Jobjagter-tråden

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 14:44

Jeg talte så tidligere i dag med kommunikationschef ifm job, jeg gerne vil søge. Og lad os bare sige, det ikke var mit livs stolteste øjeblik :D :gisp: Hvad gør man, når man har fundet det vildeste hul i deres indsats på bestemt område, endda noget man er virkelig kompetent til, man spørger til det og er rigtig klar til at folde sig ud med alle sine talenter. Meeen så får man svaret, at de lige nu sidder har gang i stor analyse og at finde eksterne konsulenter og blahblahblah? Med andre ord - de ved det godt og er i fuld gang.

Dér kunne man sgu HØRE mit korthus brase sammen. Hahaha! En kommunikationsrådgiver, der selv glemmer grundregel nummer ét: Aldrig lægge hele sin strategi an på kun ét muligt svar fra modparten. Doh!

Fik den dog krappet derhen, at "så er det altså snarere det og det, jeg skal slå på i min ansøgning?" Hans svar var at "ja, men det er absolut ikke nogen ulempe at vide noget om [det emne jeg først havde nævnt]".

Tror nu mest, det handlede om at han fik lidt dårlig samvittighed over at han på et tidspunkt cuttede mig af og med noget i retningen af: "Det er bare, at der er 125 ansøgere, og I ringer alle sammen".

Hm. Ikke en samtale, der gav mig lyst til at ansøge. Men jeg prøver. Den samtale skal ikke være spildt. Og nu ved jeg da, hvad jeg skal/ikke skal slå på ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5895

Indlægaf Dikus » 30. okt 2015, 14:57

ManicNinja skrev:Jeg talte så tidligere i dag med kommunikationschef ifm job, jeg gerne vil søge. Og lad os bare sige, det ikke var mit livs stolteste øjeblik :D :gisp: Hvad gør man, når man har fundet det vildeste hul i deres indsats på bestemt område, endda noget man er virkelig kompetent til, man spørger til det og er rigtig klar til at folde sig ud med alle sine talenter. Meeen så får man svaret, at de lige nu sidder har gang i stor analyse og at finde eksterne konsulenter og blahblahblah? Med andre ord - de ved det godt og er i fuld gang.

Dér kunne man sgu HØRE mit korthus brase sammen. Hahaha! En kommunikationsrådgiver, der selv glemmer grundregel nummer ét: Aldrig lægge hele sin strategi an på kun ét muligt svar fra modparten. Doh!

Fik den dog krappet derhen, at "så er det altså snarere det og det, jeg skal slå på i min ansøgning?" Hans svar var at "ja, men det er absolut ikke nogen ulempe at vide noget om [det emne jeg først havde nævnt]".

Tror nu mest, det handlede om at han fik lidt dårlig samvittighed over at han på et tidspunkt cuttede mig af og med noget i retningen af: "Det er bare, at der er 125 ansøgere, og I ringer alle sammen".

Hm. Ikke en samtale, der gav mig lyst til at ansøge. Men jeg prøver. Den samtale skal ikke være spildt. Og nu ved jeg da, hvad jeg skal/ikke skal slå på ...

Men hvis de er i gang - hvorfor er det så skidt at du kan det? Vil det så ikke netop være optimalt for dem at ansætte en, der kan fastholde det, der bliver skabt fra ekstern side?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 21:05

De er ikke blot i gang med at løse det fra ekstern side. De har én ansat, der varetager det område og skal spille sammen med den eksterne rådgivning.

But well. Jeg ansøger og ved som sagt så nu, hvilke kompetencer, der er de vigtigste at spille på.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5895

Indlægaf Dikus » 30. okt 2015, 21:18

ManicNinja skrev:De er ikke blot i gang med at løse det fra ekstern side. De har én ansat, der varetager det område og skal spille sammen med den eksterne rådgivning.

But well. Jeg ansøger og ved som sagt så nu, hvilke kompetencer, der er de vigtigste at spille på.

Så var det skisme godt, du fik spurgt ind - og ikke bare rullede talentet ud :D Særligt, når du nu er et multitalent, der så bare kan rulle dine andre talenter ud :)
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 22:11

Dikus skrev:
ManicNinja skrev:De er ikke blot i gang med at løse det fra ekstern side. De har én ansat, der varetager det område og skal spille sammen med den eksterne rådgivning.

Så var det skisme godt, du fik spurgt ind - og ikke bare rullede talentet ud :D Særligt, når du nu er et multitalent, der så bare kan rulle dine andre talenter ud :)

Tak, Dikus. Det var godt nok sødt sagt. :kys: - Bare jeg også havde CV'et, der beviste det ... Oh well, der vinkles. ;)
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 2. nov 2015, 18:54

Wie gehts derude?

Jeg er ved at blive rigtig herre-nervøs for min samtale i morgen! :lol: Jeg vil den stilling virkelig meget, så jeg har brugt hele dagen på at forberede mig. Og nu er jeg jo så blevet nervøs for, om jeg har forberedt mig så meget, at det bliver helt mekanisk..... :stoned: Ja ja da.....
2
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2015, 18:57

Jeg tror jeg er gået i stå. Eller ja bare har ramt et af de der huller hvor jeg bare ikke orker at søge mere og ikke rigtig ved hvad jeg skal stille op. Så jeg har lagt hjernen lidt i blød og overvejer hvad næste skridt skal være
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 2. nov 2015, 19:01

2SHY skrev:Jeg tror jeg er gået i stå. Eller ja bare har ramt et af de der huller hvor jeg bare ikke orker at søge mere og ikke rigtig ved hvad jeg skal stille op. Så jeg har lagt hjernen lidt i blød og overvejer hvad næste skridt skal være

Puha 2shy, det er dælme heller ikke nemt at være dig. :-(
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2015, 19:06

Altså det er langt fra første gang jeg rammer sådan et bump så jeg ved de kommer og går. Nogle gange er det måske meget godt fordi jeg også får reflekteret over hvad jeg har gjort indtil nu og hvad der kan gøres anderledes. Det tror jeg også er en vigtig proces for at man ikke bare laver de samme fejl

Mine tanker går i retning af at gå efter klinikker nogle flere steder og så selvfølgelig søge hvad der er slået op. Og så skal jeg prøve at tage kontakt til nogle af de steder hvor jeg før har haft en snak med nogle der kunne være interesserede
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 2. nov 2015, 19:22

Æhm. Jeg skal til en samtale, jeg frygter rigtig meget, i morgen. Ikke en jobsamtale, men en fraværssamtale. Hos den chef, som jeg på det nærmeste synes har chikaneret mig, lige siden mit team blev rykket til hendes afdeling.

Jeg har en bisidder med fra fagforeningen, men vedkommende virker ikke så bevendt, og jeg føler mig meget alene og rystende nervøs. Gik ellers konstruktivt til værks og foreslog selv flytning til anden afdeling for nyligt - jeg fik nej til trods for de tydelige fysiske symptomer, som skyldes min chef og intet andet. Har ingen begrundelse fået. Det virker meget mystisk, eftersom pågældende afdelingschef var afsindigt godt tilfreds med mig ...

Jeg går ud fra, det ender med en fyring efter 120 sygedage og så farvel og goodbye. Møgærgerligt når man har været glad for arbejdsplads i tre år, selv om job er under uddannelsesniveau. Uretfærdighedsfølelse overvælder mig lidt.

Nå. Men det er altså derfor, jeg ikke siger så meget herinde. Eller andre steder. I første omgang skal den samtale bare overstås. Ret sikker på, det bliver en ydmygende og ubehagelig omgang.

Men så håber jeg kraftedderspenderemig, at jeg hurtigt finder mig noget tilsvarende arbejde og selv kan skride fra nuværende arbejdsplads, før de siger mig op! Synes selv, jeg er lidt sej - har tre ansøgninger ude og har talt positivt med chefer alle tre steder. Og ja, lige nu er det en præstation for mig, fordi det er ret svært for mig at koncentrere mig ...
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1134

Indlægaf englishchannel » 2. nov 2015, 19:40

Jeg krydser fingre, Milisa! Hvad skete der egentlig med det der andet konsulentjob (hvis det er okay at jeg spørger :kys: )?

Det er træls at ramme den følelse, 2SHY. Jeg håber, at du snart kommer til en form for gennembrud :ae:

Åh Manic, det er virkelig surt, at du skal igennem det. Især når det er med møgchef, hvor der i forvejen er en masse gnidninger. Og det er så ærgerligt, at det ikke gik med den flytning til den anden afdeling, især når det ikke lader til, at der er en reel begrundelse for det? Du kan ikke tage fat i afdelingschefen og bede om en grund til det, eller? Men på den anden side, så kan jeg godt forstå, at du ikke lige har lyst til/orker det, hvis det var et klart nej fra deres side.

Under alle omstændigheder, så krydser jeg fingre for, at det går så godt som det nu kan i morgen og at du får noget afklaring på din situation. Hvor længe har du været sygemeldt nu (hvis du har lyst til at svare, selvfølgelig. Ellers er det også helt ok.)? :)
1
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 2. nov 2015, 19:42

Og her er den største nyhed, at jeg har fået mit livs hurtigste afslag. Jeg sendte ansøgningen i går aftes og knap en time senere lå der en mail med afslag. En søndag aften, 14 dage inden ansøgningsfristen.

De havde virkelig ikke lyst til at ansætte mig, åbenbart :lol:
2
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 2. nov 2015, 19:55

English: Spørg endelig! Jeg skal snakke med ham i morgen om de nærmere detaljer, inden jeg skal til min jobsamtale. Er lidt spændt på, hvad han egentlig har tænkt sig ift timer. Men han er helt på det rene med, at jeg går efter noget fast forsker/produktionsrelateret, for han ved godt, at jeg vil få flere udfordringer der. Så det er jo fedt, at der er så rene linjer, så skuffer man ingen.

2shy: Åha, jeg synes jo, det er helt trist, at det nærmest er blevet en vane for dig at have sådan en nedtur. Æv, hvor ville jeg sgu ønske, jeg kunne hekse et job frem til dig. Jeg har en del fysser i min omgangskreds heroppe i Aalborg, så har alle antenner ude for ledige stillinger!

Manic: Hvad med at indlede samtalen med at tænde for diktafonfuntionen på din telefon og sige helt roligt og nonchalent: "Jeg optager lige samtalen, så vi ikke senere hen, er i tvivl om noget." Bare som info, ikke på nogen måde som et spørgsmål. Det har det med at virke afvæbnende i ordets helt oprindelige betydning! Protesterer hun, bliver du helt uskyldig perplex: "Jamen, vi har da ikke noget at skjule for hinanden, vel?!" og/eller "Jeg kan da virkelig ikke forestille mig, at du siger noget, jeg kan bruge imod dig, så hvad kan du da have imod det her????" Det bedste forsvar er angreb. Det bliver kun ydmygende, hvis du lader dig ydmyge. Hun kan kun køre dig over, hvis du lægger dig ned! Hun skal ikke have den glæde!!
3
Tally-ho
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 2. nov 2015, 19:59

englishchannel skrev:Og her er den største nyhed, at jeg har fået mit livs hurtigste afslag. Jeg sendte ansøgningen i går aftes og knap en time senere lå der en mail med afslag. En søndag aften, 14 dage inden ansøgningsfristen.

HA, det har jeg også prøvet!!! Fuck, jeg grinte!!!! Jeg troede kun, det var mig, der var i stand til at skrive så ekstremt ubehøvlet, at man bliver afvist nærmest inden, man har søgt - og så endda helt uden at vide det! :-D
3
Tally-ho
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 2. nov 2015, 20:09

milisa skrev:
englishchannel skrev:Og her er den største nyhed, at jeg har fået mit livs hurtigste afslag. Jeg sendte ansøgningen i går aftes og knap en time senere lå der en mail med afslag. En søndag aften, 14 dage inden ansøgningsfristen.

HA, det har jeg også prøvet!!! Fuck, jeg grinte!!!! Jeg troede kun, det var mig, der var i stand til at skrive så ekstremt ubehøvlet, at man bliver afvist nærmest inden, man har søgt - og så endda helt uden at vide det! :-D

Haha, det er da rart, at jeg ikke er den eneste :D
1

Tilbage til "Job"