Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Garfield » 23. okt 2015, 19:19

En opdatering herfra.

Jeg var til samtale i går og jeg synes det gik ret godt. Jeg fik at vide at hvis jeg kommer til 2.runde, vil jeg blive kigget efter i sømmene af HR-chefen. Uanset hvad, så har hele oplevelsen været en tiltrængt selvtillids-booster og hvis jeg ikke kommer til 2. runde, så vil jeg ringe til dem og spørge hvorfor, så jeg kan få den erfaring med mig videre.

Nøj, hvor vil jeg gerne det her job og jeg er slet ikke så nervøs og usikker, som jeg troede jeg ville være i betragtning af mine seneste oplevelser på en arbejdsplads... :)

I'm on top of the world and I like it :sol: (Og jeg har kun drukket cocio :lol: )
7
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8505

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 19:20

3 klinikrelaterede ansøgninger er hermed skippet afsted :gogo: Så har samvittigheden det lidt bedre igen :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 23. okt 2015, 19:22

2SHY skrev:3 klinikrelaterede ansøgninger er hermed skippet afsted :gogo: Så har samvittigheden det lidt bedre igen :)

Sejt!! Så må det være tid til at holde weekend :rock:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 19:32

Garfield skrev:
2SHY skrev:3 klinikrelaterede ansøgninger er hermed skippet afsted :gogo: Så har samvittigheden det lidt bedre igen :)

Sejt!! Så må det være tid til at holde weekend :rock:

Mja der er egentlig et opslag der har deadline den 27. Men det er i Horsens og jeg er nok lidt betænkelig ved de her jobs hvor man skal køre vildt langt. Og så igen... en af de stillinger jeg lige har søgt er i Grenaa og det er ikke ligefrem tættere på. Det handler nok mest om at jeg kan se det er en stilling som jeg aldrig ville komme til samtale på fordi jeg ikke har arbejdet med ledige og sygemeldte. Jeg fornemmer at det nok i virkeligheden er noget med ressourceforløb og efter alt det der lige har været fremme så er jeg nok lidt betænkelig ved det
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 19:58

2SHY skrev:Ah her mener jeg på jobcentret og de eksterne aktører man kan komme til for at få sparring hos (Ballisager og Jobvision har jeg været hos) men jeg har også spurgt steder jeg har været ansat om de ville kigge på det

Jeg sender dog ikke den samme hver gang :) Der er dele der er identiske og så er der dele der tilpasses til det enkelte sted/opslag

Hm. Åh, de dér 'andre aktører' giver jeg helt ærligt ikke så meget for, må jeg indrømme. Det er tit nogle meget generelle råd uden forståelse for den specifikke branche, de giver og sådan mest ud fra deres egen personlige smag og forhistorie. Af samme grund giver de tit modstridende råd - eller råd, der lige følger tidens luner, men ikke nødvendigvis gavner éns jobsituation.

Jeg synes derimod, det lyder fornuftigt, at du har talt med tidligere arbejdsgivere. Har det så været de mennesker, der rent faktisk sidder og læser ansøgninger de pågældende steder - eller kun dem, du endte med at være til samtale hos, og som siden blev dine chefer?
Jeg håber ikke, ovenstående lyder nedladende. Det er i hvert fald ikke ment sådan! :) Jeg siger det blot, fordi jeg selv førhen havde en tendens til at glemme, at mange arbejdsgivere er de rene amatører i forhold til at læse ansøgninger. Lige så meget amatører som mange af os, der sidder og skriver dem. :) Især hvis de har HR-afdelinger til at grovsortere.

Så i min optik ville det allerbedste være, hvis du kunne tale med et par HR-afdelinger, der er vant til at hyre fysioterapeuter ind. Nu ved jeg jo ikke, hvor du søger. Men jeg tænker, at de store steder som hospitaler og kommuner måske har nogle HR-input, du kunne bruge - også selv om du så måske helst vil være på klinik. Hvis altså ikke I har et fagforbund. Jeg ved, at Danske Fysioterapeuter desværre ikke er meget bevendt ift den slags sparring.

Jeg ved ikke, om det giver mening, Shy. Men tror bare, jeg efter lang tids kamp ville have meget brug for at vide: "Okay, du ser DYNGER af ansøgninger fra fysioterapeuter. Hvad er fælles for de gode af dem?" Arbejdsgivere har det nemlig med at sige, hvad de TROR, at de går efter. Men reelt handler det så alligevel tit om noget helt andet, som de egentlig ikke har erkendt, er det udslagsgivende. Dér er professionelle rekrutteringsfolks meldinger (så længe det er folk fra den specifikke faglige branche) tit mere pålidelige, firkantede og nedslående - men anvendelige.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 20:09

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Ah her mener jeg på jobcentret og de eksterne aktører man kan komme til for at få sparring hos (Ballisager og Jobvision har jeg været hos) men jeg har også spurgt steder jeg har været ansat om de ville kigge på det

Jeg sender dog ikke den samme hver gang :) Der er dele der er identiske og så er der dele der tilpasses til det enkelte sted/opslag

Hm. Åh, de dér 'andre aktører' giver jeg helt ærligt ikke så meget for, må jeg indrømme. Det er tit nogle meget generelle råd uden forståelse for den specifikke branche, de giver og sådan mest ud fra deres egen personlige smag og forhistorie. Af samme grund giver de tit modstridende råd - eller råd, der lige følger tidens luner, men ikke nødvendigvis gavner éns jobsituation.

Jeg synes derimod, det lyder fornuftigt, at du har talt med tidligere arbejdsgivere. Har det så været de mennesker, der rent faktisk sidder og læser ansøgninger de pågældende steder - eller kun dem, du endte med at være til samtale hos?
Jeg håber ikke, ovenstående lyder nedladende. Det er i hvert fald ikke ment sådan! :) Jeg siger det blot, fordi jeg selv førhen havde en tendens til at glemme, at mange arbejdsgivere er de rene amatører i forhold til at læse ansøgninger. Lige så meget amatører som mange af os, der sidder og skriver dem. :) Især hvis de har HR-afdelinger til at grovsortere.

Så i min optik ville det allerbedste være, hvis du kunne tale med et par HR-afdelinger, der er vant til at hyre fysioterapeuter ind. Nu ved jeg jo ikke, hvor du søger. Men jeg tænker, at de store steder som hospitaler og kommuner måske har nogle HR-input, du kunne bruge - også selv om du så måske helst vil være på klinik. Hvis altså ikke I har et fagforbund. Jeg ved, at Danske Fysioterapeuter desværre ikke er meget bevendt ift den slags sparring.

Jeg ved ikke, om det giver mening, Shy. Men tror bare, jeg efter lang tids kamp ville have meget brug for at vide: "Okay, du ser DYNGER af ansøgninger fra fysioterapeuter. Hvad er fælles for de gode af dem?" Arbejdsgivere har det nemlig med at sige, hvad de TROR, at de går efter. Men reelt handler det så alligevel tit om noget helt andet, som de egentlig ikke har erkendt, er det udslagsgivende. Dér er professionelle rekrutteringsfolks meldinger tit mere pålidelige, firkantede og nedslående - men anvendelige.

Der er sjældent HR afdelinger tilknyttet de steder hvor jeg søger :) Det er typisk lederen eller klinikejeren, en TR og så måske nogle ansatte, der sidder med ved bordet, når der skal læses ansøgninger og afholdes samtaler, så det er lidt noget andet end for mange andres i denne tråds vedkommende :) Jeg tror faktisk kun jeg en enkelt gang har oplevet at skulle sende noget til et rekrutteringssted og det var til en stilling i Falck Healthcare (som faktisk ofte slet ikke bruger rekrutteringsfolk alligevel). Så derfor har det også givet mening at hive fat i nogle af dem, der har deltaget ved samtalen, når jeg har bedt om feedback til andre ansøgninger.

I forhold til de andre aktører så har jeg taget det jeg kunnet bruge og forklaret situationen, når de har foreslået noget, jeg kunne se slet ikke ville fungere indenfor mit fag. Det falder ikke altid i god jord, men med lidt fornuftig argumentation så må de som regel også indse, at de ikke kender faget og også må respektere at der er nogle metoder, der er super relevante hvis man søger til f.eks. et kæmpe firma eller indenfor visse brancher men som falder fuldstændig til jorden, hvis man søger job som fys
2

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 20:14

2SHY skrev:Der er sjældent HR afdelinger tilknyttet de steder hvor jeg søger :) Det er typisk lederen eller klinikejeren, en TR og så måske nogle ansatte, der sidder med ved bordet, når der skal læses ansøgninger og afholdes samtaler, så det er lidt noget andet end for mange andres i denne tråds vedkommende :) Jeg tror faktisk kun jeg en enkelt gang har oplevet at skulle sende noget til et rekrutteringssted og det var til en stilling i Falck Healthcare (som faktisk ofte slet ikke bruger rekrutteringsfolk alligevel). Så derfor har det også givet mening at hive fat i nogle af dem, der har deltaget ved samtalen, når jeg har bedt om feedback til andre ansøgninger.

I forhold til de andre aktører så har jeg taget det jeg kunnet bruge og forklaret situationen, når de har foreslået noget, jeg kunne se slet ikke ville fungere indenfor mit fag. Det falder ikke altid i god jord, men med lidt fornuftig argumentation så må de som regel også indse, at de ikke kender faget og også må respektere at der er nogle metoder, der er super relevante hvis man søger til f.eks. et kæmpe firma eller indenfor visse brancher men som falder fuldstændig til jorden, hvis man søger job som fys

Som nævnt er jeg med på, du ikke nødvendigvis søger steder med professionel rekruttering. Oh well, det var nu heller ikke, fordi jeg regnede med sådan lige at kunne løse dine problemer med et knips. Slet ikke. Somme tider er der bare vinkler, man ikke har set.

Men har du så fået noget, du kunne bruge til noget med dig fra dine tidligere arbejdsgivere? Eller har du overvejet at spørge steder, hvor du IKKE har været ansat?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 20:20

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Der er sjældent HR afdelinger tilknyttet de steder hvor jeg søger :) Det er typisk lederen eller klinikejeren, en TR og så måske nogle ansatte, der sidder med ved bordet, når der skal læses ansøgninger og afholdes samtaler, så det er lidt noget andet end for mange andres i denne tråds vedkommende :) Jeg tror faktisk kun jeg en enkelt gang har oplevet at skulle sende noget til et rekrutteringssted og det var til en stilling i Falck Healthcare (som faktisk ofte slet ikke bruger rekrutteringsfolk alligevel). Så derfor har det også givet mening at hive fat i nogle af dem, der har deltaget ved samtalen, når jeg har bedt om feedback til andre ansøgninger.

Som nævnt er jeg med på, du ikke nødvendigvis søger steder med professionel rekruttering. Oh well, det var nu heller ikke, fordi jeg regnede med sådan lige at kunne løse dine problemer med et knips. Slet ikke. Somme tider er der bare vinkler, man ikke har set.

Men har du så fået noget, du kunne bruge til noget med dig fra dine tidligere arbejdsgivere? Eller har du overvejet at spørge steder, hvor du IKKE har været ansat?

Det var nu også mest hvis du ikke var klar over det :) Det har været lidt svingende med at få noget jeg kunne bruge i forbindelse med videre jobsøgning. Jeg spørger normalt ikke til det de steder jeg har fået afslag, fordi jeg som regel ender med at tænke "Det kan jeg jo ikke bruge til noget nu hvor de har ansat en anden"
0

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 20:29

2SHY skrev:Det var nu også mest hvis du ikke var klar over det :) Det har været lidt svingende med at få noget jeg kunne bruge i forbindelse med videre jobsøgning. Jeg spørger normalt ikke til det de steder jeg har fået afslag, fordi jeg som regel ender med at tænke "Det kan jeg jo ikke bruge til noget nu hvor de har ansat en anden"

Det var heller ikke det, jeg ville gøre. Jeg ville simpelthen prøve at ringe til et par stykker på klinik, præsentere mig og sige: "Jeg ved godt, I har travlt, men jeg er nyuddannet og søger klinikjob. Og jeg kunne virkelig godt bruge et par gode råd". Jeg ville satse og se, om de gad hjælpe, fordi jeg ville føle det ret rart ikke at spørge nogen, der ville føle, de skulle være høflige, fordi de var tidligere kolleger, og som ikke lige havde afvist mig til konkret job.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 20:32

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Det var nu også mest hvis du ikke var klar over det :) Det har været lidt svingende med at få noget jeg kunne bruge i forbindelse med videre jobsøgning. Jeg spørger normalt ikke til det de steder jeg har fået afslag, fordi jeg som regel ender med at tænke "Det kan jeg jo ikke bruge til noget nu hvor de har ansat en anden"

Det var heller ikke det, jeg ville gøre. Jeg ville simpelthen prøve at ringe til et par stykker på klinik, præsentere mig og sige: "Jeg ved godt, I har travlt, men jeg er nyuddannet og søger klinikjob. Og jeg kunne virkelig godt bruge et par gode råd". Jeg ville satse og se, om de gad hjælpe, fordi jeg ville føle det ret rart ikke at spørge nogen, der ville føle, de skulle være høflige, fordi de var tidligere kolleger, og som ikke lige havde afvist mig til konkret job.

Ah se det har jeg til gengæld gjort :) De har alle sagt at jeg nok skal regne med at satse på at starte med at have holdtræning og så arbejde mig op til flere timer. Især når jeg ikke har klinikerfaring i forvejen. Det er bare rigtig svært at komme ind selv hvis man tilbyder bare at have et enkelt hold eller to om ugen :( Men nu har jeg da endelig en klinik på cv'et og selvom det ikke er så lang tid jeg har været der, så er det trods alt bedre end ingenting
2

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 24. okt 2015, 09:42

Jeg fandt på et tidspunkt en artikel, som, jeg faktisk syntes, var rigtig god.

I den kom Karina Tewes, som er HR-chef hos Maersk med en række råd til, hvad en jobansøgning skal indeholde.

Det er sikkert almen viden for alle jer andre :) Men så kan I jo lade være med at læse dem :D

1. Jeg brænder for...
Selv om du ikke er typen, der nødvendigvis brænder særligt for dit job, kan du tiltrække din måske kommende chefs opmærksomhed ved at understrege, hvad ved det job, du søger, der motiverer dig.

- Når der i en ansøgning står, "jeg brænder for", og du understøtter det med eksempler eller tilknyttet erfaring så ved eller mærker din læser, at du virkelig vil det, siger Anne Marie Valentin til ALTfordamerne.dk.

2. Min mission i mit arbejdsliv er...
- Hvis du kan skrive og forklare, hvad du overordnet arbejder for, altså hvad din mission er med dit arbejde er, så giver du din kommende arbejdsgiver en forståelse af, hvad der "tænder" dig, siger Anne Marie Valentin og giver et eksempel på, hvor det kan bruges i en jobansøgning:

- "Min mission er at gøre handicappede mere selvhjulpne". Under denne overskrift er der mange jobmuligheder, men det, du fortæller, er, at det, der får dig til at stå op om morgenen, uanset om du er SOSU-assistent eller sæl-ger handicap hjælpemidler, er det at gøre handicappede mere selvhjulpne.

3. Det er det naturligt næste skridt
Det er din opgave som ansøger til jobbet at få læseren; ham eller hende, der skal ansætte dig, til at indse, at dette job er det naturlige næste skridt for dig i dit arbejdsliv.

- Derfor er det en god idé at hjælpe læseren med at forstå dette ved simpelthen at skrive det. Derefter begrunder du selvfølgelig, hvorfor det job, du søger, er et naturligt skridt både for dig og arbejdsgiveren, siger Anne Marie Valentin.

4. Det betyder for jer...
- Som ansøger er det vigtigt, at du fortæller den eller dem, du skriver til, hvad det betyder for dem at ansætte dig. Du skal forklare værdien ved at ansætte dig, og det gør du ved at fuldende sætningen "Det betyder for jer.", siger Anne Marie Valentin.

Brug vendingen til sidst i din ansøgning, når du opsummerer, hvilke fordele der er for din nye arbejdsgiver at ansætte dig eller brug den i efter et afsnit, hvor du har beskrevet dine kompetencer.

5. Beskriv dine værdier
- For at sikre det bedste match mellem kandidat og virksomhed er det vigtigt at få afdækket, om kandidaten kan forholde sig til virksomhedens værdier, siger Karina Tewes fra Mærsk.

En virksomheds værdier er noget af det vigtigste, der er i kulturen på arbejdspladsen, forklarer hun. Derfor er det vigtigt, at du er ærlig, så personen, der læser din ansøgning, kan vurdere, om I er et match.

- Hos Mærsk er vores værdier indgroet i alt, hvad vi gør, og vi taler om at "leve værdierne" eller at være en "role model" for vores værdier. Det vil derfor være relevant, om kandidaten inderst inde kan tilslutte sig vores værdier om eksempelvis ydmyghed og rettidig omhu. Dette kan fremgå med ord og forklaringer eller være tydeligt i kraft af den måde, man skriver om sig selv på eller agerer i rekrutteringsprocessen generelt, siger hun.

6. Jeg er kendt for
At referere til, hvad du er kendt for af andre – det kan f.eks. være kunder, kolleger, medarbejdere - viser, at du er opmærksom på, hvad du bidrager med på en arbejdsplads.

- Dine referencer skal naturligvis kunne bekræfte dette, når du har været til samtale. Derfor er det vigtigt at du vælger det du virkelig er kendt for og ikke det, du tror eller gerne ville være kendt for, siger Anne Marie Valentin.

7. Min erfaring
- At referere til din erfaring inden for faget, branchen, virksomheden, med kunder, som er relevant for det job, du søger, er altid en vinder. Det vækker begejstring hos læseren og understøtter dit kandidatur, siger Anne Marie Valentin.

8. Kompetencer
- Din faglighed skal selvfølgelig være i orden, og da det er indgangsbilletten til komme videre i rekrutteringspro-cessen, skal dine faglige kompetencer fremhæves i din ansøgning, siger Karina Tewes.

Du behøver ikke at forklare i detaljer, hvilke kompetencer du har inden for hvert enkelt område i jobbet, du søger, men det skal være tydeligt for læseren, at du har de nødvendige kompetencer til at bestride jobbet.

- Det kan selvfølgelig være svært at vide præcist, hvad der kræves i hvert enkelt job, men så er det bare vigtigt, at det fremgår, hvad du er god til. De medarbejdere, der som regel klarer sig bedst, er i job inden for det felt, de er rigtig gode til, siger Karina Tewes.

9. Min evne til...
Er også en god sætning at fuldende. Om slutningen på den så skal være "... at få ting til at ske", "...at få menne-sker til at arbejde sammen", "...at få kunderne til at se fordelen ved...", eller noget helt fjerde kommer an på hvem, du er, og hvilket job du søger.

- Det fortæller læseren, at du kender dig selv og ved, hvad du gør, når du bruger "din evne til et-eller-andet". Her viser du, at du har kompetencer til det, der er behov for i virksomheden, og du viser, at du forstår den opgave, der skal løses, siger Anne Marie Valentin.

10. Matcher
- Når du gør opmærksom på et match mellem dig og jobbet eller dig og de opgaver, der skal løses, hjælper du arbejdsgiveren med at forstå, hvorfor de skal vælge dig. Dette skal begrundes med en forklaring, som gør det let at se dig i det job, du søger, fordi du forklarer kombinationen mellem dig og jobbet eller opgaverne, siger Anne Marie Valentin.

11. Fremhæv dine resultater
- Vi vil rigtig gerne læse om, hvilke resultater du har opnået i dine tidligere jobs, og hvilke projekter, du har været med til at drive, siger Karina Tewes.

- I stedet for blot at liste de virksomheder, du har erfaring fra, op, er det godt at fremhæve de tre vigtigste resulta-ter fra din karriere generelt eller for hvert enkelt job. Det er en rigtig god ide at understrege, hvad du har opnået, og hvad du har lært, siger Karina Tewes.

12. Overblik og detaljer
- Det er en meget vigtigt pointe at skrive, at du forstår både detaljen og den større sammenhæng i det job, du søger, siger Anne Marie Valentin.

- Her viser du din evne til at (billedligt talt, red.) hæve helikopteren eller sænke den afhængigt af, hvad behovet er i din rolle for virksomheden. Næsten alle arbejdsgivere forventer, at man som arbejdstager kan begge dele, siger hun.

13. Konkret
Du skal altid give eksempler på det, du kan, når du skriver en ansøgning.

- Det kan du gøre ved at bruge ordet "konkret", siger Anne Marie Valentin og giver et eksempel på, hvordan du kan skrive i din ansøgning:

- "Min evne til at hjælpe kunden med sine tekniske udfordringer betyder konkret, at jeg forklarer, hvordan hjæl-pemidlet skal benyttes, og hvordan det skal rengøres efter brug. Og jeg sikrer mig, at kunden har forstået det, før jeg tager fat i min næste opgave. Det betyder at der er færre klager og... "

14. Forandringsparathed
Ifølge Karina Tewes bliver det i højere og højere grad en del af de fleste medarbejderes virkelighed, at der hele tiden er forandringer, og at man som ansat skal kunne tilpasse sig dem.

- Vores samfund er under konstant udvikling og alting går hurtigere og hurtigere, og processer og systemer bliver hurtigere forældet end tidligere. Derfor er det ofte relevant, at kandidaten er forandringsparat og ikke bliver handlingslammet eller overloadet over at skulle skifte kurs eller fokus med kortere intervaller end tidligere, siger hun.

- Derfor er eksempler på, hvordan du har arbejdet med forandringer tidligere, eller hvordan du generelt arbejder i forbindelse med omstillinger i din funktion, gode at fremhæve.

15. International mindset
- Søger du job i en virksomhed med et internationalt perspektiv, vil det være godt at understrege et internationalt mindset og eksempelvis erfaring fra internationale opgaver eller udenlandsophold i jobansøgningen, siger Karina Tewes.

- Uanset, om det er arbejde eller et andet udenlandsophold, giver længere internationalt ophold erfaringer og læring, som vil være relevant i de fleste job både i nationale og i internationale organisationer. Det handler både om sprog, kultur, inklusion og respekt for andre måder at gøre tingene på, afslutter hun.
3
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 25. okt 2015, 18:25

ManicNinja skrev:Og så får du tilbud fra Novo også. :) Det er ligesom med dating: Tilbuddene kommer gerne i stimer.

Gør jeg det?!?! Dejligt! Men hvad helt præcist! :-D Pt har jeg jo "kun" været til jobsamtale på novo - det job, jeg mere eller mindre fik tilbudt for 2 måneder siden, vendte de jo aldrig tilbage med....

Jeg gik ikke videre i Kalundborg af præcis dén grund, som det har været alle de andre gange, og det, jeg som tidligere nævnt, hele tiden får at vide: Min profil passer ikke ind i teamet..... Ja ja. Jeg fik besøgt min allergo'este veninde, så intet er så skidt osv.

I morgen ringer jeg til ham iværksætteren og hører, hvad han helt præcist har tænkt sig ift timetal. For English sagde det jo meget godt: Alt er bedre end at være ledig!

Og til dig English: SKOD med den følelse efter en samtale. Det har jeg også prøvet. Man føler sig nærmest ydmyget. Det var reelt sikkert slet ikke så slemt, som du tror, for du ER jo dygtig til dit felt. Men det ved jeg godt, du ikke kan bruge til noget som helst, for dén følelse forsvinder nok kun med tiden. Men derfor skal du have disse: :kram: :kys: :ae:

Dikus: Hvordan gik det med 2. samtale? Har du nævnt det? Jeg har jo glippet en masse, selvom jeg har forsøgt at læse op, så ved ikke, om jeg har overset noget! Sjovt med artiklen fra hende HR-damen fra mærsk - den var stor inspirationskilde for mig, da jeg begyndte på det her ræs!

2shy: Jeg kom til at tænke på, om der slet ikke er nogen mulighed for dig at flytte? For at skulle pendle til evt Grenå eller Horsens, det bliver dælme surt i længden?

Det var lige de ting, jeg kunne huske, spark mig lige, hvis jeg har overset noget essentielt!
2
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 18:31

Jeg synes også, artiklen var god. Særligt, fordi den var så præcis - og faktisk meget fint rammer de ting, der gør, jeg ikke selv små-fniser over en ansøgning :genert:

(Egentlig skal der ikke så meget til, man kommer til at lyde kluntet. Og egentlig gør det heller ikke så meget - for... det er trods alt til at se igennem, når det "bare" handler om, man ikke lige er vant til at skrive jobansøgninger.)

Det gik vist fint med 2. samtalen... Meeeen vi tager så åbenbart en 3. samtale på mandag med en fra moderselskabet. Det er åbenbart vigtigt, at vi får vendt hver en sten :lol:

Heldigvis er de da hurtige - men hvis de stadig kører dette forløb med 3 ansatte, så må det da også fylde ret meget af deres tid...
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 25. okt 2015, 18:37

Det var nemlig lige præcis det, at den er så dejlig konkret, der gjorde, at jeg nærmest memorerede den! De burde IMO dele den ud på alle jobcentre. Super med at være kommet så langt, men ja, fanden stå i alle de runder. Jeg var til samtale på novo engang til et barselsvikariat. Selv der var der 3. runder og personlighedstest osv. Jeg fatter ikke, at det kan betale sig!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 18:44

milisa skrev:Det var nemlig lige præcis det, at den er så dejlig konkret, der gjorde, at jeg nærmest memorerede den! De burde IMO dele den ud på alle jobcentre. Super med at være kommet så langt, men ja, fanden stå i alle de runder. Jeg var til samtale på novo engang til et barselsvikariat. Selv der var der 3. runder og personlighedstest osv. Jeg fatter ikke, at det kan betale sig!

Ej - og da slet ikke til et vikariat!

Her har også været en personlighedstest - så der har jo også været brugt tid fra HR-afdelingen. Jeg synes virkeligt, det er voldsomt. Og det begynder at give mening for mig, hvorfor det, jeg kender til, er rekruttering af folk, man kender i forvejen :lol: Så slipper man jo for al balladen og kan nøjes med at spørge, om de vil drikke en kop kaffe :D
1

Tilbage til "Job"