Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 21:13

Hmmm... jeg synes jeg mangler lidt ideer til spørgsmål til den næste samtale :gruble: Jeg fik jo stillet dem jeg havde sidst og har ikke rigtig mere jeg vil spørge til. Men jeg synes også jeg helst skal have nogle spørgsmål til dem så man ikke virker helt uforberedt
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 25. nov 2015, 07:33

englishchannel skrev:
BlindfullyCool skrev:Jeg var jo til jobsamtale i dag og den gik egentligt fint nok.. eller, jeg ved ikke.. Der var bare ét eller andet ved samtalen, der gjorde, at jeg slet, slet ikke følte, at det var noget for mig, men jeg kan simpelthen ikke sætte min finger på, hvad det var.. :gruble: Jeg får besked i morgen om hvorvidt jeg er gået videre til 2. samtale og jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg ville have det med at blive indkaldt.. Er det ikke for underligt?

Derudover har jeg fået mail fra en anden virksomhed, som takker for min ansøgning og skriver, at de vender tilbage efter jul, da de synes, min profil er rigtig spændende.

Så alt i alt rigtigt positivt, men jeg bare en dødmærkelig fornemmelse i kroppen lige nu :gruble:

Nogle gange har man jo bare en stærk mavefornemmelse, selvom man ikke umiddelbart kan forklare det rationelt. Siden du ikke kan sætte fingeren klart på (f.eks. ved at arbejdsopgaverne ikke er spændende eller lign.) kan det være, at det simpelthen enten er en kemi-ting eller noget med organisationens kultur som du står af på?

Jeg har prøvet noget lignende flere gange ved jobopslag, hvor jobbet egentlig lød perfekt, men der var et eller andet udefinerbart ved deres ordvalg eller lignende, der fik mig til at stejle. Og hvor jeg så senere har konkluderet at der er nogle vibes som man ubevidst kan samle op uden at man egentlig selv registrerer det som andet end en mavefornemmelse. Hvis det giver mening? :genert:

Tak for dit input, English :kys: Det hele føles stadig så nyt for mig, at jeg nærmest "skammer" mig over, at være i tvivl om jeg vil et job, når nu de har indkaldt mig til samtale :genert: Men jeg har fundet frem til, hvad mavefornemmelsen gik ud op og vil give dem besked i dag om, at jeg ikke er interesseret, hvis de inviterer mig til 2. samtale. Det føles mega forkælet, men jeg har ikke lyst til at spilde hverken deres eller min tid yderligere.

Til gengæld blev jeg fandme inviteret til endnu en 1. samtale igår aftes, som skal løbe af stabelen i dag :shock: Så der har været absolut ingen tid til forberedelse og jeg må tage den mere eller mindre på gefühl'en. Men det er et job, jeg synes ser mega spændende ud, så glæder mig ret meget!

Og hvor er det dog fantastisk med din samtale, jeg tror på dig - og det gør de tydeligvis også! :pompom: Hvis du ikke går videre i processen herfra, så er det jo et fantastisk skulderklap og et velfortjent et af slagsen :kys:
4
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 25. nov 2015, 09:46

BC, jeg har prøvet det en enkelt gang. Jeg aner stadig ikke, hvad det præcis var, men da de ringede og sagde, at jeg ikke gik videre til 2. samtale, lagde jeg røret og sagde "pyha"...! Jeg er jo så desperat, at jeg havde taget jobbet, hvis jeg havde fået det tilbudt, så det var faktisk helt en lettelse IKKE at gå videre! :lol: Havde jeg ikke været så desperat, så kan du tro, jeg også havde sagt nej tak!

Når de kalder ind med så kort varsel, så er de bare lykkelige over, at man er så fleksibel og/eller vil det så meget, at man smider, hvad man har i hænderne, så de er særdeles overbærende med manglende forberedelse - det er i hvert fald min erfaring. :)
1
Tally-ho
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 25. nov 2015, 11:42

http://job.sermitsiaq.ag/da/job/genopsl ... b-nr-40715

Hvis man er fysioterapeut og frisk for at flytte... Så er her en stilling, hvor man får lov til lidt af hvert :)

Flytning betales af kommunen - og der er hjælp til at finde bolig. Skulle nogen være interesseret, kan jeg godt være behjælpelig med lidt kontakt...
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 25. nov 2015, 11:47

Dikus skrev:http://job.sermitsiaq.ag/da/job/genopslag-fysioterepeut-til-terapeutteamet-i-nuuk-job-nr-40715

Hvis man er fysioterapeut og frisk for at flytte... Så er her en stilling, hvor man får lov til lidt af hvert :)

Flytning betales af kommunen - og der er hjælp til at finde bolig. Skulle nogen være interesseret, kan jeg godt være behjælpelig med lidt kontakt...

Hell no. Jeg må indrømme at jeg hellere vil være på kontanthjælp end at flytte til Grønland
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 25. nov 2015, 12:15

Oh. My. God. Jeg er forelsket.. i et job!

Jeg har lige været til den perfekte jobsamtale og cyklede vitterligt derfra let som en fjer. Damn, det er drømmejobbet. Snak lige om at gå fra den ene yderlighed til den anden :-D Kryds fingre for mig, folkens!

Har til gengæld ikke hørt fra KBH K og det er nok godt det samme, nu hvor jeg kan mærke, hvad der virkelig får mig til at "ticke".
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 25. nov 2015, 12:51

2SHY skrev:
Dikus skrev:http://job.sermitsiaq.ag/da/job/genopslag-fysioterepeut-til-terapeutteamet-i-nuuk-job-nr-40715

Hell no. Jeg må indrømme at jeg hellere vil være på kontanthjælp end at flytte til Grønland

Det synes jeg sådan set er fair nok :D Men man ved jo aldrig, hvad folk går og har af sære tendenser :D
3
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 25. nov 2015, 12:58

Dikus skrev:
2SHY skrev:

Det synes jeg sådan set er fair nok :D Men man ved jo aldrig, hvad folk går og har af sære tendenser :D

Altså det var jo sødt af dig at gøre mig opmærksom på stillingen :) Det kunne jo godt være det var noget for mig. Men når jeg ved jeg ville søge efter noget i Danmark hele tiden, så er det ikke så optimalt at bo i Grønland, når der indkaldes til samtaler :) Man kunne måske godt klare sådan noget via Skype men det har jeg ikke fået kørekort til :genert:
0

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 25. nov 2015, 13:30

Hvis man flytter til Grønland, så er det typisk for tre år - så nej... Det er ikke optimalt, hvis man ikke ønsker at være der... Jeg tænkte blot på dig, fordi du virker så fleksibel i forhold til bosted... så det kunne være, du ville se det som et spændende eventyr. Og så skulle du da ikke snydes for muligheden :)
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 25. nov 2015, 13:46

Ah hvis jeg kan blive i Aalborg så vil jeg klart helst det. Jeg søger også udelukkende i region Nord- og Midtjylland fordi jeg så vidt muligt gerne vil undgå en flytning
1

Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 25. nov 2015, 22:40

Jeg er her til aften blevet inviteret til endnu en samtale på det job, jeg var til samtale på idag. Nu begynder jeg for alvor at håbe på at det kan blive dét, jeg skal :lun:
9
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 26. nov 2015, 10:42

For sevan BC! Jeg kan knap skrive det her, så meget krydser jeg fingre!!
1
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 12:24

Jeg er lige kommet hjem fra samtale i Frederikshavn. Det tog ikke så lang tid for de havde jo set mig før for ikke så længe siden, så der var bare lige nogle enkelte spørgsmål de ville stille. Jeg var der i 20 min godt og vel. De havde fået 34 ansøgninger og har kaldt 3 til samtale hvor de sidste 2 så kommer i morgen. Måske får jeg svar i morgen og ellers bliver det mandag :)
4

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 26. nov 2015, 13:18

2SHY skrev:Jeg er lige kommet hjem fra samtale i Frederikshavn. Det tog ikke så lang tid for de havde jo set mig før for ikke så længe siden, så der var bare lige nogle enkelte spørgsmål de ville stille. Jeg var der i 20 min godt og vel. De havde fået 34 ansøgninger og har kaldt 3 til samtale hvor de sidste 2 så kommer i morgen. Måske får jeg svar i morgen og ellers bliver det mandag :)

Uhhh... Du må være spændt! Det er alligevel ikke mange, der er til samtale - og de må jo have et godt øje til dig. Ellers gav det jo ikke mening at indkalde dig igen :)

Det job, der egentlig var taget ned, har lige skrevet tilbage til mig med en "tak for ansøgningen"-mail. De skriver, de egentlig er i gang med ansættelsesprocessen, men gerne vil have lov til at indkalde mig til samtale.

Øhhhh ja? Det var sådan set hele ideen med at søge jobbet. Hvad havde I ellers forestillet jer?

Så skriver de lidt mere om, at de har lidt udfordringer med koordineringen, så det kan tage lidt tid. Jamen godt så :stoned:

Og ja. Jeg ved det. Jeg søger i Grønland - og hvis de ansætter fra Danmark, så er det noget skidt :D

Men altså... Jeg er slet ikke en oplagt kandidat til jobbet, synes jeg :gruble: Ohhhh well... Jeg vil gerne have det :D
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 13:35

Dikus skrev:
2SHY skrev:Jeg er lige kommet hjem fra samtale i Frederikshavn. Det tog ikke så lang tid for de havde jo set mig før for ikke så længe siden, så der var bare lige nogle enkelte spørgsmål de ville stille. Jeg var der i 20 min godt og vel. De havde fået 34 ansøgninger og har kaldt 3 til samtale hvor de sidste 2 så kommer i morgen. Måske får jeg svar i morgen og ellers bliver det mandag :)

Uhhh... Du må være spændt! Det er alligevel ikke mange, der er til samtale - og de må jo have et godt øje til dig. Ellers gav det jo ikke mening at indkalde dig igen :)

Det job, der egentlig var taget ned, har lige skrevet tilbage til mig med en "tak for ansøgningen"-mail. De skriver, de egentlig er i gang med ansættelsesprocessen, men gerne vil have lov til at indkalde mig til samtale.

Øhhhh ja? Det var sådan set hele ideen med at søge jobbet. Hvad havde I ellers forestillet jer?

Så skriver de lidt mere om, at de har lidt udfordringer med koordineringen, så det kan tage lidt tid. Jamen godt så :stoned:

Og ja. Jeg ved det. Jeg søger i Grønland - og hvis de ansætter fra Danmark, så er det noget skidt :D

Men altså... Jeg er slet ikke en oplagt kandidat til jobbet, synes jeg :gruble: Ohhhh well... Jeg vil gerne have det :D

Altså det er jo væsentligt bedre odds når vi kun er 3 der er indkaldt. Men der kan sagtens være nogen der er mere oplagt end mig. I det mindste sagde de at jeg har en rigtig god og spændende profil :)

Det bliver da spændende at komme til samtale :D Og hvis de indkalder dig selvom de egentlig er i gang med processen, så må det jo være fordi de er interesseret :) Jeg krydser under alle omstændigheder fingre :)
1

Tilbage til "Job"