Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Dikus » 28. okt 2015, 18:10

Omvendt... Så ved jeg da nu, at jeg i kommende tilfælde skal underspille nogle bestemte aspekter - og give udtryk for, jeg har brug for mere rutineprægede opgaver for at trives. For... ja... dem vil der jo være en del af i den type stilling i forhold til den, jeg sidder i nu, hvor jeg typisk rådgiver til funktionen.
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 28. okt 2015, 18:14

Dikus skrev:
Det gør altså en kæmpe forskel! Jeg er overbevist om, man gør sig selv en tjeneste ved at huske på, at det ikke kun er en selv, der skal "sælges". Arbejdspladsen skal altså OGSÅ sælge sig selv. Til jobsamtalen skulle man gerne opnå en fornemmelse af, det bliver godt at arbejde der... Ellers er det skidt.

Og nej. Det må man ikke sige, som arbejdsløs. Så skal man bare tage et hvilket som helst arbejde. Bla bla. Og det er da rigtigt nok... Det ændrer bare ikke på min mening :D

Nemlig. Efter min seneste oplevelse med en kaotisk arbejdsplads betyder det også meget for mig, hvordan arbejdspladsen sælger sig selv. Det er ikke noget, jeg har tænkt så meget over før, men nu er det ret vigtigt. Det job, hvor jeg ikke blev indkaldt til samtale og ringede og spurgte til det - de vendte aldrig tilbage og det betyder faktisk noget. Altså, hvis man siger "Hvis du sender mig en mail, så vender jeg tilbage mandag eller tirsdag" så skal man også svare på den mail.

Jeg skal til 2. runde samtale i næste uge og indtil videre har de solgt sig selv ret godt, så jeg er spændt.
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 28. okt 2015, 21:08

Jeg skal lige have et råd, måske især fra dig, Dikus, der har siddet på den anden side ad bordet:

Jeg skal til samtale på tirsdag i en mega fed stilling. Jeg har søgt via min profil på firmaets hjemmeside, hvor jeg bagefter kunne se, at der var et link til hhv min ansøgning og stillingsopslaget, og derfor gemte jeg ikke stillingsopslaget specifikt. Nu hvor jeg er kaldt til samtale, ville jeg genlæse opslaget, men når jeg klikker på linket, står der, at opslaget ikke længere er aktivt.

Jeg er helt med på, hvad det er for en stilling, men vil jo bare gerne lige have deres specifikke formulering frisk i erindring. Men hvilket indtryk vil det give, hvis jeg skriver en mail til hende, der har indkaldt mig og beder om en kopi - selvfølgelig med en kort forklaring på, hvorfor jeg ikke bare har gemt det selv? Er det no-go og/eller ikke "risikoen" værd, når jeg jo blot leder efter detaljer?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 29. okt 2015, 00:37

Kan du ikke finde det vis Google? Der kan du finde slettede sider og se dem...

Jeg tror, det er meget forskelligt, hvordan der vil blive taget mod sådan en henvendelse.
1
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 07:50

Dikus skrev:Kan du ikke finde det vis Google? Der kan du finde slettede sider og se dem...

Jeg tror, det er meget forskelligt, hvordan der vil blive taget mod sådan en henvendelse.

Har prøvet wayback machine uden held og simpel google søgning giver en masse hits, men alle ugyldige pga opslaget er taget af. Kan man gøre andet? Jeg tror, jeg dropper det. Det er simpelthen ikke det værd, for vil bare ikke give et sjusket indtryk. Men hvor hamrende ærgerligt, at jeg ikke tænkte over, at det link ikke ville virke, når opslaget blev taget af. En ting er de gange, jeg har glemt at gemme opslaget, men her tog jeg jo et aktivt valg! Træls!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 29. okt 2015, 08:01

Men de link, hvor opslaget er taget SF - de kan jo åbnes i en catched version, hvis du vælger det i stedet for bare at klikke på linket.
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 29. okt 2015, 09:02

milisa skrev:
Dikus skrev:Kan du ikke finde det vis Google? Der kan du finde slettede sider og se dem...

Har prøvet wayback machine uden held og simpel google søgning giver en masse hits, men alle ugyldige pga opslaget er taget af. Kan man gøre andet? Jeg tror, jeg dropper det. Det er simpelthen ikke det værd, for vil bare ikke give et sjusket indtryk. Men hvor hamrende ærgerligt, at jeg ikke tænkte over, at det link ikke ville virke, når opslaget blev taget af. En ting er de gange, jeg har glemt at gemme opslaget, men her tog jeg jo et aktivt valg! Træls!

Hvad med denne: http://cachedview.com
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 09:17

Garfield skrev:Hvad med denne: http://cachedview.com

Den kendte jeg ikke, så tak for den! Googles cahce er fra i går, så det kan jeg ikke rigtig bruge til noget. Jeg kan ikke huske, hvornår ansøgningsdeadline var, men skal jo længere tilbage end i går. De andre muligheder på siden virkede ikke.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 29. okt 2015, 12:36

milisa skrev:
Garfield skrev:Hvad med denne: http://cachedview.com

Den kendte jeg ikke, så tak for den! Googles cahce er fra i går, så det kan jeg ikke rigtig bruge til noget. Jeg kan ikke huske, hvornår ansøgningsdeadline var, men skal jo længere tilbage end i går. De andre muligheder på siden virkede ikke.

Kan du ikke prøve at sende et link til mig i en pb. Så skal jeg se, om jeg kan finde det frem. (Der er INGEN garantier :blush: )
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 12:56

Du er en skat, Dikus. Også selvom det ikke lykkes for dig! :-D

De ringede i øvrigt igen lige før: De sender et link til personlighedstest med det samme, for så sparer jeg jo en rejse derover, som de sagde. Jeg er altså gået videre til 2. runde, inden jeg har været til 1. runde! Uh, et selvtillidsboost!
8
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 29. okt 2015, 14:02

Jeg har været til en rigtig god jobsamtale, hvor det gik ligeså godt som den første jeg var til. Det var rart at finde ud af, at det måske alligevel ikke er mig der havde mistet min mojo. Vi var fire til samtale, og jeg får besked i morgen :gogo:
9
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 580
Likede indlæg: 5117

Indlægaf ManicNinja » 29. okt 2015, 14:20

Neenah skrev:Jeg har været til en rigtig god jobsamtale, hvor det gik ligeså godt som den første jeg var til. Det var rart at finde ud af, at det måske alligevel ikke er mig der havde mistet min mojo. Vi var fire til samtale, og jeg får besked i morgen :gogo:

Hvor skønt for dig med en god oplevelse oven på forrige samtale! :gogo:
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 29. okt 2015, 14:52

Dikus skrev:Ej men altså... Jeg fik så ikke jobbet... hvilket jo er fint nok. Men med den mest fesne begrundelse :forvirret:

Det har valgt en med et lavere uddannelsesniveau og knap så faglig alsidig profil. De var bekymrede for, om jeg ville finde jobbet for statisk, når de så på, hvad jeg sad med nu.

Jeg deler jo deres bekymring - men det er jeg da voksen nok til at styre selv??? Ej men altså.

Ej, men hold kæft altså :rulle: Snak om at skyde sig selv i foden og ikke have fokus på det langsigtede mål. Det må da alt andet lige være bedre at få virkelig kompetent arbejdskraft ind i folden, som man så kan udvikle videre på.. Nå, men their loss, som man siger.
0
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 29. okt 2015, 14:53

milisa skrev:Du er en skat, Dikus. Også selvom det ikke lykkes for dig! :-D

De ringede i øvrigt igen lige før: De sender et link til personlighedstest med det samme, for så sparer jeg jo en rejse derover, som de sagde. Jeg er altså gået videre til 2. runde, inden jeg har været til 1. runde! Uh, et selvtillidsboost!

Fedt! :gogo:
1
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 29. okt 2015, 14:53

Neenah skrev:Jeg har været til en rigtig god jobsamtale, hvor det gik ligeså godt som den første jeg var til. Det var rart at finde ud af, at det måske alligevel ikke er mig der havde mistet min mojo. Vi var fire til samtale, og jeg får besked i morgen :gogo:

Hvor dejligt at høre - jeg krydser fingre for dig :kys:
0

Tilbage til "Job"