Jobjagter-tråden

Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf BlindfullyCool » 29. okt 2015, 14:55

Jeg fik sendt en ansøgning afsted igår og to i dag, så jeg føler endelig, at jeg er godt med på ansøgningsfronten. Har desuden fundet et par andre stillinger, som jeg vil søge. Nogle af dem er af mere administrativ karakter end det, jeg egentligt er uddannet til, men jeg er efterhånden ret ligeglad. Vil bare gerne ud og arbejde.
2
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 29. okt 2015, 15:41

Hold da op... Jeg er lige blevet inviteret til endnu en jobsamtale. :genert: :) :pompom:
10
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8452

Indlægaf 2SHY » 29. okt 2015, 18:38

Åh jeg er træt af at vide der er stillinger, der er slået op internt her i min kommune men det kan ikke betale sig at sende en ansøgning fordi de vælter sig i folk der er i løntilskud og vikariater :( Hvor er det et eller andet sted provokerende
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 20:33

2SHY skrev:Åh jeg er træt af at vide der er stillinger, der er slået op internt her i min kommune men det kan ikke betale sig at sende en ansøgning fordi de vælter sig i folk der er i løntilskud og vikariater :( Hvor er det et eller andet sted provokerende

2shy, du skal altså have lavet dig en generel ansøgning. Det her pis er jo som lotto: Man vinder SLET ikke, hvis man ikke spiller. Du bliver nødt til at søge, men jeg kan dælme godt forstå, at du, med den viden du har, ikke gider at bruge en evighed på det. Så skynd dig at få lavet sådan en hel generel ansøgning, du altid bare kan skippe af sted uden at ændre mere end arbejdsgivers navn og datoen! :kram:
2
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. okt 2015, 20:37

milisa skrev:
2SHY skrev:Åh jeg er træt af at vide der er stillinger, der er slået op internt her i min kommune men det kan ikke betale sig at sende en ansøgning fordi de vælter sig i folk der er i løntilskud og vikariater :( Hvor er det et eller andet sted provokerende

2shy, du skal altså have lavet dig en generel ansøgning. Det her pis er jo som lotto: Man vinder SLET ikke, hvis man ikke spiller. Du bliver nødt til at søge, men jeg kan dælme godt forstå, at du, med den viden du har, ikke gider at bruge en evighed på det. Så skynd dig at få lavet sådan en hel generel ansøgning, du altid bare kan skippe af sted uden at ændre mere end arbejdsgivers navn og datoen! :kram:

Min pointe er nok nærmere at de slet ikke kigger på ansøgninger fra dem der ikke allerede er ansat. Det ved jeg af tidligere erfaringer og lige præcis den leder her kan det på ingen måde svare sig at forsøge at overbevise om andet

Den generelle ansøgning har jeg jo også allerede
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 21:18

Jeg kan sagtens se, at det er virkelig tenderende til håbløst, men jeg er nok bare stadig så happy-go-lucky, at jeg (endnu....) ikke har givet op på forhånd. Jeg søger jo også stadig stillinger hos Novo i Kalundborg på trods af, at jeg gang på gang får at vide, at jeg ikke passer ind. Den der lotto-holdning er nok bare en grundholdning hos mig, og når den er det, så er det svært at forstå, at man ikke bare prøver, især hvis man kan prøve uden et minimum af indsats. Lidt lissom, at jeg ville tage imod en gratis lottokupon. Eller, i og med ingen ansøgning nok er HELT uden indsats, så må det være lige som, at jeg nok ville tage imod en 10-rækkers lottokupon, hvis jeg fik den tilbudt til en 5'er. Ja ja, man vinder næppe, men den 5'er har jeg råd til at tabe ud ad lommen, og man vinder jo slet ikke, hvis man ikke spiller osv.

Jeg anfægter bestemt ikke din påstand om lederen og stedet, jeg er nok bare så bundnaiv, at jeg havde forsøgt alligevel! Om ikke andet, kan det være, du kan spamme dem til en samtale! :-D
1
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. okt 2015, 21:22

Jeg forstår godt din ide men hvis jeg mente der var bare en my af en chance for at det kunne svare sig at sende en ansøgning så gjorde jeg det. Jeg kender den her leder og stedet og ved der ikke er noget at rafle om når det gælder interne stillinger

Jeg tror så også hun er så tilpas træt af at se opfordrede og uopfordrede ansøgninger fra mig at hun må have sat mig på bloker eller noget i den stil
0

Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 21:59

2SHY skrev:Jeg forstår godt din ide men hvis jeg mente der var bare en my af en chance for at det kunne svare sig at sende en ansøgning så gjorde jeg det. Jeg kender den her leder og stedet og ved der ikke er noget at rafle om når det gælder interne stillinger

Jeg tror så også hun er så tilpas træt af at se opfordrede og uopfordrede ansøgninger fra mig at hun må have sat mig på bloker eller noget i den stil

Det alene havde gjort, at jeg havde søgt!!! :lol: :lol: :lol:
1
Tally-ho
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 30. okt 2015, 09:27

ManicNinja skrev:
englishchannel skrev:Men jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan det kan være risikabelt at være i løntilskud? Altså, uanset om du er i løntilskud eller almindelig jobsøgende bruger du jo af din dagpengeperiode og du skal stadig søge samme mængde jobs, men med løntilskud får du også erfaring oven i hatten. Så jeg kan ikke helt forstå hvordan det at gå derhjemme vil give dig bedre chancer for at få job end at være i løntilskud samtidig med at du søger? :genert:

Nu kan jeg selvfølgelig ikke svare på ILY's vegne. Men selv havde jeg det sådan i løntilskud, at jeg brugte lige så meget energi, som når man starter i "rigtigt" nyt job og skal lære arbejdsplads og opgaver og mennesker at kende. Er HELT væk de første par måneder! Dermed var det edderfilemig svært at finde overskud og energi til at søge andre jobs samtidig. Og det dér med at gøre det PÅ arbejdspladsen. Glem det! Kan SLET ikke koncentrere mig om den slags andre steder end hjemme hos mig selv. Derfor ville jeg have det nøjagtigt som ILY, hvis jeg var i sidste del af dagpengeperiode!

Præcist min pointe, og risikoen for at efter løntilskuddet at man ender med intet job er for stor.

Faktisk kunne min sagsbehandler se min pointe allerede da jeg havde under 1 år tilbage (lige før mit nuværende vikariat). Og jeg bad han sende i mig i virksomhedspraktik i stedet for.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 30. okt 2015, 09:42

Jeg synes det vælter ind med spændende jobmuligheder lige pt., især efter jeg er begyndt at søge mere på Jobindex end på Jobnet. Af en eller anden årsag er der VIRKELIG mange jobs, der ikke bliver opslået på Jobnet, hvilket bare er super, når det er den, man skal logge sin jobsøgning på :rulle: I hvert fald føler jeg mig topmotiveret og tror, jeg vil få skrevet et par ansøgninger i dag, som jeg så kan sende afsted i løbet af næste uge, hvor jeg har temmeligt travlt på uni.

Endelig begynder jeg at føle, at jeg har kompetencerne til at finde mig et job :-D :klap:
5
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 30. okt 2015, 13:55

Endnu et afslag :whine:

Hvad nytter det noget at komme til samtale, når man alligevel bare bliver valgt fra?
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 30. okt 2015, 13:58

2 afslag i dag :rulle: Jeg er sur på jobguderne i denne uge
0

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5867

Indlægaf Dikus » 30. okt 2015, 14:04

:kram: :kram: :blomst:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 566
Likede indlæg: 5053

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 14:19

Neenah skrev:Endnu et afslag :whine:

Hvad nytter det noget at komme til samtale, når man alligevel bare bliver valgt fra?

Øv, Neenah. Hvad var det for et af jobbene?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 30. okt 2015, 14:24

ManicNinja skrev:
Neenah skrev:Endnu et afslag :whine:

Øv, Neenah. Hvad var det for et af jobbene?

Det som studievejleder i jylland. Det, jeg havde kaldt "drømmejobbet" fik jeg afslag på i onsdags, og var godt tilfreds med det, for det virkede ikke som et rart sted at være. Men det her job ville jeg faktisk rigtig gerne have haft. :trist:
0

Tilbage til "Job"