Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8520

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 25. okt 2015, 19:13

Milisa: Jo jeg kunne strengt taget godt flytte efter det. Jeg har ikke umiddelbart noget der binder mig til Aalborg. Mit største problem er at jeg ikke har noget netværk udenfor Aalborg (selv det jeg har her er minimalt) og jeg er ikke en der bare lige går ud og skaber mig et netværk. Jeg har tidligere taget springet og flyttede fra Aalborg til Helsingør med det resultat at jeg fik en depression (den første mere alvorlige vel at mærke) og endte med at droppe ud af mit studie. Jeg sad alene i en by hvor jeg ingen kendte, ingen venner eller familie havde og min daværende kæreste boede et par timers kørsel væk.

Så det er lidt mit skrækscenarie. At jeg flytter langt væk til en by jeg måske ikke føler mig hjemme i, uden venner og familie i nærheden og skal kæmpe for at skabe mig en ny tilværelse. Jeg kan ikke engang finde ud af at udvide mit netværk her i byen selvom jeg forsøger. Ja så lærer man sine kollegaer at kende og får noget socialt med dem og det er også fint. Men jeg vil altså også meget gerne at have venner hvor man ikke hurtigt ender med at vippe over i fagligt snak
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 25. okt 2015, 19:18

2SHY skrev:Milisa: Jo jeg kunne strengt taget godt flytte efter det. Jeg har ikke umiddelbart noget der binder mig til Aalborg. Mit største problem er at jeg ikke har noget netværk udenfor Aalborg (selv det jeg har her er minimalt) og jeg er ikke en der bare lige går ud og skaber mig et netværk. Jeg har tidligere taget springet og flyttede fra Aalborg til Helsingør med det resultat at jeg fik en depression (den første mere alvorlige vel at mærke) og endte med at droppe ud af mit studie. Jeg sad alene i en by hvor jeg ingen kendte, ingen venner eller familie havde og min daværende kæreste boede et par timers kørsel væk.

Så det er lidt mit skrækscenarie. At jeg flytter langt væk til en by jeg måske ikke føler mig hjemme i, uden venner og familie i nærheden og skal kæmpe for at skabe mig en ny tilværelse. Jeg kan ikke engang finde ud af at udvide mit netværk her i byen selvom jeg forsøger. Ja så lærer man sine kollegaer at kende og får noget socialt med dem og det er også fint. Men jeg vil altså også meget gerne at have venner hvor man ikke hurtigt ender med at vippe over i fagligt snak

Det, kan jeg godt se, er en træls situation, for det er jo heller ingen fest at være arbejdsløs.
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 25. okt 2015, 19:22

milisa skrev:
2SHY skrev:Milisa: Jo jeg kunne strengt taget godt flytte efter det. Jeg har ikke umiddelbart noget der binder mig til Aalborg. Mit største problem er at jeg ikke har noget netværk udenfor Aalborg (selv det jeg har her er minimalt) og jeg er ikke en der bare lige går ud og skaber mig et netværk. Jeg har tidligere taget springet og flyttede fra Aalborg til Helsingør med det resultat at jeg fik en depression (den første mere alvorlige vel at mærke) og endte med at droppe ud af mit studie. Jeg sad alene i en by hvor jeg ingen kendte, ingen venner eller familie havde og min daværende kæreste boede et par timers kørsel væk.

Det, kan jeg godt se, er en træls situation, for det er jo heller ingen fest at være arbejdsløs.

Nej det er jo noget møg :( For jeg har det også sådan at hvis jeg skal flytte så skal det ikke bare være for nogle måneder eller et år eller to. Lige pt har jeg ikke andre møbler end et skrivebord, en lille kommode, nogle hylder og en reol så en flytning betyder også indkøb af møbler så det er en stor investering. Og jeg ved også med mig selv at jeg altid vil forsøge at finde job i eller tæt på Aalborg selv hvis jeg flytter væk herfra i en periode
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 25. okt 2015, 19:38

2SHY skrev:Nej det er jo noget møg :( For jeg har det også sådan at hvis jeg skal flytte så skal det ikke bare være for nogle måneder eller et år eller to. Lige pt har jeg ikke andre møbler end et skrivebord, en lille kommode, nogle hylder og en reol så en flytning betyder også indkøb af møbler så det er en stor investering. Og jeg ved også med mig selv at jeg altid vil forsøge at finde job i eller tæt på Aalborg selv hvis jeg flytter væk herfra i en periode

De kloge siger jo, at det er det første job, der er det sværeste. Kunne det hjælpe på det hele, hvis du gav dig selv 3-4 år? Som i: "Nu tager jeg 3-4 år det her sted, og så kan jeg komme hjem". Det vil give dig noget langvarigt at have på cv'et, og det vil måske hjælpe på psyken. Og mht boliginvestering, så er der jo et kæmpe brugtmarked både på nettet og i diverse genbrugsbutikker. I og med det ville være forholdsvis midlertidigt, så behøver det jo måske heller ikke være toppen af poppen, man køber.
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 25. okt 2015, 19:46

milisa skrev:
2SHY skrev:Nej det er jo noget møg :( For jeg har det også sådan at hvis jeg skal flytte så skal det ikke bare være for nogle måneder eller et år eller to. Lige pt har jeg ikke andre møbler end et skrivebord, en lille kommode, nogle hylder og en reol så en flytning betyder også indkøb af møbler så det er en stor investering. Og jeg ved også med mig selv at jeg altid vil forsøge at finde job i eller tæt på Aalborg selv hvis jeg flytter væk herfra i en periode

De kloge siger jo, at det er det første job, der er det sværeste. Kunne det hjælpe på det hele, hvis du gav dig selv 3-4 år? Som i: "Nu tager jeg 3-4 år det her sted, og så kan jeg komme hjem". Det vil give dig noget langvarigt at have på cv'et, og det vil måske hjælpe på psyken. Og mht boliginvestering, så er der jo et kæmpe brugtmarked både på nettet og i diverse genbrugsbutikker. I og med det ville være forholdsvis midlertidigt, så behøver det jo måske heller ikke være toppen af poppen, man køber.

Jeg tror det kommer meget an på hvordan jeg har det på det tidspunkt. Jeg har været alvorligt syg og måtte sygemeldes 2,5 år mens jeg læste og startede derefter forfra så jeg er meget opmærksom på hvilke ting der kan vælte mig af pinden. Det gør mig nok knap så fleksibel som jeg kunne ønske mig at være, men jeg har heller ikke lyst til tilbagefald
1

Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 26. okt 2015, 08:53

Hej i tråden :wave2:

Lige et hurtigt spørgsmål: hvis man skal skrive en reference på sin ansøgning - altså en, der allerede arbejder i virksomheden og som gerne vil stå inde for ens person/kompetence -, hvor skal det så stå? Skal det være som det allerførste, á la: "Jeg er igennem Hans Christian Andersen blevet gjort opmærksom på stillingen som.../opfordret til at søge stillinge som.." eller skal det hellere være hen mod slutningen af ansøgningen?
0
Aquadorable
Kort karma: 23
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 26. okt 2015, 11:04

BlindfullyCool skrev:Hej i tråden :wave2:

Lige et hurtigt spørgsmål: hvis man skal skrive en reference på sin ansøgning - altså en, der allerede arbejder i virksomheden og som gerne vil stå inde for ens person/kompetence -, hvor skal det så stå? Skal det være som det allerførste, á la: "Jeg er igennem Hans Christian Andersen blevet gjort opmærksom på stillingen som.../opfordret til at søge stillinge som.." eller skal det hellere være hen mod slutningen af ansøgningen?

Jeg har tidligere haft god held med at skrive det først i ansøgningen, så det ville jeg gøre igen, hvis jeg skulle :)
2
:love:
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 26. okt 2015, 12:36

Aquadorable skrev:

Jeg har tidligere haft god held med at skrive det først i ansøgningen, så det ville jeg gøre igen, hvis jeg skulle :)

Tak, det er også det, jeg er nået frem til - synes det var der, det passede bedst ind.
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 26. okt 2015, 12:36

Generelle referencer har jeg som punkt i den sidste ende af mit CV. Men sådan en reference som du nævner, vil jeg bestemt skrive, som du selv foreslår. Det er da et blikfang, der vil noget!
2
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 679
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5921

Indlægaf Dikus » 26. okt 2015, 12:54

milisa skrev:

Generelle referencer har jeg som punkt i den sidste ende af mit CV. Men sådan en reference som du nævner, vil jeg bestemt skrive, som du selv foreslår. Det er da et blikfang, der vil noget!

Og en virkelig stor ting. Det vægter meget hos mig, når en af mine medarbejdere anbefaler en person. For altså... Hvis personen så er et kvaj, så vil medarbejderen jo ikke se så heldig ud!

...

Jeg har nu afsluttet 3. runde med CEO i moderselskabet. Hun var SÅ sød og behagelig. Hvilket jo egentlig er ret heldigt, da jeg vil have en del kontakt til hende, hvis jeg skal arbejde der.

Jeg er stadig i tvivl... særligt i forhold til, om de er for små. Men jeg tror det ikke. Efterhånden, som jeg har talt mere og mere med dem, tror jeg, jeg vil hygge mig med den nærhed, der ligger i, de ikke er så store. Og så efterlader det et VIRKELIGT godt indtryk hos mig, at koncernledelsen tager sig tid til at tale med mig og inddrage mig, at ledelsen i moderselskabet også gerne vil hejse flaget for et godt samarbejde. Det efterlader indtrykket af et sted, hvor man samarbejder om et fælles mål - og bruger hinanden til det, man kan.

Og endelig fik de da stillet nogle faglige spørgsmål. Men øhhhh... det blev lidt fjollet, så vi hoppede hurtigt videre :lol: Umiddelbart var deres største faglige bekymring på et område, hvor jeg tilfældigvis lige er blevet relativt stærk i forbindelse med en større konsulentopgave. Og det er lidt sært for sådan en som mig at kunne den slags... men... så endte vi med sådan noget som "og hvordan er dine Excel-kompetencer". Og tjooohhhh... så stoppede vi lidt med den leg :lol: For hendes tjekliste var åbenbart fyldt med ting, som det ikke rigtigt gav mening at spørge ind til. Og det lød til, hun havde ret, når hun f.eks. spurgte til Excel :D
4
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. okt 2015, 13:02

Jeg skal til rådighedsmøde hos a-kassen i morgen. Jeg tror desværre ikke jeg får så meget ud af det for de kan trods alt heller ikke trylle mere erfaring på mit CV. Men jeg er åben overfor eventuelle forslag de måtte komme med. Vigtigst af alt skal jeg have snakket med dem om de virkelig vil have en frigørelsesattest og kontrakt fra mens jeg har været på klinikken, når jeg nu ikke er der længere. Jeg håber det ikke for så tvinger de mig til at skrive under på en kontrakt min fagforening vil fraråde at man skriver under på :(
0

Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 26. okt 2015, 13:22

Dikus skrev:
milisa skrev:

Og en virkelig stor ting. Det vægter meget hos mig, når en af mine medarbejdere anbefaler en person. For altså... Hvis personen så er et kvaj, så vil medarbejderen jo ikke se så heldig ud!

...

Jeg har nu afsluttet 3. runde med CEO i moderselskabet. Hun var SÅ sød og behagelig. Hvilket jo egentlig er ret heldigt, da jeg vil have en del kontakt til hende, hvis jeg skal arbejde der.

Jeg er stadig i tvivl... særligt i forhold til, om de er for små. Men jeg tror det ikke. Efterhånden, som jeg har talt mere og mere med dem, tror jeg, jeg vil hygge mig med den nærhed, der ligger i, de ikke er så store. Og så efterlader det et VIRKELIGT godt indtryk hos mig, at koncernledelsen tager sig tid til at tale med mig og inddrage mig, at ledelsen i moderselskabet også gerne vil hejse flaget for et godt samarbejde. Det efterlader indtrykket af et sted, hvor man samarbejder om et fælles mål - og bruger hinanden til det, man kan.

Og endelig fik de da stillet nogle faglige spørgsmål. Men øhhhh... det blev lidt fjollet, så vi hoppede hurtigt videre :lol: Umiddelbart var deres største faglige bekymring på et område, hvor jeg tilfældigvis lige er blevet relativt stærk i forbindelse med en større konsulentopgave. Og det er lidt sært for sådan en som mig at kunne den slags... men... så endte vi med sådan noget som "og hvordan er dine Excel-kompetencer". Og tjooohhhh... så stoppede vi lidt med den leg :lol: For hendes tjekliste var åbenbart fyldt med ting, som det ikke rigtigt gav mening at spørge ind til. Og det lød til, hun havde ret, når hun f.eks. spurgte til Excel :D

Hahaha, så må vi håbe, at de ikke synes jeg er en total klaphat :-D

Jeg synes det lyder rigtig spændende med din proces og som om du nærmer dig en beslutning og som om, du er tæt på et jobtilbud :gogo: Er du bekymret over, om der ligger nok udfordringer i stillingen ift. dens størrelse?
0
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 26. okt 2015, 13:25

milisa skrev:

Ja, det tænker jeg også. Nu har jeg skrevet det ind som det første således: "Jeg er af Hans Christian Andersen blevet opfordret til at søge stillingen som noget-konsulent hos noget-it-selskab. Jeg ser stillingen som en unik mulighed for at kombinere de kompetencer jeg har oparbejdet igennem mit nyligt afsluttede kandidatstudie, hvor jeg har beskæftiget mig med teknologiimplementering i den offentlige sektor og mine tidligere erhverv, hvorfra jeg har bred erfaring med uddannelsesplanlægning og kompetenceudvikling."

Det synes jeg er okay naturligt :-D

I må gerne komme med input, hvis det er :genert:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 679
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5921

Indlægaf Dikus » 26. okt 2015, 13:26

Ja. Meget bekymret. Men det har faktisk hjulpet at tale med de her mennesker fra resten af koncernen, da det meget tydeligt fremgår, at de forventer, jeg deltager i en del af koncernsamarbejdet og byder ind på en række punkter, der er rigtig spændende.

Og så giver de mig sådan en rar "vi er et fællesskab"-følelse. Hvis det giver mening? Det er virkeligt noget, jeg savner, der hvor jeg er nu. Og en af de ting, jeg ved, der kan få mig til at synes, at trælse ting er helt a-okay, fordi man jo får holdet til at fungere.
1
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 26. okt 2015, 13:33

Dikus skrev:Ja. Meget bekymret. Men det har faktisk hjulpet at tale med de her mennesker fra resten af koncernen, da det meget tydeligt fremgår, at de forventer, jeg deltager i en del af koncernsamarbejdet og byder ind på en række punkter, der er rigtig spændende.

Og så giver de mig sådan en rar "vi er et fællesskab"-følelse. Hvis det giver mening? Det er virkeligt noget, jeg savner, der hvor jeg er nu. Og en af de ting, jeg ved, der kan få mig til at synes, at trælse ting er helt a-okay, fordi man jo får holdet til at fungere.

Det lyder i hvert fald, som om du har gjort dig de rette overvejelser og det giver fin mening. Et eller andet sted synes jeg jo, at det er rigtigt positivt, at de imødekommer de bekymringer, du har haft med invitation til at deltage i et overordnet strategisk samarbejde. Og man skal slet ikke kimse af vigtigheden af nærheds- og fællesskabsfølelse. Det er faktisk noget af det, der bekymrer mig med den stilling, jeg søger nu: at meget af arbejdet skal foregå ude af huset hos kunden, hvor jeg ikke kan vide på forhånd, hvad mine sparringsmuligheder og kollegiale forhold vil være.
1

Tilbage til "Job"