet :)

Og det vil jeg SUPER gerne :kys: Jeg må dog krybe til korset og indrømme, at jeg har skrevet sådan ca. tre kommunikationsansøgninger i mit liv, så jeg er slet ikke på et specielt højt niveau endnu. Men jeg vil gerne give sparring i det omfang, jeg kan finde ud af :)

Haha - alle tiders. Jeg har skrevet stakkevis og er ikke kommet til samtale ret tit. Tilsammen er vi det perfekte jobsøgningspar! :lol: Ved du hvad? Jeg smider dig sgu en ansøgning med det samme - én, jeg skrev forleden, men aldrig fik sendt ( :genert: ) Fordi jeg simpelthen var sådan i tvivl, om jeg var helt i skoven. Første gang, jeg har haft det SÅ grelt. Du er selvfølgelig også mere end velkommen den anden vej!
1
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 20. okt 2015, 12:08

ManicNinja skrev:
Garfield skrev:Så nu skal der forberedes. Jeg husker jeres idéer med vendespil og med at skrive svarene til spørgsmål ned :gogo:

:shock:

Uhauha. Relaterer alt for godt. Hm ... Ikke for at lyde alt for pessimistisk, men snarere omsorgsfuldt ment: Med den slags symptomer ... Er du sikker på, en uge er nok?

Tak for omsorgen :kys:

Jeg går faktisk og overvejer at blive fuldt sygemeldt igen. Det har kun lige akkurat fungeret med min delvise raskmelding og det er ikke særligt smart at gå og have det små-skidt hele tiden..

Jeg besluttede i sidste at jeg vil opsige mit job inden udgangen af oktober, så jeg er ledig fra 1. december. Derefter er det min plan at jeg først starter nyt arbejde den 1. januar, således at jeg har lidt længere tid med ro.
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 20. okt 2015, 12:54

milisa skrev:Neenah: Søde ven, det er altså et hysterisk morsomt stunt, du lavede!! :kys: Ingen grund til panik, jeg er 1000000000000% sikker på, at det er noget, I skriger af grin af i næste uge. Du har så mange indgangsvinkler: "Ja, det lyder jo altså så spændende, at jeg slet ikke kunne vente" eller "Hvorfor dog gøre noget i næste uge, hvad du kan gøre i denne?" eller "Ja, undskyld, men jeg kunne altså ikke vente længere" osv.
Nej, jeg kan godt forstå, du er øv. Jeg kom storprustende, sveddryppende og 10 minutter for sent til en jobsamtale en gang. Jeg var helt sikker på, jeg vidste, hvor det var, stod ude foran bygningen 15 minutter før og ventede på, at det blev tid til at gå ind kun for at finde ud af, at området var 4 gange så stort, som jeg troede, og der var 2 receptioner, og jeg stod ved den forkerte, og den anden var 1 km væk.... Jeg kom til 2. runde og tabte til en intern, så jeg er helt sikker på, at det ikke bliver en uge for tidligt, der betyder noget for dig. :)

Jeg er allerede sikker på at en af mine stærke sider skal være at jeg altid kommer i god tid til aftaler :D
8
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Indlægaf 2SHY » 20. okt 2015, 13:23

milisa skrev:
2SHY skrev:Jeg skal forberede et svar på hvad der kan slå mig ud af kurs og hvad får jeg tiden til at gå med hvis der er huller i dagens program. Og så skal jeg finde et fornuftigt svar på hvorfor jeg søger endnu en tidsbegrænset stilling. For mentalt tænkte jeg (fordi jeg skal søge et eller andet uanset om det er fast eller tidsbegrænset). Og så skal jeg overveje noget omkring hvilke rammer der skal stilles op for at jeg yder optimalt.

I det mindste var jeg super cool da de spurgte om jeg kunne køre minibus og pegede ud på en på parkeringspladsen og jeg sagde "Næ... Men det kan jeg jo lære" sagt i et super selvsikkert tonefald

Se der, måske var det slet ikke så slemt, som du går og frygter! :kram:

(Vil du have lidt input på mulige svarmuligheder til det andet, eller vil du bare lige gruble selv lidt?)

Jeg tager hellere end gerne imod bud på svarmuligheder :) Det kan i hvert fald aldrig skade at høre hvad andre ville sige :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 20. okt 2015, 13:27

ManicNinja skrev:

På jobsøgning'sk hedder det dér, at du fokuserer på det faglige indhold af stillingen frem for på rammerne for ansættelsen.

Med hensyn til de andre ting, så er det vigtige - klart nok - at være ærlig, meeeen selvfølgelig stadig at være det sådan, at dine svar passer godt til stillingen. Sådan at hvis der er to ting, der hovedsageligt slår dig ud af kurs, ja, så nævner du den, der ikke vil blive set som noget problem eller som relevant i dette job. Og så er det selvfølgelig godt at kunne komme med et eksempel, hvor du blev lidt slået ud af kurs, men formåede at håndtere det på en eller anden sej eller snild måde, sådan at de føler sig trygge og sikre ved at snuppe dig.

Men alt det dér ved du helt sikkert godt. :)

Den er faktisk rigtig god :gogo: Så tak for den. Jeg synes der var nogle spørgsmål jeg fik svaret godt på men der var da også noget hvor jeg undervejs tænkte "hold nu kæft hvor lyder du åndssvag og uforberedt".

Jeg overvejer om jeg ubevidst har saboteret det lidt for mig selv fordi det i bund og grund ikke er en stilling jeg har specielt meget lyst til at have. Det er mere af nød end af lyst jeg søgte den og så fordi jeg bestemt ikke regnede med at blive kaldt til samtale på den.

Men nu må vi se hvad der kommer ud af det. Det værste der kan ske er at jeg ikke har fået den og så er det en til samlingen af afslag. Forhåbentlig er der gevinst ved nogle af de andre jeg har ude eller skal have sendt
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. okt 2015, 09:44

I dag har jeg besluttet mig for at holde jobsøgningsfri. Jeg har endnu ikke modtaget mit afslag men det kommer formodentlig senere i dag. Jeg har været god til at få indhentet det tabte og fundet 2 nye opslag jeg skal have søgt, så nu holder jeg fri i dag og laver noget helt andet mens jeg overvejer indholdet i de næste ansøgninger
0

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5859

Indlægaf Dikus » 21. okt 2015, 11:40

2SHY skrev:I dag har jeg besluttet mig for at holde jobsøgningsfri. Jeg har endnu ikke modtaget mit afslag men det kommer formodentlig senere i dag. Jeg har været god til at få indhentet det tabte og fundet 2 nye opslag jeg skal have søgt, så nu holder jeg fri i dag og laver noget helt andet mens jeg overvejer indholdet i de næste ansøgninger

Du skal da også give din hjerne fred! Jeg tror simpelthen ikke på, du skriver bedre ansøgninger ved at skrive nogle hver eneste dag :kys:

...

Jeg ville gerne have kommenteret på rigtig mange indlæg, der har været - men det virker så fjollet, fordi jeg bare kommer til at gentage guldkorn :D

Jeg må være bedre til at følge med!
1

Tilbage til "Job"