Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Neenah » 24. nov 2015, 11:19

Jeg har bidt i det sure æble og er begyndt at søge gymnasiestillinger. Så jeg har allerede søgt de to jeg skal søge i denne uge :D Til gengæld er min mentors job slået op. Der er frist i morgen, og jeg har nok ikke en chance, men det vil jeg også rigtig gerne søge. Og så er der blevet slået endnu et drømmejob op, som jeg heeelt vildt gerne vil have.

Jeg kan mærke min gejst og motivation er på vej tilbage. Men det er ligeså meget motivation for endelig at kunne flytte - og flytte sammen med min kæreste :lun: Der må bare så gerne ske noget igen snart, nu.

English, var det noget med du havde været til samtale? Har du hørt noget? :)
1
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 114
Likede indlæg: 1111

Indlægaf englishchannel » 24. nov 2015, 11:43

Neenah, det var jeg faktisk i går. Og øh, det viste sig at være meget anderledes end forventet, men på en positiv måde. Men jeg vil alligevel gerne frabede mig quotes, da jeg er bange for, at jeg og situationen ellers bliver for genkendelig :)

Men det var jo, troede jeg, en konsulentstilling, hvor jeg i forvejen følte mig lidt underkvalificeret. Men da jeg så kommer derind, viser det sig, at det faktisk er en stilling som chef for hele det område i Danmark! Og det er altså en stor virksomhed, der omsætter for mange milliarder årligt. Jeg forstår overhovedet ikke sammenhængen, for jeg er jo nyuddannet og har været meget ærlig om det, men de er simpelthen så søde og virker gennem hele samtalen fuldkommen klar over mine svagheder og manglende erfaring.

Stemningen er rigtig god og til sidst spørger jeg så lige ud, hvordan det kan være, at de har kaldt mig til samtale på en chefstilling, når jeg er helt nyuddannet. Og de siger så, at alle de andre kandidater er langt ældre end mig og har meget mere erfaring, men at de godt kunne lide mit CV og min personlighed. Og jeg havde været en dark horse (jo tak...), men at de havde leget med tanken om at få en ind, der var ung og entusiastisk og kunne skabe forandringer frem for en, der havde siddet i den samme høje stilling i årevis og sad fast i de mønstre.

Jeg ved jo godt, at jeg selvfølgelig ikke får det, men det var simpelthen en så positiv oplevelse. Og de sluttede af med at sige, at jeg havde gjort et rigtig godt indtryk og at jeg tydeligvis var meget kompetent indenfor mit fag. Så jeg har egentlig været sådan lidt høj over den oplevelse siden i går :D
9
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8452

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 11:46

Årh hvad English! :8: :banan: :rocker: Det er da fuldstændig åndssvagt fedt! Hvornår får du svar?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 11:56

Nå men det blev et nej for denne gang desværre, men jeg fik at vide jeg meget gerne måtte holde øje med dem og søge igen når der blev noget andet, for jeg ville egentlig passe fint ind. Der var bare en anden der overhalede mig. Men det er da rart at blive opfordret til at søge igen og få at vide der sagtens kunne blive noget samarbejde med mig på et tidspunkt :)
3

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 24. nov 2015, 12:06

2SHY skrev:Årh hvad English! :8: :banan: :rocker: Det er da fuldstændig åndssvagt fedt! Hvornår får du svar?

I slutningen af ugen. Men der behøves ikke at krydses fingre, for jeg kunne mærke i slutningen af samtalen, at jeg ikke kommer til at få det :D Men det er altså virkelig helt fint, for jeg er på ingen måde kompetent nok til det her endnu, så jeg bliver ikke ked af det over afslag.

Og tak for støtten :kys: Jeg er ked af, at du ikke fik dit job denne gang, men positivt at de beder dig søge igen! Det er da et godt tegn!
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 12:15

englishchannel skrev:
2SHY skrev:Årh hvad English! :8: :banan: :rocker: Det er da fuldstændig åndssvagt fedt! Hvornår får du svar?

I slutningen af ugen. Men der behøves ikke at krydses fingre, for jeg kunne mærke i slutningen af samtalen, at jeg ikke kommer til at få det :D Men det er altså virkelig helt fint, for jeg er på ingen måde kompetent nok til det her endnu, så jeg bliver ikke ked af det over afslag.

Og tak for støtten :kys: Jeg er ked af, at du ikke fik dit job denne gang, men positivt at de beder dig søge igen! Det er da et godt tegn!

Håbet er lysegrønt :) Jeg krydser nu alligevel for jeg tænker at du sikkert er mere kompetent til stillingen end du selv føler det :) Ellers ville de ikke kalde dig ind og de tænker nok at det er en opgave du vil vokse med

Altså jeg er egentlig okay med ikke at få jobbet. Dels fordi jeg har 2 samtaler der venter på mig hvoraf den ene er fast og den anden er et sted de har set mig før. Hvis de virkelig ikke mente jeg havde noget at bidrage med det sidste sted, så havde de ikke kaldt mig ind igen.

Stillingen i dag var nærmest en gentagelse af en tidligere ansættelse jeg har haft og egentlig vil jeg gerne have nogle nye kompetencer på cv'et. Jobbet jeg skal til samtale om torsdag vil give mig sagsbehandlingskompetencer og gå i retning af visitationsopgaver og mere indblik i hjælpemidler. Jobbet jeg formodentlig skal til samtale om i december er klinikkompetencer og mulighed for at få kradset en masse penge sammen til mange af de kurser der er efterspurgt andre steder og også at få erfaring med dem i praksis. Så cv mæssigt er der mere at komme efter ved de to andre stillinger

Men hvis jeg ikke havde haft noget andet at se frem til så havde jeg nok været mere ærgerlig :)
2

Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 24. nov 2015, 13:00

Okay, jeg er officielt ikke jobsøgende endnu, for jeg har ikke afleveret speciale, men...

Jeg har haft et meget relevant studiejob hvor jeg reelt bestred en stilling tilsvarende den, som jeg gerne ville have når jeg blev kandidat, men bare på deltid (selvom det var et studiejob, var der ligeså meget ansvar og selvstændighed i stillingen - de gør rigtig meget ud af at man skal klædes på til arbejdsmarkedet så man er klar til start når man kommer ud som kandidat). Det var en fed stilling, men desværre tidsbegrænset, så efter fire år måtte jeg sige farvel.

Jeg fik så lov til at blive hængende samme sted i en mere løs stilling hvor jeg blev kaldt ind til nogle timer her og der, så jeg tog andre studiejobs også, men jeg har som sådan aldrig forladt den første arbejdsplads og officielt er jeg stadig ansat der, bare på freelance. Nogle gange har de brug for mig mange timer om ugen, og andre gange kan der gå 1-2 måneder hvor der ikke rigtig sker noget. Men jeg er den første de ringer til hvis der er noget, for de ved at jeg altid stiller op, og jeg kender arbejdspladsen rigtig godt - både opgaverne og medarbejderne.

Jeg skal aflevere speciale i næste måned. Der skete så det at min tidligere leder, altså hende som har lige præcis sådan en fuldtidsstilling, som jeg jo gerne vil ud og have, og som oplærte mig og gav mig en masse store opgaver, skal på barsel meget snart. Derfor blev et vikariat slået op. Det er jo lige præcis dén rolle jeg har været i "træning" som, kan man sige, så selvom jeg skal aflevere speciale fjorten dage efter opstart, valgte jeg alligevel at tage chancen og sende en ansøgning. Altså hvorfor ikke. Jeg kender arbejdsgangen, medarbejderne og alle de mange opgaver, som man kan støde på, de kender mig, de har selv oplært mig, jeg er stadig helt med på hvad der sker derinde.

Selvfølgelig vidste jeg godt at der nok skulle være mange andre meget kvalificerede mennesker, som ville søge, og jeg regnede på ingen måde med at det ville være en smal sag at få jobbet, men hold op hvor er jeg alligevel skuffet nu.... Der er gået en hel måned siden ansøgningsfristen, og først nu modtager jeg en automatiseret email om at stillingen er besat til anden side. Da jeg sendte ansøgningen, fik jeg en automatiseret email om at den var modtaget. Udover det har jeg ikke hørt et kvæk.

Og det er en arbejdsplads som jeg stadig er tilknyttet og hvor jeg har været sammenlagt i seks år, hvor jeg altid kommer styrtende når de ringer og hvor vi jo for pokker kender hinanden...

Det er ikke fordi jeg kræver særbehandling, og jeg regnede ikke nødvendigvis med at få jobbet, men havde det ikke været god stil at ringe eller bare sende en personlig email når der trods alt er tale om en nuværende medarbejder? :gruble:

Det skal i hvert fald nok blive awkward når jeg skal derind igen i næste uge...
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5874

Indlægaf Dikus » 24. nov 2015, 13:08

Har fu ikke en, du kan tale med?
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 13:26

Velkommen i tråden Kattefjæs :) Det er dælme også møgsurt når du har været der så længe og de normalt trækker så meget på dig. Jeg synes du skal prøve at se om du kan komme til at få en snak med en af dem der har har været en del af udvælgelsesprocessen for lige at høre ad hvorfor du ikke har været til samtale og hvad du kunne have gjort anderledes i forhold til at komme i betragtning. Om ikke andet så bare for at der er rene linjer og der ikke kommer misforståelser
1

Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 24. nov 2015, 13:35

2SHY skrev:Velkommen i tråden Kattefjæs :) Det er dælme også møgsurt når du har været der så længe og de normalt trækker så meget på dig. Jeg synes du skal prøve at se om du kan komme til at få en snak med en af dem der har har været en del af udvælgelsesprocessen for lige at høre ad hvorfor du ikke har været til samtale og hvad du kunne have gjort anderledes i forhold til at komme i betragtning. Om ikke andet så bare for at der er rene linjer og der ikke kommer misforståelser

Tak. :)

Jeg synes sgu også at det er lidt røvet. Det kan være en lidt kaotisk arbejdsplads hvor mellemlederne aldrig er enige om noget og hvor der er ret meget snakken i krogene (sådan er det desværre mange steder...), og hvor man derfor aldrig rigtig kan vide hvor folks loyalitet ligger. Derfor er det også svært nogle gange at vide om man er købt eller solgt. Og selvom jeg har haft et par run-ins med folk derinde, så er det mit indtryk især det sidste års tid at de godt ved hvor de har mig henne, og der har ikke været nogen konflikter som har haft med mig at gøre.

Jeg havde på ingen måde regnet med at få stillingen, men at blive behandlet som endnu et nummer i rækken er bare... Ja... Efter så lang tid synes jeg at det er træls.

Jeg ved ikke hvem derinde jeg skal tage fat i, for jeg har ikke fået noget at vide om udvælgelsesprocessen eller hvem som har haft noget at sige, men jeg forestiller mig at min tidligere leder (altså hende hvis stilling det drejer sig om) ikke har haft med det at gøre.

Det ville måske være bedst at gå direkte til direktøren, men han er sådan en sur og lidt forstokket mand som er svær at få i tale. Selvom det da kunne være sjovt at vide hvorfor en person, som de selv har trænet til at bestride præcis den stilling, ikke er god nok til det. :lol:
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 24. nov 2015, 15:25

Jeg var jo til jobsamtale i dag og den gik egentligt fint nok.. eller, jeg ved ikke.. Der var bare ét eller andet ved samtalen, der gjorde, at jeg slet, slet ikke følte, at det var noget for mig, men jeg kan simpelthen ikke sætte min finger på, hvad det var.. :gruble: Jeg får besked i morgen om hvorvidt jeg er gået videre til 2. samtale og jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg ville have det med at blive indkaldt.. Er det ikke for underligt?

Derudover har jeg fået mail fra en anden virksomhed, som takker for min ansøgning og skriver, at de vender tilbage efter jul, da de synes, min profil er rigtig spændende.

Så alt i alt rigtigt positivt, men jeg bare en dødmærkelig fornemmelse i kroppen lige nu :gruble:
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 24. nov 2015, 16:16

BlindfullyCool skrev:Jeg var jo til jobsamtale i dag og den gik egentligt fint nok.. eller, jeg ved ikke.. Der var bare ét eller andet ved samtalen, der gjorde, at jeg slet, slet ikke følte, at det var noget for mig, men jeg kan simpelthen ikke sætte min finger på, hvad det var.. :gruble: Jeg får besked i morgen om hvorvidt jeg er gået videre til 2. samtale og jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg ville have det med at blive indkaldt.. Er det ikke for underligt?

Derudover har jeg fået mail fra en anden virksomhed, som takker for min ansøgning og skriver, at de vender tilbage efter jul, da de synes, min profil er rigtig spændende.

Så alt i alt rigtigt positivt, men jeg bare en dødmærkelig fornemmelse i kroppen lige nu :gruble:

Nogle gange har man jo bare en stærk mavefornemmelse, selvom man ikke umiddelbart kan forklare det rationelt. Siden du ikke kan sætte fingeren klart på (f.eks. ved at arbejdsopgaverne ikke er spændende eller lign.) kan det være, at det simpelthen enten er en kemi-ting eller noget med organisationens kultur som du står af på?

Jeg har prøvet noget lignende flere gange ved jobopslag, hvor jobbet egentlig lød perfekt, men der var et eller andet udefinerbart ved deres ordvalg eller lignende, der fik mig til at stejle. Og hvor jeg så senere har konkluderet at der er nogle vibes som man ubevidst kan samle op uden at man egentlig selv registrerer det som andet end en mavefornemmelse. Hvis det giver mening? :genert:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 570
Likede indlæg: 5084

Indlægaf ManicNinja » 24. nov 2015, 16:30

Hvorfor skulle du ikke få det, English?

Derudover: Wauw! Det lyder da som en fuldstændigt fantastisk situation og en skøn anerkendelse at få!
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 24. nov 2015, 17:14

ManicNinja skrev:Hvorfor skulle du ikke få det, English?

Derudover: Wauw! Det lyder da som en fuldstændigt fantastisk situation og en skøn anerkendelse at få!

Fordi det er sådan lidt urealistisk at blive kommunikationschef i, bogstaveligt talt, en af landets største virksomheder, når man er nyuddannet og uden relevant erfaring? :D

Nej, men helt seriøst. Jeg kender flere, der ansætter folk, og de siger stort set allesammen, at de ofte tager et ansøgerfelt ind af en masse kvalificerede, og relativt ens, kandidater og så en enkelt dark horse, der ellers ikke ville komme i betragtning. Til samtalen sagde de selv, at jeg var den dark horse, og at alle de andre kandidater havde mindst 10 år på mig, både i erfaring og alder. Og jeg synes selv, at jeg nailede den samtale i forhold til mit udgangspunkt, men samtidig var der bare en masse ting, jeg ikke kunne svare kvalificeret på. Og selvfølgelig kunne jeg ikke det, for jeg har jo ikke den fornødne erfaring til at stå på live tv og diskutere skattespørgsmål og lignende emner.

Og ja, det er helt fantastisk. Jeg har slet ikke kunnet få armene ned hele dagen :D Tænk at man kan være så glad for en jobsamtale til et job som man ved, at man ikke kommer til at få.

(Og igen vil jeg gerne bede om, at der ikke quotes... :kys: )
2
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 570
Likede indlæg: 5084

Indlægaf ManicNinja » 24. nov 2015, 18:12

Tja, English. De tog dig ind til samtale. Og dét var også "urealistisk" ... ;) Og når de gør sådan, ved de jo godt, at der er visse spørgsmål, du får svært ved at svare på :)

Jeg er enig med Shy: Håbet ér lysegrønt. Om ikke andet ved du nu, at din dominerende/energiske type og din nyuddannethed ikke behøver være en umulig kombi. Dét er da i sig selv fedt!
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".

Tilbage til "Job"