Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Dikus » 26. okt 2015, 13:44

BlindfullyCool skrev:
Dikus skrev:Ja. Meget bekymret. Men det har faktisk hjulpet at tale med de her mennesker fra resten af koncernen, da det meget tydeligt fremgår, at de forventer, jeg deltager i en del af koncernsamarbejdet og byder ind på en række punkter, der er rigtig spændende.

Og så giver de mig sådan en rar "vi er et fællesskab"-følelse. Hvis det giver mening? Det er virkeligt noget, jeg savner, der hvor jeg er nu. Og en af de ting, jeg ved, der kan få mig til at synes, at trælse ting er helt a-okay, fordi man jo får holdet til at fungere.

Det lyder i hvert fald, som om du har gjort dig de rette overvejelser og det giver fin mening. Et eller andet sted synes jeg jo, at det er rigtigt positivt, at de imødekommer de bekymringer, du har haft med invitation til at deltage i et overordnet strategisk samarbejde. Og man skal slet ikke kimse af vigtigheden af nærheds- og fællesskabsfølelse. Det er faktisk noget af det, der bekymrer mig med den stilling, jeg søger nu: at meget af arbejdet skal foregå ude af huset hos kunden, hvor jeg ikke kan vide på forhånd, hvad mine sparringsmuligheder og kollegiale forhold vil være.

Og... Det er en af de ting, jeg HADER ved mit nuværende job... Alle er meget ude af huset, inklusiv mig. Og når jeg endelig er på kontoret, så sidder jeg på et enmandskontor, hvor der er langt til de andre. Jeg døøøøør indvendigt :blush:
1
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 26. okt 2015, 13:53

Dikus skrev:
BlindfullyCool skrev:
Dikus skrev:Ja. Meget bekymret. Men det har faktisk hjulpet at tale med de her mennesker fra resten af koncernen, da det meget tydeligt fremgår, at de forventer, jeg deltager i en del af koncernsamarbejdet og byder ind på en række punkter, der er rigtig spændende.

Og så giver de mig sådan en rar "vi er et fællesskab"-følelse. Hvis det giver mening? Det er virkeligt noget, jeg savner, der hvor jeg er nu. Og en af de ting, jeg ved, der kan få mig til at synes, at trælse ting er helt a-okay, fordi man jo får holdet til at fungere.

Det lyder i hvert fald, som om du har gjort dig de rette overvejelser og det giver fin mening. Et eller andet sted synes jeg jo, at det er rigtigt positivt, at de imødekommer de bekymringer, du har haft med invitation til at deltage i et overordnet strategisk samarbejde. Og man skal slet ikke kimse af vigtigheden af nærheds- og fællesskabsfølelse. Det er faktisk noget af det, der bekymrer mig med den stilling, jeg søger nu: at meget af arbejdet skal foregå ude af huset hos kunden, hvor jeg ikke kan vide på forhånd, hvad mine sparringsmuligheder og kollegiale forhold vil være.

Og... Det er en af de ting, jeg HADER ved mit nuværende job... Alle er meget ude af huset, inklusiv mig. Og når jeg endelig er på kontoret, så sidder jeg på et enmandskontor, hvor der er langt til de andre. Jeg døøøøør indvendigt :blush:

Ja, jeg tænker også over, om det bliver et problem. Omvendt elsker jeg at være ude blandt nye mennesker og det er derfor, jeg godt kunne tænke mig denne slags konsulentstilling. Nu må vi se, man kan jo ikke vide det, før man prøver det af :-P
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 26. okt 2015, 20:27

Nå så endte jeg alligevel med at sende den der ansøgning til Jobcenter Horsens. Jeg regner ikke med at blive kaldt til samtale, men så har jeg da samvittigheden i orden ved at have sendt en ansøgning
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 27. okt 2015, 06:26

Så er det den rigtige tirsdag, I gerne må krydse fingre for :D
8
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 27. okt 2015, 07:35

Krydser alt hvad jeg har, Neenah! :kys:
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 08:02

Jeg krydser og krydser! :banan:
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 27. okt 2015, 08:05

Held og lykke, Neenah - og husk nu, ingen grund til at krybe langs gulvbrædderne, jeg er sikker på, de synes, det er særdeles sjovt, og du har da helt sikkert sørget for, at de kan huske dig! :-D
5
Tally-ho
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 08:57

Neenah skrev:Så er det den rigtige tirsdag, I gerne må krydse fingre for :D

:kryds: :kryds: :kryds:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 27. okt 2015, 09:30

Nå hej jeg er ny her. (uddannet kontorassistent indenfor økonomi)
Jeg er ledig (igen) fra midt december (sidder vikariat), medmindre en af mine ansøgninger giver gevinst inden :worship:

Nogle af jer der har tips når man kommer retur til en godt brugt dagpenge periode, jeg kommer retur og har 32 ugers dagpenge tilbage :shock:

Man betragtes vel som langtidledig selvom man har været i job i mellem tiden? og kan jeg risikere at blive kastet ud i løntilskud :cuss: allerede når jeg kommer retur i december. Eller er jobcenteret allerede på vej på julferie midt i december?? kan man overhovede forvente noget af dem i december???
Er det nogle ting man har ret til når man er "tæt" på at falde ud?

Men mest af alt hvad er der ske siden april, er der kommet ændringer (ja jeg ved godt reformen kommer til 2017, men der vil jeg jo have mistet dagpenge retten, så deres reform skidt hænger mig langt ud af halsen)

Jeg hørte igår at der kommer 40 jobs til Skat i Grenå, men stillingerne skulle først dukke op i starten af næste år. Jeg er SÅ klar :klap:

Åhh og ja jeg bor i østjylland tæt ved Randers.
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1139

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 09:41

Jeg krydser, Neenah :banan:
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1139

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 09:42

Nå, og jeg er jo så begyndt på mit "opkvalificerende" kursus. Og jeg er ikke fan. Overhovedet :tie:
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 09:48

Velkommen til ILY :) Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad jeg skal svare til dine spørgsmål. Har du prøvet at snakke med din a-kasse/jobcenteret omkring din situation?
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 09:49

englishchannel skrev:Nå, og jeg er jo så begyndt på mit "opkvalificerende" kursus. Og jeg er ikke fan. Overhovedet :tie:

Hvad handler det om?
0

Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 09:51

ILY skrev:Nå hej jeg er ny her. (uddannet kontorassistent indenfor økonomi)
Jeg er ledig (igen) fra midt december (sidder vikariat), medmindre en af mine ansøgninger giver gevinst inden :worship:

Nogle af jer der har tips når man kommer retur til en godt brugt dagpenge periode, jeg kommer retur og har 32 ugers dagpenge tilbage :shock:

Man betragtes vel som langtidledig selvom man har været i job i mellem tiden? og kan jeg risikere at blive kastet ud i løntilskud :cuss: allerede når jeg kommer retur i december. Eller er jobcenteret allerede på vej på julferie midt i december?? kan man overhovede forvente noget af dem i december???
Er det nogle ting man har ret til når man er "tæt" på at falde ud?

Men mest af alt hvad er der ske siden april, er der kommet ændringer (ja jeg ved godt reformen kommer til 2017, men der vil jeg jo have mistet dagpenge retten, så deres reform skidt hænger mig langt ud af halsen)

Jeg hørte igår at der kommer 40 jobs til Skat i Grenå, men stillingerne skulle først dukke op i starten af næste år. Jeg er SÅ klar :klap:

Åhh og ja jeg bor i østjylland tæt ved Randers.

Velkommen til og jeg håber dit ophold bliver kort (selvom her er hyggeligt).

Jeg ved desværre intet om det med dagpengene - er det ikke noget a-kassen kan svare på?
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 09:52

Dagens afslag er tikket ind :rulle: Og jeg er virkelig ikke begejstret for at skulle ind til a-kassen og snakke med dem. Men jeg forsøger at geare mig op til at tænke positivt og håber på et positivt udfald.

Ellers kan jeg da trods alt se frem til at jeg endelig har fået losset mig til at blive klippet og håber på at frisør eleven på kosmetolog skolen er dygtig, så jeg ikke går derfra med mystisk hår :8:
1

Tilbage til "Job"