Jobjagter-tråden

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 114
Likede indlæg: 1114

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 09:58

2SHY skrev:
englishchannel skrev:Nå, og jeg er jo så begyndt på mit "opkvalificerende" kursus. Og jeg er ikke fan. Overhovedet :tie:

Hvad handler det om?

Det er et ledelseskursus, hvilket jeg i forvejen var ret lunken omkring, da jeg jo lige er færdiguddannet. Men det værste var egentlig, at jeg så tydeligt ikke er målgruppen for det. Vi er 25 på holdet, og med undtagelse af mig og to andre, er alle de andre deltagere et sted mellem 45 og 60, langtidsledige og med korte kontoruddannelser. Jeg ansøgte om et kursus for at få nogle praktiske kompetencer, men kurset er helt teoretisk, og tilmed på en virkelig fladpandet måde, hvor de bruger en evighed på at gennemgå alle begreberne.
1
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 09:59

2SHY skrev:Dagens afslag er tikket ind :rulle: Og jeg er virkelig ikke begejstret for at skulle ind til a-kassen og snakke med dem. Men jeg forsøger at geare mig op til at tænke positivt og håber på et positivt udfald.

Ellers kan jeg da trods alt se frem til at jeg endelig har fået losset mig til at blive klippet og håber på at frisør eleven på kosmetolog skolen er dygtig, så jeg ikke går derfra med mystisk hår :8:

Æv, med afslaget og mødet. Ved du hvad det skal handle om?

(Og så krydser jeg også for, at dit hår bliver fint :kys: )
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 27. okt 2015, 10:01

Velkommen til ILY. Jeg kender desværre ikke alle de der regler. Jeg har overhovedet ikke sat mig ind i dem, da jeg lidt tænker, at jeg jo ikke rigtig kan gøre noget for at undgå det, så derfor tager jeg det bare lidt som det kommer. Jeg er 35 år, har været ledig i to omgange: 1. gang fra medio november 2013 til ultimo juni 2014, så barsel, og nu 2. gang ledig fra 1. februar i år. Jeg har været i løntilskud siden 1/7, som slutter her med udgangen af måneden, og jeg har pt ikke været i kontakt med jobcenteret udover ifm løntilskudsstillingen. Så who knows, hvad de finder på fra og med næste uge! PS. Hvad har du imod løntilskud?

En gammel kollega sendte mig et link fra TV2s nyheder i går med et indslag, hvor en produktionschef hos Thise mejeri klager over, at de ikke kan få ingeniører og generelt kvalificeret arbejdskraft. Gæt, hvem der meget snart for en email fra en særdeles jobhungrende ingeniør, der ikke har noget imod at flytte til Skive?! :-D
4
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8454

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 10:02

englishchannel skrev:
2SHY skrev:
englishchannel skrev:Nå, og jeg er jo så begyndt på mit "opkvalificerende" kursus. Og jeg er ikke fan. Overhovedet :tie:

Hvad handler det om?

Det er et ledelseskursus, hvilket jeg i forvejen var ret lunken omkring, da jeg jo lige er færdiguddannet. Men det værste var egentlig, at jeg så tydeligt ikke er målgruppen for det. Vi er 25 på holdet, og med undtagelse af mig og to andre, er alle de andre deltagere et sted mellem 45 og 60, langtidsledige og med korte kontoruddannelser. Jeg ansøgte om et kursus for at få nogle praktiske kompetencer, men kurset er helt teoretisk, og tilmed på en virkelig fladpandet måde, hvor de bruger en evighed på at gennemgå alle begreberne.

Ej øv det lyder virkelig forfejlet og spild af tid :( Den tid kunne have været brugt så meget bedre (f.eks. på at skrive ansøgninger eller ringe rundt til potentielle arbejdsgivere). Hvor lang tid varer det?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 27. okt 2015, 10:04

englishchannel skrev:Det er et ledelseskursus, hvilket jeg i forvejen var ret lunken omkring, da jeg jo lige er færdiguddannet. Men det værste var egentlig, at jeg så tydeligt ikke er målgruppen for det. Vi er 25 på holdet, og med undtagelse af mig og to andre, er alle de andre deltagere et sted mellem 45 og 60, langtidsledige og med korte kontoruddannelser. Jeg ansøgte om et kursus for at få nogle praktiske kompetencer, men kurset er helt teoretisk, og tilmed på en virkelig fladpandet måde, hvor de bruger en evighed på at gennemgå alle begreberne.

Åh.... Jeg skulle ellers lige til at spørge dig, hvad kurset hed og hvordan du havde fået lov til at komme på det, men tror bare, jeg springer over! :-D
2
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 10:11

englishchannel skrev:
2SHY skrev:Dagens afslag er tikket ind :rulle: Og jeg er virkelig ikke begejstret for at skulle ind til a-kassen og snakke med dem. Men jeg forsøger at geare mig op til at tænke positivt og håber på et positivt udfald.

Ellers kan jeg da trods alt se frem til at jeg endelig har fået losset mig til at blive klippet og håber på at frisør eleven på kosmetolog skolen er dygtig, så jeg ikke går derfra med mystisk hår :8:

Det er bare et rådighedsmøde hvor de skal vurdere om jeg er aktivt søgende og berettiget til arbejdsmarkedsydelse. Den del er såmænd nok ret hurtigt overstået, for de kan jo se på min joblog at jeg får søgt en masse og at jeg nogle uger sender op til 5-8 ansøgninger. Det er mere problematikken omkring de 3 uger jeg har haft på klinik, der kommer til at blive noget bøvl, for de vil have en frigørelsesattest og kontrakt tilsendt for at jeg kan fortsætte med at få arbejdsmarkedsydelse. Men jeg er jo ikke dernede længere og derfor er det i sig selv noget underligt noget at skulle henvende mig til klinikejeren og bede om at få de papirer. Mest af alt er jeg virkelig ked af hvis jeg skal til at skrive under på en kontrakt fra klinikken, for jeg kan forstå på en af de ansatte, at den er dybt urimelig og her 5 år efter den nuværende ejer overtog stedet, der forhandler de stadig om indholdet i kontrakten fordi Danske Fysioterapeuters advokater fraråder på det kraftigste at man skriver under på den. Jeg frygter, at hvis jeg skriver under på den, at det så kommer til at have betydning med tilbagevirkende kraft og jeg pludselig står til at skulle af med penge til ejeren eller at der sker et eller andet helt hen i vejret. Erfaringen er nemlig at hver gang jeg påtager mig et job, så sker der et eller andet så jeg kommer i klemme :(
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 27. okt 2015, 10:18

2SHY skrev:Velkommen til ILY :) Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad jeg skal svare til dine spørgsmål. Har du prøvet at snakke med din a-kasse/jobcenteret omkring din situation?

FSSSSSSS
Jobcenteret kunne ikke svar på mine spørgsmål da de skal have præcise oplysninger fra a-kasse for at vurderer enkelte tilfælde.
Kunne så fortælle hende at jeg lige have snakket med a-kassen om jeg fra dem vidste at jeg havde 32 uger tilbage. Men hun kunne stadig ikke udtale sig. Det kunne være alt fra løntilskud til praktik og evt kursus hvis jeg kunne få lov.
Jeg har sgu ikke is i maven til løntilskud, sandsynligheden for job samme sted er jo mega lille. og jeg har kun 32 uger tilbage, det skal sgu ikke spildes.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
ILY

Indlægaf ILY » 27. okt 2015, 10:22

Hvad er du på af kursus ? ja det har du jo svaret på :fløjt:
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
ILY

Indlægaf ILY » 27. okt 2015, 10:32

milisa skrev:Velkommen til ILY. Jeg kender desværre ikke alle de der regler. Jeg har overhovedet ikke sat mig ind i dem, da jeg lidt tænker, at jeg jo ikke rigtig kan gøre noget for at undgå det, så derfor tager jeg det bare lidt som det kommer. Jeg er 35 år, har været ledig i to omgange: 1. gang fra medio november 2013 til ultimo juni 2014, så barsel, og nu 2. gang ledig fra 1. februar i år. Jeg har været i løntilskud siden 1/7, som slutter her med udgangen af måneden, og jeg har pt ikke været i kontakt med jobcenteret udover ifm løntilskudsstillingen. Så who knows, hvad de finder på fra og med næste uge! PS. Hvad har du imod løntilskud?

En gammel kollega sendte mig et link fra TV2s nyheder i går med et indslag, hvor en produktionschef hos Thise mejeri klager over, at de ikke kan få ingeniører og generelt kvalificeret arbejdskraft. Gæt, hvem der meget snart for en email fra en særdeles jobhungrende ingeniør, der ikke har noget imod at flytte til Skive?! :-D

Nej Løntilskud er jeg ikke fan af og når jeg kun har 32 uger tilbage... kender du nogen der har fået et job efter løntilskud? jeg gør ikke jeg kender mange der direkte fik smidt hovedet at virksomheden ikke havde råd, men de ville bare finde en anden at få i løntilskud. :ad!:
Jeg kender også en der fik LOVET et job efter løntilskud, hvor lederen så bare rendte fra løftet da løntilskuddet var forbi.
Jeg har hørt at det kun er 7% i løntilskud der får et job ud af det. Altså et job i den virksomhed man er ude i.

Så jeg vil bestemt ikke bruge 30 uger på løntilskud og bruge mine dagpengeuger og ikke få job. Og komme retur til 2 ugers dagpenge nej nej - så må de sende mig ud i alle de virksomhedspraktikker de lyster. det er 2-4 uger af gangen og det har jeg selv fået vikariat af.

Allerhelst vil jeg bare have fred og ro til jobsøgning og netværksmøder, så jeg kan finde mig et job. Det burde ikke være så underligt, jeg er så arrig på systemet, men må jo bare kæmpe mig igennem det. :ticks:
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 10:52

2SHY skrev:
englishchannel skrev:
2SHY skrev:

Hvad handler det om?

Ej øv det lyder virkelig forfejlet og spild af tid :( Den tid kunne have været brugt så meget bedre (f.eks. på at skrive ansøgninger eller ringe rundt til potentielle arbejdsgivere). Hvor lang tid varer det?

6 uger :rulle: Og ja, det er nemlig fuldkommen spild af tid.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 10:54

englishchannel skrev:

Pis os :ae:

Kan du ikke sætte dig bagerst i lokalet og gemme dig bag din bærbar og skrive ansøgninger mens du lader som om du tager notater på livet løs? :fløjt:
0

Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 10:58

2SHY skrev:
englishchannel skrev:

Det er bare et rådighedsmøde hvor de skal vurdere om jeg er aktivt søgende og berettiget til arbejdsmarkedsydelse. Den del er såmænd nok ret hurtigt overstået, for de kan jo se på min joblog at jeg får søgt en masse og at jeg nogle uger sender op til 5-8 ansøgninger. Det er mere problematikken omkring de 3 uger jeg har haft på klinik, der kommer til at blive noget bøvl, for de vil have en frigørelsesattest og kontrakt tilsendt for at jeg kan fortsætte med at få arbejdsmarkedsydelse. Men jeg er jo ikke dernede længere og derfor er det i sig selv noget underligt noget at skulle henvende mig til klinikejeren og bede om at få de papirer. Mest af alt er jeg virkelig ked af hvis jeg skal til at skrive under på en kontrakt fra klinikken, for jeg kan forstå på en af de ansatte, at den er dybt urimelig og her 5 år efter den nuværende ejer overtog stedet, der forhandler de stadig om indholdet i kontrakten fordi Danske Fysioterapeuters advokater fraråder på det kraftigste at man skriver under på den. Jeg frygter, at hvis jeg skriver under på den, at det så kommer til at have betydning med tilbagevirkende kraft og jeg pludselig står til at skulle af med penge til ejeren eller at der sker et eller andet helt hen i vejret. Erfaringen er nemlig at hver gang jeg påtager mig et job, så sker der et eller andet så jeg kommer i klemme :(

Åh, det kan jeg godt se :ae: Har du nævnt den problematik for a-kassen og hvad siger de?

Desuden ved jeg ikke om det kan være en lille trøst, men jeg har haft noget arbejdsmarkedsjura som en del af min uddannelse, og jeg kan huske, at der er ret strikse regler for, hvad en arbejdsgiver kan tillade sig i en kontrakt og hvad de kan håndhæve, selv hvis arbejdstageren selv har skrevet under. Jeg er ikke jurist, så jeg ikke huske det i detaljer, men jeg kan simpelthen ikke tro, at du som arbejdstager kan skrive under på nogen som helst type af kontakt, der forpligter dig økonomisk overfor klinikejeren. Det kan være - hvis hun er en rigtig idiot - at hun ville prøve at inddrive det, men det ville ikke gå i nogle officielle instanser.

Men derfor kan jeg alligevel godt forstå, at du er loren ved det.
Senest rettet af englishchannel 27. okt 2015, 10:59, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 10:59

2SHY skrev:
englishchannel skrev:

Pis os :ae:

Kan du ikke sætte dig bagerst i lokalet og gemme dig bag din bærbar og skrive ansøgninger mens du lader som om du tager notater på livet løs? :fløjt:

Nej, for vi skal rigtigt komme hinanden ved, så vi sidder i en super tæt hestesko :rulle:
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 27. okt 2015, 11:01

ILY skrev:Nej Løntilskud er jeg ikke fan af og når jeg kun har 32 uger tilbage... kender du nogen der har fået et job efter løntilskud? jeg gør ikke jeg kender mange der direkte fik smidt hovedet at virksomheden ikke havde råd, men de ville bare finde en anden at få i løntilskud. :ad!:
Jeg kender også en der fik LOVET et job efter løntilskud, hvor lederen så bare rendte fra løftet da løntilskuddet var forbi.
Jeg har hørt at det kun er 7% i løntilskud der får et job ud af det. Altså et job i den virksomhed man er ude i.

Så jeg vil bestemt ikke bruge 30 uger på løntilskud og bruge mine dagpengeuger og ikke få job. Og komme retur til 2 ugers dagpenge nej nej - så må de sende mig ud i alle de virksomhedspraktikker de lyster. det er 2-4 uger af gangen og det har jeg selv fået vikariat af.

Allerhelst vil jeg bare have fred og ro til jobsøgning og netværksmøder, så jeg kan finde mig et job. Det burde ikke være så underligt, jeg er så arrig på systemet, men må jo bare kæmpe mig igennem det. :ticks:

Ja, i min omgangskreds hedder statistikken, at 80% af dem, der har været i løntilskud, har fået fast arbejde bagefter. Min egen stilling er lidt speciel, så den tæller ikke med! :-D
2
Tally-ho
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. okt 2015, 11:04

ILY skrev:Nej Løntilskud er jeg ikke fan af og når jeg kun har 32 uger tilbage... kender du nogen der har fået et job efter løntilskud? jeg gør ikke jeg kender mange der direkte fik smidt hovedet at virksomheden ikke havde råd, men de ville bare finde en anden at få i løntilskud. :ad!:

Jeg tænker lidt, om en del af meningen med løntilskud ikke også er, at man skal indsamle relevant erfaring som man kan bruge til at få job senere. I en meget kort praktik lærer man jo ikke så meget eller får netværk, mens det godt kan batte noget på 30 uger.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan forstå, at din situation er frustrerende :ae:
1

Tilbage til "Job"