Jobjagter-tråden

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf ManicNinja » 1. dec 2015, 15:36

Metsen skrev:Hejsa alle :wave:

Jeg vil gerne være med her i tråden :klap: Jeg er tadaa jobsøgende og har virkelig snart brug for at tænke ud af boksen/nye input/ideer osv :klap: :)

Lidt info om mig:
Jeg er 33 (34 om to uger :shock: ), er uddannet pædagog men har gang i et brancheskift. Pt er jeg i løntilskud i receptionen i Musikhuset Aarhus, hvor jeg skal være december ud, så det bliver 4 mdr ialt. Min dagpengeperiode udløber søndag d 6/12 og jeg er DES-PE-RAT!! :trist: Jeg har slet ikke tal på, hvor mange ansøgninger jeg har sendt de sidste par måneder. Jeg tænker nærmest ikke på andet end jobsøgning. Det er virkelig udmattende!

Anyways, jeg håber, at jeg må være med herinde :)

*Medfølelse hérfra* Det er sgu en hård situation, du befinder dig i Metsen! :ae:

Skal jeg forstå dit indlæg sådan, at du gerne vil være receptionist eller?
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Indlægaf 2SHY » 1. dec 2015, 15:43

Metsen skrev:Hejsa alle :wave:

Jeg vil gerne være med her i tråden :klap: Jeg er tadaa jobsøgende og har virkelig snart brug for at tænke ud af boksen/nye input/ideer osv :klap: :)

Lidt info om mig:
Jeg er 33 (34 om to uger :shock: ), er uddannet pædagog men har gang i et brancheskift. Pt er jeg i løntilskud i receptionen i Musikhuset Aarhus, hvor jeg skal være december ud, så det bliver 4 mdr ialt. Min dagpengeperiode udløber søndag d 6/12 og jeg er DES-PE-RAT!! :trist: Jeg har slet ikke tal på, hvor mange ansøgninger jeg har sendt de sidste par måneder. Jeg tænker nærmest ikke på andet end jobsøgning. Det er virkelig udmattende!

Anyways, jeg håber, at jeg må være med herinde :)

Velkommen til :)

Åh jeg kan så godt forstå dig :ae: Jeg ryger af arbejdsmarkedsydelsen og over på kontanthjælp til marts, så det er lidt med røven i vandskorpen for mit vedkommende.

Er du også uddannet receptionist eller er det noget du vil igang med?
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 2. dec 2015, 08:26

ManicNinja skrev:
*Medfølelse hérfra* Det er sgu en hård situation, du befinder dig i Metsen! :ae:

Skal jeg forstå dit indlæg sådan, at du gerne vil være receptionist eller?

Tak :kys: også til dig 2SHY - jeg kan ikke finde ud af at multiquote?! :gruble:

Ja det er virkelig hårdt og ind imellem svært at holde humøret oppe. Jeg er super glad for at være i Musikhuset, alle er så søde deroppe og det er rart at have noget at stå op til om morgenen og føle, at man kan bruges til noget :genert:

Jeg vil ikke nødvendigvis helst være receptionist, men jeg er god til det og det falder mig meget naturligt at være udadvendt og serviceminded, så det passer rigtig godt til mig. Men nej, jeg ved ikke, hvad jeg gerne vil være, når jeg bliver stor :wacko: Men jeg søger meget bredt, vil jeg sige. Skal sgu bare finde mig et arbejde snart.

Dejligt at kunne komme af med lidt frustrationer herinde.
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
Metsen

Indlægaf Metsen » 2. dec 2015, 08:31

2SHY skrev:Velkommen til :)

Åh jeg kan så godt forstå dig :ae: Jeg ryger af arbejdsmarkedsydelsen og over på kontanthjælp til marts, så det er lidt med røven i vandskorpen for mit vedkommende.

Puha det lyder heller ikke spor sjovt for dig! :ae: Jeg krydser alle mine fingre for, at du får den stilling, du skal til samtale på!

Er kontanthjælp og arb.markedsydelse ikke i virkeligheden det samme?? Jeg er med på, at arb.markedsydelse er 60% af højeste dagpengesats, hvis man ikke er forsørger ( :mellow: ), men jeg troede egentlig, at det var det samme som kontanthjælp :gruble:

Nej jeg er ikke uddannet receptionist, har 'kun' min pædagoguddannelse.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 2. dec 2015, 08:33

BlindfullyCool skrev:
Neenah skrev:Jeg fik endnu et afslag pga. manglende erfaring, og igen stor ros til mine samtaleevner hvor jeg "virkelig brænder igennem." Det er fandme ikke nemt - hvordan skal jeg nogensinde få den erfaring?

Æv for helvede :( Jeg krydser fingre for, at du snart finder det helt rigtige. Du har ikke overvejet at skrive Ph.D.? Jeg var jo en af dem, der fik lov til at læse dit speciale og jeg synes du er så talentfuld, at jeg ville håbe, du netop var en af dem, der havde lyst til at berige forskningsverden med din flydende pen :lun:

Aw, tak :kys:

Jeg overvejede det jo på et tidspunkt, men sandheden er at jeg nok ikke vil det nok, til at det kan lade sig gøre. Humaniora-Ph.D.er hænger ikke på træerne, og indenfor mit felt er der måske et opslag om året hvis man er heldig. Og rigtig mange der gerne vil det. Så det er faktisk måske i virkeligheden endnu mere urealistisk end at få et "almindeligt" arbejde.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 2. dec 2015, 08:56

Metsen skrev:
2SHY skrev:Velkommen til :)

Puha det lyder heller ikke spor sjovt for dig! :ae: Jeg krydser alle mine fingre for, at du får den stilling, du skal til samtale på!

Er kontanthjælp og arb.markedsydelse ikke i virkeligheden det samme?? Jeg er med på, at arb.markedsydelse er 60% af højeste dagpengesats, hvis man ikke er forsørger ( :mellow: ), men jeg troede egentlig, at det var det samme som kontanthjælp :gruble:

Nej jeg er ikke uddannet receptionist, har 'kun' min pædagoguddannelse.

Tak :kys:

Jeg får pt lige omkring 9500 kr udbetalt på arbejdsmarkedsydelse og jeg kan se kontanthjælpen for over 30 og ikke forsørger er sat til 10.849 men det er formodentlig før skat :(
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 2. dec 2015, 20:52

Neenah skrev:
BlindfullyCool skrev:
Neenah skrev:Jeg fik endnu et afslag pga. manglende erfaring, og igen stor ros til mine samtaleevner hvor jeg "virkelig brænder igennem." Det er fandme ikke nemt - hvordan skal jeg nogensinde få den erfaring?

Æv for helvede :( Jeg krydser fingre for, at du snart finder det helt rigtige. Du har ikke overvejet at skrive Ph.D.? Jeg var jo en af dem, der fik lov til at læse dit speciale og jeg synes du er så talentfuld, at jeg ville håbe, du netop var en af dem, der havde lyst til at berige forskningsverden med din flydende pen :lun:

Aw, tak :kys:

Jeg overvejede det jo på et tidspunkt, men sandheden er at jeg nok ikke vil det nok, til at det kan lade sig gøre. Humaniora-Ph.D.er hænger ikke på træerne, og indenfor mit felt er der måske et opslag om året hvis man er heldig. Og rigtig mange der gerne vil det. Så det er faktisk måske i virkeligheden endnu mere urealistisk end at få et "almindeligt" arbejde.

Ja, jeg forstår dig jo godt. Havde selv gjort mig tanker om en eventuel Ph.D. og det er ikke helt nemt med en humanistisk kandidat i baggagen. Men hvis man ellers har et godt forhold til det akademiske miljø er det jo muligt at søge Ph.D. gennem det fri forskningsråd samt de årlige opslag på fx. KU. Jeg synes jo bare, du er så dyyygtig :-D Ellers skal du da skrive en bog! Jeg ville herregerne læse en bog fra din hånd :lun: Men forstår godt, at du bare gerne vil have jobbet :kys:
0
Brugeravatar
Metsen

Indlægaf Metsen » 3. dec 2015, 06:43

2SHY skrev:Jeg får pt lige omkring 9500 kr udbetalt på arbejdsmarkedsydelse og jeg kan se kontanthjælpen for over 30 og ikke forsørger er sat til 10.849 men det er formodentlig før skat :(

Åh føj altså!! :wacko: :mellow:
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 3. dec 2015, 07:01

Metsen skrev:
2SHY skrev:Jeg får pt lige omkring 9500 kr udbetalt på arbejdsmarkedsydelse og jeg kan se kontanthjælpen for over 30 og ikke forsørger er sat til 10.849 men det er formodentlig før skat :(

Åh føj altså!! :wacko: :mellow:

Jep... Så er vi der hvor jeg skal overveje at sige farvel til bilen. Og så ved jeg også at jeg kan vinke farvel til en masse samtaler. Langt de fleste fys stillinger er det nødvendigt at have en bil til eller det foretrækkes fordi man så ikke er afhængig af offentlig transport der kan være noget iffy i forhold til at nå frem til tiden. Så det er virkelig nødvendigt at have en bil for mit vedkommende hvis mine chancer skal øges for at komme i betragtning
0

Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 3. dec 2015, 21:43

Jeg har været til en rigtig god jobsamtale. Jeg får svar i næste uge.
Men der blev sagt af tillids repræsentanten som var til stedet, at hvis det blev mig de valgte så ville det blive en løn forhandling.
Hvad kan jeg forvente af den løn forhandling og hvad kan jeg kræve. I jobopslaget blev stod der man fik overenskomst mæssig løn.

Som kontorassistent har jeg aldrig haft en løb forhandling ved ansættelsen start. Jeg har 6 års erfaring.

Det er en kommunal stilling indenfor kontor administration og økonomi.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
hvz74
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Indlægaf hvz74 » 3. dec 2015, 23:43

ILY skrev:Jeg har været til en rigtig god jobsamtale. Jeg får svar i næste uge.
Men der blev sagt af tillids repræsentanten som var til stedet, at hvis det blev mig de valgte så ville det blive en løn forhandling.
Hvad kan jeg forvente af den løn forhandling og hvad kan jeg kræve. I jobopslaget blev stod der man fik overenskomst mæssig løn.

Som kontorassistent har jeg aldrig haft en løb forhandling ved ansættelsen start. Jeg har 6 års erfaring.

Det er en kommunal stilling indenfor kontor administration og økonomi.

Oww, den er låst. Hvis du er i HK kan du logge på hjemmesiden og se lønsatserne.

Under alle omstændigheder vil du nok blive kontaktet af HK/Kommunal omkring hvad de kan nå frem til - hvis de ikke gør, bør du give dem et kald.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 4. dec 2015, 01:15

Jeg kan selvfølgelig ikke sove :rulle: Jeg har til gengæld lagt mig til at lytte til den der job eksperten podcast om jobsamtalen. Det er bestemt ikke tosset. Jeg tror jeg skal i gang med nogle flere afsnit. Det kunne godt tænkes at der var nogle guldkorn at hente :)
3

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 4. dec 2015, 08:10

Åh, jeg befinder mig i et stort jobdilemma pt. Jeg har summet over det den seneste uge, men jeg kan simpelthen ikke komme frem til en god løsning.

Jeg blev kontaktet angående at undervise i et fag på universitetet i næste semester - det er ikke endeligt afgjort, men chancerne for at det går igennem er rigtig gode. Der er bare det, at økonomien ved det simpelthen er noget rod. Det er meget få timer, men de ligger fast placeret midt i en arbejdsuge (på to forskellige dage), så det er urealistisk at kunne passe det ind med et reelt fuldtidsjob (hvis jeg overhovedet fik et). Grundet at det er så få timer, kommer jeg dog heller ikke til at tjene særlig meget: Jeg har regnet mig frem til, at det nok bliver omkring SU-sats og dermed ca. 2-3000 kr. mindre end mine faste udgifter. Jeg har dog en opsparing, der kan dække underskuddet i den periode. Der er selvfølgelig mulighed for supplerende dagpenge, men for mig er det ærlig talt en lose-lose-situation. Udover at man stadig skal være jobsøgende med alt hvad det indebærer af pligter og kontrol, ville jeg bruge af min dagpengeperiode, hvilket jeg virkelig gerne vil undgå at gøre unødvendigt.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre: På den ene side ville det være himmelsk ikke at være ledig i en periode - at tjene mine egne penge (selvom der er få af dem), ikke at skulle være underlagt jobcentret, at kunne føle at jeg gør en forskel, at kunne sige: "Jeg er ekstern lektor!" frem for "Jeg er arbejdsløs...", når folk spørger hvad jeg laver. Jeg kunne få et ekstra halvt år før jeg løber tør for dagpenge.

På den anden side kommer min økonomi til at bløde af det. Ikke nok med at jeg kan afskrive muligheden for et fuldtidsjob det næste halve år, så kommer jeg til at trække på min opsparing og i værste fald sætte 3000 kr. til hver måned. Derudover er jeg ikke sikker på, at et job på uni reelt set vil gavne mine chancer for at få et fuldtidsarbejde et andet sted eller om det bliver for abstrakt for erhvervslivet og dermed endnu en klods om benet med hensyn til at finde et rigtigt job.

Men igen så er jeg også holdt op med at tro, at det der rigtige fuldtidsarbejde ligger lige om hjørnet - jeg er gået ledig i seks måneder nu uden særlig mange samtaler, og det er ikke urealistisk at jeg kommer til at gå seks måneder mere på samme måde. Med det her deltidsjob ville jeg i det mindste lave noget konstruktivt og undgå et gabende hul på mit CV. Derudover er det et sindssygt spændende fag, og jeg har altid drømt om at undervise på universitetet.

Undskyld at det blev så langt, men jeg har simpelthen brug for input. Hvad ville I gøre i min situation? :)
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 4. dec 2015, 09:22

englishchannel skrev:Åh, jeg befinder mig i et stort jobdilemma pt. Jeg har summet over det den seneste uge, men jeg kan simpelthen ikke komme frem til en god løsning.

Jeg blev kontaktet angående at undervise i et fag på universitetet i næste semester - det er ikke endeligt afgjort, men chancerne for at det går igennem er rigtig gode. Der er bare det, at økonomien ved det simpelthen er noget rod. Det er meget få timer, men de ligger fast placeret midt i en arbejdsuge (på to forskellige dage), så det er urealistisk at kunne passe det ind med et reelt fuldtidsjob (hvis jeg overhovedet fik et). Grundet at det er så få timer, kommer jeg dog heller ikke til at tjene særlig meget: Jeg har regnet mig frem til, at det nok bliver omkring SU-sats og dermed ca. 2-3000 kr. mindre end mine faste udgifter. Jeg har dog en opsparing, der kan dække underskuddet i den periode. Der er selvfølgelig mulighed for supplerende dagpenge, men for mig er det ærlig talt en lose-lose-situation. Udover at man stadig skal være jobsøgende med alt hvad det indebærer af pligter og kontrol, ville jeg bruge af min dagpengeperiode, hvilket jeg virkelig gerne vil undgå at gøre unødvendigt.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre: På den ene side ville det være himmelsk ikke at være ledig i en periode - at tjene mine egne penge (selvom der er få af dem), ikke at skulle være underlagt jobcentret, at kunne føle at jeg gør en forskel, at kunne sige: "Jeg er ekstern lektor!" frem for "Jeg er arbejdsløs...", når folk spørger hvad jeg laver. Jeg kunne få et ekstra halvt år før jeg løber tør for dagpenge.

På den anden side kommer min økonomi til at bløde af det. Ikke nok med at jeg kan afskrive muligheden for et fuldtidsjob det næste halve år, så kommer jeg til at trække på min opsparing og i værste fald sætte 3000 kr. til hver måned. Derudover er jeg ikke sikker på, at et job på uni reelt set vil gavne mine chancer for at få et fuldtidsarbejde et andet sted eller om det bliver for abstrakt for erhvervslivet og dermed endnu en klods om benet med hensyn til at finde et rigtigt job.

Men igen så er jeg også holdt op med at tro, at det der rigtige fuldtidsarbejde ligger lige om hjørnet - jeg er gået ledig i seks måneder nu uden særlig mange samtaler, og det er ikke urealistisk at jeg kommer til at gå seks måneder mere på samme måde. Med det her deltidsjob ville jeg i det mindste lave noget konstruktivt og undgå et gabende hul på mit CV. Derudover er det et sindssygt spændende fag, og jeg har altid drømt om at undervise på universitetet.

Undskyld at det blev så langt, men jeg har simpelthen brug for input. Hvad ville I gøre i min situation? :)

Jeg har samme dilemma pt., men for mig er beslutningen rimelig nem - forholdene er dårlige, lønnen er ikke nok til at dække mine udgifter, og det giver mig ikke den slags erfaring de efterspørger til jobsamtaler. For mig er det ikke det værd.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 09:31

Konsulentopgaver er kan sagtens være gode, og jeg er stor tilhænger af, at man ikke kun definerer "et job" som "fast fuldtidsstilling", men man skal ikke betale for at gå på arbejde. Det er i virkeligheden endnu værre, synes jeg, end praktik på dagpenge.

Dertil kommer, at jeg lige mht. universiteterne mener, at de skal have lov til at mærke, at de ikke for enhver pris kan få højtkvalificerede medarbejdere på daglejervilkår. Jo, de finder da helt sikkert en anden, der enten er villig til at tage penge med på arbejde eller kan kombinere stillingen med andre ansættelser, men de får ikke deres førstevalg (dig), fordi de ikke kan eller vil betale for det.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Job"