Jobjagter-tråden

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf milisa » 27. okt 2015, 18:25

Dikus skrev:Det var nemlig vildt smart at spørge, hvorfor de evt. ville vælge en fra!!! Hvorfor i alverden gør alle ikke det???

Skidt pyt med, du har sendt en mail :D Den kan altid følges op med en telefonsamtale, som du så rigtigt skriver. Og øhhhh... Jeg ville da være totalt anmassende, tror jeg. For de mangler helt sikkert nogen. Så skal de vel bare tvinges til at vælge dig, selvom de ikke har lyst :lol:

Jeg har aldrig tænkt den tanke, før Neenah nævnte det! Jeg er ekstra ekstra ekstra EKSTRA ærgerlig over det, fordi jeg før sommeren blev fravalgt til en stilling, jeg ville have været SÅ god til pga noget, som jeg meget, meget nemt havde kunnet afvise, hvis bare jeg havde vidst, at de tænkte sådan. Selvfølgelig har det sikkert været en af mange grunde, men nuij, en bitter følelse at stå med. Så jeg har bestemt noteret mig Neenahs råd!

Ja, jeg burde nok være mere anmassende. Generelt, tænker jeg faktisk. Jeg er nok for godt opdraget! Ret mystisk faktisk, for jeg er skam helt med på at sælge mig selv, når først de har været så dumme at lukke mig ind! :lol: Det er faktisk, det samme som hæmmer mig på messer: Jeg finder det frygtelig grænseoverskridende at gå hen og starte samtalen, men når først, vi er i gang, og de viser interesse i dialogen, SÅ skider jeg højt og flot på alt, hvad der minder om jantelov.

Tænker du, at jeg skal ringe i morgen? Eller lige give ham til torsdag?
1
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5865

Indlægaf Dikus » 27. okt 2015, 18:30

Mon ikke, det er bedst, du giver ham mulighed for at svare?

Jeg skal også VIRKELIG tage mig sammen for at være anmassende, så kan virkelig godt forstå, hvor du kommer fra :)

Jeg har heller aldrig nævnt tanken... Mest nok, fordi jeg forventer, at intervieweren vil sørge for at afdække det i sine spørgsmål. Men faktisk... tror jeg ikke, man skal undervurdere, hvor mange, der er elendige til at foretage interviewsene og derfor ikke nødvendigvis er direkte nok.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8449

Indlægaf 2SHY » 27. okt 2015, 18:32

Jeg tager også den til mig med at spørge til hvad de vil fravælge mig på. Men jeg tænker så også lidt over hvis de siger "manglende erfaring". For det eneste jeg kan komme i tanke om at svare er nok at erfaringen først kommer i forbindelse med et job og at jeg heldigvis er lærenem (eller noget i den stil) :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 18:33

Hvor lang tid efter jobsamtalen bør man vente før man skriver til dem og takker for samtale + plus spørger, hvornår man kan forvente at høre om man skal til 2. runde? Jeg var til samtale i slutningen af sidste uge, så kan jeg tillade mig at skrive til dem i morgen formiddag? Eller skal man være meget mere tålmodig?
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 27. okt 2015, 18:41

Garfield skrev:Hvor lang tid efter jobsamtalen bør man vente før man skriver til dem og takker for samtale + plus spørger, hvornår man kan forvente at høre om man skal til 2. runde? Jeg var til samtale i slutningen af sidste uge, så kan jeg tillade mig at skrive til dem i morgen formiddag? Eller skal man være meget mere tålmodig?

Jeg ville nok vente til på torsdag hvis jeg var dig, der synes jeg godt at man kan efterspørge et svar.

Derudover er det en god ide hvis du spørger til samtalen hvornår du kan forvente at få svaret, for så har du noget at forholde dig til i stedet for total uvished og du ved også hvornår det er passende at rykke for et svar.
En tak for samtalen mail bør IMO komme senest dagen efter samtalen, hvis man ikke skriver andet end det.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 27. okt 2015, 18:44

Det er sjovt :gruble: Jeg synes ellers jeg havde læst det råd herinde engang. Måske var det på den anden debat eller i en artikel? Ellers var det måske efter min sidste samtale, jeg tænkte på det. Jeg var så ærgerlig over at blive valgt fra pga. manglende erfaring, så jeg ville ønske jeg kunne have adresseret det til selve samtalen. Man kan selvfølgelig ikke gøre ret meget ved det, andet end at understrege endnu engang hvorfor ens baggrund er værd at satse på. Skulle jeg løbe ind i den generelle manglende erfaring igen, så smider jeg "hvad jeg måtte mangle i praktisk erfaring har jeg i lærevillighed, engagement og vilje"-kortet.
2
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 18:54

Pølsemix skrev:
Garfield skrev:Hvor lang tid efter jobsamtalen bør man vente før man skriver til dem og takker for samtale + plus spørger, hvornår man kan forvente at høre om man skal til 2. runde? Jeg var til samtale i slutningen af sidste uge, så kan jeg tillade mig at skrive til dem i morgen formiddag? Eller skal man være meget mere tålmodig?

Jeg ville nok vente til på torsdag hvis jeg var dig, der synes jeg godt at man kan efterspørge et svar.

Derudover er det en god ide hvis du spørger til samtalen hvornår du kan forvente at få svaret, for så har du noget at forholde dig til i stedet for total uvished og du ved også hvornår det er passende at rykke for et svar.
En tak for samtalen mail bør IMO komme senest dagen efter samtalen, hvis man ikke skriver andet end det.

Ja, selvfølgelig - fik bare ikke gjort det :)

Altså, de gjorde meget ud af, at fortælle mig om 2. runde. Hvor det ville foregå, hvem der ville være der og hvad der ville ske. Desuden spurgte de til min opsigelsesfrist, fordi det måske havde betydning for, hvor hurtigt de skulle agere. Derfor gik jeg derfra med en følelse af, at det var gået ganske godt.

Det med tak for samtalen var bare som indledning til at spørge om, hvornår jeg kunne forvente at høre fra dem.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 28. okt 2015, 12:56

Nå, som ventet kom afslaget på "drømmejobbet" i dag. Det er helt okay.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 28. okt 2015, 13:03

Neenah skrev:Nå, som ventet kom afslaget på "drømmejobbet" i dag. Det er helt okay.

Æv. Selvom det er ok, så får du lige en :kram: og en :kys: alligevel! :)
0
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 28. okt 2015, 13:50

Neenah skrev:Nå, som ventet kom afslaget på "drømmejobbet" i dag. Det er helt okay.

:ae: ÆV!!! Altså!!!

Ved du godt selv, hvorfor? Og er ok med det? Eller føler du lidt, de må have valgt forkert?

...

Nu nærmer slutningen af måneden sig jo pludselig med hastige skridt, så skal jobskifte nås inden årsskiftet, så begynder nogen at have travlt med at få nogle aftaler på plads! Hvis der pludselig skal siges op und so...
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 28. okt 2015, 13:55

Dikus skrev:

Ved du godt selv, hvorfor? Og er ok med det? Eller føler du lidt, de må have valgt forkert?

Nej, men jeg fornemmede det jo allerede til jobsamtalen. Men med den attitude de lagde for dagen, har jeg egentligt slet ikke lyst til at arbejde der, så det er fint for mig. Det var noget andet hvis det havde været en behagelig samtale med god kemi, osv., hvor jeg havde fået et godt indtryk.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 28. okt 2015, 14:01

Neenah skrev:
Dikus skrev:

Nej, men jeg fornemmede det jo allerede til jobsamtalen. Men med den attitude de lagde for dagen, har jeg egentligt slet ikke lyst til at arbejde der, så det er fint for mig. Det var noget andet hvis det havde været en behagelig samtale med god kemi, osv., hvor jeg havde fået et godt indtryk.

Det gør altså en kæmpe forskel! Jeg er overbevist om, man gør sig selv en tjeneste ved at huske på, at det ikke kun er en selv, der skal "sælges". Arbejdspladsen skal altså OGSÅ sælge sig selv. Til jobsamtalen skulle man gerne opnå en fornemmelse af, det bliver godt at arbejde der... Ellers er det skidt.

Og nej. Det må man ikke sige, som arbejdsløs. Så skal man bare tage et hvilket som helst arbejde. Bla bla. Og det er da rigtigt nok... Det ændrer bare ikke på min mening :D
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 28. okt 2015, 17:07

Ej men altså... Jeg fik så ikke jobbet... hvilket jo er fint nok. Men med den mest fesne begrundelse :forvirret:

Det har valgt en med et lavere uddannelsesniveau og knap så faglig alsidig profil. De var bekymrede for, om jeg ville finde jobbet for statisk, når de så på, hvad jeg sad med nu.

Jeg deler jo deres bekymring - men det er jeg da voksen nok til at styre selv??? Ej men altså.
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 28. okt 2015, 18:06

Dikus skrev:Ej men altså... Jeg fik så ikke jobbet... hvilket jo er fint nok. Men med den mest fesne begrundelse :forvirret:

Det har valgt en med et lavere uddannelsesniveau og knap så faglig alsidig profil. De var bekymrede for, om jeg ville finde jobbet for statisk, når de så på, hvad jeg sad med nu.

Jeg deler jo deres bekymring - men det er jeg da voksen nok til at styre selv??? Ej men altså.

Åbenbart ikke :lol2: (sort humor)

Var det jobbet med tre samtalerunder?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 28. okt 2015, 18:08

Garfield skrev:
Dikus skrev:Ej men altså... Jeg fik så ikke jobbet... hvilket jo er fint nok. Men med den mest fesne begrundelse :forvirret:

Åbenbart ikke :lol2: (sort humor)

Var det jobbet med tre samtalerunder?

Ja. Og jeg aner simpelthen ikke, hvornår der realistisk set vil blive slået et job op, jeg tilnærmelsesvist kan finde interessant... Æv.
0

Tilbage til "Job"