Jobjagter-tråden

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2015, 15:43

englishchannel skrev:Jeg håber i øvrigt ikke, at ovenstående indlæg lyder for bedrevidende, Ninja. Nogle gange er det svært det med skrift, især når man udfordrer hinanden lidt. Under alle omstændigheder får du lige sådan en her: :kys:

Ikke bedrevidende, nej. Men jeg synes, det er lidt sært, folk skiftevis siger, at andre skal tage at lytte til gode råd fra relevante mennesker i branchen. Når man så gør det, så er der ikke grænser for alle de historier om tilfældigheder i branchen, held og venstrehåndsansøgninger til jobs, der ikke var ønskejobs, som gav ansættelse. Og pointen synes at være, at man aldrig kan vide, hvad der virker, så derfor kan man lige så godt bare fyre løs. Jeg synes lidt, det er noget sludder. At der selvfølgelig findes held og undtagelser er jo ikke et argument for at en mere målrettet strategi ikke virker og nok i længden giver flere åbninger. En sidegevinst kunne i øvrigt være, at jeg får rutinen i at skrive ikke rutineprægede, målrettede ansøgninger, og dét tror jeg er godt!

Min personlige idé om dette er, at eftersom jeg er sådan et menneske, der ift mange emner tror, at jeg ved bedst, hvad jeg bør og skal, så må jeg ind imellem tvinge mig selv til at huske, at andre mennesker jo rent faktisk godt KUNNE have ret somme tider :D Så nu lytter og undersøger jeg. Og så får vi se.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2015, 15:54

Endelig er der også den mulighed, at jeg simpelthen bare burde søge meget mere. :D I år har jeg sendt 6-8 ansøgninger på komm-jobs. Og jeg har været til samtale på to.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 19. nov 2015, 19:23

Jeg vil bare gerne råbe røv. Fordi en af mine studiekammerater som blev færdig to måneder efter mig har fået det der "Drømmejob" som jeg var til den dårlige samtale på. Røv og nøgler. Hun vinder fandme altid. Vi var i praktik i den samme organisation, hvor hun fik en super fed oplevelse, og min praktik var crappy bogopsætning og henten kaffe.

Og det værste er at hun er sød og rar, pissedygtig og alt det voksen som jeg overhovedet ikke føler mig. Jeg føler mig endnu mere uduelig lige nu.

Tis.

*venligst ikke quote*
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 19. nov 2015, 19:48

Neenah :ae: :ae: Og det er helt okay at være pisseirriteret på hende :kys:
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 19. nov 2015, 19:50

Jeg skal i øvrigt til jobsamtale på tirsdag. Det kom helt bag på mig, fordi det var en ansøgning jeg sendte for næsten en måned siden. Hun forklarede, at de var blevet forsinkede i processen, så nu skal det gå hurtigt, hvis de vil ansætte med start 1. januar, så hvis jeg bliver kaldt til 2. samtale er det allerede torsdag :shock:
6
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8465

Indlægaf 2SHY » 20. nov 2015, 10:38

Statistikken med en samtale om måneden holder stadig for mig. Jeg skal til samtale på tirsdag :)
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1134

Indlægaf englishchannel » 20. nov 2015, 18:22

ManicNinja skrev:Endelig er der også den mulighed, at jeg simpelthen bare burde søge meget mere. :D I år har jeg sendt 6-8 ansøgninger på komm-jobs. Og jeg har været til samtale på to.

I så fald misforstod jeg nok dine tidligere indlæg. Det lød - i mine ører - som om, at du havde gjort det samme længe uden egentlige resultater, men siden din kvote er så god, tyder det da på, at du gør noget rigtigt :)
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1134

Indlægaf englishchannel » 20. nov 2015, 18:24

Hvad er i øvrigt jeres forhold til jobsamtaletøj? Er det noget, I tænker over eller er det mere auf Gefühl?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 20. nov 2015, 18:49

englishchannel skrev:
ManicNinja skrev:Endelig er der også den mulighed, at jeg simpelthen bare burde søge meget mere. :D I år har jeg sendt 6-8 ansøgninger på komm-jobs. Og jeg har været til samtale på to.

I så fald misforstod jeg nok dine tidligere indlæg. Det lød - i mine ører - som om, at du havde gjort det samme længe uden egentlige resultater, men siden din kvote er så god, tyder det da på, at du gør noget rigtigt :)

:) Ja, og jeg kunne så bare godt tænke mig, at kvoten blev endnu højere - og ikke mindst at den grundigere research så også kunne bringes yderligere i spil under samtalen og i sidste ende være med til at skaffe mig jobbet.
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 20. nov 2015, 18:58

englishchannel skrev:Hvad er i øvrigt jeres forhold til jobsamtaletøj? Er det noget, I tænker over eller er det mere auf Gefühl?

Helt klart noget, jeg tænker over! Det er jo med til at præsentere mig.

Neutral, men pæn er ligesom min linje. Altså ikke noget med hidsig makeup, klirrende, store smykker eller spraglede skjorter à la gospelkor i glædesrus ved Kristi Himmelfart ... :D Opmærksomheden skal være på, hvad der kommer ud af min mund. ikke min fremtoning. Derudover skal det være tøj, jeg befinder mig godt i, selvfølgelig, så jeg ligner én, der er tilpas i mig selv. Men også noget, der er pænt nok til, at de kan se, at jeg synes, det er noget særligt at komme til samtale hos dem. Det må gerne fremgå, synes jeg.

Altså, der er jo også nogle dress codes rundt omkring. Ikke at der som sådan er regler. Men alligevel - uskrevne er der jo. Der er nok en tendens til, at de ansætter én, der også stilmæssigt ligner dem selv. Derfor bør man da tænke over det, synes jeg. Kommunikationsfolkene går meget i sort tøj. Mændene har blazer, men ikke slips på. Ved finans-, jura og forsikringsjobs har mænd altid slips og fuld habit på. Kvinderne går mest i nederdel eller det, som man med et ordvalg, jeg ikke kan fordrage, kalder 'pæne slacks' :tie: I det offentlige er det lidt anderledes.

Ved mine jobsamtaler har jeg typisk skjorte og jeans og et par pumps på.

Hvornår er den store dag? :D
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 20. nov 2015, 18:59

englishchannel skrev:Hvad er i øvrigt jeres forhold til jobsamtaletøj? Er det noget, I tænker over eller er det mere auf Gefühl?

Jeg går normalt i tøj, der fremhæver min krop, dvs stramtsiddende og nedringet. Det, ved jeg, virker provokerende på mange, så jeg sørger ALTID for ikke at være for nedringet og ikke have FOR stramtsiddende tøj på. Men jeg sørger dog for, at mit tøj passer til mig. Jeg går ALDRIG i fin kjole og stiletter til dagligt, ergo har jeg bestemt ikke det på til en samtale. Jeg sætter håret, fordi min kæreste siger, at løst hår er sjusket...! :-D Ej, det SER pænere ud, fordi mit hår er sådan noget flyvsk noget, der nemt kan sige uredt ud. Jeg sørger for, at tøjet er rent, og jeg har ALTID skiftetøj med... Og endelig så sørger jeg for, at det ikke er for spraglet, men heller ikke for sort i sort. Så jeg tænker meget over det, men jeg differentiere ikke mellem en produktionsstilling og en forskerstilling, Novo eller et universitet, fx.

Jeg bliver i øvrigt lige nødt til at dele en historie med jer: Min første samtale i det her game var faktisk på Novo i Kalundborg. Jeg var jo utrænet og hamrende nervøs og brugte jo HELE aftenen før på at snakke om tøj og tænke på tøj og prøve outfits. Gik modeshow for kæresten and what not. Nå. Men altså. Hvad tumpen her ikke liiiige havde tænkt på, var jo det der med, at det som sagt var på Novo i Kalundborg. Dvs produktion.... Dvs produktion af MEDICIN..... Dvs produktion af noget, der kræver sterilt tøj.... Så jeg kommer knap ind ad døren, før jeg får udleveret heldragt i papir, hårnet og et par hvide træsko OG orange strømper!!!!! :lol2: :lol2: :lol2: So MUCH for at have været så bekymret for påklædningen!!
5
Tally-ho
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 20. nov 2015, 19:04

Samtaletøj ... Jeg ved ikke helt hvorfor, men et kort øjeblik fik ordet mig til at overveje, om der findes "afslagstøj". Det må være noget rigtig puttenuttet, hyggeligt og kompenserende noget. :lun:
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 20. nov 2015, 19:30

Jeg tænker mest over at jeg skal sørge for at neglene er kortklippede, ingen neglelak og håret skal være sat op. Er det f.eks. i sygehusregi ved jeg at der nogle steder er krav om at håret ikke må røre kraven af hospitalstøjet, så der sætter jeg det op i f.eks. en knold eller noget andet hvor håret ikke kommer til at hænge og dingle. Det er vigtigt at vise jeg er bevidst om hygiejnereglerne. Makeup er hvad jeg ville bruge til dagligt (når jeg ikke bare sidder hjemme og glor): Lidt pudder, mascara og læbepomade. Jep ret kedeligt og plain.

Ellers kommer jeg som regel ret afslappet klædt. Jeg har ikke ret meget tøj jeg kan passe og føler mig godt tilpas i, så det snævrer det lidt ind (hvorfor er det så skide svært at finde pænt, ikke konet eller storblomstret tøj til overvægtige?). Men heldigvis ligger det lidt i den der "fys identitet" at det er okay at møde op i en pæn strikketrøje, bukser der i og for sig godt kunne være noget man ellers trænede i og så nogle gode Nike Free sko. Så det er normalt hvad jeg har på :)
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 20. nov 2015, 19:49

Hov ja ringe og den slags tager jeg heller ikke på. Jeg har max mit ur og små øreringe på og det er det hele. Jeg forsøger kun at vælge meget diskrete dufte hvis jeg overhovedet bruger en den dag. Nogle steder der der parfumefri politik og så er det ret ærgerligt at have gjort i nælderne ved at have en tyk duftsky omkring sig
1

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 20. nov 2015, 20:15

Årh... Sådan et afslag ville jeg gerne have :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Tilbage til "Job"