Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Lucky_Me
Kort karma: 2
Likede indlæg: 33

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Lucky_Me » 22. nov 2015, 16:44

Jeg synes godt nok det der jobsøgning er op ad bakke. Er nyuddannet psykolog og afleverede speciale i juni. Synes jeg søger og søger, men det er bare afslag på afslag :( Desværre er ledigheden for nyuddannede psykologer højere nu end den har været i tre år, og jeg konkurrerer jo ikke kun med andre nyuddannede, men også med erfarne, autoriserede psykologer. Derudover er der gang i en omlægning af psykiatrien i midtjylland, hvor jeg bor, så folk der står til at miste deres job har selvfølgelig fortrinsret til de ledige stillinger.

Jeg har ellers et ret godt CV og har en del terapeutisk erfaring, men det er åbenbart ikke nok til, at der er nogen der gider at ansætte mig. Kan godt mærke motivationen er ret lav lige for tiden, fordi det bare føles lidt nytteløs at sende ansøgninger af sted, når der kun kommer afvisninger tilbage. Men forhåbentlig dukker der da på et tidspunkt et eller andet op.
0
Life begins at the end of your comfortzone...
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 23. nov 2015, 10:36

Velkommen i tråden, Lucky_Me :wave2: Jeg tror vi alle her i tråden kender til de frustrationer, du fortæller om, så du er landet det helt rigtige sted :kys:

Er der nogen her, der har erfaring med jobsamtaler i det kommunale - nærmere bestemt i Københavns Kommune Koncernservice?
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 23. nov 2015, 18:18

Velkommen Lucky_Me!

BC, nej, der kan jeg ikke lige hjælpe. :(
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8526

Indlægaf 2SHY » 23. nov 2015, 18:26

Også velkommen til Lucky_Me herfra :wave:

BlindfullyCool: Jeg har været til samtaler i kommunalt regi men ikke lige i København eller i en koncernservice, så der er jeg nok ikke til så meget hjælp :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 23. nov 2015, 18:52

Tak alligevel, 2SHY og Milisa :kys:

Hvordan går det ellers med jer alle sammen? Synes det er længe siden, der har været pres på tråden :-D Ved godt, at jeg heller ikke selv har været særlig aktiv, men jeg må ærligt indrømme, at efter der åbnede sig en mulighed for at blive fuldtidsansat på uni, så har jeg lidt gået efter det og forsøgt at gøre mig selv så uundværlig som muligt og har derfor ikke haft det store fokus på jobsøgning :genert: Det ér jo en slags jobsøgning. Fik dog sendt en ansøgning igår og har et par jobs mere, jeg gerne vil have søgt i løbet af ugen. Og så skal jeg jo til jobsamtale i morgen. Tager det noget mere afslappet denne gang end sidst, men er stadig spændt og (lidt) nervøs. Det er først kl. 12, så regner med at bruge formiddagen på at forberede mig.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. nov 2015, 19:03

Jeg har pt 14 ansøgninger ude at flagre gik det op for mig da jeg sad og skrev joblog :8: Det er dælme mange! Så har jeg endda stadig et par stykker jeg skal have sendt i denne uge.

Ellers skal jeg også til samtale i morgen og skal lige have løbet svar og spørgsmål igennem igen når jeg har været i bad. Jeg tror umiddelbart jeg har styr på det. Pt er det der fylder mest om det bliver let at finde en parkeringsplads og hvordan føret bliver at køre i i morgen.

Der er lige tikket en mail ind fra Skagen hvor de spørger til om der er nogle dage der passer bedre end andre i forhold til datoer til samtaler, så det lyder til at jeg godt kan regne med at blive kaldt til samtale der også :banan:
4

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5926

Indlægaf Dikus » 23. nov 2015, 19:21

Jeg har to ansøgninger ude. Men den ene er til et job, der var slået op i to dage med ansøgningsfrist primo december - og som var inaktiv/ikke kunne søges frem, da jeg sendte ansøgningen. Så... Øhhhh... Jeg er noget i tvivl om, hvorvidt der overhovedet er et job at søge :blush:
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. nov 2015, 20:56

Dikus skrev:Jeg har to ansøgninger ude. Men den ene er til et job, der var slået op i to dage med ansøgningsfrist primo december - og som var inaktiv/ikke kunne søges frem, da jeg sendte ansøgningen. Så... Øhhhh... Jeg er noget i tvivl om, hvorvidt der overhovedet er et job at søge :blush:

Øv det kan godt lyde som om det er en af de der der bare skal slåes op men hvor de formodentlig allerede har en intern ansøger :(
0

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 23. nov 2015, 23:02

2SHY skrev:
Dikus skrev:Jeg har to ansøgninger ude. Men den ene er til et job, der var slået op i to dage med ansøgningsfrist primo december - og som var inaktiv/ikke kunne søges frem, da jeg sendte ansøgningen. Så... Øhhhh... Jeg er noget i tvivl om, hvorvidt der overhovedet er et job at søge :blush:

Øv det kan godt lyde som om det er en af de der der bare skal slåes op men hvor de formodentlig allerede har en intern ansøger :(

Det tænker jeg også. Så når jeg får afslag lader jeg være at tage det personligt. Eller prøver :-D
0
hvz74
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Indlægaf hvz74 » 24. nov 2015, 00:42

Hej i tråden!

Jeg har ikke rigtig været aktiv hverken her eller på Den Unævnelige på det seneste, især fordi jeg pt er i et længere vikariat hos en statslig styrelse der står til at blive udflyttet. Vikariatet ser ud til at slutte før jul - samtidigt er der tegn på at der er brug for flere hænder i januar (fordi folk søger væk), mens det på samme tid popper op med joboplsag på områder hvor jeg synes jeg er kvalificeret. What to do, what to do....

EDIT: Det der hænger på er "referenceperioden" ift dagpenge. Jeg stod egentlig til at ryge ud ved nytår inden jeg landede vikariatet, så jeg har fået det udskudt, men sådan som reglerne er pt så SKAL jeg have min. 6 mdr på job i løbet af 2016. Så er spørgsmålet om jeg skal satse på et vikariat, der måske, måske ikke går tiden ud, eller jagte faste jobs som måske, måske ikke bliver til noget.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 06:40

Oh my freaking God... Samtale i Frederikshavn på torsdag også :8: På en stilling jeg har været til samtale på før :8:
6

Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 24. nov 2015, 08:08

hvz74 skrev:Hej i tråden!

Jeg har ikke rigtig været aktiv hverken her eller på Den Unævnelige på det seneste, især fordi jeg pt er i et længere vikariat hos en statslig styrelse der står til at blive udflyttet. Vikariatet ser ud til at slutte før jul - samtidigt er der tegn på at der er brug for flere hænder i januar (fordi folk søger væk), mens det på samme tid popper op med joboplsag på områder hvor jeg synes jeg er kvalificeret. What to do, what to do....

EDIT: Det der hænger på er "referenceperioden" ift dagpenge. Jeg stod egentlig til at ryge ud ved nytår inden jeg landede vikariatet, så jeg har fået det udskudt, men sådan som reglerne er pt så SKAL jeg have min. 6 mdr på job i løbet af 2016. Så er spørgsmålet om jeg skal satse på et vikariat, der måske, måske ikke går tiden ud, eller jagte faste jobs som måske, måske ikke bliver til noget.

:wave2: Jeg tænker umiddelbart, at du søger samtidig med dit vikariat. Hvis du bliver kaldt til samtale og tilbudt job, kan du jo nævne det for din nuværende arbejdsplads og på den måde få en dialog i gang omkring evt. fastansættelse/forlængelse. Jeg ville personligt ikke turde satse 100% på noget så usikkert som et vikariat.
5
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 10:26

Så er jeg hjemme igen :) Rigtig behagelig og fin samtale synes jeg og der viser sig endda at være en jeg tidligere har læst med, man skal vikariere for. Så nu må vi se om det er godt eller skidt at have fortalt at man kender hende :genert: Sæt hun ikke kan finde noget pænt at sige om mig :shock:

Jeg får svar enten i dag eller i morgen, så nu må vi se på det.

Jeg har lidt svært ved at gennemskue om det har betydning når de spørger til om man har mange ansøgninger ude og om man har flere samtaler linet op lige foreløbig. Om det er sådan alment "er der noget at søge?" Eller om det er mere en "hvor bredt søger du/hvor desperat er du" og ikke mindst "hvor eftertragtet er du?". Hvad tænker I?
1

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 24. nov 2015, 10:42

2SHY skrev:Så er jeg hjemme igen :) Rigtig behagelig og fin samtale synes jeg og der viser sig endda at være en jeg tidligere har læst med, man skal vikariere for. Så nu må vi se om det er godt eller skidt at have fortalt at man kender hende :genert: Sæt hun ikke kan finde noget pænt at sige om mig :shock:

Jeg har lidt svært ved at gennemskue om det har betydning når de spørger til om man har mange ansøgninger ude og om man har flere samtaler linet op lige foreløbig. Om det er sådan alment "er der noget at søge?" Eller om det er mere en "hvor bredt søger du/hvor desperat er du" og ikke mindst "hvor eftertragtet er du?". Hvad tænker I?

At det er et sært spørgsmål af samme grunde, som de tanker det sætter i gang hos dig.

Jeg ville helt klart svare forkert uforberedt... Men forberedt tror jeg, jeg ville glide af på det med "Jeg søger, når der er noget at søge, jeg tror, jeg jan komme i betragtning til" og"Det er forskelligt, hvor mange ansøgninger jeg får sendt" suppleret med "Jeg kan ikke præcist huske, hvor mange jeg har ude nu"

Havde jeg en anden samtale, ville jeg nævne det og kombinere med, jeg pt foretrak dem
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 10:51

Dikus skrev:
2SHY skrev:Så er jeg hjemme igen :) Rigtig behagelig og fin samtale synes jeg og der viser sig endda at være en jeg tidligere har læst med, man skal vikariere for. Så nu må vi se om det er godt eller skidt at have fortalt at man kender hende :genert: Sæt hun ikke kan finde noget pænt at sige om mig :shock:

At det er et sært spørgsmål af samme grunde, som de tanker det sætter i gang hos dig.

Jeg ville helt klart svare forkert uforberedt... Men forberedt tror jeg, jeg ville glide af på det med "Jeg søger, når der er noget at søge, jeg tror, jeg jan komme i betragtning til" og "Det er forskelligt, hvor mange ansøgninger jeg får sendt" suppleret med "Jeg kan ikke præcist huske, hvor mange jeg har ude nu"

Havde jeg en anden samtale, ville jeg nævne det og kombinere med, jeg pt foretrak dem

Altså jeg sagde som det var at pt har jeg 14 ansøgninger ude men at det jo langt fra var sikkert man blev kaldt til samtale. At jeg skulle til samtale på torsdag og så ville der komme en i december. Ellers fik jeg sagt at det bestemt ikke var alt jeg søgte og at jeg foretrak sygehus eller kommunalt fordi der var bedre tid til at arbejde med patienterne sammenlignet med klinikregi. For så kunne jeg nemlig lige få fortalt lidt om at jeg ikke så så meget på tiden men derimod kvaliteten i interventionen ;) Så blev jeg spurgt om jeg mente der var en stilling til mig et eller andet sted og det måtte jeg jo bare sige at ja det er jeg helt sikker på - der skal bare sparkes døren ind det rigtige sted

Jeg tror det var okay svar men det er ikke sikkert at de synes jeg lød fornuftig :genert:
1

Tilbage til "Job"