Jobjagter-tråden

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf ManicNinja » 22. okt 2015, 14:54

milisa skrev:Lidt bonus-info til monopolet: Jeg har tidligere været tilknyttet et nystartet firma som konsulent. Jeg fik meget hurtigt kolde fødder og trak mig, fordi jeg slet, slet ikke kunne stå inde for produktet og da endnu mindre for ham, der stod for salgsdelen af teknologien. Det blev meget hurtigt noget træls noget, for firmaet havde financieret en stor del af min phd, og min vejleder var tilknyttet som mentor (han trak sig dog også meget hurtigt efter mig, da han 100% delte min opfattelse). Så ja, min skepsis bunder i alt det bøvl, der var med det, og så er jeg nok bare blevet lidt kynisk og skeptisk pr definition...

Og så får du tilbud fra Novo også. :) Det er ligesom med dating: Tilbuddene kommer gerne i stimer.
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 22. okt 2015, 16:29

Dikus skrev:Hmmmm... Nu har direktøren skrevet, at han har modtaget min personlighedstest og vender tilbage i løbet af i dag. Det virker altså lidt sært i stedet for bare at vende tilbage, synes jeg.

*kan overtænke alt - ingen problemer*

Ny samtale i morgen klokken otte. Bare det dog ikke er en af mange!
2
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. okt 2015, 16:54

Har været til virkelig, virkelig godt og meget konkret kursus. Var nok også ekstra brugbart, fordi jeg nu endelig selv har konkret karrieremål og dermed også havde nogle meget præcise spørgsmål at stille.

Som ventet havde jeg VIRKELIG noget med hjem på researchdelen. Og Dikus - nu tror jeg nok, jeg fatter, hvad du forsøgte at sige forleden om at lade min research stå tydeligt frem og forholde mig tydeligt til arbejdsgiver og min viden om dem "allerede" i min ansøgning. :D Det har jeg også hele tiden gerne villet, men har ikke helt kunnet se hvordan. Der skulle åbenbart en journalist til, for at det trængte igennem hos mig. :) Derudover har jeg fået nogle gode redskaber til, hvad der er en GOD måde at ringe og gøre sig bemærket på. DET skal jeg klart gøre mere i.
Det viste sig så heldigvis også, at der - åbenbart - er en hel del, som jeg gør rigtig godt og bare skal flashe endnu mere. Også dejligt!

Well. Jeg har et par ansøgninger liggende, som i hvert fald nu skal have indarbejdet de gode råd, og så sender jeg dem forbi de her professionelle vejledere, inden arbejdsgiver får dem.
Gud hvor er det dog også fedt at være blevet ÆLTET igennem med feedback og så være nået dertil, at det kun føles fedt og ikke spor nederen. På den måde har jeg rykket mig helt vildt de sidste par år med redaktionelt arbejde og kulturen omkring efterkritik osv. :rock:
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 22. okt 2015, 17:27

Dikus skrev:Hmmmm... Nu har direktøren skrevet, at han har modtaget min personlighedstest og vender tilbage i løbet af i dag. Det virker altså lidt sært i stedet for bare at vende tilbage, synes jeg.

Nu endte det jo med en samtale, men det er da egentlig lidt sjovt. Jeg kunne forstå hvis der ville gå en uge eller mere (eller måske bare et par dage), men for et par timer virker det lige lovlig voldsomt med en "vi vender tilbage snart" status :stoned: Men I det hele taget går det da ret stærkt her, var det i søndags du sendte ansøgningen? Du må være en eftertragtet kvinde!
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 22. okt 2015, 19:15

avdotja skrev:

Nu endte det jo med en samtale, men det er da egentlig lidt sjovt. Jeg kunne forstå hvis der ville gå en uge eller mere (eller måske bare et par dage), men for et par timer virker det lige lovlig voldsomt med en "vi vender tilbage snart" status :stoned: Men I det hele taget går det da ret stærkt her, var det i søndags du sendte ansøgningen? Du må være en eftertragtet kvinde!

Jeg synes også, det virker lige voldsomt nok. Og ja... han har fart på. Men det skal han jo også have, hvis han vil have, jeg når at sige op i denne måned... Og jeg skal måske liiiige tænke mig om, også.

Jeg tror nu ikke, det er pga. mig, det går stærkt. Men pga. datoen :) Han kan jo ret beset have valgt at fortsætte med alle tre, han har haft til samtale.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 22. okt 2015, 19:17

ManicNinja skrev:Har været til virkelig, virkelig godt og meget konkret kursus. Var nok også ekstra brugbart, fordi jeg nu endelig selv har konkret karrieremål og dermed også havde nogle meget præcise spørgsmål at stille.

Som ventet havde jeg VIRKELIG noget med hjem på researchdelen. Og Dikus - nu tror jeg nok, jeg fatter, hvad du forsøgte at sige forleden om at lade min research stå tydeligt frem og forholde mig tydeligt til arbejdsgiver og min viden om dem "allerede" i min ansøgning. :D Det har jeg også hele tiden gerne villet, men har ikke helt kunnet se hvordan. Der skulle åbenbart en journalist til, for at det trængte igennem hos mig. :) Derudover har jeg fået nogle gode redskaber til, hvad der er en GOD måde at ringe og gøre sig bemærket på. DET skal jeg klart gøre mere i.
Det viste sig så heldigvis også, at der - åbenbart - er en hel del, som jeg gør rigtig godt og bare skal flashe endnu mere. Også dejligt!

Well. Jeg har et par ansøgninger liggende, som i hvert fald nu skal have indarbejdet de gode råd, og så sender jeg dem forbi de her professionelle vejledere, inden arbejdsgiver får dem.
Gud hvor er det dog også fedt at være blevet ÆLTET igennem med feedback og så være nået dertil, at det kun føles fedt og ikke spor nederen. På den måde har jeg rykket mig helt vildt de sidste par år med redaktionelt arbejde og kulturen omkring efterkritik osv. :rock:

Det lyder altså som et vildt fedt forløb! Sådan et... som alle arbejdsløse skulle have i stedet for "du kan også skrive tekst med blå"-hjælp.

Og ja. Det var et rigtigt råd, min bror fik til et CV-kursus :afro:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1343

Indlægaf Sophies-mor » 22. okt 2015, 21:17

Jeg har lige sendt en ansøgning som er en smule frækkere i stilen (friskere - hej her kommer jeg agtigt - er måske et bedre udtryk), end jeg normalt ville bryde mig om at sende, så kryds fingre!
Som elev under EMMA-reglerne skal jeg lave minimum så og så mange ansøgninger ugentligt, og denne her ene af dem, er jeg lige lidt mere hooked på end resten.
3
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 23. okt 2015, 07:05

Uh, jeg har lige ringet og fulgt op på min samtale hos ATP i mandags og spurgt ind til, hvornår jeg kan forvente svar på, om jeg er indkaldt til 2. samtale :tie: Desværre tog HR-konsulenten ikke telefonen, så jeg lagde en besked, men håber på, at hun finder det positivt, at jeg har været opsøgende...
3
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 23. okt 2015, 09:43

EDIT: Nevermind, jeg gik ikke videre til 2. samtale.
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 12:13

BlindfullyCool skrev:EDIT: Nevermind, jeg gik ikke videre til 2. samtale.

Øv. Ved du hvorfor?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 12:18

Dikus skrev:
Det lyder altså som et vildt fedt forløb! Sådan et... som alle arbejdsløse skulle have i stedet for "du kan også skrive tekst med blå"-hjælp.

Nu er jeg så ikke arbejdsløs. Men jo, kunne nok gavne rigtig mange arbejdsløse. I hvert fald akademikere. Underviseren læser tusind ansøgninger om året, så han har en dejligt opdateret hands on-viden, har arbejdet med rekruttering for én af de store, og så har de løbende besøg af kommunikationschefer fra alle ngo'erne flere kommuner og selvfølgelig de store private! FEDT med folk, der ved, hvad de snakker om!
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8505

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 12:19

Øv noget røv :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 12:21

Hvor er det træls!

Ved du, hvor mange I var til 1. runde? Og hvor mange, der er gået videre til 2. runde?

...

Jeg har lige gennemført 2. runde - og synes altså, det er lidt fjollet. Vi brugte tre kvarter på at sidde og tale om, hvordan jeg løser opgaver og går til konflikter på baggrund af en personlighedstest, der viste, at... det kom an på opgaven og typen af konflikt.

Doh. Det behøver vi altså ikke bruge tre kvarter og en test på at tale om.

Der er stadig ikke en eneste, der har stillet mig et fagligt spørgsmål. Og jeg ved da godt, jeg sidder i en stilling, hvor der ikke burde være den store tvivl om mine faglige kvalifikationer. Men altså... De kender mig jo ikke. Jeg kunne jo have løget fra ende til anden - det ville de aldrig opdage. Særligt, når jeg har bedt dem om ikke at indhente referencer, finder jeg det problematisk.

Plejer der ikke at blive spurgt ind til jeres faglighed? (Det er ret beset min første rigtige jobsamtale, da jeg ellers har fået tilbudt job - eller søgt et på opfordring et sted, jeg fungerer som konsulent.) Måske har jeg været for hård over for dem, jeg har været med til at ansætte :fløjt:
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 12:28

ManicNinja skrev:
Dikus skrev:

Nu er jeg så ikke arbejdsløs. Men jo, kunne nok gavne rigtig mange arbejdsløse. I hvert fald akademikere. Underviseren læser tusind ansøgninger om året, så han har en dejligt opdateret hands on-viden, har arbejdet med rekruttering for én af de store, og så har de løbende besøg af kommunikationschefer fra alle ngo'erne flere kommuner og selvfølgelig de store private! FEDT med folk, der ved, hvad de snakker om!

Det ved jeg :) Men det ville bare være så meget bedre, hvis dem, der er arbejdsløse, fik tilbudt relevant vejledning... af den type, du beskriver.

Min kæreste sidder lige nu og læser ansøgninger til nogle kommunikations- og økonomistillinger i kommunen (han er stabschef, så han hjælper til) - hold fest nogle sjove eksempler/formuleringer, der er i bunken :blush: Der er virkeligt nogen, der har et stort behov for hjælp. Eller... som er så skidt med, at det er godt, de ikke bliver ansat :D

...

Jeg er stadig i tvivl om, hvorvidt det er en god ide at skifte fra den stilling, jeg har nu og til et mindre selskab i en stor koncern. Der er kun lidt over 100 ansatte i selskabet... og jeg er virkelig, virkelig i tvivl om, hvorvidt "del af en af landets største koncerner" er nok til at opveje for det. Jeg kunne jo fornemme til samtalen, at de forventer, jeg er en aktiv part i koncern-samarbejdet. Og det er positivt. Særligt, fordi de skal lave en række ændringer, de gerne vil have mig med til.

Hmmm... Det er nok ved nærmere overvejelse meget positivt. Hvis det altså passer... og ikke bare er en salgstale, foranlediget af jeg har været meget tydelig omkring min usikkerhed.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 12:30

(Undskyld spam og sær tankestrøm... Kan godt mærke, jeg har en hjerne, der føler sig udfordret over måske at skulle tage et valg lige om lidt.)
1

Tilbage til "Job"