Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 13:48

2SHY skrev:En jeg har læst med har lige annonceret på Facebook at hun har fået en fast stilling jeg havde søgt også. Er jeg en led kælling når jeg får lyst til at smide med et eller andet og forbande hende langt væk?

NEJ
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 578
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 13:53

2SHY skrev:En jeg har læst med har lige annonceret på Facebook at hun har fået en fast stilling jeg havde søgt også. Er jeg en led kælling når jeg får lyst til at smide med et eller andet og forbande hende langt væk?

Jeg ser det som ret naturligt, at det kan være svært at rumme, hvis andre opnår det, man selv brændende ønsker og kæmper for. Især hvis man har kæmpet længe. Så nej.

I det mindste er hun ikke din bedste veninde ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 23. okt 2015, 13:57

Næ. Du er et helt normalt menneske. Jeg kunne godt have fundet på rent faktisk at smide med noget. Erfaringen har lært mig at det er smartest at smide med puder..,
3
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 23. okt 2015, 14:17

ManicNinja skrev:
BlindfullyCool skrev:EDIT: Nevermind, jeg gik ikke videre til 2. samtale.

Øv. Ved du hvorfor?

Ja. Der var simpelthen flere kandidater, som havde konkret erfaring med de fællesoffentlige selvbetjeningsløsninger og det har jeg ikke. Så er der jo ikke så skidemeget at stille op. Har dog stadig en ansøgning til deres Graduate-program i spil, men den starter først fra september '16 og jeg tror ikke, at jeg bliver taget i betragtning pga. min alder. Det er immervæk lidt nemmere at forme en 25-årig nyudklækket kandidat end en 35-årig ditto, tænker jeg, at de tænker.
0
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 23. okt 2015, 14:21

Dikus skrev:

Hvor er det træls!

Ved du, hvor mange I var til 1. runde? Og hvor mange, der er gået videre til 2. runde?

...

Jeg har lige gennemført 2. runde - og synes altså, det er lidt fjollet. Vi brugte tre kvarter på at sidde og tale om, hvordan jeg løser opgaver og går til konflikter på baggrund af en personlighedstest, der viste, at... det kom an på opgaven og typen af konflikt.

Doh. Det behøver vi altså ikke bruge tre kvarter og en test på at tale om.

Der er stadig ikke en eneste, der har stillet mig et fagligt spørgsmål. Og jeg ved da godt, jeg sidder i en stilling, hvor der ikke burde være den store tvivl om mine faglige kvalifikationer. Men altså... De kender mig jo ikke. Jeg kunne jo have løget fra ende til anden - det ville de aldrig opdage. Særligt, når jeg har bedt dem om ikke at indhente referencer, finder jeg det problematisk.

Plejer der ikke at blive spurgt ind til jeres faglighed? (Det er ret beset min første rigtige jobsamtale, da jeg ellers har fået tilbudt job - eller søgt et på opfordring et sted, jeg fungerer som konsulent.) Måske har jeg været for hård over for dem, jeg har været med til at ansætte :fløjt:

TIl det første markerede: Nej, jeg ved det ikke, men jeg ved, at de havde modtaget over 400 ansøgninger til de fire forskellige områder, der opslået stillinger til.

Til det andet: Nu har jeg jo ikke alverdens erfaring ud i jobsamtaler, men det lyder lidt... useriøst?..., at de ikke stiller spørgsmål ind til det faglige i 2. runde :gruble:
0
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 23. okt 2015, 14:24

englishchannel skrev:Nå, men jeg kan også afskrive ministeriejobbet. Det er uden sammenligning den værste jobsamtale, jeg nogensinde har været til. Og efterfølgende skulle jeg løse det, de kaldte "en sproglig test". Det var så en bunke tabeller med forskellige statistikker, og så var det min opgave at definere problemstillingerne, forudse deres konsekvenser for ministeriet og komme med løsningsforslag.

Jeg har aldrig i mit liv følt mig mere ukvalificeret til noget job. Æv.

Der findes nærmest ikke en værre følelse - hvor er jeg ked af det på dine vegne, at du skulle igennem det. Øv altså!
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 15:00

BlindfullyCool skrev:
Dikus skrev:

Hvor er det træls!

Ved du, hvor mange I var til 1. runde? Og hvor mange, der er gået videre til 2. runde?

...

Jeg har lige gennemført 2. runde - og synes altså, det er lidt fjollet. Vi brugte tre kvarter på at sidde og tale om, hvordan jeg løser opgaver og går til konflikter på baggrund af en personlighedstest, der viste, at... det kom an på opgaven og typen af konflikt.

Doh. Det behøver vi altså ikke bruge tre kvarter og en test på at tale om.

Der er stadig ikke en eneste, der har stillet mig et fagligt spørgsmål. Og jeg ved da godt, jeg sidder i en stilling, hvor der ikke burde være den store tvivl om mine faglige kvalifikationer. Men altså... De kender mig jo ikke. Jeg kunne jo have løget fra ende til anden - det ville de aldrig opdage. Særligt, når jeg har bedt dem om ikke at indhente referencer, finder jeg det problematisk.

Plejer der ikke at blive spurgt ind til jeres faglighed? (Det er ret beset min første rigtige jobsamtale, da jeg ellers har fået tilbudt job - eller søgt et på opfordring et sted, jeg fungerer som konsulent.) Måske har jeg været for hård over for dem, jeg har været med til at ansætte :fløjt:

TIl det første markerede: Nej, jeg ved det ikke, men jeg ved, at de havde modtaget over 400 ansøgninger til de fire forskellige områder, der opslået stillinger til.

Til det andet: Nu har jeg jo ikke alverdens erfaring ud i jobsamtaler, men det lyder lidt... useriøst?..., at de ikke stiller spørgsmål ind til det faglige i 2. runde :gruble:

400 ansøgere er altså også virkeligt mange - og så længe, man bliver slået af nogen, hvor man tænker "Ja, dem ville jeg nok også have valgt frem for mig", så er det knap så slemt. Møg-belastende, men knap så slemt.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1349

Indlægaf Sophies-mor » 23. okt 2015, 15:27

ManicNinja skrev:Egentlig burde jeg ikke være overrasket, English.Det her ministerium, du søgte i ... Uden overdrivelse så leverede netop det ministerium den mest koksede, mærkelige, uprofessionelle håndtering af mig, da jeg ansøgte om et job hos dem for et par måneder siden. Virkelig. Jeg ringede til den HR-konsulent, der stod som afsender på kvitteringen for min ansøgning. Hun var så ikke til at få fat i. Da hun endelig ringer tilbage til mig, lyder hun helt seriøst, som om hun lige har ligget og sovet eller er på et eller andet stærkt sløvende stof. :stoned: Flere gange havde jeg lyst at spørge: "Øh, kan du høre mig?" Damen havde altså selv ringet mig op, men sad helt åbenlyst alligevel og lavede noget andet og kunne ikke multitaske. Nej, hvor blev jeg irriteret og vred. Hun forklarede så, at det slet ikke var hende, der stod for bemeldte rekruttering. Øh!? Nå, det sagde hendes kolleger ellers, og det stod også i mailen. "Ja, men det var det ikke". Øh, kunne du oplyse mig, HVEM der gør?

Shit, mand! No wonder hvis ting sejler lidt derinde ...

Udenrigsministeriet?
:gruble:

Jeg har også søgt der nemlig. Men oplevede dog ikke så grelle ting.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8529

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 15:57

Garfield skrev:

Næ. Du er et helt normalt menneske. Jeg kunne godt have fundet på rent faktisk at smide med noget. Erfaringen har lært mig at det er smartest at smide med puder..,

Ja jeg skal sådan lige tage mig selv i det for jeg er som regel på via mobilen og det vil nok ikke være det mest fornuftige at kyle med :shock:

Det var ikke drømmejobbet overhovedet men hold nu kæft jeg er træt af ikke at blive kaldt til samtale eller får et job når jeg allerede har arbejdet med opgaverne i 5 måneder på et tidligere tidspunkt. Og så synes jeg bare generelt det må være på tide at det er mig der får et job
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 16:06

Sophies-mor skrev:
ManicNinja skrev:Egentlig burde jeg ikke være overrasket, English.Det her ministerium, du søgte i ... Uden overdrivelse så leverede netop det ministerium den mest koksede, mærkelige, uprofessionelle håndtering af mig, da jeg ansøgte om et job hos dem for et par måneder siden. Virkelig. Jeg ringede til den HR-konsulent, der stod som afsender på kvitteringen for min ansøgning. Hun var så ikke til at få fat i. Da hun endelig ringer tilbage til mig, lyder hun helt seriøst, som om hun lige har ligget og sovet eller er på et eller andet stærkt sløvende stof. :stoned: Flere gange havde jeg lyst at spørge: "Øh, kan du høre mig?" Damen havde altså selv ringet mig op, men sad helt åbenlyst alligevel og lavede noget andet og kunne ikke multitaske. Nej, hvor blev jeg irriteret og vred. Hun forklarede så, at det slet ikke var hende, der stod for bemeldte rekruttering. Øh!? Nå, det sagde hendes kolleger ellers, og det stod også i mailen. "Ja, men det var det ikke". Øh, kunne du oplyse mig, HVEM der gør?

Shit, mand! No wonder hvis ting sejler lidt derinde ...

Udenrigsministeriet?
:gruble:

Jeg har også søgt der nemlig. Men oplevede dog ikke så grelle ting.

Nej. Ikke Udenrigsministeriet.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 16:26

2SHY skrev:
Garfield skrev:

Ja jeg skal sådan lige tage mig selv i det for jeg er som regel på via mobilen og det vil nok ikke være det mest fornuftige at kyle med :shock:

Det var ikke drømmejobbet overhovedet men hold nu kæft jeg er træt af ikke at blive kaldt til samtale eller får et job når jeg allerede har arbejdet med opgaverne i 5 måneder på et tidligere tidspunkt. Og så synes jeg bare generelt det må være på tide at det er mig der får et job

Shy - jeg er sikker på, du har gjort alt muligt for at forbedre dine chancer. Lyder, som om du kæmper meget for og med det her. Må jeg spørge, hvad du konkret har gjort i forhold til dine ansøgninger og cv? Altså - hvad har du haft af sparring på det?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 17:04

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:
Garfield skrev:

Shy - jeg er sikker på, du har gjort alt muligt for at forbedre dine chancer. Lyder, som om du kæmper meget for og med det her. Må jeg spørge, hvad du konkret har gjort i forhold til dine ansøgninger og cv? Altså - hvad har du haft af sparring på det?

Jeg har haft begge dele med på forskellige jobsøgningskurser og konsulenter både hos eksterne og interne aktører. Mit CV fik en kæmpe overhaling for noget tid siden og det sidder lige i skabet synes jeg (og andre). Så det er nok mest selve ansøgningen der skal gøres noget ved.

Jeg plejer at være til samtale mindst en gang om måneden de sidste mange måneder men i forhold til hvor meget jeg sender ud så ville jeg jo gerne kaldes ind oftere
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 17:23

Jeg var lige tilbage i kalenderen og kigge på det sidste år. Samtlige måneder på nær februar og sidste oktober, så var jeg til samtale mindst en gang om måneden. Det er jo en udemærket statistik.

Jeg kunne sikkert også godt gøre noget anderledes til samtalerne, men det er bare svært når den feedback jeg får i forbindelse med afslagene er at jeg faktisk gør det rigtig godt til samtalerne, men jeg mangler bare erfaringen i forhold til de andre kandidater. Jeg ville næsten ønske at de sagde noget andet jeg kunne gøre noget konkret ved for erfaring... Ja det får jeg ikke uden et job
1

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 17:27

2SHY skrev:Jeg har haft begge dele med på forskellige jobsøgningskurser og konsulenter både hos eksterne og interne aktører. Mit CV fik en kæmpe overhaling for noget tid siden og det sidder lige i skabet synes jeg (og andre). Så det er nok mest selve ansøgningen der skal gøres noget ved.

Jeg plejer at være til samtale mindst en gang om måneden de sidste mange måneder men i forhold til hvor meget jeg sender ud så ville jeg jo gerne kaldes ind oftere

Jeg er ikke helt med på, hvad der ligger i "interne og eksterne aktører"? Altså arbejdsgivere, der sidder derude og er vant til at ansætte eller? Andre?

Ansøgning: Du skriver 'ansøgningen', som om det er den samme, du sender hver gang. Men jeg går ud fra, jeg misforstår dig her?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 17:47

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Jeg har haft begge dele med på forskellige jobsøgningskurser og konsulenter både hos eksterne og interne aktører. Mit CV fik en kæmpe overhaling for noget tid siden og det sidder lige i skabet synes jeg (og andre). Så det er nok mest selve ansøgningen der skal gøres noget ved.

Jeg er ikke helt med på, hvad der ligger i "interne og eksterne aktører"? Altså arbejdsgivere, der sidder derude og er vant til at ansætte eller? Andre?

Ansøgning: Du skriver 'ansøgningen', som om det er den samme, du sender hver gang. Men jeg går ud fra, jeg misforstår dig her?

Ah her mener jeg på jobcentret og de eksterne aktører man kan komme til for at få sparring hos (Ballisager og Jobvision har jeg været hos) men jeg har også spurgt steder jeg har været ansat om de ville kigge på det

Jeg sender dog ikke den samme hver gang :) Der er dele der er identiske og så er der dele der tilpasses til det enkelte sted/opslag
0

Tilbage til "Job"