Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8526

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 18:19

milisa skrev:
2SHY skrev:Så er jeg hjemme igen og har sat mig til at nedstirre mobilen. Jeg får svar i dag eller i morgen.

I mellemtiden har jeg fået tilbudt en uge på fuld tid på en klinik jeg var til samtale i juli hvor det ikke kunne blive til noget alligevel. Så nu skal jeg lige se... Får jeg vikariatet må jeg høre hvornår de vi have mig til at starte og om jeg kan klemme klinikjobbet ind inden

Vi må se hvad der kommer ud af det

Krydser samtlige fingre!!!

Tak :kys: Jeg forventer ikke jeg får det for jeg har aldrig siddet med myndighedsopgaver før ig har kun haft indirekte kontakt med sagsbehandling så... Ja der er såmænd nok en af de 3 andre de har haft til samtale der har hundrede års erfaring og ham/hende tager de
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 18:34

2SHY skrev:
milisa skrev:
2SHY skrev:Så er jeg hjemme igen og har sat mig til at nedstirre mobilen. Jeg får svar i dag eller i morgen.

I mellemtiden har jeg fået tilbudt en uge på fuld tid på en klinik jeg var til samtale i juli hvor det ikke kunne blive til noget alligevel. Så nu skal jeg lige se... Får jeg vikariatet må jeg høre hvornår de vi have mig til at starte og om jeg kan klemme klinikjobbet ind inden

Vi må se hvad der kommer ud af det

Krydser samtlige fingre!!!

Tak :kys: Jeg forventer ikke jeg får det for jeg har aldrig siddet med myndighedsopgaver før ig har kun haft indirekte kontakt med sagsbehandling så... Ja der er såmænd nok en af de 3 andre de har haft til samtale der har hundrede års erfaring og ham/hende tager de

Ooooh, det lyder bekendt.................
1
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. sep 2015, 06:51

And the verdict is in. De valgte en anden som havde været indenfor systemet før (læs: havde mere erfaring end mig). I told you so
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 22. sep 2015, 07:25

2SHY skrev:And the verdict is in. De valgte en anden som havde været indenfor systemet før (læs: havde mere erfaring end mig). I told you so

Fanden sgu helvede pis. :kram:
0
Tally-ho
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1142

Indlægaf englishchannel » 22. sep 2015, 07:27

2SHY skrev:And the verdict is in. De valgte en anden som havde været indenfor systemet før (læs: havde mere erfaring end mig). I told you so

Æv, det gør mig ondt :ae:
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. sep 2015, 09:23

Jeg er ikke overrasket for allerede da jeg fik invitationen til samtalen vidste jeg, at jeg ville få et afslag. Det er ikke fordi jeg på den måde er negativt tænkende. Jeg er bare blevet meget bevist om hvordan det fungerer med samtaler i min tid som ledig de sidste 3 år. Jeg kan være nok så anerkendende, smilende, sød, sjov og faglig, men det får jeg ikke mere erfaring af trods alt. Så jeg tænker realistisk.

Til gengæld har jeg jo så kunnet takke ja til den uge med fuld tid på klinikken. Det kommer til gengæld bag på mig for jeg har absolut ingen klinikerfaring. Hvordan han tør tage mig ind i en hel uge vel vidende at jeg er vant til at have dobbelt så lang tid til patienterne i både sygehus og kommunalt regi... Det fatter jeg ikke. Det er Faktisk en smule angstprovokerende. Og endnu mere trist at jeg med min lange ledighed har fjernet mig så meget fra min faglige kunnen, at jeg nu sidder og frygter at jeg slet ikke er kompetent til opgaven selvom vi i høj grad blev gearet til det på grunduddannelsen i manuel timerne

Men jeg har tilbudt at jeg kommer og er flue på væggen et par dage i denne uge og så må jeg virkelig hit the books inden så det ikke bliver helt pinligt
0

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 22. sep 2015, 10:16

For helvede hvor er det utaknemmeligt, milisa og 2SHY :ae:

Jeg har en af de dårlige uger. I går brugte jeg hele dagen på at se The Amazing Race ( :blush: ) selvom der var deadline på to ansøgninger. Jeg endte med at tage mig sammen omkring kl 22.30 og fik faktisk sendt dem begge afsted. De er nok ikke ret meget værd, men nu har jeg da søgt dem.

Hvordan er jeres andres "skrive ansøgning process"? I starten brugte jeg nemlig sygt lang tid på det, og synes jeg fik okay ansøgninger ud af det. Nu føler jeg bare jeg er blevet en smule doven og måske kører den lidt for meget på rutinen. Jeg fåe jo tydeligvis ikke meget ud af det, så måske skal jeg til at skifte strategi.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. sep 2015, 10:22

Neenah skrev:For helvede hvor er det utaknemmeligt, milisa og 2SHY :ae:

Jeg har en af de dårlige uger. I går brugte jeg hele dagen på at se The Amazing Race ( :blush: ) selvom der var deadline på to ansøgninger. Jeg endte med at tage mig sammen omkring kl 22.30 og fik faktisk sendt dem begge afsted. De er nok ikke ret meget værd, men nu har jeg da søgt dem.

Hvordan er jeres andres "skrive ansøgning process"? I starten brugte jeg nemlig sygt lang tid på det, og synes jeg fik okay ansøgninger ud af det. Nu føler jeg bare jeg er blevet en smule doven og måske kører den lidt for meget på rutinen. Jeg fåe jo tydeligvis ikke meget ud af det, så måske skal jeg til at skifte strategi.

Det er meget forskelligt hvor lang tid jeg bruger på ansøgninger. De uopfordrede skippes afsted relativt hurtigt (bruger under en halv time pr ansøgning fordi det som regel er minimalt hvad der skal tilpasses). De opfordrede kan godt trække ud fordi jeg nogle gange skal tænke noget mere kreativt for at få mine kurser og erfaring til at passe med det de efterspørger. Nogle gange opgiver jeg nærmest på forhånd fordi det er så tricky at få det til at passe og så må det pakkes væk i nogle timer eller lige soves på det
0

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1142

Indlægaf englishchannel » 22. sep 2015, 10:29

Jeg har fundet ud af, at jeg er langt mest effektiv, når jeg lige vågner. Så efter at have haft mange gange, hvor jeg sad nærmest hele dagen over en ansøgning uden at komme videre, har jeg nu afsat de første tre timer af min dag til det, og resten af dagen til afslapning/andre aktiviteter. For det meste skriver jeg så ansøgningen der mellem 8 og 11, og så lægger jeg den væk indtil samme aften, hvor jeg lige genlæser den mest friske øjne og eventuelt retter et par småting. Og så ryger den afsted.

For mig har det hjulpet at få noget fast struktur på mine skriveperioder, så jeg ikke føler, at jeg overspringshandler, når jeg er uinspireret (som jeg stort set altid er mellem 11 og 17).
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. sep 2015, 10:36

englishchannel skrev:Jeg har fundet ud af, at jeg er langt mest effektiv, når jeg lige vågner. Så efter at have haft mange gange, hvor jeg sad nærmest hele dagen over en ansøgning uden at komme videre, har jeg nu afsat de første tre timer af min dag til det, og resten af dagen til afslapning/andre aktiviteter. For det meste skriver jeg så ansøgningen der mellem 8 og 11, og så lægger jeg den væk indtil samme aften, hvor jeg lige genlæser den mest friske øjne og eventuelt retter et par småting. Og så ryger den afsted.

For mig har det hjulpet at få noget fast struktur på mine skriveperioder, så jeg ikke føler, at jeg overspringshandler, når jeg er uinspireret (som jeg stort set altid er mellem 11 og 17).

Det tror jeg også er en rigtig god måde at gøre det på. At man har "kontortid" som er dedikeret til at skrive og søge og alt det der men også at der er mulighed for at lade det ligge så man kigger på det igen med friske øjne. Det gør jeg også selv i perioder ligesom jeg når der er mange opfordrede at søge fordeler det ud, så jeg ikke sidder og føler jeg er ved at drukne i en masse der skal sendes samtidig. I dag skal jeg have sendt de sidste 2 opfordrede jeg har liggende, som har deadline i overmorgen og så skal jeg have rykket for svar på 2 uopfordrede jeg har sendt
0

Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 22. sep 2015, 10:45

englishchannel skrev:Jeg har fundet ud af, at jeg er langt mest effektiv, når jeg lige vågner. Så efter at have haft mange gange, hvor jeg sad nærmest hele dagen over en ansøgning uden at komme videre, har jeg nu afsat de første tre timer af min dag til det, og resten af dagen til afslapning/andre aktiviteter. For det meste skriver jeg så ansøgningen der mellem 8 og 11, og så lægger jeg den væk indtil samme aften, hvor jeg lige genlæser den mest friske øjne og eventuelt retter et par småting. Og så ryger den afsted.

Det lyder som en god ide. Jeg har fået en rigtig skidt døgnrytme, hvor jeg står op ved 11-tiden og først går i seng omkring klokken 2-3 stykker.

Hvordan griber du konkret ansøgningen an? Jeg synes det er svært at vinkle sine kompetencer så de passer præcist til jobbet, så tit ender jeg med at sende det samme afsted som jeg sender til alle andre. Jeg ville gerne blive bedre til at researche og bruge det i mine ansøgninger, men jeg synes det er svært, for man er jo på gyngende grund når man skriver om dem, fremfor om en selv.

Hvad med det der med at ringe? Gør I andre det?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. sep 2015, 10:54

Er det en ide at vi prøver at lægge nogle ansøgninger op? Altså anonymiserede i forhold til os selv og de pågældende steder vi søger? Måske vi kan få inspiration fra hinanden? Jeg føler nemlig også at jeg tit sender det samme afsted hele tiden og selvom det I skriver ikke nødvendigvis kan overføres direkte til mit fag, så kunne det være der var nogle formuleringer, jeg kunne blive inspireret af

Jeg har forsøgt det der med at ringe og altså... jeg bryder mig ikke om at gøre det. Især fordi jeg tit er bange for at ringe på et dårligt tidspunkt eller være irriterende. Jeg havde faktisk en rigtig træls oplevelse med at ringe til et sted, hvor lederene virkede enormt sur og irriteret over at jeg ringede :( Jeg tilbød hende at sende mit CV, så hun havde lidt liggende om mig, hvortil hun surt svarede noget i stil med "Nej tak, jeg har rigeligt med dit telefonnummer". Men jeg har formodentlig fanget hende på en dårlig dag... for jeg fik faktisk tilbudt at være med til at stå for et 12 ugers forløb noget tid senere :)
1

Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 22. sep 2015, 12:39

Jeg har faktisk tilladt mig selv én dag om ugen, hvor jeg må gå i sumpe-mode. Dét har hjulpet gevaldigt - både på motivationen, arbejdsindsatsen og på det generelle velbefindende, fordi den der nagende dårlige samvittighed er om ikke væk så mindsket. Så jeg har faktisk ikke længere dårlige uger. Det er rart.

Jeg har et rigtigt stort lager af ansøgninger efterhånden, som jeg klipper og klistrer i. Jeg har en bestemt ansøgning, som jeg tager udgangspunkt i. En ansøgning, hvor jeg kom til samtale på et job, som jeg bestemt ikke var kvalificeret til, men hvor jeg fik stor ros for ansøgningen, så den må jo kunne et eller andet! Og så retter jeg i den, tager lidt fra nogle andre og skriver lidt nyt. Men det tager mig stadig 1 times tid, hvis ikke mere at få af sted.

Jeg nærlæser opslaget igen og igen, så jeg er sikker på hvilke ord, de selv bruger. Jeg bruger aldrig samme ord, men forsøger altid at få belyst, at det er en kompetence, jeg har. Jeg bruger sjældent mere end 2-3 linjer på at skrive om mine faglige kompetencer, for det kan de jo læse i cv'et. Til gengæld bruger jeg meget plads på at fortælle om min motivation for at søge jobbet, altså, hvad jeg mener, jeg kan bidrage med, hvorfor jeg synes, det er et fedt firma, og på hvilken måde jeg kan se mig selv i jobbet. Dernæst slutter jeg med at liste 3-4-5 punkter op, på punktform, hvad der gør, at de skal vælge mig: By choosing me, you'll get an employee who's.....

Jeg ringer meget, meget sjældent. Jeg ved godt, at det siger alle, man skal, men fåååååååårk, hvor må det være træls for arbejdsgiverne, for jeg tænker, der er MANGE, der ikke rigtig har noget at spørge om. Jeg har lige ringet i dag, fordi en Novo afdeling har to helt enslydende annoncer, og så vil jeg jo lige høre, om det er en fejl, eller om der er to jobs, eller hvordan. Der er ingen tvivl om, at hvis du rent faktisk har noget at spørge om, så er det en god måde at gøre reklame for sig selv på, men det er bare ikke altid, jeg har det. Og det der med at spørge, om de gider at beskrive en typisk dag på jobbet, eller hvad pokker jeg nu har hørt diverse job-fiduser nævne, det virker på mig herre kunstigt.
1
Tally-ho
Aquadorable
Kort karma: 23
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 22. sep 2015, 17:55

Mht. at ringe, så vil jeg lige sige, at jeg er blevet kaldt til samtale stort set alle de gange, jeg har ringet. Så hvis man kan klare det (det er jo ikke det sjoveste i hele verden), så tror jeg altså, det giver en et forspring.

Selvfølgelig skal man have noget interessant at spørge om, det er klart. Jeg har dog endnu ikke haft svært ved at finde på noget - man kan jo altid spørge ind til arbejdsopgaverne, afdelingen/virksomhedens sammensætning osv.
0
:love:
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 22. sep 2015, 20:45

Aquadorable skrev:Mht. at ringe, så vil jeg lige sige, at jeg er blevet kaldt til samtale stort set alle de gange, jeg har ringet. Så hvis man kan klare det (det er jo ikke det sjoveste i hele verden), så tror jeg altså, det giver en et forspring.

Selvfølgelig skal man have noget interessant at spørge om, det er klart. Jeg har dog endnu ikke haft svært ved at finde på noget - man kan jo altid spørge ind til arbejdsopgaverne, afdelingen/virksomhedens sammensætning osv.

Jeg er ikke kommet til samtale nogle af de gange jeg har ringet. Så det er derfor jeg er en smule tilbageholden med at spilde tid på det. Delvist fordi det kræver ekstraordinært meget energi af mig, da jeg ikke bryder mig om at tale i telefon med fremmede, og delvist fordi jeg jo ikke synes jeg får ret meget ud af det.
2

Tilbage til "Job"