Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Neenah » 26. nov 2015, 19:07

Jeg skal til samtale i morgen! På et job jeg ikke rigtig var så tændt på - det var mere eller mindre en pligtansøgning. Men det er i en offentlig stilling med en del internationalt arbejde, så det er som sådan ikke uinteressant. Der er bare to andre stillinger jeg er meget hooked på lige nu, så jeg kan ikke mønstre så meget gejst :blush:
5
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8464

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 19:12

Neenah skrev:Jeg skal til samtale i morgen! På et job jeg ikke rigtig var så tændt på - det var mere eller mindre en pligtansøgning. Men det er i en offentlig stilling med en del internationalt arbejde, så det er som sådan ikke uinteressant. Der er bare to andre stillinger jeg er meget hooked på lige nu, så jeg kan ikke mønstre så meget gejst :blush:

Det er da fedt! :klap: Om ikke andet så se på det som en god træningsmulighed til hvis du bliver kaldt til samtale et af de andre steder :) Jeg tillader mig at krydse fingre under alle omstændigheder
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5884

Indlægaf Dikus » 26. nov 2015, 20:07

Neenah skrev:Jeg skal til samtale i morgen! På et job jeg ikke rigtig var så tændt på - det var mere eller mindre en pligtansøgning. Men det er i en offentlig stilling med en del internationalt arbejde, så det er som sådan ikke uinteressant. Der er bare to andre stillinger jeg er meget hooked på lige nu, så jeg kan ikke mønstre så meget gejst :blush:

:D Så er det da det, du får... Fordi din afslappede tilgang til det får dem til at anse dig som totalt cool :blomst:

Jeg snupper også en samtale i morgen på nr. 2 job, jeg har ude. Og det vil jeg faktisk rigtigt gerne have, selvom lønnen er i den lave ende. Jeg tror faktisk, det er sådan et sted, jeg vil elske at "være med".

Og altså. Så tænker jeg også, de hellere må give mig det. For ellers bliver jeg trist over kun at være god på papiret :D
3
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 20:17

Ih det er altså dejligt at vi har lidt flow i samtalerne herinde :klap: Vi har fandme også fortjent at få et job i julegave! :banan:
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 26. nov 2015, 20:19

Ih, jeg skal til 2. samtale i morgen og glæder mig helt vildt! De bad om en reference her til aften, så jeg måtte lige løbe hurtigt og ringe til min leder på uni, som heldigvis sagde ja med det samme :klap: Kryds fingre for, at den er hjemme efter i morgen :tie:
6
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 20:20

Jeg krydser på alles vegne :kryds:
1

Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 26. nov 2015, 20:25

2SHY skrev:Jeg krydser på alles vegne :kryds:

:kys:
Jeg kan allerede nu mærke, hvor skuffet, jeg bliver, hvis ikke det her er jobbet. Det føles vitterligt som en forelskelse: "Mon han er lige så vild med mig, som jeg er med ham?", "Jeg tjekker lige min mail igen, for at se, om han har skrevet", "Åh nej, jeg håber ikke, at jeg fik sagt et eller andet dumt, som får ham til at ændre syn på mig" :tie: :panik: :-D
3
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 20:32

BlindfullyCool skrev:
2SHY skrev:Jeg krydser på alles vegne :kryds:

:kys:
Jeg kan allerede nu mærke, hvor skuffet, jeg bliver, hvis ikke det her er jobbet. Det føles vitterligt som en forelskelse: "Mon han er lige så vild med mig, som jeg er med ham?", "Jeg tjekker lige min mail igen, for at se, om han har skrevet", "Åh nej, jeg håber ikke, at jeg fik sagt et eller andet dumt, som får ham til at ændre syn på mig" :tie: :panik: :-D

:ae: Jeg kender det alt for godt. Jeg er nok blevet for vant til "he's just not that into you" både på kærligheds- og jobfronten :genert: Men jo det kribler da i dag og fuck hvor jeg håber på at jeg får en god besked i morgen
2

Brugeravatar
Lucky_Me
Kort karma: 2
Likede indlæg: 33

Indlægaf Lucky_Me » 26. nov 2015, 20:59

Tak for jeres velkomst :)

Rart at høre, at jeg ikke er den eneste der kender de følelser. Har pt 6 ansøgninger ude og har også omkring 6 stillinger mere jeg skal have søgt, så der er da efterhånden flere ledige stillinger end der var da jeg blev ledig i sommer. Så håber jeg bare, at jeg snart får et job :)
3
Life begins at the end of your comfortzone...
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 23:17

Er der i øvrigt nogen der følger Job Eksperten podcast? Jeg er lige faldet over den men har ikke hørt noget af den endnu. Men måske der er nogle gode ideer at hente? :gruble:

Job Eksperten efter Diana Lund Andersen
https://itun.es/dk/_gIA8.c
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. nov 2015, 11:04

Så er der nyt herfra. De har valgt at ansætte en vikar de allerede havde til den stilling jeg lige har været til samtale på. Hendes nuværende vikariat er der 3 måneder tilbage af og dem er jeg blevet tilbudt :gogo: Men der er nogle tekniske ting og sager der lige skal falde på plads, så hvis det kan lade sig gøre så ringer de i løbet af næste uge. Har de ikke ringet derefter så er det altså fordi det ikke kunne lade sig gøre.

Ellers er jeg velkommen til at søge igen deroppe og det stoler jeg faktisk på er rigtigt denne gang. Tit synes jeg det lyder som noget der klinger noget hult når man får et afslag.

Jeg ved godt at 3 måneder ikke er meget men jeg har da haft kortere ansættelser, det er ordinær løn, der optjenes dagpengeret og det er noget helt andet på cv'et. Og så kunne det jo altså være at der kom noget andet deroppe i mellemtiden eller at jeg får et andet job

Så jeg er godt tilfreds :)
9

Brugeravatar
BlindfullyCool

Indlægaf BlindfullyCool » 27. nov 2015, 12:20

:banan: :banan: :banan:
6
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 27. nov 2015, 12:22

BlindfullyCool skrev::banan: :banan: :banan:

Det tolker jeg som at du skal have et kæmpe tillykke :D :banan: :dance:
2
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 27. nov 2015, 12:24

Min jobsamtale gik godt - vi gik lidt over tid, men havde ellers gang i en god dialog. Jeg er ikke helt sikker på at jobbet lige er mig - der er lidt for meget skrivebordsarbejde til min smag. Men nu må vi se hvad der sker. Jeg ved ikke hvor mange de havde til samtale, men jeg får svar mandag.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. nov 2015, 12:25

BlindfullyCool skrev::banan: :banan: :banan:

Har du fået det? :banan: :klap:
1

Tilbage til "Job"