Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8441

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 12. nov 2015, 18:34

Intet nyt her desværre. Jeg har fået sendt en masse ansøgninger i denne uge og har en del opslag liggende med deadline den 20. og 22., men dem venter jeg med at gøre mere ved i denne uge. Jeg har bl.a. sendt en ansøgning til en klinik i Skagen, så hvis man er heldig er der ikke så mange der søger derop. Det er ikke et krav med erfaring og jeg kan se den ene der er ansat blev færdig i februar i år så jeg tror mine chancer er gode
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1011

Indlægaf milisa » 12. nov 2015, 18:53

Held og lykke med det, 2shy.

Heller ikke noget nyt her, desværre. Eller i hvert fald ikke godt nyt.... Konsulentjobbet faldt til jorden, så det kører på skinner.....
0
Tally-ho
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 12. nov 2015, 18:56

milisa skrev:Held og lykke med det, 2shy.

Heller ikke noget nyt her, desværre. Eller i hvert fald ikke godt nyt.... Konsulentjobbet faldt til jorden, så det kører på skinner.....

Æv Milisa, det er jeg ked af at høre. Hvad gik galt? :ae:
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 12. nov 2015, 19:00

englishchannel skrev:Æv Milisa, det er jeg ked af at høre. Hvad gik galt? :ae:

Jeg er for god en rådgiver! :-D Han fik godkendt nogle forsøg, som vi egentlig ikke havde troet, han kunne nå at få godkendt. De vil blive kørt inden nytår, og de vil give endelig bekræftelse på, at produktet performer, som vi forventer. Men hvis nu, det ikke gør, og der derfor skal ske nogle ændringer, så er det jo lidt dumt af mig at begynde at teste stabilitet og effektivitet nu. Så det sagde jeg selvfølgelig, hvilket han jo godt kunne se - som sagt, jeg er alt for dygtig! :-D :-D
0
Tally-ho
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 12. nov 2015, 22:06

milisa skrev:
englishchannel skrev:Æv Milisa, det er jeg ked af at høre. Hvad gik galt? :ae:

Jeg er for god en rådgiver! :-D Han fik godkendt nogle forsøg, som vi egentlig ikke havde troet, han kunne nå at få godkendt. De vil blive kørt inden nytår, og de vil give endelig bekræftelse på, at produktet performer, som vi forventer. Men hvis nu, det ikke gør, og der derfor skal ske nogle ændringer, så er det jo lidt dumt af mig at begynde at teste stabilitet og effektivitet nu. Så det sagde jeg selvfølgelig, hvilket han jo godt kunne se - som sagt, jeg er alt for dygtig! :-D :-D

Så lyder det da trods alt som at den ikke er lukket helt endnu :kys: (Selvom det ikke er nemt at være for dygtig til sit eget bedste :D )
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 13. nov 2015, 18:14

Nej, den er slet ikke faldet til jorden. Har jævnlig kontakt med ham og hjælper ham med råd og vejledning, som han har sagt, jeg bare skal sende en regning på. Det tror jeg nu ikke, jeg gider for sådan noget småtteri. For mig er det jo bare dejligt afvekslende. Pt har jeg jo stadig ikke noget job, så hvem ved, hvad han finder på efter nytår....
1
Tally-ho
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 14. nov 2015, 19:37

Hold kæft det er underligt på mit arbejde.
Jeg er vild med jobbet og være der, det er ikke det. Men vikariatet er jo snart slut.

Men fik lige en ny opgave i sidste ude skal kigge opfordrede ansøgninger igennem og liste personerne op og kontakte dem om de stadig er interesseret i en tilkalde vikarjob. (nogle ansøgninger har lagt i en skuffe i uvis tid og ingen har skrevet modtagelses dato på) Således at pædagogerne kan hurtigt få et overblik over de muligheder der er af vikarer hvis de møder om op 1 er syg / har barn syg eller ??

Når jeg bagefter at have ringet rundt og snakke med flere der rigtig gerne vil have vikartimer. Så er det er godt nok specielt, at sidde at kende deres tanker, om hvor meget de håber på at telefonen ringer med et job.
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 14. nov 2015, 20:21

Jeg har fået mail fra klinikken i Skagen med lidt spørgsmål som jeg har svaret tilbage på (noget om afstand/transport og hvorfor jeg ikke bliver i Langå). Så må vi se om de vil snakke mere med mig.

Vesthimmerland Kommune har jeg fået en mail fra om at de projekt vi havde mødtes om var løbet ud i sandet men at der bliver slået en stilling op i december og den er jeg velkommen til at søge.

Så det er hvad der sker her
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 16. nov 2015, 00:27

Det kører virkelig trægt for mig for tiden. Jeg har absolut ingen motivation, og jeg får kun lige knap søgt to jobs om ugen.

Jeg er blevet henvist til et coachingforløb af jobcentret (Virksomhedsvejen), men jeg må indrømme jeg ikke har de store forventninger til hvad det kan gøre for mig. Mit mål for den kommende uge er endelig at tage hul på de uopfordrede ansøgninger og bare springe ud i det. Og så generelt prøve at få en hverdag op at køre igen. Jeg blev lidt sidetracked af at møde ny kæreste og det har min jobsøgning lidt en del under.

Jeg kan mærke ugideligheden hele tiden. Mærke at jeg ikke rigtig tror på at jeg nogensinde får et job - at det er håbløst og idiotisk at blive ved med at sende ansøgninger til jobs jeg ikke får. Alle andre dele af mit liv bliver mærket af det. Jeg er for dårlig til at komme i gang om morgenen, kommer ikke i bad, og ender bare på sofaen. Jeg får ikke trænet, jeg spiser usundt, jeg kan ikke finde megen energi til at komme i gang med ret meget. Jeg føler mig uduelig og dum, og har slet ikke lyst til at tale om jobsøgning, for jeg kan mærke det snart får mig til at tude. Og tanken om at få et job gør mig helt angst, for jeg er ikke sikker på jeg i virkeligheden kan bestride et job. Jeg hader hader hader den her elendighed.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 16. nov 2015, 07:38

Neenah skrev:Det kører virkelig trægt for mig for tiden. Jeg har absolut ingen motivation, og jeg får kun lige knap søgt to jobs om ugen.

Jeg er blevet henvist til et coachingforløb af jobcentret (Virksomhedsvejen), men jeg må indrømme jeg ikke har de store forventninger til hvad det kan gøre for mig. Mit mål for den kommende uge er endelig at tage hul på de uopfordrede ansøgninger og bare springe ud i det. Og så generelt prøve at få en hverdag op at køre igen. Jeg blev lidt sidetracked af at møde ny kæreste og det har min jobsøgning lidt en del under.

Jeg kan mærke ugideligheden hele tiden. Mærke at jeg ikke rigtig tror på at jeg nogensinde får et job - at det er håbløst og idiotisk at blive ved med at sende ansøgninger til jobs jeg ikke får. Alle andre dele af mit liv bliver mærket af det. Jeg er for dårlig til at komme i gang om morgenen, kommer ikke i bad, og ender bare på sofaen. Jeg får ikke trænet, jeg spiser usundt, jeg kan ikke finde megen energi til at komme i gang med ret meget. Jeg føler mig uduelig og dum, og har slet ikke lyst til at tale om jobsøgning, for jeg kan mærke det snart får mig til at tude. Og tanken om at få et job gør mig helt angst, for jeg er ikke sikker på jeg i virkeligheden kan bestride et job. Jeg hader hader hader den her elendighed.

Det her (minus kæresten) kunne jeg have skrevet. Flere gange end jeg har lyst til at tælle vel at mærke. Det er lige præcis sådan jeg har det og tænker, når jeg kommer i nedturs perioderne. Det ved jeg ikke om det hjælper dig at høre, men i det mindste kan det være du ikke føler dig helt så alene med det.

Heldigvis går de også over igen på et tidspunkt. Nogle gange synes jeg det føles uendeligt og andre gange strækker det sig over nogle dage. Men de går altid over igen og erstattes af de perioder hvor man får mere overskud og kommer i flow med ansøgningerne.

Jeg ville ønske jeg kunne tage mig sammen til at træne. Jeg tror jeg ville få mere overskud, få det bedre med mig selv og i det hele taget komme af med de mange ledigheds og dødsfald kilo der er væltet på siden april. Ligesom du beskriver får jeg heller ikke trænet, får vendt op og ned på dag og nat, sover det meste af formiddagen væk, kommer ikke i bad, får ikke ryddet op eller gjort rent, nogle dage bliver der ikke engang børstet tænder og det meste af dagen bruges under dynen evt i selskab med lidt kage eller slik.

Det jeg vil sige med det er at du langt fra er alene. Og det er helt legalt at tale om det. Og det er ikke fordi det skal være en invitation til at nogen skal tilbyde at komme ind og "redde" dig, for i virkeligheden er det nok mere en periode du selv skal kæmpe dig igennem. Det skal komme fra dig selv og første skridt kan være at sige det som det er: Jeg hader at være ledig, jeg hader at jeg mister troen på mig selv og i det hele taget den måde mit liv er på for tiden. Ikke at du skal sætte dig til at søbe rundt i det og pille navle. Men ved at gå ind i det og konfrontere det, så mister det også med tiden sin værdi. Og så bliver det lettere at komme op igen
2

Brugeravatar
ILY

Indlægaf ILY » 16. nov 2015, 12:10

2SHY skrev:
Neenah skrev:Det kører virkelig trægt for mig for tiden. Jeg har absolut ingen motivation, og jeg får kun lige knap søgt to jobs om ugen.

Det her (minus kæresten) kunne jeg have skrevet. Flere gange end jeg har lyst til at tælle vel at mærke. Det er lige præcis sådan jeg har det og tænker, når jeg kommer i nedturs perioderne. Det ved jeg ikke om det hjælper dig at høre, men i det mindste kan det være du ikke føler dig helt så alene med det.

Heldigvis går de også over igen på et tidspunkt. Nogle gange synes jeg det føles uendeligt og andre gange strækker det sig over nogle dage. Men de går altid over igen og erstattes af de perioder hvor man får mere overskud og kommer i flow med ansøgningerne.

Jeg ville ønske jeg kunne tage mig sammen til at træne. Jeg tror jeg ville få mere overskud, få det bedre med mig selv og i det hele taget komme af med de mange ledigheds og dødsfald kilo der er væltet på siden april. Ligesom du beskriver får jeg heller ikke trænet, får vendt op og ned på dag og nat, sover det meste af formiddagen væk, kommer ikke i bad, får ikke ryddet op eller gjort rent, nogle dage bliver der ikke engang børstet tænder og det meste af dagen bruges under dynen evt i selskab med lidt kage eller slik.

Det jeg vil sige med det er at du langt fra er alene. Og det er helt legalt at tale om det. Og det er ikke fordi det skal være en invitation til at nogen skal tilbyde at komme ind og "redde" dig, for i virkeligheden er det nok mere en periode du selv skal kæmpe dig igennem. Det skal komme fra dig selv og første skridt kan være at sige det som det er: Jeg hader at være ledig, jeg hader at jeg mister troen på mig selv og i det hele taget den måde mit liv er på for tiden. Ikke at du skal sætte dig til at søbe rundt i det og pille navle. Men ved at gå ind i det og konfrontere det, så mister det også med tiden sin værdi. Og så bliver det lettere at komme op igen

Jeg går i LEAN mode når jeg er ledig, ellers ender jeg også som en ugidelig BLOB på sofaen, der er overbevist om at jeg intet eller overhovedet bestride en stilling som nogetsomhelst nognesinde. Jeg fik faktisk en depression i en ledighedsperiode engang, og der vil jeg ikke ende igen.

Men jeg gør følgende:

Jeg opdeler min dag kl x til y = jobsøgning
og kl x -å = træning / gåtur eller lign
kl a til b svælge i film og serier på streamning (men med en tid begrænsning)
kl g til k ordne hus og rydde op (men det er nok bare mig der bliver helt ZEN af at rydde og organisere sine ejendele)

Jeg har en uge plan hængende jeg brugte sidst jeg gik ledig, hvor der kan sættes post-it's på med ugens planer.

Det fungere i hvertfald for mig at se det som "at finde et job" er mit job.

Men med plads til at lave lige hvad jeg har lyst til.
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 16. nov 2015, 12:27

Neenah, jeg har det som dig. Jeg har prøvet ILYs metode, men jeg er måske så langt ude, at det er for sent. Jeg græder hver eneste dag, har kæmpe klump i maven konstant og nægter at snakke om det, fordi jeg ikke længere kan nævne det uden at græde. Jeg har givet 100% op og aner ikke, hvad jeg nu skal gøre. Jeg søger stadig, men uden motivation, så har jo ikke været kaldt til samtale længe. Knækket kom i sidste uge, da jeg fik afslag på to stillinger her i nærheden af Aalborg. Det var sidste mulighed for at få noget i år, og så var det ovenikøbet i Nordjylland, så jeg ikke skulle til at være weekendkæreste og -mor. Men nej. Ikke engang det job, kunne jeg lande. Så nu går jeg også ud af 2015 som arbejdsløs, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.

Så jeg har absolut intet at byde ind med udover, at du ikke er alene.
0
Tally-ho
Brugeravatar
ILY

Indlægaf ILY » 16. nov 2015, 13:02

milisa skrev:Neenah, jeg har det som dig. Jeg har prøvet ILYs metode, men jeg er måske så langt ude, at det er for sent. Jeg græder hver eneste dag, har kæmpe klump i maven konstant og nægter at snakke om det, fordi jeg ikke længere kan nævne det uden at græde. Jeg har givet 100% op og aner ikke, hvad jeg nu skal gøre. Jeg søger stadig, men uden motivation, så har jo ikke været kaldt til samtale længe. Knækket kom i sidste uge, da jeg fik afslag på to stillinger her i nærheden af Aalborg. Det var sidste mulighed for at få noget i år, og så var det ovenikøbet i Nordjylland, så jeg ikke skulle til at være weekendkæreste og -mor. Men nej. Ikke engang det job, kunne jeg lande. Så nu går jeg også ud af 2015 som arbejdsløs, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.

Så jeg har absolut intet at byde ind med udover, at du ikke er alene.

Husk lige at mærk efter i dig selv, om det er slemt.
DET ER IKKE ET NEDERLAG AT GÅ TIL LÆGEN OG SIGE MAN HAR DET AF HELVEDE TIL. det er en erkendelse, at man vil passe på sig selv.
Måske er det du behøver en måneds sygemeldning hvor du kan få lidt ro fra alt ansøgnings ræset?
4
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 16. nov 2015, 22:21

^Been there, done that. Jeg kan få en sygemelding, hvis jeg vil. Jeg kan bare ikke se nogen grund til det. Det får jeg jo ikke noget arbejde af. Det er ikke selve jobsøgningen, der stresser mig. Det er det ikke at få noget arbejde.
1
Tally-ho
Brugeravatar
ILY

Indlægaf ILY » 17. nov 2015, 07:55

milisa skrev:^Been there, done that. Jeg kan få en sygemelding, hvis jeg vil. Jeg kan bare ikke se nogen grund til det. Det får jeg jo ikke noget arbejde af. Det er ikke selve jobsøgningen, der stresser mig. Det er det ikke at få noget arbejde.

Men måske vil en pause, hjælpe på dit humør og du vil komme tilbage med flere kræfter.
Også er det jo ikke ulovligt at søge enkelte spændende jobs mens man er sygemeldt.
Nu var jeg sygemeldt i et lille år, men jeg husker tydeligt hvor meget det lettede i starten at jeg ikke SKULLE søge jobs 24x7x365
Men det er jo helt op til dig.
0

Tilbage til "Job"